Geloof en gedachtes over homo's

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Marnix » 27 jul 2018 15:43

Johan100 schreef:Doe toch niet zo vreemd man. Wat ben jij kortzichtig.
Ik wil de genade van God verheerlijken en jij probeert het de kiem in te smoren. :-$ :-$


Nee hoor. Dan heb je niet goed gelezen. Ik trek dit verhaal niet in twijfel, ik vraag me alleen af of je dit ziet als iets algemeens of als een bijzondere situatie. Ik ken genoeg christelijke homo’s. Moeten die om genezing bidden? En worden die dan ook verhoord?

Stel, iemand is ziek. (En met deze vergelijking wil ik niet stellen dat homofilie een ziekte is, laat dat duidelijk zijn!) Dan kan je als reactie een filmpje plaatsen van iemand die van die ziekte is genezen. Dat is prachtig. Maar dat wil niet zeggen dat de zieke dan dus ook wel genezen zal worden. Best kans dat dat niet gebeurt. En ik denk dat dat voor homo’s ook wel geldt, die worden echt niet opeens allemaal hetero als ze maar hard genoeg bidden....

Hoop dat het zo iets duidelijker is wat ik bedoel en jij je veroordelingen verder voor je houdt want die zijn niet terecht.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Liekels » 27 jul 2018 16:43

Hoi, dank voor je bericht. Ik snap ook best dat mensen vanuit het geloof zo denken. Daar geloof je in en daar houd je jezelf aan, maar iemand anders hoeft niet slecht gevonden te worden als hij daar anders over denkt of wel het geluk zoekt op de manier die bij hem/haar past. De vergelijking met een pedofiel is anders. Een kind wordt beschadigd hierdoor, kiest hier niet voor en kan zich niet goed verdedigen en verliezen hun vertrouwen. Die mensen kunnen hun geluk niet vinden in wat zij voelen of willen, want daar beschadigen ze kindjes mee voor de rest van hun leven! Als een man voor een man kiest, worden ze daar beiden gelukkiger door en daar doen ze niemand kwaad mee. De rest vindt dat moeilijk misschien om te zien, maar het schaadt hen niet. Bij hen gaat het om liefde en niet alleen om sex, bij pedofielen gaat het volgens mij om sexuele gedachtes. Zij moeten daar iets aan doen in mijn ogen om mee om te gaan en nooit aan toegeven omdat dit een mensenleven schaadt.

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Liekels » 27 jul 2018 16:55

Memmem schreef:Wat is het nou, jouw oom en dus je vader die hem de rug toekeert, of toch van je vriendin of is het een verzonnen verhaal? Ik krijg hier wat twijfels bij.


Ik snap dat dit even niet duidelijk was. De discussie met een (jongere) vriendin ging over haar oom en hoe haar vader daarop reageerde. Mijn oom is toevallig ook homo, maar bij ons thuis is dat nooit een probleem of ter discussie gekomen. Maar snap wel je verwarring. Hoewel ik het idee dat iemand denkt dat ik dit verzonnen heb überhaupt nooit bij me opgekomen zou zijn. Zegt misschien iets meer over jou ( zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten) ;-)

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Liekels » 27 jul 2018 17:09

Johan100 schreef:Ik kan dat filmpje niet meer vinden :x waar Arjen Baan iemand interviewt die van de overheersing van zijn homo-gevoelens afgekomen is en nu met een lieve vrouw getrouwd is.
Door genade heeft hij zich niet overgegeven aan de zonde van homoseksualiteit te bedrijven en met iemand te trouwen van zijn eigen geslacht.
Hij heeft zich op de Heere gewenteld en kwam van de overheersing van die gevoelens af en is nu met een vrouw getrouwd. Wat een genadige God hebben wij.

Als ik dat filmpje nog vind plaats ik het.


Dit is ook mooi, sterk en krachtig van hem. Hij past zich aan in waar hij in gelooft en staat daarvoor. Hij vindt het trouwblijven aan wat god zegt of in de bijbel staat belangrijker dan toegeven aan zijn gevoelens. Dat doen monniken ook en daar kiezen ze voor. Deze man of jongen is niet genezen en ook echt ineens niet meer homo, maar zijn wil en vertrouwen in god overheerst bij hem. Dat is zijn keuze, maar betekent niet dat iedere homo in staat is om zijn leven op deze manier op te offeren om de wil van god, omdat het voir hem dezelfde liefde en gevoelens zijn als die van jou bij een vrouw. Maar ja zoals ik al eerder zei, makkelijke gedachte vanuit een hetro gedacht en beetje kortzichtig na een filmpje van 1 persoon. Misschien wil je eens proberen om je voor te stellen hoe dit zou zijn als je zelf homo zou zijn.

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Liekels » 27 jul 2018 17:13

Johan100 schreef:Je kunt er een slotje opgooien. Dit ontspoort altijd.


Gooi jij overal een slotje op als je het ergens niet mee eens bent? Het is toch geen ruzie het is alleen het delen van verschillende gedachtes en ideeën. Je kunt ook gewoon uit het dit forum stappen als je met andere gedachtes niet om kunt gaan, daar ben je vrij in hoor!

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Speedy » 27 jul 2018 18:26

Liekels schreef:Gooi jij overal een slotje op als je het ergens niet mee eens bent? Het is toch geen ruzie het is alleen het delen van verschillende gedachtes en ideeën. Je kunt ook gewoon uit het dit forum stappen als je met andere gedachtes niet om kunt gaan, daar ben je vrij in hoor!

Wil je wat leren of heb jij je keuzes al gemaakt?

Wat Johan100 aangeeft is de realiteit van de tig-discussies die hier op het forum zijn gepasseerd. Kern is dat acceptatie wordt opgedrongen als de enige zienswijze. Je ziet het terug in de constante publicaties. Recent is het ook weer gebleken in de nabije kring. Iemand worstelde met haar gerichtheid, maar zocht alleen het antwoord van acceptatie. Dit dringt ze nu haar nabije omgeving op, opeen directe manier, alleen de familie heeft zoveel geaccepteerd, dat de limiet bereikt is van wat ze kunnen accepteren. Vrienden hebben haar er op gewezen en het komt er op neer dat ze zit te wachten op die afwijzing en dan heeft ze een stok om mee te slaan. Hoe iemand psychisch anderen tot het uiterste kan drijven vind ik zelf erg onwerkelijk. Maar we weten al dat binnenkort het weer in het lhgbt-wereldje zal geroepen worden dat er weer een refo-slachtoffer is. Maar helaas zal niemand horen hoe ver de liefde van familie is getart.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Yoshi

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Yoshi » 27 jul 2018 18:37

Speedy schreef:Wil je wat leren of heb jij je keuzes al gemaakt?

Wat Johan100 aangeeft is de realiteit van de tig-discussies die hier op het forum zijn gepasseerd. Kern is dat acceptatie wordt opgedrongen als de enige zienswijze. Je ziet het terug in de constante publicaties. Recent is het ook weer gebleken in de nabije kring. Iemand worstelde met haar gerichtheid, maar zocht alleen het antwoord van acceptatie. Dit dringt ze nu haar nabije omgeving op, opeen directe manier, alleen de familie heeft zoveel geaccepteerd, dat de limiet bereikt is van wat ze kunnen accepteren. Vrienden hebben haar er op gewezen en het komt er op neer dat ze zit te wachten op die afwijzing en dan heeft ze een stok om mee te slaan. Hoe iemand psychisch anderen tot het uiterste kan drijven vind ik zelf erg onwerkelijk. Maar we weten al dat binnenkort het weer in het lhgbt-wereldje zal geroepen worden dat er weer een refo-slachtoffer is. Maar helaas zal niemand horen hoe ver de liefde van familie is getart.

Hoe kan de limiet van acceptatie van een homoseksueel familielid bereikt worden? Ze is homoseksueel, is daarvoor uitgekomen en dan accepteer je dat of niet lijkt mij. Hoe wordt zij in deze geaccepteerd en hoe zoekt zij die grens op van acceptatie?

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Speedy » 27 jul 2018 18:54

Yoshi schreef:Hoe kan de limiet van acceptatie van een homoseksueel familielid bereikt worden? Ze is homoseksueel, is daarvoor uitgekomen en dan accepteer je dat of niet lijkt mij. Hoe wordt zij in deze geaccepteerd en hoe zoekt zij die grens op van acceptatie?


Snap je dat niet? Als ouders en broers en zussen ogv de Schrift afwijzen waar zij mee bezig is en zij zoekt de grenzen op van wat haar ouders en overige familie nog kan tolereren dan zal er een clash gaan komen. Zij is bezig om die clash te zoeken en wij zien hoe ouders tot het uiterste worden getergd (want zo kan je het langzamerhand noemen). De ouders accepteren wie zij is, maar wijzen de manier waarop zij haar gerichtheid uitleeft af.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Yoshi

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Yoshi » 27 jul 2018 18:57

Speedy schreef:Snap je dat niet? Als ouders en broers en zussen ogv de Schrift afwijzen waar zij mee bezig is en zij zoekt de grenzen op van wat haar ouders en overige familie nog kan tolereren dan zal er een clash gaan komen. Zij is bezig om die clash te zoeken en wij zien hoe ouders tot het uiterste worden getergd (want zo kan je het langzamerhand noemen). De ouders accepteren wie zij is, maar wijzen de manier waarop zij haar gerichtheid uitleeft af.

Kortom de refo familie accepteert helemaal niets. Dank voor de verduidelijking.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Speedy » 27 jul 2018 19:00

Yoshi schreef:Kortom de refo familie accepteert helemaal niets. Dank voor de verduidelijking.

Kijk dit is precies hoe het gaat ... sarcastisch je oordeel geven. Goed gedaan hoor!
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Liekels » 27 jul 2018 19:29

Speedy schreef:Wil je wat leren of heb jij je keuzes al gemaakt?

Wat Johan100 aangeeft is de realiteit van de tig-discussies die hier op het forum zijn gepasseerd. Kern is dat acceptatie wordt opgedrongen als de enige zienswijze. Je ziet het terug in de constante publicaties. Recent is het ook weer gebleken in de nabije kring. Iemand worstelde met haar gerichtheid, maar zocht alleen het antwoord van acceptatie. Dit dringt ze nu haar nabije omgeving op, opeen directe manier, alleen de familie heeft zoveel geaccepteerd, dat de limiet bereikt is van wat ze kunnen accepteren. Vrienden hebben haar er op gewezen en het komt er op neer dat ze zit te wachten op die afwijzing en dan heeft ze een stok om mee te slaan. Hoe iemand psychisch anderen tot het uiterste kan drijven vind ik zelf erg onwerkelijk. Maar we weten al dat binnenkort het weer in het lhgbt-wereldje zal geroepen worden dat er weer een refo-slachtoffer is. Maar helaas zal niemand horen hoe ver de liefde van familie is getart.


Maar zie je dan niet dat ze vecht voor hasr zelf voor haar plek in de mensenkring waarin ze leeft. Ze wil gezien worden als gelijke. Of heeft ze hele erge dingen gedaan waardoor haar familie het niet meer kan opbrengen, want dat zou kunnen. Heeft ze provocerend gedaan of iets anders? Waardoor zijn ze nu tot hen grens gekomen?

Was overigens juist geïnteresseerd in het geplaatste filmpje om te zien hoe hij er zelf tegenover staat.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Cicero » 27 jul 2018 19:40

Speedy schreef:Snap je dat niet? Als ouders en broers en zussen ogv de Schrift afwijzen waar zij mee bezig is en zij zoekt de grenzen op van wat haar ouders en overige familie nog kan tolereren dan zal er een clash gaan komen. Zij is bezig om die clash te zoeken en wij zien hoe ouders tot het uiterste worden getergd (want zo kan je het langzamerhand noemen). De ouders accepteren wie zij is, maar wijzen de manier waarop zij haar gerichtheid uitleeft af.

Dus je familie gebruikt de hele tijd de Schrift als een stok om haar mee te slaan en klein te houden.
Vervolgens zegt zij: stop daar eens mee.
En dan is de familie het slachtoffer? #-o

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Speedy » 27 jul 2018 19:51

Cicero schreef:Dus je familie gebruikt de hele tijd de Schrift als een stok om haar mee te slaan en klein te houden.
Vervolgens zegt zij: stop daar eens mee.
En dan is de familie het slachtoffer? #-o


Wel aardig om te zien hoe uit een beschrijving het negatieve wordt gehaald. Het laat de praktijk exact zien bij voorbaat wordt het voor de betreffende persoon opgenomen en ouders worden als dader gezien.

Heel duidelijk komt hier naar voren dat als je het niet mee eens bent dat je dan de Schrift als stok zou gebruiken om te slaan.

Ik trek me nu terug uit deze discussie.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Yoshi

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Yoshi » 27 jul 2018 20:05

Zeg ons maar dan hoe we het wel moeten lezen en hoe dat voor de buitenwereld een positief beeld moet geven van dit refo gezin.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Speedy » 27 jul 2018 20:11

Yoshi schreef:Zeg ons maar dan hoe we het wel moeten lezen en hoe dat voor de buitenwereld een positief beeld moet geven van dit refo gezin.

Nee, ik ga geen paarlen voor de zwijnen werpen. De anti houding staat bij voorbaat al vast.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten