stiekem vaccineren

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Marnix » 03 apr 2018 11:38

Johan100 schreef:En bedankt weer! Je kunt beter met feiten komen, dan op de man gaan spelen.




Weet je Marnix, ieder zijn eigen keuze. Wat voor jou raar is, is het voor de ander niet. Maar zoals jij het nu verwoordt, zo heb ik het niet geschreven. ' God wil je misschien ziek maken en dan ben je Hem voor' etc. Je redeneert idd wel raar nu, vind ik ook. Je begrijpt het gewoon niet. Ik heb trouwens eerder al geschreven dat ik niet per definitie tegen vaccins ben.


Wat bedoel je dan met “Dat is iets anders dan God voor willen zijn” als het gaat om vaccineren als het gaat om naar de dokter gaan nadat je ziet bent geworden vs vaccinatie?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor irmo » 03 apr 2018 12:30

Pcrtje schreef:Dankzij onze medische kennis hebben we van talloze dodelijke ziekten chronische ziekten gemaakt.



Ja, maar ik weet niet of ik dat een goede ontwikkeling vindt.

bovendien mag die BHVvaccinatie dan wel effectief zijn, Ik ben er nog niet weg van. Het doet namelijk niks aan mijn bezwaar dat ik me moet laten inspuiten met zooi, omdat een ander zich niet verantwoordelijk weet te gedragen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 03 apr 2018 13:11

Johan100 schreef:Als dit er mee voorkomen kan worden, ben ik er niet per se op tegen dat het daar gebeurt.
Maar, er spelen toch ook andere factoren mee om zulke ziektes te krijgen of te kunnen voorkomen? Hygiëne bijvoorbeeld.


Dan gebruiken ze in Australië blijkbaar speciale zeep omdat daar het aantal HPV-besmettingen zienderogen afneemt terwijl die in andere landen zo goed als 100% is.

In Nederland zie je nooit zulke mensen, ook als ze niet gevaccineerd zijn. Weet je hoeveel geld er omgaat in de vaccinindustrie? Met al dat geld kunnen ze heel Afrika van de armoede afhelpen en voor goede hygiëne zorgen. Maar gebeurt dat vervolgens ook? Of stoppen ze het lekker in hun eigen zak? Je voelt het wel aan misschien, de wereld is best hypocriet eigenlijk?


Weet je wat het ironische is? Hier in het rijke westen doet een klein clubje moeilijk over een onschuldig stofje dat toevallig wat eng klinkt, terwijl dat stofje er wel voor zorgt dat je het vaccin niet gekoeld hoeft te bewaren - best een handige eigenschap als je mensen in Afrika wilt helpen. En dan haalt de fabrikant dat stofje dus uit het vaccin, waardoor de problemen weer worden afgeschoven op de Afrikanen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Herman16

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Herman16 » 03 apr 2018 13:23

Mortlach

Als aanvulling nog de hier in Nederland gebruikte vaccins welke wel degelijk kwik bevatten :wink:


-Synflorix-GSK (pneu)
-Neis-Vac C - Pfizer (menc)
-Cervarix - GSK (hpv)
-lnfanrix hexa - GSK (dktp)
-Rotateq - SPMSD (rota zuigelingen 6-24 weken 2x dosis)
-Rotarix - GSk (rota zuigelingen 6-32- 3xdosis)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 03 apr 2018 13:36

Herman16 schreef:Mortlach

Als aanvulling nog de hier in Nederland gebruikte vaccins welke wel degelijk kwik bevatten :wink:


-Synflorix-GSK (pneu)
-Neis-Vac C - Pfizer (menc)
-Cervarix - GSK (hpv)
-lnfanrix hexa - GSK (dktp)
-Rotateq - SPMSD (rota zuigelingen 6-24 weken 2x dosis)
-Rotarix - GSk (rota zuigelingen 6-32- 3xdosis)


Ja, en wat is daar precies het probleem mee? Alsof ze er zuivere kwikmoleculen in mikken - dat zullen ongetwijfeld weer volledig onschadelijke kwikverbindingen zijn, net als dat keukenzout een onschadelijke verbinding is van het dodelijke natrium en het nog veel dodelijkere chloor.

Met dit soort dingen maak je me echt niet bang hoor.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Herman16

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Herman16 » 03 apr 2018 16:23

Mortlach.

Waarom heb ik het gevoel dat je wel eens een medewerker van het RIVM zou kunnen zijn #-o

De groeten.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 03 apr 2018 16:34

Herman16 schreef:Mortlach.

Waarom heb ik het gevoel dat je wel eens een medewerker van het RIVM zou kunnen zijn #-o

De groeten.


Nee hoor, ik heb alleen geen tolerantie voor al die antivax-BS die nog steeds gebaseerd is op al lang teruggetrokken frauduleuze onderzoeken en Amerikaanse B-sterretjes die net doen alsof ze er ook verstand van hebben, maar ze hebben een grote following op Instagram of Twitter en dus gaan alle veganistische punnikmoeders er mee mee. Vaccins zijn een van de grootste zegeningen van de mensheid - het feit dat ik me geen zorgen hoef te maken of mijn dochter nog polio of kinkhoest oploopt, maar sommige mensen zien een moeilijke naam voor een stofje, formaldehyde, en denken "daar balsemen ze toch lijken mee!" en raken dan volledig in paniek, roekeloos aangewakkerd door die voornoemde B-sterretjes.

Het maakt echt geen bal uit hoe goed je je handen wast, HPV loop je toch wel op - tenzij je die Australische zeep gebruikt, natuurlijk, want die lui, die zijn pas echt goed in handen wassen!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Johan100 » 03 apr 2018 21:38

Mortlach schreef:
Het maakt echt geen bal uit hoe goed je je handen wast, HPV loop je toch wel op - tenzij je die Australische zeep gebruikt, natuurlijk, want die lui, die zijn pas echt goed in handen wassen!

Het gaat onder andere (met name) om besmet/vervuild drinkwater, denk ik.
En bijvoorbeeld bij HPV (e.a.ziektes) veroorzaakt door seks met meerdere personen. HPV wordt veroorzaakt door seksueel contact.Dat heeft weinig met handen wassen te maken.
etc.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Johan100 » 04 apr 2018 00:58

Marnix schreef:Wat bedoel je dan met “Dat is iets anders dan God voor willen zijn” als het gaat om vaccineren als het gaat om naar de dokter gaan nadat je ziet bent geworden vs vaccinatie?

Tip. Probeer wat zorgvuldiger te zijn met typen.

Gewetenskwestie. Als je vertrouwen hebt dat God alles in zijn voorzienigheid (ten goede) bestuurt, kun je er moeite mee hebben om preventief jezelf te beschermen tegen ziektes en zo God voor zijn. Het is een persoonlijke zaak. Ik wijs vaccins niet per definitie af. Het gaat er mij om hoe je er mee omgaat. Als het wetenschappelijk bewezen werkt en er zijn geen nadelen aan vaccinaties en je ziet het als een middel die God mogelijk heeft gemaakt om ziektes te voorkomen, dan heb ik er minder moeite mee dan dat je onafhankelijk van God als een god/als God wilt zijn. Alles wel denken in eigen hand te kunnen hebben en met God geen rekening te houden.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Marnix » 04 apr 2018 08:30

Johan100 schreef:Tip. Probeer wat zorgvuldiger te zijn met typen.

Gewetenskwestie. Als je vertrouwen hebt dat God alles in zijn voorzienigheid (ten goede) bestuurt, kun je er moeite mee hebben om preventief jezelf te beschermen tegen ziektes en zo God voor zijn. Het is een persoonlijke zaak. Ik wijs vaccins niet per definitie af. Het gaat er mij om hoe je er mee omgaat. Als het wetenschappelijk bewezen werkt en er zijn geen nadelen aan vaccinaties en je ziet het als een middel die God mogelijk heeft gemaakt om ziektes te voorkomen, dan heb ik er minder moeite mee dan dat je onafhankelijk van God als een god/als God wilt zijn. Alles wel denken in eigen hand te kunnen hebben en met God geen rekening te houden.


Dat laatste kan altijd, maar dat staat volgens mij los van het vaccineren. Je kan je als christen ook laten vaccineren en je wel afhankelijk van God weten. Je afhankelijkheid van Hem weten is niet gebonden aan vaccins of andere medicijnen volgens mij. Wat ik vooral vreemd vind dus is de woorden "God voor willen zijn". Denken mensen nou echt dat je God voor kan zijn door een vaccin? En hoe zit dat dan met andere preventieve maatregelen? God wil mensen straffen met een overstroming en nu hebben ze een dijk gebouwd en zijn ze God voor. Bijvoorbeeld. Ik snap dat het een gewetenskwestie is en een persoonlijke zaak maar dat komt dan door ideeen waar mensen zijn opgevoed... maar dat wil niet zeggen dat dat geweten klopt toch? Toetsen waar je denkbeelden vandaan komen en of die wel bijbels zijn lijkt me een zinvolle discussie.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor irmo » 04 apr 2018 08:37

Mortlach schreef:Nee hoor, ik heb alleen geen tolerantie voor al die antivax-BS die nog steeds gebaseerd is op al lang teruggetrokken frauduleuze onderzoeken en Amerikaanse B-sterretjes die net doen alsof ze er ook verstand van hebben, maar ze hebben een grote following op Instagram of Twitter en dus gaan alle veganistische punnikmoeders er mee mee. Vaccins zijn een van de grootste zegeningen van de mensheid - het feit dat ik me geen zorgen hoef te maken of mijn dochter nog polio of kinkhoest oploopt, maar sommige mensen zien een moeilijke naam voor een stofje, formaldehyde, en denken "daar balsemen ze toch lijken mee!" en raken dan volledig in paniek, roekeloos aangewakkerd door die voornoemde B-sterretjes.

Het maakt echt geen bal uit hoe goed je je handen wast, HPV loop je toch wel op - tenzij je die Australische zeep gebruikt, natuurlijk, want die lui, die zijn pas echt goed in handen wassen!



Blijft nog steeds mijn punt staan.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Johan100 » 04 apr 2018 09:44

Marnix schreef:Dat laatste kan altijd, maar dat staat volgens mij los van het vaccineren. Je kan je als christen ook laten vaccineren en je wel afhankelijk van God weten.

Dat laatste heb ik toch gezegd? Lees je nu zo slecht?

Marnix schreef:Toetsen waar je denkbeelden vandaan komen en of die wel bijbels zijn lijkt me een zinvolle discussie.

In de Bijbel gaat het niet tover vaccineren.

Het is een persoonlijke keuze en iets tussen God en mij, zo goed? Respecteer je dat?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor naamloos » 04 apr 2018 10:34

"God voor willen zijn" vind ik echt onzin. Je wilt de ziekte voor zijn!
Voorkomen is beter dan genezen, toch?

Bovendien, wie besluit om zijn kinderen niet in te laten enten moet zich goed realiseren dan zijn/haar besluit niet voor zichzelf is, maar voor een ander. Hun kinderen kunnen levenslang met de gevolgen van dat besluit zitten. Schuldige nalatigheid!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 04 apr 2018 10:56

Johan100 schreef:Het gaat onder andere (met name) om besmet/vervuild drinkwater, denk ik.
En bijvoorbeeld bij HPV (e.a.ziektes) veroorzaakt door seks met meerdere personen. HPV wordt veroorzaakt door seksueel contact.Dat heeft weinig met handen wassen te maken.
etc.


Ah, oké, dan hebben ze in Australië dus schoner water of minder seks? Hebben die twee zaken met elkaar te maken? Meer seks is vuiler water?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Marnix » 04 apr 2018 11:18

Johan100 schreef:

In de Bijbel gaat het niet over vaccineren.

Het is een persoonlijke keuze en iets tussen God en mij, zo goed? Respecteer je dat?


Ik respecteer persoonlijke keuzes zeker, maar als die keuze geen goede gronden heeft voer ik er wel graag een discussie over. Je kan wel persoonlijke keuzes maken maar als het goed is hebben je keuzes als gelovige ook een Bijbelse grond en doe je dat niet alleen op basis van gevoel. En als het goed is kan je op basis van de Bijbel ook met elkaar daarover in gesprek. En zeg je niet: Nou dat is gewoon een persoonlijke keuze, punt uit.

Daarnaast, als met die persoonlijke keuze jezelf en anderen onnodig in gevaar brengt is het de vraag of dat oke is. Volgens de catechismus is dat namelijk niet de bedoeling.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten