Vast jij nog? Zoja, hoe?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bruno

Vast jij nog? Zoja, hoe?

Berichtdoor Bruno » 03 apr 2018 09:54

Hopelijk had iedereen een zalig Pasen. Wij gaan nog eitjes rapen omdat ik mijn kinderen maar twee wekelijks heb.
Ik heb afgelopen zondag mijn buikje beladen met een all you can eat feestmaaltijd, want ja, de vasten nadert eh.

Ik heb 2 vastenperiodes in mijn leven. Wanneer ik mij klaar en geroepen voel tot het hogere eet ik een week geen vlees, ontgif ik mijn lichaam van onzuiverheden en ik drink ik uitsluitend water. Geen vlees, geen kaas, geen Eproducten, ...
Na mijn bezinning en trancegebed met het Hogere kom ik reiner van geest en lichaam terug waar ik dan in de dagelijkse realiteit meteen mee aan de slag kan. Zo’n ritueel is nu echter reeds jaren geleden.

De christelijke vasten ben ik over de jaren heen steeds milder gaan beleven. Vroeger als puber zodanig fundamenteel dat mijn moeder er gek van werd en mijn lievelingsmaaltijd kookte dat ik toch maar iets gegeten zou hebben.
Nu zie ik het gewoon als een sober leven van 40 dagen en 40 nachten. Maar vooral sober denken. Geen politieke thema’s impulsief aansnijden, maar elke gedachte in de weegschaal bij mijn godsprincipe afwegen. Geen dure aankopen voor mezelf, mijn “ik” even afsluiten en openstellen als aanschouwer. Als het leven een spel is, dan speel ik 40 dagen niet mee.

Dit lijkt gemakkelijk. Maar ik ben iemand die vrij veel consumeert. Sober leven is wel gezond eten, maar 40 dagen een veganistische levensstijl.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vast jij nog? Zoja, hoe?

Berichtdoor Lalage » 03 apr 2018 18:57

Dan vind je mij vast heel sober, want ik eet al 3,5 jaar helemaal veganistisch ;) Maar ik geniet enorm van het pure voedsel dat ik eet.
Wel mooi om te lezen dat je de veertigdagentijd anders invult dan hoe je gewoonlijk leeft. Ik heb dat ook weleens gedaan, maar de afgelopen jaren niet meer.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 33 gasten