Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Mortlach » 24 apr 2018 12:14

Bruno schreef:Deze claim dus.
Daarbij doet hij alsof de Serviërs met de nazis collaboreerden terwijl de meeste gewoon Albanezen vanuit Kosovo waren.

Hij benoemt een hele bevolking hier he.


Nee, dat doet hij niet. Blijkbaar is je Nederlands al net zo slecht als je Engels. =D>
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 24 apr 2018 12:16

Mortlach schreef:Nee, dat doet hij niet. Blijkbaar is je Nederlands al net zo slecht als je Engels. =D>

Schreef hij dan sommige Polen of gewoon Polen?
Meewerken aan iets waarvan je niet weet dat er een genocide aan verbonden is is daarvbovenop ook nog eens een andere zaak. Misschien ga ik te autistisch met woorden om?
Sowieso zou in die logica het gros van Europa verantwoordelijkheid dragen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Mortlach » 24 apr 2018 12:25

Bruno schreef:Schreef hij dan sommige Polen of gewoon Polen?


Omdat de betekenis zonder 'sommige' ook gewoon duidelijk is.

Meewerken aan iets waarvan je niet weet dat er een genocide aan verbonden is is daarvbovenop ook nog eens een andere zaak. Misschien ga ik te autistisch met woorden om?


Dat zal het zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor irmo » 24 apr 2018 12:29

Bruno schreef:
Kan de moderatie deze discussie over de holocaust aub verwijderen? Dan kunnen we naar wat relevant is terugkeren.


Waarom? Ik vermaak me uitstekend. Nog nooit zo'n sukkel als jij gelezen. De algemene ontwikkeling in Belgie is niet meer wat het geweest is, geloof ik.

Bruno schreef:Waarom kom ik er dan wel uit met Coby maar niet met Mortlach? En waar is degene die het valselijk beweerde naartoe? Juist ja.

Polen droegen niet bij aan de holocaust. Verdiep je zelf eens en kom dan terug met een valide bron die deze absurde claim beweert.
Verwijt me je eigen tekortkomingen niet aub.

Mensen vals beschuldigingen, lezen wat er niet staat en naast de inhoud posten mag je ook eens onder het psychologisch vergrootglas nemen.


Mijn ouders en grootouders zijn niet valide voor jou? Da's dan jammer he.
Ik zal vanmiddag mijn college es vragen voor een psycho evaluatie, kijken of dat helpt.

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 24 apr 2018 12:32

Dus wat is nu de slotconclusie?
Oost Europa (op moslims na) hebben niet actief gecollaboreerd met nazi Duitsland, op sommige na.
Enkel de top wist van een holocaust, maar niet de gewone bevolking.

Polen hebben dus NIET bijgedragen aan de joodse holocaust. Als ik Nederlanders daarvan zou betichten zou je ook niet willen dat ik dat polariseer naar de hele bevolking.
Een collaboratie is nog altijd iets anders dan actief joden uitroeien eh. En Europeanen waren alles behalve mals voor collaborateurs. Vele zijn publiek gelyncht.

Die nuance "sommige" is daarin heel belangrijk. Maarja dat is ik dan.

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 24 apr 2018 12:35

irmo schreef:Waarom? Ik vermaak me uitstekend. Nog nooit zo'n sukkel als jij gelezen. De algemene ontwikkeling in Belgie is niet meer wat het geweest is, geloof ik.



Mijn ouders en grootouders zijn niet valide voor jou? Da's dan jammer he.
Ik zal vanmiddag mijn college es vragen voor een psycho evaluatie, kijken of dat helpt.


Het "misverstand" is nu rechtgezet. Hopelijk lol.
Ik betwijfel veel, daarom zijn valide bronnen zo belangrijk op een discussieforum. Geen subjectieve waarnemingen. Mijn grootvader heeft ook gevochten tegen nazi Duitsland. So what?

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor irmo » 24 apr 2018 12:57

Bruno schreef:Dus wat is nu de slotconclusie?
Oost Europa (op moslims na) hebben niet actief gecollaboreerd met nazi Duitsland, op sommige na.
Enkel de top wist van een holocaust, maar niet de gewone bevolking.

Polen hebben dus NIET bijgedragen aan de joodse holocaust. Als ik Nederlanders daarvan zou betichten zou je ook niet willen dat ik dat polariseer naar de hele bevolking.
Een collaboratie is nog altijd iets anders dan actief joden uitroeien eh. En Europeanen waren alles behalve mals voor collaborateurs. Vele zijn publiek gelyncht.

Die nuance "sommige" is daarin heel belangrijk. Maarja dat is ik dan.



Is dat jouw conclusie? Wel een hele slechte dan.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor irmo » 24 apr 2018 12:58

Bruno schreef:Het "misverstand" is nu rechtgezet. Hopelijk lol.
Ik betwijfel veel, daarom zijn valide bronnen zo belangrijk op een discussieforum. Geen subjectieve waarnemingen. Mijn grootvader heeft ook gevochten tegen nazi Duitsland. So what?



Mijn grootmoeder heft heel objectief mogen toezien wat er in de concentratiekampen gebeurde. Als je dat niet serieus neemt, dan weet ik het niet meer hoor.

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 24 apr 2018 13:02

irmo schreef:Mijn grootmoeder heft heel objectief mogen toezien wat er in de concentratiekampen gebeurde. Als je dat niet serieus neemt, dan weet ik het niet meer hoor.

En kon uw grootmoeder dat vertellen aan de buitenwereld, of pas nadat ze bevrijd was? Zat uw grootmoeder dan in Auschwitz waar maar een handjevol overlevende naar buiten kwam?

Hoe zou U zich voelen als ik heel Nederland verantwoordelijk zou stellen voor Anne Franke?

Ik neem zaken heel serieus. Alleen een x aantal leden heel wat minder. Vooral wanneer ze mij voor sukkel verslijten omdat ik een andere mening toegedaan ben.
U neem ik dus echt niet langer serieus neen, hoeft totaal niet wederkerig te zijn hoor ;)

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 24 apr 2018 13:03

irmo schreef:Is dat jouw conclusie? Wel een hele slechte dan.

Nuanceer dan ook waarom?

Sommige Polen collaboreerden met Duitsland, maar maakt niet alle Polen verantwoordelijk aan de holocaust. Men wist dat niet.
Quasi alle Albanezen (Oost Europese moslims) hebben wel actief gecollaboreerd met Nazi Duitsland tegen de Serviers.
Toch moet ik hier lezen alsof de Serviers de collaborateurs zijn, terwjil dat daar ook maar heel weinigen waren.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor irmo » 24 apr 2018 14:27

Bruno schreef:En kon uw grootmoeder dat vertellen aan de buitenwereld, of pas nadat ze bevrijd was? Zat uw grootmoeder dan in Auschwitz waar maar een handjevol overlevende naar buiten kwam?

Hoe zou U zich voelen als ik heel Nederland verantwoordelijk zou stellen voor Anne Franke?

Ik neem zaken heel serieus. Alleen een x aantal leden heel wat minder. Vooral wanneer ze mij voor sukkel verslijten omdat ik een andere mening toegedaan ben.
U neem ik dus echt niet langer serieus neen, hoeft totaal niet wederkerig te zijn hoor ;)


Jij denkt serieus dat ik je die ervaringen ga vertellen? Ik dacht het toch niet. Al helemaal niet als je al hebt aangetoond geen idee te hebben waarover je spreekt.


Bruno schreef:Nuanceer dan ook waarom?

Sommige Polen collaboreerden met Duitsland, maar maakt niet alle Polen verantwoordelijk aan de holocaust. Men wist dat niet.
Quasi alle Albanezen (Oost Europese moslims) hebben wel actief gecollaboreerd met Nazi Duitsland tegen de Serviers.
Toch moet ik hier lezen alsof de Serviers de collaborateurs zijn, terwjil dat daar ook maar heel weinigen waren.


Jij hebt persoonlijk met al die mensen gesproken lees ik. Zet het dan ook ff in de Wikipedia, dan weet de rest van de wereld het ook.
Als je nuance wil, dan kan je de afgelopen 10 pagina's gaan lezen schat. En lees dat boek van Mortlach er gelijk ff achteraan. Ik ga echt niet opnieuw een discussie met je beginnen.

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 24 apr 2018 14:29

Het waren overduidelijk retorische vragen. Je hoeft me dus echt niet te beantwoorden neen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Mortlach » 24 apr 2018 15:12

irmo schreef:Jij hebt persoonlijk met al die mensen gesproken lees ik. Zet het dan ook ff in de Wikipedia, dan weet de rest van de wereld het ook.


Of, weet je, schrijf er een boek over. Dan ben je tenminste serieus bezig in plaats van dat geklungel met wikipedia :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 24 apr 2018 15:46

De holocaust is mijn onderwerp niet. Ik heb maar een bevolkingsgroep verdedigd die ten onrechte beschuldigd werd, zonder wikipedia maar met je eigen bronnen. That’s it.

Maar euh, ik ga mijn handjes van discussies als dit lostrekken.
Politiek, geschiedenis, etc, ... Ik heb gezegd wat ik te zeggen had. Ik ga mij terug met godsdienst bezig houden. Maar ik herhaal nogmaals dat ik daar geen godsdienstvrijheid bij nodig heb :)

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor irmo » 24 apr 2018 15:59

Bruno schreef:De holocaust is mijn onderwerp niet. Ik heb maar een bevolkingsgroep verdedigd die ten onrechte beschuldigd werd, zonder wikipedia maar met je eigen bronnen. That’s it.

Maar euh, ik ga mijn handjes van discussies als dit lostrekken.
Politiek, geschiedenis, etc, ... Ik heb gezegd wat ik te zeggen had. Ik ga mij terug met godsdienst bezig houden. Maar ik herhaal nogmaals dat ik daar geen godsdienstvrijheid bij nodig heb :)




Hahahaha dus je weet niet eens waar je over spreekt maar je hebt er wel een oordeel over? En als je dan wat wordt gevraagd durf je niet meer?

Schaam je je niet? Ik ben blij dat ik elders kan discuzeuren met mensen die er wel verstand van hebben. Goed dat die aan de knopjes zitten en de wet maken, dan is die tenminste wel ergens op gebaseerd.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten