stiekem vaccineren

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Johan100 » 04 apr 2018 15:34

Mortlach schreef:Maar ik ben dan weer niet degene die beweert dat je met schoon water polio of pokken voorkomt.

De besmetting door polio kan ook door ontlasting worden verspreid, wat door verontreinigd drinkwater gebeurt.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor irmo » 04 apr 2018 15:42

Mortlach schreef:Ik hoop oprecht dat jij nooit met zo'n chronische aandoening te maken krijgt dan.


Ik heb er twee schat...dus ik weet wat het is.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 04 apr 2018 16:00

irmo schreef:Ik heb er twee schat...dus ik weet wat het is.


Oprecht, wat naar. Maar dat maakt je opmerking al helemaal onbegrijpelijk dan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor irmo » 04 apr 2018 16:03

Mortlach schreef:Oprecht, wat naar. Maar dat maakt je opmerking al helemaal onbegrijpelijk dan.



Ik ben gewoon niet zo enthousiast over de mensheid :P

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Pcrtje » 04 apr 2018 16:09

Johan100 schreef:Oké, dat wist ik niet. Bedankt voor je zorg. Maar dat wil nog niet zeggen dat dit artikel die de reguliere media uit het nieuws houdt onwaar is.
Maar waarom hecht je waarde aan nieuwsplatformen die uitgaan van complottheorieën in plaats van wetenschappelijke literatuur te lezen en te vertrouwen op de overheid?
"Een libelle zweeft over het water..."

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Johan100 » 04 apr 2018 16:10

Pcrtje schreef: ......in plaats van wetenschappelijke literatuur te lezen en te vertrouwen op de overheid?

Niet i.p.v. Dat maak jij er weer van :wink:
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Pcrtje » 04 apr 2018 16:24

irmo schreef:Ik vind het inderdaad onwenselijk dat we steeds meer mensen chronisch maken en met allerlei kunstgrepen in leven houden, terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling is, ja. Die jaren vallen trouwens ook maar te bezien, vaak is de kwaliteit van leven er niet echt op verbeterd.

En ook qua oogpunt van milieuvervuiling en overbevolking vind ik steeds meer chronisch zieken niet en goed idee. Vroeger gingen deze mensen gewoon dood, maar dat mag nou niet meer. Tenminste, je mag pas doodgaan na tientallen jaren behandeling, anders heeft de arts een slecht gevoel.
Dit ben ik echt met je oneens. Neem bijvoorbeeld taaislijmziekte (cystische fibrose), een genetische aandoening die relatief veel voorkomt in de Westerse wereld. Zo'n zestig jaren geleden overleden de meeste kinderen voor hun 10de à 15de levensjaar; tegenwoordig is de levensverwachting rond de 40. Hoewel veel CF-patiënten beperkingen in hun dagelijkse leven kennen geven velen van hen aan dat hun levenskwaliteit prima is. Dat heeft dus niets te maken met het filantropische gevoel van artsen maar juist met de subjectieve ervaring van patiënten zelf.

Irmo schreef:Excuseer,HPV inderdaad :P En je vergelijking laat precies zien waar de schoen wringt. Omdat een ander te lui is om zich normaal te gedragen, moet ik maar voorzorgsmaatregelen nemen en mijn Eigen lichaam vervuilen ten behoeve van een grote kliek die te lui is om hun Eigen gezondheid te onderhouden. Nee dank je. Dat argument staat voor mij nog altijd als een huis, maar dat snappen de virologen van het RIVM niet geloof ik.
Het verschil is dat fietsendieven iets strafbaars doen terwijl mensen die een seksueel "interessant" leven leiden niet strafbaar zijn. Ik vind het redelijk om mensen gratis een beschermingsmiddel aan te bieden. Overigens kun je HPV dus ook via andere routes krijgen (dus niet alleen met seksueel contact) en ik denk dat het ook wel meevalt met 'lichaamsvervuiling'...

Irmo schreef:En de mensen die daar sceptisch tegenover staan weg te zetten als "debiel" "aluhoedje" en nog meer van dat soort leuke opmerkingen.
Dat soort termen worden toch niet zo vaak gebruikt, of is je ervaring van wel? Kijk, als jij je fiets niet op slot zet vinden we dat toch ook onverstandig?
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Pcrtje » 04 apr 2018 16:25

Johan100 schreef:Niet i.p.v. Dat maak jij er weer van :wink:
Je bedoelt nu te zeggen dat je zowel nieuws van complottheorieaanhangers als wetenschappelijke bronnen leest?
"Een libelle zweeft over het water..."

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Johan100 » 04 apr 2018 16:31

Pcrtje schreef:Je bedoelt nu te zeggen dat je zowel nieuws van complottheorieaanhangers als wetenschappelijke bronnen leest?

Ik vind dat je een beetje doordraaft. Ik kwam met één artikeltje van een site die alternatief nieuws biedt en nu moet ik verantwoorden wat ik zoal lees?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor irmo » 04 apr 2018 16:42

Pcrtje schreef:Dit ben ik echt met je oneens. Neem bijvoorbeeld taaislijmziekte (cystische fibrose), een genetische aandoening die relatief veel voorkomt in de Westerse wereld. Zo'n zestig jaren geleden overleden de meeste kinderen voor hun 10de à 15de levensjaar; tegenwoordig is de levensverwachting rond de 40. Hoewel veel CF-patiënten beperkingen in hun dagelijkse leven kennen geven velen van hen aan dat hun levenskwaliteit prima is. Dat heeft dus niets te maken met het filantropische gevoel van artsen maar juist met de subjectieve ervaring van patiënten zelf.

Alle ervaringen zijn een verbetering als het alternatief de dood is. Ik geloof ook wel dat die mensen zich beter voelen. Maar de natuur heeft ons niet zo gemaakt, die heeft ons zo gemaakt dat we met die aandoeningen niet overleven....dat is *censuur*, maar dat is nou eenmaal zo.

Het verschil is dat fietsendieven iets strafbaars doen terwijl mensen die een seksueel "interessant" leven leiden niet strafbaar zijn. Ik vind het redelijk om mensen gratis een beschermingsmiddel aan te bieden. Overigens kun je HPV dus ook via andere routes krijgen (dus niet alleen met seksueel contact) en ik denk dat het ook wel meevalt met 'lichaamsvervuiling'...

[color=#FF00FF]Dus omdat die mensen te lui zijn om voor zichzelf te zorgen wordt ik uiteindelijk via uitsluiting en groepsdruk gedwongen om die vaccinatie maar te gaan halen? Daar komt het uiteindelijk op neer. En vaccins zijn echt niet gratis lieve schat. Seksueel contact is wel de grootste verspreider...

Niet seksen is ook een optie en mss moesten we onze meisjes eens leren om beter voor zichzelf te zorgen en op te komen. Maar dan moeten we daar wel in investeren en moeite voor doen, en daar heeft de maatschappij nie zoveel zin an..wantja, als je dan zo'n "gratis" vaccin kan krijgen...


Bovendien is het maar de vraag in hoeverre dat werkt. Ik ben ook gevaccineerd tegen de mazelen, en toch vorig jaar voor de derde keer ziek geworden. Daarvan vond mijn huisarts ook dat het niet kon. Nou, ik voelde me toch echt slecht.[/color]

Dat soort termen worden toch niet zo vaak gebruikt, of is je ervaring van wel? Kijk, als jij je fiets niet op slot zet vinden we dat toch ook onverstandig?

Mijn ervaring in de discussie is zeer slecht inderdaad. Wat je al niet om je oren krijgt als je afwijkt van het normale plaatje, dat is echt niet te zuinig. Mijn ervaringen met zorgverleners zijn trouwens ook ronduit slecht te noemen. Onprofessioneel, veel te weinig kennis, niet bereid om iets te leren en ronduit respectloos en lelijk. Met hier en daar misschien een paar uitzonderingen.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Pcrtje » 04 apr 2018 16:43

Johan100 schreef:Ik vind dat je een beetje doordraaft. Ik kwam met één artikeltje van een site die alternatief nieuws biedt en nu moet ik verantwoorden wat ik zoal lees?
Jij komt met een artikel van een dubieuze website om in een discussie je standpunt te onderbouwen (hier). Vervolgens schiet je in de verdediging als ik zeg dat het een nieuwsplatform op basis van complottheorieën is en lijk je te suggereren (hier en hier) dat je achter het artikel staat. Daarna geef je aan (hier) dat je waarde hecht aan nieuwsplatformen die uitgaan van complottheorieën . Je hoeft van mij niet te verantwoorden dat je in je vrije tijd ook de Playboy leest, maar als je in een discussie een bepaalde bron gebruikt moet je ook kunnen verantwoorden waarom je denkt dat dat een betrouwbare en relevantie bron voor deze discussie is.

Als jij nieuws van websites die uitgaan van complottheorieën betrouwbaar acht dan is het helemaal niet zo gek dat ik jou vraag of je kunt verantwoorden waarom je dat doet, toch?
"Een libelle zweeft over het water..."

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Johan100 » 04 apr 2018 16:46

Pcrtje schreef:Jij komt met een artikel van een dubieuze website

Prima dat je het artikel met bronverwijzing dubieus vind, daar lig ik niet wakker van.

En bespaar je alsjeblieft de moeite om me uit te horen en hier op door te gaan. Ik ben er klaar mee.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Pcrtje » 04 apr 2018 16:51

irmo schreef:Alle ervaringen zijn een verbetering als het alternatief de dood is. Ik geloof ook wel dat die mensen zich beter voelen. Maar de natuur heeft ons niet zo gemaakt, die heeft ons zo gemaakt dat we met die aandoeningen niet overleven....dat is *censuur*, maar dat is nou eenmaal zo.
Okee, interessant standpunt. Dus omdat iets in de natuur zo is is het ook moreel goed om te doen?

irmo schreef:Dus omdat die mensen te lui zijn om voor zichzelf te zorgen wordt ik uiteindelijk via uitsluiting en groepsdruk gedwongen om die vaccinatie maar te gaan halen? Daar komt het uiteindelijk op neer. En vaccins zijn echt niet gratis lieve schat. Seksueel contact is wel de grootste verspreider...
Ja, seksueel contact is de belangrijkste verspreider. En je hebt gelijk dat het vaccin voor jou -vermoed ik- inderdaad niet gratis is. Maar zou jij ook zeggen dat wij met z'n allen gedwongen worden om onze fiets op slot te zetten omdat mensen te mongools zijn om moreel verantwoord gedrag te vertonen?

irmo schreef:Mijn ervaring in de discussie is zeer slecht inderdaad. Wat je al niet om je oren krijgt als je afwijkt van het normale plaatje, dat is echt niet te zuinig. Mijn ervaringen met zorgverleners zijn trouwens ook ronduit slecht te noemen. Onprofessioneel, veel te weinig kennis, niet bereid om iets te leren en ronduit respectloos en lelijk. Met hier en daar misschien een paar uitzonderingen.
Hoor ik bij de uitzonderingen? :mrgreen: Als je medisch-inhoudelijke vragen hebt mag je me altijd een privéberichtje sturen, dan kunnen we er samen naar kijken.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Pcrtje » 04 apr 2018 16:55

Johan100 schreef:Prima dat je het artikel met bronverwijzing dubieus vind, daar lig ik niet wakker van.

En bespaar je alsjeblieft de moeite om me uit te horen en hier op door te gaan. Ik ben er klaar mee.
Wat reageer je toch heetgebakerd. Als jij een dubieuze bron gebruikt mogen wij daar toch tegenin gaan? Je zou ook eens kunnen verantwoorden waarom je iets vindt in plaats van je mening rond te bazuinen en vervolgens er niet over te willen discussiëren.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 04 apr 2018 16:58

irmo schreef:Ik ben gewoon niet zo enthousiast over de mensheid :P


Nee, dat kan ik me danig voorstellen, maar meestal vallen ze individueel wel mee (soms ook niet). Dus zeggen "joh, je was beter dood geweest dan ziek" is nogal wat. Misschien las ik er iets te veel in, want meestal wordt het gevolgd door iets van "is te duur" of "verzwakking van de genenpoel" of iets dergelijks onmenselijks.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten