Kaartspel

Open voor alle onderwerpen en meningen
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed
Maarschalk
Maarschalk

Re: Kaartspel

Berichtdoor mohamed » 07 jul 2018 00:08

BasLaaitjeer schreef:Ik speel nog regelmatig Patience/Solitaire op de computer. Vind ik leuk. Ik zie er totaal geen kwaad in. Bestaan er werkelijk mensen die dit als 'van de satan' beschouwen?

In de middeleeuwen moest je de mensen zoeken met een lamp die daar niet zo over dachten.
'Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend.' (Fil 4,5)

العرب المسيحيين

coby6
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coby6 » 07 jul 2018 00:48

Marnix schreef:Hier een mooi antwoord over het gebruik van kaartspelen als christen:

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/191 ... -patience/

Goeie!

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 08 jul 2018 10:09

Ik zie het zo: Een spel is een spel maar hoe speel je het. Met welk doel en welk vermaak?
God heeft de mens verschillende talenten gegeven en het is mooi om te zien hoe Hij de verschillen in ons gebracht heeft. je kunt dat o.a zien in een gezelschapsspel, m.i. om het even welk spel.
Wanneer het om onze eer gaat, het boos worden als we verliezen of om het geld dan is het spelen van elk spel wat je doet fout.

Bepaalde groepen mensen moeten er een zwengel aan geven op de meest vindingrijke manier om menen dat het niet gespeeld mag worden.
Aanbidding is: God vertellen wat je in Jezus Christus gezien hebt.
Geloven is: Leven naar Gods beloften.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jul 2018 22:17

Verder, even op het oorspronkelijk onderwerp terugkomend heb je mijn vragen over je uitleg waarom je moeite hebt met kaartspelen en het als gokken ziet, nog steeds niet beantwoordt. Ik ga er dus maar van uit dat je het niet weet, anders had je al lang een antwoord gegeven. Waarmee de bewering dat kaarten bezwaarlijk is wat mij betreft van de baan is. Misschien heeft de topicstarter nog vragen over het onderwerp? Of een motivatie waarom kaartspellen zo slecht zijn?
“He died not for men, but for each man. If each man had been the only man made, He would have done no less.”
― C.S. Lewis

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 10 jul 2018 07:03

Er zijn hier een aantal berichten verwijderd wegens offtopic en elkaar persoonlijk aanvallen.
Houdt uzelf in toom.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

MoesTuin
Majoor
Majoor

Berichtdoor MoesTuin » 10 jul 2018 08:01

En weer is UNO weg.
UNO is echt ook een kaartspel ( onderwerp topic)
Ondertussen heb ik gevonden dat het een geaccepteerd kaartspel is in de refomatorische kringen ....zelfs op t strand :wink:

https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... nd-met-uno

Gelukkig maar :D
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!

Terug naar “[Religie] - Open forum”