stiekem vaccineren

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Geytenbeekje » 19 jul 2018 15:52

Arco schreef:Dan kan ik ook stellen dat er mensen zijn die een verderfelijke godsdienst aan hun kinderen leren, daar zijn die kinderen ook de dupe van. Dus als we op de toer gaan om in de ouderlijke verantwoordelijk te gaan bemoeien, dan is het einde zoek.


Daar heb je gelijk in =D>

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Memmem » 19 jul 2018 20:36

Mortlach schreef:
Bij 10 tot 20% van de gevallen treden complicaties op, zoals middenoorontsteking of longontsteking. Bij 1 op de 1.000 gevallen treedt een zeer gevreesde complicatie op, namelijk hersenontsteking. Een ernstige complicatie kan tot overlijden van de patiënt leiden. Hersenontsteking kan ook blijvende schade opleveren.

Voor 1-2 per 1000 patiënten loopt een mazeleninfectie dodelijk af.


En daar stelt men hun kind dan vrijwillig aan bloot omdat men denkt dat ze er gezonder van worden? On-be-grijpelijk.

Je zult de kinderarts maar wezen die een kind met hersenontsteking probeert te redden omdat de ouders hem/haar bewust en met opzet met mazelen hebben besmet...

Wij wonen in een gebied met een procentueel heel laag aantal ingeënte mensen. Ik heb weleens nagevraagd aan ouderen of zij weten dat er kinderen overleden waren aan BMR, maar zij konden niemand opnoemen. Doordat de meeste kinderen het jong kregen doorstonden ze het vaak beter. Ook wisten ze vaak veel huismiddelen om ze te versterken in zo'n periode.
Hier hebben de kinderen tijdens de laatste mazelen epidemie allemaal de mazelen gehad. De jongste had er bijna geen last van en hoe ouder ze waren hoe meer ziek ze waren. Maar ze waren nog niet ernstig ziek. Dit hoorden we van veel ouders. Ook van niemand gehoord dat ze er schade aan overgehouden hebben.

Tijdens de polio epidemie zijn ws ook veel kinderen (ernstiger) ziek geworden omdat ze een vaccin via een suikerklontje kregen en (misschien) al besmet waren.

(Wij zijn niet tegen inenten maar kijken wel kritisch welke ze krijgen en wanneer. We beginnen sowieso niet al bij 2 maanden.)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Chaya » 20 jul 2018 09:32

Memmem schreef:Wij wonen in een gebied met een procentueel heel laag aantal ingeënte mensen. Ik heb weleens nagevraagd aan ouderen of zij weten dat er kinderen overleden waren aan BMR, maar zij konden niemand opnoemen. Doordat de meeste kinderen het jong kregen doorstonden ze het vaak beter. Ook wisten ze vaak veel huismiddelen om ze te versterken in zo'n periode.
Hier hebben de kinderen tijdens de laatste mazelen epidemie allemaal de mazelen gehad. De jongste had er bijna geen last van en hoe ouder ze waren hoe meer ziek ze waren. Maar ze waren nog niet ernstig ziek. Dit hoorden we van veel ouders. Ook van niemand gehoord dat ze er schade aan overgehouden hebben.

Tijdens de polio epidemie zijn ws ook veel kinderen (ernstiger) ziek geworden omdat ze een vaccin via een suikerklontje kregen en (misschien) al besmet waren.

(Wij zijn niet tegen inenten maar kijken wel kritisch welke ze krijgen en wanneer. We beginnen sowieso niet al bij 2 maanden.)

Fijn zo'n posting die de zaak weer in evenwicht brengt. Dank.

Dit bericht las ik vanmorgen in het AD en dat past ook wel in dit topic. Alles heeft te maken met het gegeven dat we onze kinderen tegen alles willen en moeten beschermen. Enkele citaten hieruit:

'Vroeger raakten kinderen ook gewond tijdens het spelen, nu wordt dat flink uitvergroot'

Het rubberen tegelparadijs?
,,Ja, inderdaad. Voor elk speeltoestel bestaat nu wetgeving, er zijn veiligheidsnormen, er is handhaving. En ik denk ook dat we de invloed van sociale media niet moeten onderschatten. Ook vroeger raakten kinderen gewond tijdens het spelen of verdronken ze in meertjes, maar nu wordt dat flink uitvergroot. Dan denk je als ouder wellicht: dat moet mij echt niet overkomen, dan ben ik een slechte ouder. Laat ik ze maar koste wat het kost beschermen.’’

HET GEHELE ARTIKEL
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 20 jul 2018 15:35

Memmem schreef:Wij wonen in een gebied met een procentueel heel laag aantal ingeënte mensen. Ik heb weleens nagevraagd aan ouderen of zij weten dat er kinderen overleden waren aan BMR, maar zij konden niemand opnoemen. Doordat de meeste kinderen het jong kregen doorstonden ze het vaak beter. Ook wisten ze vaak veel huismiddelen om ze te versterken in zo'n periode.
Hier hebben de kinderen tijdens de laatste mazelen epidemie allemaal de mazelen gehad. De jongste had er bijna geen last van en hoe ouder ze waren hoe meer ziek ze waren. Maar ze waren nog niet ernstig ziek. Dit hoorden we van veel ouders. Ook van niemand gehoord dat ze er schade aan overgehouden hebben.


Gelukkig maar. Ik weet niet wat ik er verder over kan zeggen. Ik ben er erg blij mee maar het neemt niet weg dat gemiddeld 2 kinderen op de 1000 die mazelen krijgen eraan overlijden.

Tijdens de polio epidemie zijn ws ook veel kinderen (ernstiger) ziek geworden omdat ze een vaccin via een suikerklontje kregen en (misschien) al besmet waren.

(Wij zijn niet tegen inenten maar kijken wel kritisch welke ze krijgen en wanneer. We beginnen sowieso niet al bij 2 maanden.)


Tja, en op welke informatie baseer je die kritische houding?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 20 jul 2018 15:36

Chaya schreef:,,Ja, inderdaad. Voor elk speeltoestel bestaat nu wetgeving, er zijn veiligheidsnormen, er is handhaving. En ik denk ook dat we de invloed van sociale media niet moeten onderschatten. Ook vroeger raakten kinderen gewond tijdens het spelen of verdronken ze in meertjes, maar nu wordt dat flink uitvergroot. Dan denk je als ouder wellicht: dat moet mij echt niet overkomen, dan ben ik een slechte ouder. Laat ik ze maar koste wat het kost beschermen.’’

HET GEHELE ARTIKEL


In tegenstelling tot vroeger, toen lieten we kinderen nog gewoon verzuipen; worden ze sterk van! Weg met de fietshelm en de autogordels op de achterbank.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Chaya » 20 jul 2018 15:52

Mortlach schreef:In tegenstelling tot vroeger, toen lieten we kinderen nog gewoon verzuipen; worden ze sterk van! Weg met de fietshelm en de autogordels op de achterbank.

Nu verzuipen kinderen omdat hun ouders continu op hun mobiel zitten te koekeloeren.
Of zelfs boodschappen gaan doen, terwijl hun kinderen in de zee zijn. Deze week kunnen lezen, in België!
Doe maar niet alsof alle ouders nu veel verantwoordelijker zijn, dat valt in de praktijk reuze tegen.
Vraag maar aan een gemiddelde juf of meester op de basisschool.
Moeder vindt het niet eens nodig om te controleren of haar zoontje die astma heeft, wel zijn Ventolin bij zich heeft. Let wel, dan hebben we het over groep 4!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 20 jul 2018 16:43

Chaya schreef:Nu verzuipen kinderen omdat hun ouders continu op hun mobiel zitten te koekeloeren.


Sorry, maar hier kan ik echt niks mee. Vroeger las men een boek, de krant of stond men te kletsen. Het is echt niet sinds de mobiele telefoon is uitgevonden dat er ineens meer kinderen verdrinken.

Of zelfs boodschappen gaan doen, terwijl hun kinderen in de zee zijn. Deze week kunnen lezen, in België!


Geen idee waarnaar je verwijst, maar dat is inderdaad best dom.

Doe maar niet alsof alle ouders nu veel verantwoordelijker zijn, dat valt in de praktijk reuze tegen.


Dat zeg ik helemaal niet, maar ook niet dat ze nu veel onverantwoordelijker zijn dan vroeger.

Vraag maar aan een gemiddelde juf of meester op de basisschool.
Moeder vindt het niet eens nodig om te controleren of haar zoontje die astma heeft, wel zijn Ventolin bij zich heeft. Let wel, dan hebben we het over groep 4!


Beargumenteerde je niet net met dat AD-artikel dat 'men' kinderen tegenwoordig te veel beschermd? Wat is je standpunt nou? Wel zorgen dat het kind astmamedicijn bij zich heeft, maar je uitspreken tegen veilig speeltuig en fietshelmpjes?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor irmo » 20 jul 2018 17:13

Mortlach schreef:In tegenstelling tot vroeger, toen lieten we kinderen nog gewoon verzuipen; worden ze sterk van! Weg met de fietshelm en de autogordels op de achterbank.


Wat ben je weer lekker minachtend en vernederend Mortlach. Dat jij niet kan begrijpen dat mensen andere keuzes maken , het zij zo, maar je lelijke opmerkingen nodigen niet echt uit tot een discussie. Is het nou echt te moeilijk om een ander te respecteren?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 20 jul 2018 17:19

irmo schreef:Wat ben je weer lekker minachtend en vernederend Mortlach. Dat jij niet kan begrijpen dat mensen andere keuzes maken , het zij zo, maar je lelijke opmerkingen nodigen niet echt uit tot een discussie. Is het nou echt te moeilijk om een ander te respecteren?


Dat laatste hangt van het standpunt af, waar ik trouwens nog niet altijd over uit ben. Ik lees toch echt dat men blijkbaar beargumenteert dat we tegenwoordig kinderen te veel veilig proberen te houden. Ik weet niet goed wat ik daarmee aan moet, maar respecteren doe ik dat zeker niet.

Aan de ene kant hoor ik dat vaccins echt slachtoffers eisen, en daar wil ik gevoelig voor zijn; maar als ik aan de andere kant dan lees dat als je probeert te voorkomen dat een kind zichzelf in de speeltuin een schedelbasisfractuur geeft, dat dat weer veel te ver gaat, dan weet ik ook niet meer wat ik moet denken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Chaya » 20 jul 2018 19:23

Mortlach schreef:Sorry, maar hier kan ik echt niks mee. Vroeger las men een boek, de krant of stond men te kletsen. Het is echt niet sinds de mobiele telefoon is uitgevonden dat er ineens meer kinderen verdrinken.

Ik denk het wel. Want naar het strand gaan was heel bijzonder, het hoogtepunt van de schoolvakantie.
Nu dumpen ouders hun kinderen in het zwembad en moet de zwemleraar maar opletten.
Mortlach schreef:Dat zeg ik helemaal niet, maar ook niet dat ze nu veel onverantwoordelijker zijn dan vroeger.

Maar je doet wel net of ouders het nu allemaal heel goed wetenschappelijk onderbouwen en dus goed weten.
En dat is een misvatting!
Mortlach schreef:Beargumenteerde je niet net met dat AD-artikel dat 'men' kinderen tegenwoordig te veel beschermd? Wat is je standpunt nou? Wel zorgen dat het kind astmamedicijn bij zich heeft, maar je uitspreken tegen veilig speeltuig en fietshelmpjes?

Kinderen KREEG je en nu NEEM je ze. En graag op het moment dat het je het beste uitkomt qua carriëren en zo.
Dat maakt dat ze tot prinsjes en prinsesjes worden verheven die tot op het bot beschermd moeten worden.
En daar doen de ouders alles aan.
Maar helaas, de praktijk wijst soms anders uit.
We hebben heel veel niet in de hand!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Johan100 » 20 jul 2018 19:26

Zijn jullie nog steeds aan het vaccineren? Jullie worden het toch niet eens ;)
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Yoshi

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Yoshi » 20 jul 2018 19:43

Chaya schreef:Kinderen KREEG je en nu NEEM je ze. En graag op het moment dat het je het beste uitkomt qua carriëren en zo.

Wat een veralgemeniseerde BS. Ik zit samen met honderden andere Nederlanders in een zware adoptieprocedure. Om mijn heen krijgen vrienden en collega's kinderen en dat zien ze altijd (ongeacht levensbeschouwing) als geschenk wat zeker niet vanzelfsprekend is.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 21 jul 2018 09:41

Chaya schreef:Ik denk het wel. Want naar het strand gaan was heel bijzonder, het hoogtepunt van de schoolvakantie.
Nu dumpen ouders hun kinderen in het zwembad en moet de zwemleraar maar opletten.


Ja, en destijds zaten er 4 kids zonder gordel op de achterbank en 1 op de hoedenplank op weg terug naar huis terwijl pa met een biertje te veel achter het stuur zat. Elke periode heeft haar gebreken.

Maar je doet wel net of ouders het nu allemaal heel goed wetenschappelijk onderbouwen en dus goed weten.
En dat is een misvatting!


Dat beweer ik dan ook nergens. Ik accepteer alleen niet klakkeloos dat vroeger alles beter was.

Kinderen KREEG je en nu NEEM je ze. En graag op het moment dat het je het beste uitkomt qua carriëren en zo.
Dat maakt dat ze tot prinsjes en prinsesjes worden verheven die tot op het bot beschermd moeten worden.
En daar doen de ouders alles aan.
Maar helaas, de praktijk wijst soms anders uit.
We hebben heel veel niet in de hand!


Gelukkig wel of ze polio kunnen krijgen of niet.

En je bent nu blijkbaar tegen het plannen van je gezin? Want inzien dat je in een situatie zit waarin een kind opvoeden niemand ten goede komt (het kind zelf niet, de ouders niet, de rest van het gezin niet) en dan proberen te voorkomen dat je zwanger wordt dmv voorbehoedsmiddelen, is afkeurenswaardig?

Ik vind je opmerking net zo onbegrijpelijk als wanneer ik zou zeggen dat het vroeger niet uitmaakte als er eens een kind onder een vrachtwagen liep want gezinnen bestonden toen nog gewoon uit 2 ouders + 12 kinderen.

Maar goed, kinderen veilig houden is blijkbaar iets verkeerds. Check. Weten we dat ook weer.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor irmo » 21 jul 2018 18:47

Mortlach schreef:
Ik vind je opmerking net zo onbegrijpelijk als wanneer ik zou zeggen dat het vroeger niet uitmaakte als er eens een kind onder een vrachtwagen liep want gezinnen bestonden toen nog gewoon uit 2 ouders + 12 kinderen.

Maar goed, kinderen veilig houden is blijkbaar iets verkeerds. Check. Weten we dat ook weer.



Dat je er geen moer van begrijpt is duidelijk Mortlach. Maar is die laatste opmerking nou echt nodig?

Ik wilde nog reageren op L&S, ik had het beloof maar als die net zo dom reageert als jij dan laat maar zitten.

En waar is Pcrtje trouwens gebleven?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: stiekem vaccineren

Berichtdoor Mortlach » 21 jul 2018 19:43

Tja, je kunt nu wel boos op mij zijn, maar ik was niet degene dit dit artikel plaatste.

Er wordt in het artikel aangehaald dat de dochter van een van de geïnterviewden een pols brak. Heel vervelend uiteraard. Het had ook een ruggengraat of schedel kunnen zijn en dan ben je toch wat verder van huis. Ik vind het dan helemaal zo gek nog niet dat ontwerpers van speeltuin-installaties meedenken hoe ze zoiets kunnen voorkomen.

Ook wordt de suggestie gewekt dat het vooral door de moderne media komt dat we het vervelend vinden als er een kind verdrinkt. Dat dat tegenwoordig wordt uitvergroot. Hoe je zo'n drama zou moeten uitvergroten, kan ik me niet voorstellen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten