stiekem vaccineren

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 04 jul 2018 18:47

Ja, ik kan me voorstellen dat dat zeer ingrijpend is en het spijt me oprecht dat het jou is overkomen.

Aan de andere kant zijn er ook verhalen die gewoon aanwijsbaar op frauduleuze studies berusten. Zo doet dat zogenaamde onderzoek dat zou aantonen dat er een verband is tussen vaccins en autisme nog steeds de rondte, hoe vaak het ook al is weerlegt.

Of die nieuwe verhalen tegen het HPV-vaccin waar ineens iemand heel erg ziek van is geworden. Ook onderzoek naar gedaan, kwam niet door het vaccin is de conclusie. Wat moet je dan? Dan ben ik geneigd de onderzoekers te geloven, hoe moeilijk het ook moet zijn voor de ouders die zo graag een duidelijk antwoord zouden hebben gewild. Feit blijft dat er rond de leeftijd dat het HPV-vaccin wordt aangeboden vaker gezondheidszaken de kop opsteken vanwege de lichamelijke en hormonale veranderingen in die periode.

Het is dus wel eens lastig voldoende onderscheid aan te brengen tussen de verhalen en het is spijtig dat dat jou treft.

En dan helemaal als er mensen een slaatje uit proberen te slaan, dat ze je een of ander organisch kookboek proberen te verkopen of dat ze met duidelijk aantoonbare misinformatie aankomen (dat kwik, bijvoorbeeld, dat in vaccins zou zitten, heeft een samenstelling die niet door het lichaam wordt opgenomen en dat kan dus niks veroorzaken. Maar er ontstaat onder genoeg mensen onzekerheid over en dus maken de farmaceutische bedrijven een variant zonder kwik. Dat het vaccin voortaan moet worden gekoeld waar dat voorheen niet hoefde, maar voor ons niets uit, maar is in Afrika wel een wat groter probleem.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Chaya » 04 jul 2018 19:48

Lock&Stock schreef:Ik zou wel graag willen dat je uit de buurt van mijn baby blijft ja.

Heel opmerkelijk dan dat de artsen mij nooit iets verboden hebben. Terwijl ik daar toch heel open over was.
Yoshi schreef:De mensen die hun kinderen niet laten vaccineren vormen een bedreiging voor de volksgezondheid. Behandeling van ziekten waartegen ze zich niet laten inenten en die wel in het rijksprogramma zitten zouden buiten de zorgverzekering moeten vallen.

Dit is grote onzin. Gevaccineerden hoeven zich geen zorgen te maken, zij zijn beschermd toch?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Chaya » 04 jul 2018 19:50

Nina schreef:Of je baby krijgt kinkhoest van het vaccin. Zelf meegemaakt. En de conclusie was van de kinderarts zelf.

Ik geloof je Nina.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Yoshi » 04 jul 2018 19:53

Chaya schreef:Dit is grote onzin. Gevaccineerden hoeven zich geen zorgen te maken, zij zijn beschermd toch?

Geen bescherming is 100%. Mensen die niet ingeënt zijn kunnen een bedreiging vormen, vooral voor zichzelf en elkaar maar ook voor anderen.

Wat mij betreft draaien ze zelf op voor de medische kosten en ziektekosten bij een uitbraak.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Chaya » 04 jul 2018 21:20

Yoshi schreef:treft draaien ze zelf op voor de medische kosten en ziektekosten bij een uitbraak.

Draagt elkanders lasten, en vervult alzo de wet van Christus.!!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Yoshi » 04 jul 2018 21:29

Chaya schreef:Draagt elkanders lasten, en vervult alzo de wet van Christus.!!

Waarom zou samenleving de lasten moeten dragen van iemand die er bewust voor kiest om die lasten te maken? Makkelijk teren op andermans zak en weglopen voor je eigen verantwoordelijkheid. Daar is niets christelijks aan.
Hoe kan je tegen inenting zijn en je vervolgens wel laten behandelen als je ziek wordt? Hoe ga je dat aan God uitleggen?

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Katlheen » 04 jul 2018 23:43

Tja, dat heb ik altijd erg raar gevonden. Niet willen vaccineren ter voorkoming van ziekte, want dat zou tegen Gods wil zijn. Maar als men dan toch ziek wordt, wel naar de dokter gaan en het medische circuit ingaan. Waarom dan ook niet Gods wil ondergaan? Blijkbaar is het Gods wil dat je ziek wordt, waarom er geen vertrouwen in hebben dan dat je weer beter wordt (of niet)? Ik vind dat krom. En ja, dan snap ik de roep wel om dat zelf voor de kosten op te draaien.

Inzake aluminium in vaccinaties: je krijgt dagelijks 30-40 mg van dat goedje binnen, in een vaccinatie zit 0,125 mg. Klinkt allemaal heel eng, maar op de keper beschouwd niets aan de hand dus.

Zijn er nooit bijwerkingen? Dat wordt niet gezegd. In uitzonderlijke gevallen kan dat ja. Ik denk dat we hier in West Europa maar weer eens een paar stevige uitbraken nodig hebben van ziektes waartegen we al jaren vaccineren. Uiteraard met de nodige ellende en dodelijke afloop. Ik denk dat heel veel "kritische prikkers" dan ineens als eersten bij de dokter staan. Ik denk dat we de noodzaak inmiddels zijn vergeten en vanuit een stuk decadentie niet meer realiseren dat het ook zoveel slechter af kan. Ga in een gemiddeld land in Afrika even uitleggen waarom je een kritische prikker bent. De mensen daar zouden erg blij zijn met vaccinaties en verklaren je voor gek.

De broer van mijn oma moest dikwijls een kind begraven vanwege "kinderziektes". Dat was gewoon in een kistje op de schouder naar het kerkhof alwaar het kind werd begraven. Hele andere tijden, die tijden zijn gelukkig achter ons. Maar dat is nog geen 100 jaar geleden. Kan je zien wat er allemaal kan veranderen.

Oh, en autisme en dat soort dingen omdat je een vaccinatie hebt gehad? Ik ben ooit eens een kerk van een andere stroming binnengestapt, een week later constateerde een neuroloog dat ik Gilles de la Tourette heb. Sindsdien doe ik dat dus niet meer en waarschuw ik ook iedereen om dat niet te doen!! Voor je het weet scheld je net als ik de tent helemaal vol!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Optimatus » 05 jul 2018 08:00

Wat wel uitermate zorgelijk is, is dat enkele grote farmaceutische bedrijven hun producten eerst op Afrikanen uittesten (zonder dat zij weten dat zij proefkonijnen zijn) en dan pas op westerse mensen. (De film "The Constant Gardener" geeft hier een interessante inkijk in).

Dat laat niet onverlet dat inenten een zinvolle bijdrage is in het bestrijden en voorkomen van ziektes. Er zijn mensen die zich niet verzekeren of laten inenten omdat tegen de voorzienigheid Gods is. Deze mensen trekken echter wel een trui aan als het koud is en een jas aan als het regent in plaats van zich te verlaten op diezelfde voorzienigheid Gods.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Lock&Stock

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Lock&Stock » 05 jul 2018 08:14

Chaya schreef:Heel opmerkelijk dan dat de artsen mij nooit iets verboden hebben. Terwijl ik daar toch heel open over was.


Ik neem graag het zekere voor het onzekere. Helemaal daar mijn zoontje toch was gezondheidsproblemen heeft.

Chaya schreef:Dit is grote onzin. Gevaccineerden hoeven zich geen zorgen te maken, zij zijn beschermd toch?


[-X Nee dat is dus niet zo, en deze opmerking laat zien dat je je niet helemaal hebt ingelezen. Vaccins werken nooit 100%, daarom is een hoge vaccinatiegraad en kudde immuniteit zo belangrijk.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 05 jul 2018 10:15

Katlheen schreef:Inzake aluminium in vaccinaties: je krijgt dagelijks 30-40 mg van dat goedje binnen, in een vaccinatie zit 0,125 mg. Klinkt allemaal heel eng, maar op de keper beschouwd niets aan de hand dus.


En vergeet niet dat het kwik, als het uberhaupt nog in je vaccin zit, een verbindingsvorm is die niet door je lichaam wordt opgenomen. En formaldehyde zit/zat er soms ook in. Hardstikke eng, want daar balsemen ze lijken mee! Dat ze dat zomaar inspuiten! Blijkt alleen dat formaldehyde een lichaamseigen stof is die je lijf gewoon elke dag zelf in kleine hoeveelheden aanmaakt.

Zijn er nooit bijwerkingen? Dat wordt niet gezegd. In uitzonderlijke gevallen kan dat ja. Ik denk dat we hier in West Europa maar weer eens een paar stevige uitbraken nodig hebben van ziektes waartegen we al jaren vaccineren. Uiteraard met de nodige ellende en dodelijke afloop. Ik denk dat heel veel "kritische prikkers" dan ineens als eersten bij de dokter staan. Ik denk dat we de noodzaak inmiddels zijn vergeten en vanuit een stuk decadentie niet meer realiseren dat het ook zoveel slechter af kan. Ga in een gemiddeld land in Afrika even uitleggen waarom je een kritische prikker bent. De mensen daar zouden erg blij zijn met vaccinaties en verklaren je voor gek.


Hoewel ik me zeker wel in de gedachte kan vinden, moeten we niet vergeten dat dit een enorme hoeveelheid persoonlijk leed zou veroorzaken, en soms kunnen mensen er echt niets aan doen. Er was recent een echtpaar in Spanje dat niet kritisch genoeg was om de informatie van de desinformatie te scheiden en die waren door al die anti-vaxxers zo bang gemaakt dat ze besloten hun kind niet te vaccineren, waarna het vervolgens overleed aan een ziekte die 100% voorkoombaar was geweest.

Ook als je op internet zoekt naar aluminium krijg je 100.000 hits die allemaal roepen dat het zo gevaarlijk is, allemaal blogsites die al 15 jaar niet meer zijn bijgewerkt. Dat soort ruis maakt het lastig voor mensen die het onderscheid niet zo goed kunnen maken om de juiste keuze te nemen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lock&Stock

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Lock&Stock » 05 jul 2018 11:29

Chaya schreef:Ik geloof je Nina.


Tuurlijk, gewoon de literatuur en experts negeren en de persoon die met anekdotisch "bewijs" komt wel aangezien haar ervaringen in jouw straatje passen.

Heel verstandig... ](*,)

Lock&Stock

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Lock&Stock » 05 jul 2018 11:33

Nina schreef:De rest van je post is te dom om op te reageren.


Hoezo is het aantal polio doden van voor vaccineren vergelijken met nu dom?

Het plaatje hieronder laat het total aantal doden in de VS van voor en na vaccineren zien, in het midden het percentage hoeveel dit is gezakt dankzij vaccineren:

Afbeelding

Ik snap werkelijk waar niet hoe groot het bord voor je kop moet zijn om deze cijfers te negeren...

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor StillAwake » 05 jul 2018 11:43

Nina schreef: (Vaccins worden gekweekt op dierlijk weefsel of geaborteerd menselijke resten)

Heb je daar een bewijs voor?
Of roep je nu alleen maar iets wat je op youtube hebt horen beweren?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Johan100 » 05 jul 2018 12:00

Optimatus schreef:Wat wel uitermate zorgelijk is, is dat enkele grote farmaceutische bedrijven hun producten eerst op Afrikanen uittesten (zonder dat zij weten dat zij proefkonijnen zijn) en dan pas op westerse mensen. (De film "The Constant Gardener" geeft hier een interessante inkijk in).
Nou, inderdaad. Is dat geen discriminatie/racisme? Tja, die blanke mensen hebben het geld en dus de macht en de zwarte mensen niet. Als gevolg dat zij, de zwarte mensen, de proefkonijnen zijn. En zie ons, die blanken, nu die zwarten zo goed helpen. Ben benieuwd als er geen geld mee verdient wordt of ze dan nog helpen.
Optimatus schreef:Dat laat niet onverlet dat inenten een zinvolle bijdrage is in het bestrijden en voorkomen van ziektes. Er zijn mensen die zich niet verzekeren of laten inenten omdat tegen de voorzienigheid Gods is. Deze mensen trekken echter wel een trui aan als het koud is en een jas aan als het regent in plaats van zich te verlaten op diezelfde voorzienigheid Gods.

Rare vergelijking ;)
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 05 jul 2018 12:37

Lock&Stock schreef:Tuurlijk, gewoon de literatuur en experts negeren en de persoon die met anekdotisch "bewijs" komt wel aangezien haar ervaringen in jouw straatje passen.

Heel verstandig... ](*,)


Nou, laten we eerlijk zijn. Als er een 1 op de miljoen kans is dat er echt iets dramatisch gebeurt, dan moeten we ook accepteren dat dat dus inderdaad een keer gebeurt. (ik bedoel met accepteren iemand geloven die zegt dat het hen is overkomen) En ik kan me niet voorstellen wat het moet zijn om te leven met het idee dat je iets actiefs hebt gedaan waardoor je je kind bent kwijtgeraakt. Met alle beste bedoelingen probeer je je kinderen te beschermen en als dat dan fout gaat... vreselijk. Net zoiets als je kind voor de eerste keer iets met pinda's erin geven en dan maar hopen dat ze niet gruwelijk allergisch is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten