stiekem vaccineren

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Pcrtje » 04 apr 2018 11:33

Herman16 schreef:Het citaat is een samenvatting van allen die zich al jaren bezig houden met de effecten van vaccinaties. In die erachter gekomen zijn dat vaccins op korte en zeker op lange termijn blijvende schade kunnen veroorzaken. Het zijn juist de gevaccineerden die besmettelijk zijn voor hun omgeving. (...) Hier laat ik het maar bij.
Herman16, er zijn zóveel zaken waarover ik het met je oneens ben dat ik denk dat we het niet eens zullen worden. Een van de redenen hiervoor is dat je aangeeft het RIVM en wetenschappelijke bronnen die pleiten vóór vaccineren per definitie afwijst en achterdochtig bent over voorstanders van vaccinatie. (Je gaf immers aan je af te vragen of Mortlach een RIVM-medewerker zou zijn.) Een andere reden is je wijze van argumentatie waarbij je een veelheid aan bronnen overtuigender vindt dan de kwaliteit van je bronnen en daarbij selectief je bronnen gebruikt. Je zult ongetwijfeld leken overtuigen met je eigen gelijk, maar mensen die ingelezen zijn op het onderwerp prikken daardoorheen.

Wat overigens een doodzonde in een discussie is, is het overnemen van lappen tekst zonder bronvermelding. Dit heb je onder andere hier (je bron is vermoedelijk dit bestand (pag.40) of deze website) en hier (en vermoedelijk is deze website je bron) gedaan .

Het heeft er alle schijn van dat je bent beland in een situatie waarin je complottheorieën gelooft (RIVM is kwaadaardig, vaccinaties veroorzaken autisme, het draait louter om geld, de hele wereld probeert ons voor de gek te houden) en die waarschijnlijker acht dan de wetenschappelijke consensus en wetenschappelijk onderzoek.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Pcrtje » 04 apr 2018 11:40

Origenes schreef:Ik heb ook wel eens de indruk dat er niet wordt geluisterd naar mensen die negatieve ervaringen hebben met vaccinatie. Het verband tussen vaccinatie en de mogelijke gevolgen ervan wordt stelselmatig ontkend. Of die ontkenning terecht is valt door een leek als ik ben niet te controleren. Ik vraag me af of deze problematiek door een onafhankelijke instantie wordt beoordeeld. Als het RIVM dergelijke controles doet roept dat natuurlijk vragen op.
Het RIVM doet zelf onderzoek maar doet dat vaak tegelijkertijd met een onafhankelijke onderzoeksinstelling. Bijvoorbeeld in het geval van de drie overleden zuigelingen na de inenting met Prevenar.

Origenes schreef:En wat is het effect op het natuurlijke afweersysteem van de mens?
Een vaccinatie is niets anders dan het trainen van je afweersysteem met onschadelijk gemaakte ziekteverwekkers opdat het kan reageren wanneer de echte ziekteverwekkers langskomen. In die zin is het vergelijkbaar met brandweerlieden die zo'n 80% van hun tijd met oefeningen en trainingen bezig zijn opdat ze cordaat kunnen ingrijpen wanneer er werkelijk een calamiteit plaatsvindt.

Origenes schreef:Het is op die manier ook een filosofische vraag. Natuurlijk wil iedereen blijven leven en het liefst in een gezonde toestand. Maar overlijden doen we allemaal op een bepaald moment. En ziekte kan daarvan de oorzaak zijn. Het is alsof dat laatste niet meer wordt geaccepteerd.
Nouja... We proberen het leven zo lang en aangenaam mogelijk te maken voor zoveel mogelijk mensen. Dat is iets anders dan niet meer accepteren dat wij allen eens zullen sterven.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Pcrtje » 04 apr 2018 11:49

Johan100 schreef:Ninefornews doet in dat artikel aan bronvermelding, dus vind ik het nogal goedkoop punten scoren om deze site per definitie zo weg te zetten.
Ninefornews geeft zélf aan een nieuwsplatform dat gelooft in complottheorieën te zijn. Dat kun je hier vinden. Ik snap werkelijkwaar niet waarom je deze website betrouwbaar acht.

Johan100 schreef:Ja, iedereen op een forum kan wel zeggen dat hij of zij in de gezondheidszorg werkt, dus ik zal je toch wel of niet moeten geloven en bovendien, binnen één en hetzelfde vakgebied is lang niet altijd consensus en jij bent nog in opleiding toch? Bovendien kan ik tegenwerpen dat iemand zijn eigen vakgebied meestal verdedigt, zelfs als de feiten het tegenspreken.
Je hoeft niet te geloven dat ik me dagelijks in de gezondheidszorg begeef, uiteraard. Het maakt onze gesprekken wel wat makkelijker.
Over consensus hebben we het al gehad. Er is over heel veel wel degelijk consensus. Dat jij wilt ontkennen dat ergens consensus over is moet je natuurlijk zelf weten, maar het is niet heel bevorderlijk.
Ja, ik ben nog in opleiding: ik hoef gelukkig niet zo lang meer.
Laatst gewijzigd door Pcrtje op 04 apr 2018 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Pcrtje » 04 apr 2018 12:10

Pcrtje schreef:Dankzij onze medische kennis hebben we van talloze dodelijke ziekten chronische ziekten gemaakt.
irmo schreef:Ja, maar ik weet niet of ik dat een goede ontwikkeling vindt.
Hoezo niet? Heb jij liever dat iemand overlijdt dan dat diegene tien(tallen) jaren verder kan leven?

irmo schreef:bovendien mag die BHVvaccinatie dan wel effectief zijn, Ik ben er nog niet weg van. Het doet namelijk niks aan mijn bezwaar dat ik me moet laten inspuiten met zooi, omdat een ander zich niet verantwoordelijk weet te gedragen.
BHV-vaccinatie? Ik dacht dat BHV bedrijfshulpverlener of bierhaalvrijwilliger betekende. 8) Ik denk dat je hbv-vaccin (hepatitis-B-virusvaccin) of HPV-vaccin bedoelt?

Enne, tja, ik denk dat je bezwaar vergelijkbaar is met het feit dat wij fietssloten moeten kopen omdat anderen zich immoreel gedragen. Aan mijn huidige stationsfiets heb ik nu een slot hangen dat meer waard is dan mijn fiets zelf...
"Een libelle zweeft over het water..."

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor coby6 » 04 apr 2018 13:45

Johan100 schreef:Dat laatste heb ik toch gezegd? Lees je nu zo slecht?


In de Bijbel gaat het niet tover vaccineren.

Het is een persoonlijke keuze en iets tussen God en mij, zo goed? Respecteer je dat?

Bij andere dingen maakt dat niet uit, maar mensen kunnen anderen in gevaar brengen die zich niet mogen laten vaccineren als ze gaan twijfelen en ineens niet genoeg geloof hebben om niet ziek te worden.
Verder vind ik het geldklopperij. 200 euro voor 4 konijnen elk jaar en eigenlijk 2 keer per jaar.
Laatst gewijzigd door coby6 op 04 apr 2018 14:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor irmo » 04 apr 2018 13:51

Pcrtje schreef:Hoezo niet? Heb jij liever dat iemand overlijdt dan dat diegene tien(tallen) jaren verder kan leven?


Ik vind het inderdaad onwenselijk dat we steeds meer mensen chronisch maken en met allerlei kunstgrepen in leven houden, terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling is, ja. Die jaren vallen trouwens ook maar te bezien, vaak is de kwaliteit van leven er niet echt op verbeterd.

En ook qua oogpunt van milieuvervuiling en overbevolking vind ik steeds meer chronisch zieken niet en goed idee. Vroeger gingen deze mensen gewoon dood, maar dat mag nou niet meer. Tenminste, je mag pas doodgaan na tientallen jaren behandeling, anders heeft de arts een slecht gevoel.

Pcrtje schreef: BHV-vaccinatie? Ik dacht dat BHV bedrijfshulpverlener of bierhaalvrijwilliger betekende. 8) Ik denk dat je hbv-vaccin (hepatitis-B-virusvaccin) of HPV-vaccin bedoelt?

Enne, tja, ik denk dat je bezwaar vergelijkbaar is met het feit dat wij fietssloten moeten kopen omdat anderen zich immoreel gedragen. Aan mijn huidige stationsfiets heb ik nu een slot hangen dat meer waard is dan mijn fiets zelf...



Excuseer,HPV inderdaad :P En je vergelijking laat precies zien waar de schoen wringt. Omdat een ander te lui is om zich normaal te gedragen, moet ik maar voorzorgsmaatregelen nemen en mijn Eigen lichaam vervuilen ten behoeve van een grote kliek die te lui is om hun Eigen gezondheid te onderhouden. Nee dank je. Dat argument staat voor mij nog altijd als een huis, maar dat snappen de virologen van het RIVM niet geloof ik.

Ik vind het best schokkend dat een groter groep mijns inziens niet in staat is om hun eigen gezondheid te onderhouden omdat ze daar blijkbaar geen zin in hebben. En het dan vervolgens maar aan de wetenschap overlaten om het met medicatie of vaccins of vanalles op te lossen. En de mensen die daar sceptisch tegenover staan weg te zetten als "debiel" "aluhoedje" en nog meer van dat soort leuke opmerkingen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 04 apr 2018 14:45

irmo schreef:Ik vind het inderdaad onwenselijk dat we steeds meer mensen chronisch maken en met allerlei kunstgrepen in leven houden, terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling is, ja.


Wauw... :shock:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor irmo » 04 apr 2018 14:49

tja, tis een eerlijk antwoord....kan er niet meer van maken.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Johan100 » 04 apr 2018 15:01

Mortlach schreef:Ah, oké, dan hebben ze in Australië dus schoner water of minder seks? Hebben die twee zaken met elkaar te maken? Meer seks is vuiler water?

Tjongetonge, zeg ik dat? Wil je op zo'n niveau discussie voeren?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Johan100 » 04 apr 2018 15:02

Pcrtje schreef:Ninefornews geeft zélf aan een nieuwsplatform dat gelooft in complottheorieën te zijn. Dat kun je hier vinden.

Oké, dat wist ik niet. Bedankt voor je zorg. Maar dat wil nog niet zeggen dat dit artikel die de reguliere media uit het nieuws houdt onwaar is.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Johan100 » 04 apr 2018 15:06

Marnix schreef:Ik respecteer persoonlijke keuzes zeker, maar als die keuze geen goede gronden heeft voer ik er wel graag een discussie over. Je kan wel persoonlijke keuzes maken maar als het goed is hebben je keuzes als gelovige ook een Bijbelse grond en doe je dat niet alleen op basis van gevoel. En als het goed is kan je op basis van de Bijbel ook met elkaar daarover in gesprek. En zeg je niet: Nou dat is gewoon een persoonlijke keuze, punt uit.

Daarnaast, als met die persoonlijke keuze jezelf en anderen onnodig in gevaar brengt is het de vraag of dat oke is. Volgens de catechismus is dat namelijk niet de bedoeling.

Voor mij heeft die hele goede gronden, en die heb ik al aangegeven, dat jij dat niet wilt erkennen, tja.
Verder lijk je het niet echt te respecteren. Je zegt van wel, maar intussen.

Ik zie het niet zo dat ik anderen onnodig in gevaar breng, waar is je geloofsvertrouwen?
Ik heb een Bijbel en geloofsvertrouwen, dat geloofsvertrouwen krijg ik o.a. door de Bijbel te lezen en onderzoeken en niet de catechismus.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 04 apr 2018 15:08

irmo schreef:tja, tis een eerlijk antwoord....kan er niet meer van maken.


Ik hoop oprecht dat jij nooit met zo'n chronische aandoening te maken krijgt dan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 04 apr 2018 15:09

Johan100 schreef:Tjongetonge, zeg ik dat? Wil je op zo'n niveau discussie voeren?


Tja, ik werk slechts jouw standpunt uit dat je met hygiène hetzelfde kunt bereiken als met vaccins. Dat daar dan bepaalde pertinent absurde conclusies uit volgen, daar kan ik ook weinig aan doen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Johan100 » 04 apr 2018 15:11

Degene die grote onkunde tentoonspreidt ben jij.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 04 apr 2018 15:16

Maar ik ben dan weer niet degene die beweert dat je met schoon water polio of pokken voorkomt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten