stiekem vaccineren

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Chaya » 17 jul 2018 17:52

Mortlach schreef:Ik hoorde deze week van mijn moeder dat mijn oma ooit bijna haar arm is kwijtgeraakt door de pokkenvaccinatie, dus ik zeg echt niet dat het in 100% van de gevallen 100% veilig is. (let op, dit was wel in 1920 of iets dergelijks, dus niet echt relevant meer voor 2018).

Tja, dat pokkenvirus, daar vond ik nog een bericht over in de Volkskrant:
https://www.volkskrant.nl/mensen/pokken ... n~bdb73ecd

Het besmettelijke en dodelijke pokkenvirus (ongeveer 30 procent van de geïnfecteerden overlijdt) kan met gemak duizenden slachtoffers maken onder willekeurig welke bevolkingsgroep. Zeker nu al een generatie lang niet meer routinematig tegen de pokken wordt gevaccineerd en het twijfelachtig is of degenen die in hun jeugd een pokkenprik hebben gekregen, nog wel afdoende zijn beschermd.

Bioterrorisme....
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 17 jul 2018 18:17

Chaya schreef:Tja, dat pokkenvirus, daar vond ik nog een bericht over in de Volkskrant:
https://www.volkskrant.nl/mensen/pokken ... n~bdb73ecd

Het besmettelijke en dodelijke pokkenvirus (ongeveer 30 procent van de geïnfecteerden overlijdt) kan met gemak duizenden slachtoffers maken onder willekeurig welke bevolkingsgroep. Zeker nu al een generatie lang niet meer routinematig tegen de pokken wordt gevaccineerd en het twijfelachtig is of degenen die in hun jeugd een pokkenprik hebben gekregen, nog wel afdoende zijn beschermd.

Bioterrorisme....


Zoals ik al zei, het pokkenvirus bestaat dan ook alleen nog maar in 2 laboratoria, 1 in Amerika en 1 in Rusland. Dus tenzij het daar wordt gestolen of iets dergelijks, kun je letterlijk geen pokken meer oplopen (of het moet uit de permafrost ontdooien, dat zou ook kunnen, maar beide scenario's zijn hollywoodscenario's).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Marnix » 17 jul 2018 20:08

Precies. En vroeger overleed tot wel 10% van de bevokking aan de pokken, anderen hielden er blijvende littekens aan over. Nu zijn de pokken uitgeroeid. Het bewijst maar dat vaccineren zo zijn goede kanten heeft. En bij kritiek op vaccinatie moet naast een goede onderbouwing, gebaseerd op feiten (net als bij het vaccineren zelf) ook worden bedacht wat de gevolgen waren geweest als er niet was begonnen met vaccinatie. Nog voor de pokken helemaal waren uitgeroeid is er al gestopt met de vaccinatie. Daar wordt echt wel goed onderzoek naar gedaan. Het kan wat naief zijn om op het moment dat ziekten niet meer voorkomen of nauwelijks meer, dankzij cammvaccinatie, af te vragen of vaccineren wel goed is, omdt er dankzij die vaccinaties, de ziekten nauwelijks meer voorkomen. (Waarmee ik niet wil stellen dat het niet goed is om kritische vragen te stellen)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Johan100 » 17 jul 2018 20:59

Marnix schreef: (Waarmee ik niet wil stellen dat het niet goed is om kritische vragen te stellen)

Inderdaad, want vaccinaties/inentingen worden in verband gebracht met gedragsveranderingen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Marnix » 17 jul 2018 21:15

Bron? Waar dat wetenschappelijk onderbouwd wordt?

Ik ken wel deze: https://kloptdatwel.nl/2015/04/23/mazel ... r-website/
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Johan100 » 17 jul 2018 21:21

Ik zeg dat het ermee in verband gebracht wordt. Goed lezen.
Ik zeg niet dat ik wetenschappelijk bewijs heb dat het daadwerkelijk gedragsveranderingen kan teweeg brengen.
Maar bij onderzoeken naar autismespectrumstoornissen wordt de vraag gesteld in vragenlijsten of ouders gedragsveranderingen hebben waargenomen bij hun kind na een vaccinatie. Dus het wordt wel degelijk ermee in verband gebracht. Er wordt dus binnen de ggz rekening mee gehouden dat er na inentingen gedragsveranderingen kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Johan100 op 17 jul 2018 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 17 jul 2018 22:27

Marnix schreef:Precies. En vroeger overleed tot wel 10% van de bevokking aan de pokken, anderen hielden er blijvende littekens aan over. Nu zijn de pokken uitgeroeid. Het bewijst maar dat vaccineren zo zijn goede kanten heeft. En bij kritiek op vaccinatie moet naast een goede onderbouwing, gebaseerd op feiten (net als bij het vaccineren zelf) ook worden bedacht wat de gevolgen waren geweest als er niet was begonnen met vaccinatie. Nog voor de pokken helemaal waren uitgeroeid is er al gestopt met de vaccinatie. Daar wordt echt wel goed onderzoek naar gedaan. Het kan wat naief zijn om op het moment dat ziekten niet meer voorkomen of nauwelijks meer, dankzij cammvaccinatie, af te vragen of vaccineren wel goed is, omdt er dankzij die vaccinaties, de ziekten nauwelijks meer voorkomen. (Waarmee ik niet wil stellen dat het niet goed is om kritische vragen te stellen)


En omdat de Spaanse Griep toch al is genoemd, ik denk dat mensen rond die tijd ook best graag een prikje zouden hebben verdragen als het hen die ziekte had bespaart. Hoeveel doden zijn er toen ook alweer gevallen? 100 miljoen? 3 tot 5% van de wereldbevolking op dat moment. Het gaat dus echt niet om insignificante aantallen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 17 jul 2018 22:29

Johan100 schreef:Inderdaad, want vaccinaties/inentingen worden in verband gebracht met gedragsveranderingen.


Als dat dat 'autisme-onderzoek' is, dat is ondertussen al zo vaak ontkracht en ingetrokken... dat is echt een dood paard onderhand.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Marnix » 17 jul 2018 22:52

Inderdaad. Zie mijn linkje...

Mortlach schreef:En omdat de Spaanse Griep toch al is genoemd, ik denk dat mensen rond die tijd ook best graag een prikje zouden hebben verdragen als het hen die ziekte had bespaart. Hoeveel doden zijn er toen ook alweer gevallen? 100 miljoen? 3 tot 5% van de wereldbevolking op dat moment. Het gaat dus echt niet om insignificante aantallen.


Precies. Totdat het overgrote deel zich laat inenten en de aantallen daardoor minder significant worden. En vervolgens zijn mensen de zegeningen van de vaccinaties alweer vergeten en roepen de critici: zie je wel, het is dus niet zo erg met die ziekten... Omdat het overgrote deel zich wel gewoon laat inenten. Dat vergeten ze even. Zo naief... ](*,)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Geytenbeekje » 17 jul 2018 23:33

GeenStijl had een filmpje gemaakt over het niet of wel inenten door in barneveld aan orthodox-bevindelijken te vragen of ze de kinderen gingen inenten, ik vind het toch moedig van mensen die het niet doen en openlijk zeggen dat ze de vertrouwen op God hebben

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Marnix » 17 jul 2018 23:41

Geytenbeekje schreef:GeenStijl had een filmpje gemaakt over het niet of wel inenten door in barneveld aan orthodox-bevindelijken te vragen of ze de kinderen gingen inenten, ik vind het toch moedig van mensen die het niet doen en openlijk zeggen dat ze de vertrouwen op God hebben


Ik ook. Maar daarmee vind in het nog niet de goede keuze....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Geytenbeekje » 17 jul 2018 23:47

Marnix schreef:Ik ook. Maar daarmee vind in het nog niet de goede keuze....


Vind ik ook niet, als de zon erg schijnt smeer je je ook in. Ik vind ze ook af en toe een beetje hypocriet maar ja ieder zn mening.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Pcrtje » 18 jul 2018 07:56

Chaya schreef:Van vaccins weten we eigenlijk heel weinig. We zijn voor onze informatie afhankelijk van vaccinfabrikanten die voornamelijk onderzoek doen naar nieuwe vaccins. Zij brengen vrijwel alleen bijwerkingen op korte termijn in kaart. Onderzoek naar de lange termijn wordt te weinig, en niet serieus genoeg gedaan. De farmaceutische industrie is daarin ook niet echt geïnteresseerd en moedigt het niet aan. Dergelijk onderzoek is ook duur en ontwikkelaars van vaccins zien er eerder onplezierig nieuws uit voortkomen dan dat ze er brood in zien. Wie negatieve onderzoeksgegevens over de veiligheid van vaccins publiceert riskeert nogal eens zijn of haar carrière. Van de feitelijke bijwerkingen van vaccins wordt maar een fractie gerapporteerd, laat staan erkend.
BRON


Kinderen die niet gevaccineerd zijn, hebben over het algemeen een heel goede en sterke gezondheid en minder last van chronische verkoudheden, chronische oorklachten, huidproblemen, afhankelijkheid van luchtwegmedicatie (pufjes), voedselintoleranties en gedragsproblematiek. Er wordt een relatie vermoed tussen de vaccinaties en het al jong optreden van diabetes type 1
De overheid (het RIVM) ziet graag dat de vaccinatiegraad van de bevolking hoog blijft, vanwege de angst dat de ziekten waartegen ingeënt wordt, anders weer meer gaan voorkomen. We zien in de statistieken dat er al forse dalingen in het vóórkomen van de ziekten te zien waren als gevolg van betere leefomstandigheden, al voor de start van de vaccinaties ertegen.
Nader onderzoek zou hier meer duidelijkheid in kunnen brengen, maar voor deze onderzoeken wordt helaas geen geld vrijgemaakt.
Natuurlijk is een niet gevaccineerd kind ook wel eens ziek, maar het kind lijkt meer veerkracht te hebben.

Nogmaals, ik ben niet tegen vaccinatie, maar jonge ouders worden m.i. te bang gemaakt en onder druk gezet, zodat ze soms niet durven te weigeren.
Je informatie is onjuist, Chaya. Je gebruikt een complottheorieënwebsite waarop men pseudowetenschappelijke claims plaatst. Je mag best een controversiële mening hebben, maar kom niet met deze bullshit aanzetten.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Marnix » 18 jul 2018 08:57

Dat betere leefomstandigheden ziekten hebben teruggedrongen voor dat men begon te vaccineren klopt. Maar dat geldt lang niet voor alle ziekten. Een hoop ziekten hebben ook niet te maken met leefomstandigheden. Als je naar de cijfers kijkt van bijvoorbeeld kindersterfte blijkt dat die in de tijd dat er gevaccineerd ging worden, sterk af is genomen. Natuurlijk zijn er meer oorzaken dan alleen dat, maar als mensen het idee hebben dat als we nu stoppen met ons beschermen tegen die ziekten, het sterftecijfer daardoor nauwelijks zal toenemen, houdt men zichzelf voor de gek.

Natuurlijk ziet het RIVM graag een hoge dekkingsgraad want dat is de reden dat er nog maar weinig besmettingen van een ziekte zijn.

Geytenbeekje schreef:Vind ik ook niet, als de zon erg schijnt smeer je je ook in. Ik vind ze ook af en toe een beetje hypocriet maar ja ieder zn mening.


Wat ik vooral vreemd vind is dat men dan zegt: Nee gezondheid en ziekte zijn in Gods hand, niet in die van de medici. Wat geen tegenstelling is. Dat men dat eigenlijk zelf ook vindt blijkt wel als ze vervolgens alsnog ziek worden, dan gaan ze namelijk gewoon naar de dokter, laten ze zich behandelen en leggen zo zonder enig bezwaar hun gezondheid alsnog in de handen van medici. Maar waarom dan niet bij vaccinatie en wel als je ziek bent? Waarom zouden de behandeling van ziekte wel aan mensen mogen overlaten (die dat kunnen omdat God het zo heeft gemaakt dat ze met allerlei middelen mensen kunnen behandelen als ze ziek zijn) maar het voorkomen van het ziek worden niet?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2018 09:33

Geytenbeekje schreef:Vind ik ook niet, als de zon erg schijnt smeer je je ook in. Ik vind ze ook af en toe een beetje hypocriet maar ja ieder zn mening.


Het verschil is natuurlijk wel dat als je je niet insmeert, je alleen jezelf in gevaar brengt...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten

cron