stiekem vaccineren

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 05 jul 2018 12:40

StillAwake schreef:Heb je daar een bewijs voor?
Of roep je nu alleen maar iets wat je op youtube hebt horen beweren?


Ik weet niet helemaal zeker of het dit is, want ik herinner het me half, maar is er niet iets dat er een bepaald vaccin wordt gekweekt met stamcellen die 40 jaar geleden zijn verkregen en die ze sindsdien vermenigvuldigen. Zoiets, geloof ik. Maar het is wel een beetje klok en klepel, dat zeg ik hier gerust van mezelf.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

katherina
Verkenner
Verkenner
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 jun 2017 10:39

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor katherina » 05 jul 2018 13:30

Hier sprak ik pas met een vriendin over die haar kinderen om principiele redenen niet gevaccineerd heeft. Ze hebben een vakantie geboekt naar een Afrikaans land waarvoor ze bij de travelclinic langs moeten om een aantal vaccinaties te halen. Dat ging ze doen. Toen ik haar zei dat ik dat niet overeen vond komen met haar principes keek ze me vragend aan.
Waarom bij je kinderen wel vertrouwen op Gods' voorzienigheid en wanneer je op reis gaat niet?
Ze had er geen antwoord op. Ik ook niet, maar ik heb wel het rijksvaccinatieprogramma doorlopen met ons kind.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Chaya » 05 jul 2018 13:44

Lock&Stock schreef: [-X Nee dat is dus niet zo, en deze opmerking laat zien dat je je niet helemaal hebt ingelezen. Vaccins werken nooit 100%, daarom is een hoge vaccinatiegraad en kudde immuniteit zo belangrijk.

Ironisch bedoeld.
De gevaccineerden maken zich sneller zorgen dan de niet-gevaccineerden.
Lock&Stock schreef:Tuurlijk, gewoon de literatuur en experts negeren en de persoon die met anekdotisch "bewijs" komt wel aangezien haar ervaringen in jouw straatje passen.

Je kunt boos op me worden, terwijl ik niet snap waarom, want ik ben geen anti prikker.
Maar ik geloof zeker dat er stoffen in zitten die niet gezond zijn voor je zijn.
Gisteravond was in het nieuws dat steeds meer mensen een resistente schimmelinfektie hebben, die dodelijk kan zijn zelfs.
Waar komt dat dan vandaan??
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 05 jul 2018 14:00

katherina schreef:Hier sprak ik pas met een vriendin over die haar kinderen om principiele redenen niet gevaccineerd heeft. Ze hebben een vakantie geboekt naar een Afrikaans land waarvoor ze bij de travelclinic langs moeten om een aantal vaccinaties te halen. Dat ging ze doen. Toen ik haar zei dat ik dat niet overeen vond komen met haar principes keek ze me vragend aan.
Waarom bij je kinderen wel vertrouwen op Gods' voorzienigheid en wanneer je op reis gaat niet?
Ze had er geen antwoord op. Ik ook niet, maar ik heb wel het rijksvaccinatieprogramma doorlopen met ons kind.


Volgens mij zijn er landen waar je gewoon niet binnenkomt als je niet bent gevaccineerd. Malaria is echt nog steeds een killer.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 05 jul 2018 14:01

Chaya schreef:Gisteravond was in het nieuws dat steeds meer mensen een resistente schimmelinfektie hebben, die dodelijk kan zijn zelfs.
Waar komt dat dan vandaan??


evolutie :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23566
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Marnix » 05 jul 2018 14:23

Chaya schreef:Ironisch bedoeld.
De gevaccineerden maken zich sneller zorgen dan de niet-gevaccineerden.

Je kunt boos op me worden, terwijl ik niet snap waarom, want ik ben geen anti prikker.
Maar ik geloof zeker dat er stoffen in zitten die niet gezond zijn voor je zijn.
Gisteravond was in het nieuws dat steeds meer mensen een resistente schimmelinfektie hebben, die dodelijk kan zijn zelfs.
Waar komt dat dan vandaan??


Door behandeling waardoor de schimmels daar resistent voor worden. Dat komt o.a. door chemotherapie. Heeft niets met inentingen te maken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Chaya » 05 jul 2018 14:26

Mortlach schreef:evolutie :-oo

Nee.
Volgens de onderzoekers zijn steeds meer schimmels resistent tegen anti-schimmelmedicatie: zogenoemde azolen. Dat komt omdat azolen heel veel worden gebruikt, bijvoorbeeld als bestrijdingsmiddel in de landbouw. Steeds meer schimmels zijn daardoor moeilijker te behandelen.

Vanwege die groeiende resistentie is ons land het eerste ter wereld dat de behandeling van schimmels heeft aangepast. De behandeling van azolen wordt gecombineerd met een tweede middel voor het geval de schimmel resistent.

Paul Verweij vindt dat er meer aandacht voor het gevaar van schimmels moet komen. "Schimmelinfecties worden niet gezien als een risico voor de volksgezondheid. Dat is niet terecht. Dat we de richtlijn nu hebben moeten aanpassen is tekenend. We falen in het terugdringen van de resistentie."
bron: RTLnieuws
Marnix schreef:Door behandeling waardoor de schimmels daar resistent voor worden. Dat komt o.a. door chemotherapie. Heeft niets met inentingen te maken.

Ook nee. Maar ik vroeg het me hardop af. Ik vind de toenemende resistentie voor bepaalde a.b.'s ook zorgelijk.
Maar heeft ook niets met inenten te maken.

Maar dit topic zou gaan over stiekem vaccineren. De vraag was, mag dat en zo ja waarom, zo nee, waarom niet?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 05 jul 2018 14:48

Chaya schreef:Nee.
Volgens de onderzoekers zijn steeds meer schimmels resistent tegen anti-schimmelmedicatie: zogenoemde azolen. Dat komt omdat azolen heel veel worden gebruikt, bijvoorbeeld als bestrijdingsmiddel in de landbouw. Steeds meer schimmels zijn daardoor moeilijker te behandelen.


Juist. Natuurlijke selectie selecteert de meest resistente schimmels die overleven en hun genetisch materiaal doorgeven aan hun nakomelingen. Hoe dat géén evolutie zou zijn, ontgaat me volledig.

Maar dit topic zou gaan over stiekem vaccineren. De vraag was, mag dat en zo ja waarom, zo nee, waarom niet?


Gewoon vaccineren en daar openlijk voor uitkomen :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor blijblij » 05 jul 2018 19:18


Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Johan100 » 06 jul 2018 10:02

Ik ben bij mijn weten ook niet gevaccineerd en heb nog nooit wat ernstigs gehad.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Johan100 » 06 jul 2018 10:12

Dat komt natuurlijk omdat andere mensen wel gevaccineerd zijn....?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Chaya » 06 jul 2018 10:31

Johan100 schreef:Dat komt natuurlijk omdat andere mensen wel gevaccineerd zijn....?

:mrgreen:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Johan100 » 06 jul 2018 10:33

Chaya schreef::mrgreen:

:wink:
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor StillAwake » 06 jul 2018 12:33

Johan100 schreef:Dat komt natuurlijk omdat andere mensen wel gevaccineerd zijn....?

Inderdaad, dat houdt ook niet gevaccineerden gezond.
Zolang er maar genoeg in jouw omgeving wel gevaccineerd zijn loop jij een kleiner risico dan twee eeuwen geleden.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Chaya » 06 jul 2018 12:59

StillAwake schreef:Inderdaad, dat houdt ook niet gevaccineerden gezond.
Zolang er maar genoeg in jouw omgeving wel gevaccineerd zijn loop jij een kleiner risico dan twee eeuwen geleden.

Niet iedereen werd ziek en ook niet iedereen overleed.
Bij een polio- of roodvonkuitbraak zie je dat er toch mensen zijn die de ziekte niet krijgen. Net als bij de griep.
Dus niet ingeënt wil niet zeggen dat je het dan krijgt, andersom net zo min.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten