stiekem vaccineren

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor irmo » 21 jul 2018 22:40

Mortlach schreef:Tja, je kunt nu wel boos op mij zijn, maar ik was niet degene dit dit artikel plaatste.

Er wordt in het artikel aangehaald dat de dochter van een van de geïnterviewden een pols brak. Heel vervelend uiteraard. Het had ook een ruggengraat of schedel kunnen zijn en dan ben je toch wat verder van huis. Ik vind het dan helemaal zo gek nog niet dat ontwerpers van speeltuin-installaties meedenken hoe ze zoiets kunnen voorkomen.

Ook wordt de suggestie gewekt dat het vooral door de moderne media komt dat we het vervelend vinden als er een kind verdrinkt. Dat dat tegenwoordig wordt uitvergroot. Hoe je zo'n drama zou moeten uitvergroten, kan ik me niet voorstellen.



Ik ben helemaal niet boos, hoe kom je daarbij? Ik vind alleen niet dat jouw lelijke opmerkingen bijdragen aan een evenwichtige discussie.
L&S vroeg om wetenschappelijke bewijzen, ik heb ze. Maar ik heb er niet veel zin in om me op deze manier kwetsbaar op te stellen.

En ik vind inderdaad dat we te beschermend zijn tegenwoordig. Een van de oorzaken van onze geweldige overbevolking. Mag best wat minder met de mensheid, mijns inziens.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 22 jul 2018 08:36

irmo schreef:Ik ben helemaal niet boos, hoe kom je daarbij? Ik vind alleen niet dat jouw lelijke opmerkingen bijdragen aan een evenwichtige discussie.
L&S vroeg om wetenschappelijke bewijzen, ik heb ze. Maar ik heb er niet veel zin in om me op deze manier kwetsbaar op te stellen.

En ik vind inderdaad dat we te beschermend zijn tegenwoordig. Een van de oorzaken van onze geweldige overbevolking. Mag best wat minder met de mensheid, mijns inziens.


Oké, wie zullen we als eerste uitroeien dan?

Weet je, het is allemaal zo tegenstrijdig: we hebben overbevolking, maar tegelijkertijd zijn de gezinnen te klein; je kind wel of niet vaccineren is ze nodeloos in gevaar brengen (afhankelijk van wie je het vraagt), maar tegelijkertijd is een speeltuin veilig maken zodat een kind geen schedelbasisfractuur oploopt te veel van het goede; kinderen zijn een kostbaar geschenk van God, maar vroeger lieten we ze nog 'gewoon' verdrinken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Marnix » 22 jul 2018 13:07

Hm ja, we hebben niet echt een overschot aan kinderen, eerder aan ouderen. Misschien moeten we die niet meer preventief controleren op allerlei ziekten of behandelen als ze wat krijgen? Tenminste, als we de lijn van Irmo volgen.....

Verder klopt het misschien wel dat kinderen te beschermend worden opgevoed tegenwoordig. Prima om daar wat aan te doen maar als het goed is heeft dat niets met vaccinatie te maken. Ze niet te beschermend opvoeden is wat anders dan dat je ze nodeloos aan allerlei gevaren bloot gaat stellen. Ik snap niet hoe je die twee (te beschermend opvoeden) en de bevolkingsgroeo aan elkaar wil linken...

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Pcrtje » 26 jul 2018 11:07

irmo schreef:En waar is Pcrtje trouwens gebleven?
Ik heb een korte vakantie. 8) Op dit moment ben ik weer even een meelezer in plaats van discussieerder.
"Een libelle zweeft over het water..."

Yoshi

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Yoshi » 27 jul 2018 07:08

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/plot ... -barneveld

Uitbraak van kinkhoest in Barneveld.

Yoshi

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Yoshi » 06 aug 2018 15:45

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/je-k ... derbijslag

Lijkt me een goed idee. Ook om onnodige medische kosten deels op te vangen.

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor de passant » 06 aug 2018 16:40

Yoshi schreef:https://www.rtlnieuws.nl/nederland/je-kind-niet-inenten-minder-kinderbijslag

Lijkt me een goed idee. Ook om onnodige medische kosten deels op te vangen.

Eens.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor lekkerbek » 11 aug 2018 11:59

Wat een onzin. Die kinderen kunnen hier toch niets aan doen?
We hebben ook steeds meer te dikke kinderen. Korten op de kinderbijslag, want dat gaat ons ook geld kosten.
Kinderen die geen valhelm op de fiets dragen, ook maar inkorten op de kinderbijslag. En zo valt de lijst uit te breiden.
Ieder jaar weer een discussie over het vaccineren, dit brengt echt geen mensen op andere gedachten.

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor de passant » 11 aug 2018 12:50

lekkerbek schreef:Wat een onzin. Die kinderen kunnen hier toch niets aan doen?
We hebben ook steeds meer te dikke kinderen. Korten op de kinderbijslag, want dat gaat ons ook geld kosten.
Kinderen die geen valhelm op de fiets dragen, ook maar inkorten op de kinderbijslag. En zo valt de lijst uit te breiden.
Ieder jaar weer een discussie over het vaccineren, dit brengt echt geen mensen op andere gedachten.

Waarom onzin?, jij brengt met je niet ingeënte kind andere kinderen in gevaar!, iemand die te dik is brengt andere mensen met zijn /haar te dik zijn daarmee niet in gevaar, idem met het wel/niet dragen van een fietshelm, maar een niet ingeënt kind kan drager zijn van een virus en daarmee een ander kind besmetten , dat ouders zo dom, onverstandig , onchristelijk met hun eigen kind willen omgaan is nog daar aan toe , maar dan ook nog doelbewust het risico daarmee nemen dat het kind van een ander die daar niet om gevraagd heeft is ronduit liefdeloos.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Chaya » 11 aug 2018 13:17

de passant schreef:Waarom onzin?, jij brengt met je niet ingeënte kind andere kinderen in gevaar!,

Hoezo? Die andere kinderen zijn toch ingeënt?
de passant schreef:maar een niet ingeënt kind kan drager zijn van een virus en daarmee een ander kind besmetten

Ja dat klopt. Dat kunnen ook virussen zijn van ziekten waar kinderen (nog) niet voor worden ingeënt of bacteriën, die nu eenmaal in ons aller keelholte huizen.
We zijn allemaal bacteriedragers, meestal doen ze niets, ze horen bij ons, maar een enkele keer maken ze iemand wel ziek.
Dat is niet te voorkomen. Leven betekent altijd een risico op ziek worden.
de passant schreef: maar dan ook nog doelbewust het risico daarmee nemen dat het kind van een ander die daar niet om gevraagd heeft is ronduit liefdeloos.

Dat zijn grote woorden!
Persoonlijk vind ik het nogal liefdeloos wat sommige ouders doen, hun kind na 4 weken al 5 dagen per week in een creche dumpen, omdat ze beiden zo'n interessante en leuke baan hebben. En dat kan gemakkelijk want er is 24 uurs opvang.
N.B. ik heb het niet over ouders die dit noodzakelijkerwijs moeten doen!!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Yoshi » 11 aug 2018 13:28

Chaya schreef:Hoezo? Die andere kinderen zijn toch ingeënt?

Volgens mij is je al herhaaldelijk te kennen gegeven dat het zo niet werkt. Inenting is geen 100% garantie. Daarom is het zeer belangrijk een zo hoog mogelijke inentingsgraad te halen en te behouden om besmettingen te voorkomen.
Dat zijn grote woorden!

Daarom niet minder waar.
Persoonlijk vind ik het nogal liefdeloos wat sommige ouders doen, hun kind na 4 weken al 5 dagen per week in een creche dumpen, omdat ze beiden zo'n interessante en leuke baan hebben. En dat kan gemakkelijk want er is 24 uurs opvang.
N.B. ik heb het niet over ouders die dit noodzakelijkerwijs moeten doen!!

Dat heeft echter helemaal niets met inenting te maken.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Chaya » 11 aug 2018 14:46

Yoshi schreef:Volgens mij is je al herhaaldelijk te kennen gegeven dat het zo niet werkt. Inenting is geen 100% garantie.

Precies!
En het vaccin werkt niet altijd afdoende. Dat zie je aan de steeds terugkerende kinkhoest.
Yoshi schreef:Daarom is het zeer belangrijk een zo hoog mogelijke inentingsgraad te halen en te behouden om besmettingen te voorkomen.

100% is dus niet mogelijk?
Yoshi schreef:Dat heeft echter helemaal niets met inenting te maken.

Wel met liefdeloosheid.
Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren, zijn niet persé liefdeloos te noemen. Dat is wat ik ermee wil zeggen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Marnix » 22 aug 2018 15:46

“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Yoshi » 23 aug 2018 16:28

Kabinet onderzoekt vaccinatie-eis bij kinderopvang

Het kabinet gaat opnieuw onderzoeken of kinderdagverblijven de mogelijkheid kunnen krijgen kinderen te weigeren die niet zijn ingeënt tegen ziektes als mazelen. Een Kamermeerderheid van VVD, D66, CDA, PvdA en SP wil dat de mogelijkheid er komt, aangezien de dekkingsgraad om de ziekte te verbannen te ver is gedaald.

Rest; https://www.ad.nl/politiek/kabinet-onde ... ~ad11fb09/

Goede ontwikkeling

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Marnix » 24 aug 2018 10:07

Helemaal mee eens. Je brengt jezelf en anderen in gevaar op basis van pseudo-wetenschap of pseudo-theologie...

Goede zaak dat er nu een gezamelijk tegengeluid klinkt. Paar quotes van #ikvaccineer

Het blijft wel bijzonder dat mensen nooit hun auto zouden laten repareren door een monteur die er niet voor heeft doorgeleerd, maar zich wat de gezondheid van kinderen betreft laten leiden door mensen die al hun kennis bij elkaar hebben gegoogled. #ikvaccineer

Ik ben huisarts en voormalig tropenarts. Mijn drie eigen en twee cadeaukinderen zijn volledig gevaccineerd. No doubts. Ik heb in Afrika kinderen onder mijn handen dood zien gaan aan de mazelen.
Ga je schamen, anti-vaxxers!


Wat goed dat artsen zich nu uitspreken met #ikvaccineer. Twijfelaars; lees waarom ze dat doen en leer van hun expertise.

Google maakt niemand deskundig. Een jarenlange opleiding en veldervaring wel.

Al 30 jaar jeugdarts en nog nooit een kind gezien dat schade heeft opgelopen door een vaccinatie.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten