Zwanger in deze (eind)tijd

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Mams1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2018 10:03

Zwanger in deze (eind)tijd

Berichtdoor Mams1 » 28 mar 2018 10:08

Hoi
Ik ben nieuw hier.
Ik ben sinds februari 2016 bekeerd nadat de Heer mij op een bijzondere manier heeft aangeraakt.
Ook in dat jaar zwanger geraakt van de eerste en getrouwd.
Omdat we ons verder hebben verdiept in het geloof kwamen we tot de conclusie dat we in de eindtijd leven.
We zitten nog al eens over een tweede te denken alleen zou dat wel verstandig zijn om in deze tijd nog zwanger te zijn? Of is het een kwestie van vertrouwen om dat Hij uiteindelijk de Maker is en niet wij zelf?

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Zwanger in deze (eind)tijd

Berichtdoor Pcrtje » 28 mar 2018 16:37

Welkom, Mams1! Ik begrijp je vraag niet helemaal, denk ik. Is je vraag of het wel verstandig is zwanger te worden nu je weet dat je in de eindtijd leeft, in acht nemend Jezus' uitspraak over de moeiten voor zwangeren in de laatste dagen?
"Een libelle zweeft over het water..."

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Zwanger in deze (eind)tijd

Berichtdoor Chaya » 28 mar 2018 17:02

Mams1 schreef:Hoi
Ik ben nieuw hier.
Ik ben sinds februari 2016 bekeerd nadat de Heer mij op een bijzondere manier heeft aangeraakt.
Ook in dat jaar zwanger geraakt van de eerste en getrouwd.
Omdat we ons verder hebben verdiept in het geloof kwamen we tot de conclusie dat we in de eindtijd leven.
We zitten nog al eens over een tweede te denken alleen zou dat wel verstandig zijn om in deze tijd nog zwanger te zijn? Of is het een kwestie van vertrouwen om dat Hij uiteindelijk de Maker is en niet wij zelf?

Beste Mams1,
Hoi, wat fijn om te lezen.
Maar hoe kom je er zo bij dat we in de absolute eindtijd zouden leven? Van die dag en ure weet niemand, volgens de Bijbel.
Iemand zei eens (dit wordt toegeschreven aan Martin Luther King of aan Luther):
Wat zou je doen als morgen de wereld zou vergaan?” Hij antwoordde:;Ik zou vandaag nog een boom planten. Een boom van hoop in de zekerheid dat God de schepping in zijn hand houdt en het leven onverwoestbaar zal zegevieren.”

Welnu. Als je mag geloven dat het God nooit uit de Hand loopt en Hij de Schepper is van alle leven, dus ook van jouw kind, mag je het aan Hem overgeven. Een kind is een gave, van Boven.
Probeer in dat vertrouwen te leven!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Mams1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2018 10:03

Re: Zwanger in deze (eind)tijd

Berichtdoor Mams1 » 28 mar 2018 18:22

Pcrtje schreef:Welkom, Mams1! Ik begrijp je vraag niet helemaal, denk ik. Is je vraag of het wel verstandig is zwanger te worden nu je weet dat je in de eindtijd leeft, in acht nemend Jezus' uitspraak over de moeiten voor zwangeren in de laatste dagen?


Dat is wat ik bedoel ja :)

Mams1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2018 10:03

Re: Zwanger in deze (eind)tijd

Berichtdoor Mams1 » 28 mar 2018 18:23

Chaya schreef:Beste Mams1,
Hoi, wat fijn om te lezen.
Maar hoe kom je er zo bij dat we in de absolute eindtijd zouden leven? Van die dag en ure weet niemand, volgens de Bijbel.
Iemand zei eens (dit wordt toegeschreven aan Martin Luther King of aan Luther):
Wat zou je doen als morgen de wereld zou vergaan?” Hij antwoordde:;Ik zou vandaag nog een boom planten. Een boom van hoop in de zekerheid dat God de schepping in zijn hand houdt en het leven onverwoestbaar zal zegevieren.”

Welnu. Als je mag geloven dat het God nooit uit de Hand loopt en Hij de Schepper is van alle leven, dus ook van jouw kind, mag je het aan Hem overgeven. Een kind is een gave, van Boven.
Probeer in dat vertrouwen te leven!


Ah dat klinkt al wel heel duidelijk ja dankjewel!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zwanger in deze (eind)tijd

Berichtdoor Mortlach » 28 mar 2018 20:15

Ten eerste, gefeliciteerd!

We leven toch al bijna 2000 jaar in de eindtijd? Iedere generatie kijkt naar de wereld en denkt "nu is het einde toch echt echt echt nabij"; wat dacht je dat de mensen dachten toen de Zwarte dood in Europa huishield? Het is een wonder dat we daar ooit van zijn bekomen.

Maar verder zijn er wel zaken om bij stil te staan. Het doel van iedere opvoeder is je kind voorbereiden op de toekomst, maar hoe doe je dat als je geen idee hebt hoe die toekomst eruit zal zien? Welke banen zijn nog beschikbaar en welke zijn door verregaande AI en automatisering volledig overbodig? Hoe zorgen we er met zijn allen voor dat het klimaat niet al te drastisch verandert? Omdat de ontwikkelingen zich lijken te versnellen, is het heel logisch dat het je onzeker maakt. Wij hebben hier zelf net een kleine en ik ben er ook nog niet over uit, moet ik zeggen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Origenes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:49

Re: Zwanger in deze (eind)tijd

Berichtdoor Origenes » 28 mar 2018 21:28

Pcrtje schreef:Welkom, Mams1! Ik begrijp je vraag niet helemaal, denk ik. Is je vraag of het wel verstandig is zwanger te worden nu je weet dat je in de eindtijd leeft, in acht nemend Jezus' uitspraak over de moeiten voor zwangeren in de laatste dagen?

Mams1 schreef:Dat is wat ik bedoel ja :)

Of we nu wel of niet in de eindtijd leven doet denk ik niet terzake. Het is een discussie apart en dit is de plaats er niet voor. En er zijn meer zware tijden geweest waardoor zwangerschap ondraaglijk kon zijn. Ik denk dan maar aan de joden die door de Nazi's gedeporteerd werden. Daar waren ook zwangere vrouwen bij. Wat een leed moet zich hebben afgespeeld in de goederenwagons die onderweg naar Polen ook nog eens dagenlang op een zijspoor geparkeerd konden staan, in de brandende zon...

Maar ik denk ook dat het niet gezond is om je levensvreugde te laten afpakken door welk eindtijdscenario dan ook. Daar kan je later ook heel veel spijt van krijgen: in de tijd toen mijn vrouw en ik kinderen kregen waren er dezelfde dilemma's. En toen dachten sommigen ook dat het allemaal snel ging gebeuren. Je kon er zelfs ruzie over krijgen als je daar anders over dacht.

En lees ook Matth. 6:34 maar eens:

Maakt u dan niet bezorgd tegen de dag van morgen, want de dag van morgen zal zijn eigen zorgen hebben; elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad.
'Zoals de boze aandrift de mens tot zonde poogt te verleiden, zo probeert hij hem er ook toe te verleiden om te rechtvaardig te worden'.
[Rabbi Michaël]

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Zwanger in deze (eind)tijd

Berichtdoor Johan100 » 29 mar 2018 07:00

Mams1 schreef:Hoi
Ik ben nieuw hier.
Ik ben sinds februari 2016 bekeerd nadat de Heer mij op een bijzondere manier heeft aangeraakt.
Ook in dat jaar zwanger geraakt van de eerste en getrouwd.
Omdat we ons verder hebben verdiept in het geloof kwamen we tot de conclusie dat we in de eindtijd leven.
We zitten nog al eens over een tweede te denken alleen zou dat wel verstandig zijn om in deze tijd nog zwanger te zijn? Of is het een kwestie van vertrouwen om dat Hij uiteindelijk de Maker is en niet wij zelf?

Wee den bevruchten en zogende vrouwen in die dagen, ik denk dat dat gaat over mensen die niet bereidt zijn. Ze eten en drinken en doen als in de dagen van Noach en dan komt er plotseling een verdrukking, zoals die nog nooit geweest is, een haastig verderf. Zoals in de dagen van Noach, toen er gepredikt werd, men sloeg er geen acht op, en toen ging na jaren prediken de deur dicht. Daar waarschuwt Jezus voor, ik zie het als een waarschuwing uit liefde.

Zorg dat je bereidt bent, zie je roeping en verkiezing vast te maken, en voed je kindje op in het vertrouwen/geloof in Jezus, breng je kindje bij Jezus, dan zijn jullie veilig.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Mams1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2018 10:03

Re: Zwanger in deze (eind)tijd

Berichtdoor Mams1 » 30 mar 2018 10:30

Nu dan, ik zit meer met wat Jezus zei als je dit alles ziet geschieden heft dan uw hoofden op want uw verlossing is nabij.. en deze tekenen zien we overal om ons heen. Hij zegt ook wees dan nuchter en waakzaam. Is het dan niet naïef om toch met een eventuele zwangerschap bezig te zijn? Dan zijn we niet echt nuchter ?
Bloedmanen zonsverduistering israel 50 jaar geruchten van oorlogen hongersnoden besmettelijke ziekten alles is er..

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zwanger in deze (eind)tijd

Berichtdoor Mortlach » 30 mar 2018 10:55

Mams1 schreef:Bloedmanen zonsverduistering israel 50 jaar geruchten van oorlogen hongersnoden besmettelijke ziekten alles is er..


maar die zijn er al 2000 jaar. En iedereen in de geschiedenis wist zeker dat het voor hen deze keer toch echt echt was.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Zwanger in deze (eind)tijd

Berichtdoor Chaya » 30 mar 2018 13:32

Mams1 schreef:Nu dan, ik zit meer met wat Jezus zei als je dit alles ziet geschieden heft dan uw hoofden op want uw verlossing is nabij.. en deze tekenen zien we overal om ons heen. Hij zegt ook wees dan nuchter en waakzaam. Is het dan niet naïef om toch met een eventuele zwangerschap bezig te zijn? Dan zijn we niet echt nuchter ?

Nee dan verwacht je het niet van de Heere.
Nuchter betekent hier: wees alert, op wat er allemaal gebeurt.
Zolang je nog dingen zelf in de hand wilt houden, verwacht je het in feite niet van Hem.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bruno

Re: Zwanger in deze (eind)tijd

Berichtdoor Bruno » 01 apr 2018 08:37

Eindtijd of niet. Dit is geen leuke tijd om kinderen te hebben.
Het is een constante zorg voor de toekomst. Je hebt geen glazen bol nodig om te begrijpen dat de zaken er niet veel beter op gaan worden.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Zwanger in deze (eind)tijd

Berichtdoor MoesTuin » 01 apr 2018 10:59

Mams1 schreef:Hoi
Ik ben nieuw hier.
Ik ben sinds februari 2016 bekeerd nadat de Heer mij op een bijzondere manier heeft aangeraakt.
Ook in dat jaar zwanger geraakt van de eerste en getrouwd.
Omdat we ons verder hebben verdiept in het geloof kwamen we tot de conclusie dat we in de eindtijd leven.
We zitten nog al eens over een tweede te denken alleen zou dat wel verstandig zijn om in deze tijd nog zwanger te zijn? Of is het een kwestie van vertrouwen om dat Hij uiteindelijk de Maker is en niet wij zelf?


Mamsi, Voor God zijn duizend jaar niet meer als 1 dag en als een oogwenk voorbij.
Veel en genoegzeggend!
aangezien de mens meestal niet ouder dan 100 jaar wordt.....voor God is het een zucht, minder zelfs, een oogwenk.....helemaal niets dus.
Kinderen zijn een bekroning en zegen op jullie huwelijk en als God je dit schenkt dan is dit een geschenk uit Zijn Hand en dan is het goed en mag je hier volop en met vreugde en blijdschap van genieten.
De Heer heeft het geheel en al in Zijn Handen en overziet dit alles ook, zodat jij je hier niet druk over hoeft te maken voor nu.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Zwanger in deze (eind)tijd

Berichtdoor Teus » 01 apr 2018 13:19

Mams1 schreef:Hoi
Ik ben nieuw hier.
Ik ben sinds februari 2016 bekeerd nadat de Heer mij op een bijzondere manier heeft aangeraakt.
Ook in dat jaar zwanger geraakt van de eerste en getrouwd.
Omdat we ons verder hebben verdiept in het geloof kwamen we tot de conclusie dat we in de eindtijd leven.
We zitten nog al eens over een tweede te denken alleen zou dat wel verstandig zijn om in deze tijd nog zwanger te zijn? Of is het een kwestie van vertrouwen om dat Hij uiteindelijk de Maker is en niet wij zelf?

Beste Mams,
Geweldig dat je bekeerd tot tot God mag zijn, je bent een gezegend mens.
Je hebt je zonden achtergelaten en op Jezus vertrouwd. Je hebt de Heilige Geest ontvangen om o.a. te kunnen verstaan wat God je te vertellen heeft en te doen wat Hij van je wilt. Je geloofd en vertrouwd dus op God. Waarom leg je het niet bij God neer in volharding van een antwoord i.p.v. dat je aan mensen vraagt of een kindje nog wel verstandig is ? Vertrouw op God, Hij zal het maken.

Inderdaad zitten we in de eindtijd, het is in vergelijk met de Bijbel wel duidelijk, we mogen uitzien naar Jezus' komst, wat een vreugde!
God wil en wanneer je Jezus liefhebt, dat weet je ook, heb je het verlangen om Hem te ontmoeten. Het wil niet zeggen dat we bepaalde zaken niet doen omdat we zelf menen dat het geen zin meer zou hebben of juist slecht zou zijn doordat Jezus' komst nabij is. God wil dat we ons geestelijk voorbereiden op de komst van Jezus maar niet dat we onze "activiteiten" staken. De tijd die we hier nog zijn is het zaak dat we dienstbaar voor God zijn, dat we ons inzetten tot uitbreiding van Zijn koninkrijk en opzien naar de dingen die van boven zijn en dat we ons verantwoordelijk stellen om erachter zien te komen wat God met ons wil. Dit kan goed met gezinsuitbreiding samen gaan.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Zwanger in deze (eind)tijd

Berichtdoor gravo » 01 apr 2018 13:49

De Heer is waarlijk opgestaan!

Wie de wereld waarin hij leeft alleen maar beschouwt als een godverlaten plek die op haar einde loopt en waar alles van nu af aan alleen maar slechter, zondiger, gevaarlijker en onveiliger wordt (als onderdeel van de reeds ingezette eindtijd), komt aan de lofzang niet meer toe. Dan regeert de angst, is het Evangelie onder de voet gelopen door de Apocalyps en wordt ons persoonlijk leven gedomineerd door een teruggetrokken geïsoleerd leven, waarin slechts gewacht wordt op het einde.
Maar de lofzang moet op aarde gaande gehouden worden! Niet uit wanhoop, maar uit de hoop die in ons is. Verblijd u ten allen tijd!
Het kenmerk van het christelijk geloof is de overwinning van het kwade door het goede. De dood wordt overwonnen! De duistere tonen van zonde, geweld en dood komen volop aan de orde in de Bijbelse boodschap, maar daar loopt het niet op uit. Het loopt uit op Gods genadige verlossing, op een herstel van alle dingen. Op een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Dat nieuwe leven wordt hier al, op aarde, gevonden. In de wedergeboorte.
Laat je leven niet de kleur aannemen van alles wat voorbij gaat of is gegaan (het oude leven, met haat, zonde, geweld, dood, eenzaamheid, twist, nijd, angst en afgunst). Nee, laat het gekleurd worden door het nieuwe leven, door Jezus' overwinning op de dood. Het Evangelie is een goede boodschap. Omdat het gaat om vergeving, verlossing, overwinning, vrede, trouw, genezing, toekomst.
Somberheid, pessimisme, angst, ongeloof, ze zijn weinig vruchtbaar. Als je leven daardoor wordt bepaald, ben je niet gelukkig.
Kortom, ik zou het er met God op wagen. Dan ben je niet alleen nu, maar alle dagen van je leven gelukkig.

In het vraag- en antwoordenboekje van de Heidelberger Catechismus, een leerboekje over de kernzaken van het christelijk geloof, is de eerst vraag:
Wat is uw enige troost in leven en in sterven?
Het antwoord is (heel kort samengevat): dat ik niet van mezelf ben, maar het eigendom van Jezus Christus.
En dat is Christus Pantokrator (de Almachtige) die in de hemel is, gezeten aan de rechterhand van God.
Wat zou je nog meer willen wensen als je er over nadenkt om een gezin te willen stichten?
Hij zal ons niet verlaten.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten