stiekem vaccineren

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2018 09:39

Marnix schreef:Dat betere leefomstandigheden ziekten hebben teruggedrongen voor dat men begon te vaccineren klopt. Maar dat geldt lang niet voor alle ziekten. Een hoop ziekten hebben ook niet te maken met leefomstandigheden. Als je naar de cijfers kijkt van bijvoorbeeld kindersterfte blijkt dat die in de tijd dat er gevaccineerd ging worden, sterk af is genomen. Natuurlijk zijn er meer oorzaken dan alleen dat, maar als mensen het idee hebben dat als we nu stoppen met ons beschermen tegen die ziekten, het sterftecijfer daardoor nauwelijks zal toenemen, houdt men zichzelf voor de gek.


ja, het feit dat we kinderen niet meer in de kolenmijnen of in fabrieken laten werken, draagt ook bij aan de afname van de kindersterfte.

het is dan ook een heel raar argument: als je airbags in de auto installeert, neemt het aantal verkeersdoden af. Maar omdat het aantal toch al was afgenomen sinds we autogordels verplicht hebben gesteld, hoef je dus eigenlijk geen airbags meer te nemen, want die afnemende trend zet zich vanzelf wel door....
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Geytenbeekje » 18 jul 2018 09:40

Mortlach schreef:Het verschil is natuurlijk wel dat als je je niet insmeert, je alleen jezelf in gevaar brengt...


Dat is helemaal waar :wink:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Chaya » 18 jul 2018 12:16

Pcrtje schreef:Je informatie is onjuist, Chaya. Je gebruikt een complottheorieënwebsite waarop men pseudowetenschappelijke claims plaatst. Je mag best een controversiële mening hebben, maar kom niet met deze bullshit aanzetten.


Ik heb gewoon iets gequoted wat voor iedereen leesbaar op het internet staat.
Dus: don't shoot the piano player.

Verder was ik voorlopig gestopt, want het was Mortlach (voorstander) tegen mij (niet- principiëel tegenstander) geworden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2018 12:33

Chaya schreef:Ik heb gewoon iets gequoted wat voor iedereen leesbaar op het internet staat.
Dus: don't shoot the piano player.

Verder was ik voorlopig gestopt, want het was Mortlach (voorstander) tegen mij (niet- principiëel tegenstander) geworden.


Hoewel ik het met je standpunten oneens kan zijn, ben ik nooit 'tegen' je, Chaya.

En je haalt eigenlijk best een belangrijk punt aan "het staat op het internet" met een onuitgesproken "dus moet er wel een kern van waarheid in zitten". Nee, nee, niet alles wat op het internet staat is waar; iedere jandoedel kan een domeinnaam aanschaffen en een site laten hosten en daar kun je dan alles opzetten wat je hartje maar begeert (binnen de grenzen van de wet). En dat is dus best gevaarlijk. De officiële wetenschappelijke rapporten zijn vaak lastig te begrijpen en alleen ergens op een achterpagina van de WHO te vinden; de pseudowetenschappelijke larie echter is te vinden op duizenden sites en krijgt aandacht op radio en televisie - al helemaal als er een BN'er (al dan niet Nederlands) mee aan de haal gaat. Het is echt belangrijk om kritisch te blijven en niet op de manier die de NVKP voorstaat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Chaya » 18 jul 2018 12:39

Mortlach schreef:Hoewel ik het met je standpunten oneens kan zijn, ben ik nooit 'tegen' je, Chaya.

Nee weet ik. En in dezen verschillen we niet eens veel. :D
Mortlach schreef:En je haalt eigenlijk best een belangrijk punt aan "het staat op het internet" met een onuitgesproken "dus moet er wel een kern van waarheid in zitten". Nee, nee, niet alles wat op het internet staat is waar; iedere jandoedel kan een domeinnaam aanschaffen en een site laten hosten en daar kun je dan alles opzetten wat je hartje maar begeert (binnen de grenzen van de wet). En dat is dus best gevaarlijk.

Ja dat weet ik ook.
Maar het is wel een tegengeluid, wetenschappelijk onderbouwd of niet.
Net zoals de mazelenparty's dit zijn. (je brengt je kind naar een party waar een kind is dat mazelen heeft, de kans is groot dat ze besmet raken en zo kunnen ze dan de vaccinatie ontlopen.
Kun je flauwekul of zelfs gevaarlijk vinden, ook dat staat op internet!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2018 13:02

Chaya schreef:Nee weet ik. En in dezen verschillen we niet eens veel. :D

Ja dat weet ik ook.
Maar het is wel een tegengeluid, wetenschappelijk onderbouwd of niet.


Ja, maar wat je lijkt te doen is die zaken gelijkstellen. Alsof het allebei waarde heeft. Nee, je kunt gewoon zaken uit je duim zuigen hoor en dan op internet plempen.

Net zoals de mazelenparty's dit zijn. (je brengt je kind naar een party waar een kind is dat mazelen heeft, de kans is groot dat ze besmet raken en zo kunnen ze dan de vaccinatie ontlopen.
Kun je flauwekul of zelfs gevaarlijk vinden, ook dat staat op internet!


Ja, dat vind ik dus echt bizar. Dat je het met waterpokken doet is tot daar aan toe, dat lijkt weinig ernstige complicaties te hebben, maar mazelen....

Van de wiki: Hoewel er een veilig en goedkoop vaccin beschikbaar is, is mazelen een van de belangrijkste oorzaken van kindersterfte

en

Bij 10 tot 20% van de gevallen treden complicaties op, zoals middenoorontsteking of longontsteking. Bij 1 op de 1.000 gevallen treedt een zeer gevreesde complicatie op, namelijk hersenontsteking. Een ernstige complicatie kan tot overlijden van de patiënt leiden. Hersenontsteking kan ook blijvende schade opleveren.

Voor 1-2 per 1000 patiënten loopt een mazeleninfectie dodelijk af.


En daar stelt men hun kind dan vrijwillig aan bloot omdat men denkt dat ze er gezonder van worden? On-be-grijpelijk.

Je zult de kinderarts maar wezen die een kind met hersenontsteking probeert te redden omdat de ouders hem/haar bewust en met opzet met mazelen hebben besmet...

Dat is dus precies wat ik bedoel met de desinformatie op het internet. Ongetwijfeld vertellen sites als de NVKP vrolijk dat mazelen helemaal zo erg niet zijn en dat je met handen wassen, buiten spelen en wat extra vitamine C daar zo weer bovenop bent. Ja, in 998 van de 1000 gevallen is dat misschien inderdaad zo en voor de andere twee mag je dan een klein kistje bestellen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lock&Stock

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Lock&Stock » 18 jul 2018 13:19

Chaya schreef:Maar het is wel een tegengeluid, wetenschappelijk onderbouwd of niet.


Je kan best moeite doen zelf te filteren voordat je iets plaatst. Als iets duidelijk psuedo-wetenschap/conspiracy onzin is dan maakt het jouw argumenten alleen maar zwakker als je zoiets deelt.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Arco » 18 jul 2018 14:18

Lock&Stock schreef:Je kan best moeite doen zelf te filteren voordat je iets plaatst. Als iets duidelijk psuedo-wetenschap/conspiracy onzin is dan maakt het jouw argumenten alleen maar zwakker als je zoiets deelt.


Er is meer in de wereld dan een wetenschappelijk onderbouwd argument.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Lock&Stock

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Lock&Stock » 18 jul 2018 14:34

Arco schreef:Er is meer in de wereld dan een wetenschappelijk onderbouwd argument.


Als het gaat over de effecten van vaccinaties lijkt het me dat argumenten voor/tegen altijd wetenschappelijk onderbouwd moeten zijn. Ik kan me voorstellen dat je daar als Christen niet mee eens bent aangezien een argument kan zijn dat je niet vaccineert omdat dit botst met je geloof. En dat is prima, ik vind het super dom, maar het is je goed recht. Maar kom dan daar voor uit en probeer niet je gelijk te halen met pseudo wetenschap want dat maakt je argument alleen maar zwakker.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Arco » 18 jul 2018 14:47

Lock&Stock schreef:Als het gaat over de effecten van vaccinaties lijkt het me dat argumenten voor/tegen altijd wetenschappelijk onderbouwd moeten zijn. Ik kan me voorstellen dat je daar als Christen niet mee eens bent aangezien een argument kan zijn dat je niet vaccineert omdat dit botst met je geloof. En dat is prima, ik vind het super dom, maar het is je goed recht. Maar kom dan daar voor uit en probeer niet je gelijk te halen met pseudo wetenschap want dat maakt je argument alleen maar zwakker.


Het lijkt jou en je vindt het super dom, ja dat zijn dingen waar een ander niet zoveel aan heeft. Jij vindt wetenschappelijk onderbouwde argumenten alleen relevant, maar dat zijn niet de enige argumenten.

Ik ben geen tegenstander van vaccineren, alleen ik vind dat iedereen zelf moet kunnen kiezen, voor zichzelf en voor de eigen kinderen. Er hoeft geen wetenschappelijk onderbouwd argument te zijn om de keuze over te laten aan mensen.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Geytenbeekje » 18 jul 2018 16:59

Het is wel weer zo van mensen die de kinderen niet laat vaccineren dat de kinderen daar de dupe van zijn als ze echt ziek worden

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Chaya » 18 jul 2018 19:11

Lock&Stock schreef:Als het gaat over de effecten van vaccinaties lijkt het me dat argumenten voor/tegen altijd wetenschappelijk onderbouwd moeten zijn. Ik kan me voorstellen dat je daar als Christen niet mee eens bent aangezien een argument kan zijn dat je niet vaccineert omdat dit botst met je geloof. En dat is prima, ik vind het super dom, maar het is je goed recht. Maar kom dan daar voor uit en probeer niet je gelijk te halen met pseudo wetenschap want dat maakt je argument alleen maar zwakker.

Lees eens even terug, want ik heb NOOIT gezegd dat ik tegen was!
En als je op God vertrouwt ben je zeker niet super dom.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2018 21:59

Chaya schreef:Lees eens even terug, want ik heb NOOIT gezegd dat ik tegen was!
En als je op God vertrouwt ben je zeker niet super dom.


Nee, dat zeker niet, maar je moet God ook niet op de proef stellen, toch? Als je niet gaat bungeejumpen (om maar eens een zijstraat te noemen) omdat het jezelf nodeloos in gevaar brengen is, ga je je kinderen ook niet naar een 'mazelenfeestje' sturen (voor 0,2% van de kids loopt zoiets fataal af, ik vermoed dat bungeejumpen veiliger is.)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Arco » 19 jul 2018 10:23

Geytenbeekje schreef:Het is wel weer zo van mensen die de kinderen niet laat vaccineren dat de kinderen daar de dupe van zijn als ze echt ziek worden


Dan kan ik ook stellen dat er mensen zijn die een verderfelijke godsdienst aan hun kinderen leren, daar zijn die kinderen ook de dupe van. Dus als we op de toer gaan om in de ouderlijke verantwoordelijk te gaan bemoeien, dan is het einde zoek.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Marnix » 19 jul 2018 10:56

Mensen hebben hier een vrije keuze in, dat klopt, dat is ook prima. Punt is denk ik dat het wenselijk is dat mensen hun keuze wel baseren op feiten en niet op broodje-aap-verhalen. Als iemand een keuze maakt op basis van verkeerde gronden is het wel wenselijk dat ze dat ook onder ogen zien. Iemand die op basis van fabels de veiligheid van zijn / haar kind in gevaar brengt mag je best proberen op andere gedachten te brengen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten