Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 22 mar 2018 17:56

Deze had ik dus bewust laten schieten, omdat ik de relevantie niet zag en eigenlijk te lui ben om de nuance te leveren. Het is ook behoorlijk off topic. Maargoed...

Nonsens schreef:Graag op deze punten nog een reactie:

1) Leren ze de islam 'aan' of vertellen ze wat de islam inhoudt? Bovendien stuur jij je kind naar die school. De verantwoordelijkheid ligt bij jou als ouder. Dus dat betekent ook dat je gewoon kunt navragen bij de school wat ze in hun onderwijs opnemen.


Moet ik aan het katholieke basisonderwijs vragen of zij islam gaan onderwijzen? Dat zou toch maar vanzelfsprekend moeten zijn!?
Denk jij dat als er islamitisch onderwijs opgericht wordt zij ook gaan leren over de thora? Enkel datgene de koran erover te zeggen heeft. Niet wat een gevestigde politieke orde in haar agende wenst te bereiken.

De cursus in het katholieke onderwijs vertelt wat de islam inhoud.
2) Maakt dat iets uit? Een meerderheid van de bevolking wordt vertegenwoordigd in de regering. En de tweede in rangorde heeft alle middelen ter beschikking om ervoor te zorgen dat ze de volgende keer de grootste partij worden. Of ze die gebruiken en of ze willen regeren is even een tweede.


Ah, is dat zo? De meerderheid mag ene keer om de 4 jaar gaan stemmen. Dan speelt de politiek daar opportunistisch op in en uiteindelijk is de democratie zo verdeeld dat bijna niemand kreeg waarop die stemde.
Bekijk de Vlaming en het confederalisme? De Vlaamse onafhankelijk vereist twee derde van de stemmen. Maar onze politieke partijen zijn zo verdeeld dat zelfs ik niet op de Vlaamse onafhankelijk stem, ook al wil ik dat doodgraag.
Want als ik op die partijen stem, kies ik enkel daarvoor op hen maar ga ik tegen alle andere principes in.
Van de partijen die een onafhankelijkheid willen is er geen enkele bij dat referenda bepleit, eerder tegen is.
Een regering die referenda schuwt hoort ook niet te regeren in een democratie. Die zijn eerder geschikt voor een dictatuur.
3) De Belgische koning = de Belgische politiek?


De koning is staatshoofd. Denk maar niet dat hij geen macht heeft. Bovendien kom je als politieke partij niet aan de macht alvorens je trouw zweert aan het land en de koning. De grondwet was mooi, maar men kan toch niet van twee walletjes eten? Men kan toch niet zeggen: “We behouden onze normen en waarden, maar aanvaarden iedereen die er misbruik van wil maken. Kom maar lekker binnen wereld, hier een paspoort, ...” Die mensen komen van landen waar er geen fatsoen heerst als in een verlichte maatschappij en zij lachen zich een breuk met onze normen en waarden.
Het incident van die Nederlandse meisjes in Antwerpen bewijst dit toch des te harder? Niet dat ik wil polariseren, maar het is wat het is.

4) Welke ethiek?


Ik bepleit iets waarin het kind zelf gestimuleerd wordt zichzelf iets aan te leren in plaats van alles voor te kauwen.
Hoeft dus niet persé ethiek te zijn, het was een random onderwerp.
5) Door wie is dat zo bedoeld? Zolang we het daar niet eens over zijn mag je je er druk over maken maar kan de godsdienstvrijheid gewoon overeind blijven.


Door de democratie. Ik stel voor eens met enkele hashtags op twitter of facebook de mening van “het volk” te lezen over bepaalde onderwerpen. Je zal zien dat een befaamde stem domineert. We kunnen dit negeren en naartoe een clash lopen. Of we kunnen onze welvaartstaat beschermen en doen wat nodig is om onze nabestaanden het Europa te geven dat wij van onze voorouders geerfd hebben.
Wat als de rechterzijde gelijk heeft? Is het dan aan links om koppig in haar ongelijk verder haar goesting door te drijven? Geven we het kind heel zijn leven door de tut? Of nemen we die af zodat het kan ontwikkelen?
6) Zover ik kan opmerken zit je op dit punt wel met redelijk wat emoties die jouw standpuntvorming aardig hebben gekleurd.
In principe is daar niks mis mee, maar ik gun het je wel dat het je gaat lukken om los daarvan alle argumenten op een rijtje te zetten.
Of dat lukt zolang je in je huidige situatie zit, dat betwijfel ik.
Het lijkt me namelijk dat je iemand bent die ergens voor gaat en ook goed wil nadenken.


Daarvoor heb ik respect :)
Ik kan U mijn levensverhaal vertellen, en hoe de gelijkwaardigheid mij heel mijn leven door de strot geramd is, hoe ik door propaganda op scholen misvormd ben en hoe ik daar op gereagerd heb toen ik de waarheid ervan ontdekte.
From zero to hero of zoiets :) Maar ik ben maar een armoezaaier, echter er is iets door al dat leed dat ik ondergaan heb dat mij sterk gevormd/misvormd heeft. Ergens is het een vloek maar tegelijk een zegen.

Nonsens
Verkenner
Verkenner
Berichten: 77
Lid geworden op: 23 okt 2017 10:02

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Nonsens » 22 mar 2018 21:31

Bruno schreef:Neen ik had goed gekeken. De koning heeft alle tijd voor moslimtradities en dergelijke maar loochtent de autochtonen.
Een jaar na datum bij een slachtoffer (nadat het slachtoffer kritiek uitte) verschijnen is nog steeds alle schaamte voorbij.
Toen de aanslag gepleegd was vond onze koning voetbal belangrijker.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ka ... ~a584cc30/

Ik zeg het, dit land is alle schaamte voorbij. In het heetst van de strijd leer je iemand kennen he? Ze hebben mensen aan hun lot overgelaten, geen hulpsbijstand voorzien voor nabestaanden, ...
Natuurlijk wel alle aandacht op moslims beschermen tegen de autochtone bevolking die kritiek uitte. Zeggen wij hoog gaat ons land laag. Democratie op haar best.

Ook zijn het nu maar pas dat autochtonen in beeld komen. Na de aanslagen liet men vooral moslimslachtoffers zien en er is zelfs een plein vernoemd naar een moslima die tijdens de aanslag het leven liet.
Waanzin, nietwaar? :D


Ik kan me je gevoel, zeker als je er middenin zit, helemaal voorstellen. En dat je dan vervolgens denkt dat de islam teveel ruimte krijgt, ook die redenatie kan ik heel goed volgen. Maar in deze situatie is er eigenlijk heel wat anders aan de hand. Er is te weinig oog voor de slachtoffers. Je geeft één voorbeeld. Is dit een terugkerende tendens? Heeft dit met godsdienst te maken? En, vervolgens in het verlengde ervan: als je de godsdienstvrijheid afschaft, gaat dit dan verbeteren? Want het lijkt DE oplossing te zijn: haal de godsdienstvrijheid weg en je bent er. Dat betwijfel ik dus, omdat ik geen flauw idee heb wat er dan gaat gebeuren.
:D :D :D :D :D

Nonsens
Verkenner
Verkenner
Berichten: 77
Lid geworden op: 23 okt 2017 10:02

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Nonsens » 22 mar 2018 21:40

Bruno schreef:Maar dat wil niet zeggen dat religie overal toegelaten is.
Een school kan religieuze symbolen verbieden, maar hoeft verder de religie niet aan te spreken.
Het is niet omdat men bijvoorbeeld de hoofddoek verbiedt, dat men op die locatie je geloof verbiedt. Uw gedachten zijn ten alle tijden vrij.


Maar gedachten blijven niet alleen gedachten. Ze zullen altijd zichtbaar zijn in de daden. En daarom kom je dan in een totaal andere situatie terecht. Dat heeft Mortlach al enige tijd geleden netjes aangegeven.

Bruno schreef:Ik denk ook oprecht dat als het westen haar integratie wat meer bevordert had we al deze problemen nooit hebben gehad.
Joden leven al jaren in segregatie, ik ben daar geen voorstander van, maar ik heb er ook geen last van.
Zij botsen niet tegen onze normen en waarden aan, ze leven gewoon in segregatie.
Zij dat van hun, wij dat van ons. Het is een utopie alle culturen met elkaar te verzoenen, zij die dat willen veroorzaken een clash van ongeziene proporties.


In hoeverre zie jij die integratie voor je?

Bruno schreef:Waar het verschil dan huist met moslims, is dat zij tegelijk willen samenleven met ons en tegelijk hun cultuur willen behouden.
Het zijn grote families en ze domineren tamelijk snel een wijk waardoor de autochtonen letterlijk verdreven worden. Zie bijvoorbeeld Molenbeek. Dat is toch niemand vreemd? Waar zijn de Molenbekenaars van vroeger? Al die handelaars?
Verhuisd natuurlijk. Zomaar, zonder aanleiding? Neen toch.
Het is daar waar men vooral amok maakt naartoe ordehandhavers en hulpdiensten. Mijn hand op het hart op wat hooligans na en consoorten, ik zie de Vlaming dat niet doen. Wij waren zeker geen heiligen, kwajongens, en zelfs crimineel om het zo te noemen. Maar wij hadden wel respect voor onze staat en ordehandhaving. Ik spreek hier in de verleden tijd.
In het heetste van de strijd zouden wij onze hulpdiensten en ordehandhaving bij staan. Hen het werk bemoeilijken om tot bij een slachtoffer te komen zie ik echt niet in ons. Daar heeft U mij echt geprikkeld, maar kom, zand erover.


Op dat punt geef ik je volkomen gelijk. En ik wilde je niet het gevoel geven dat jíj en je naasten de hulpdiensten enzo dwars zitten, mijn excuses dat ik je daarmee geprikkeld heb. Maar in Nederland is het de laatste jaren wel een tendens dat hulpdiensten weleens met geweld te maken krijgen. Daar doelde ik op.

Bruno schreef:We kunnen dan kijken naar wijken waar maar 2 procent moslims wonen en die als voorbeeld nemen. Of we kunnen eens in de toekomst kijken in wijken waar moslims reeds ruim de 80 procent overschreden hebben. Wat ziet U daar anders in dan ik?


Eerlijkheidshalve denk ik dat we ze allebei mee moeten nemen.

Bruno schreef:Deze had ik dus bewust laten schieten, omdat ik de relevantie niet zag en eigenlijk te lui ben om de nuance te leveren. Het is ook behoorlijk off topic. Maargoed...


Dat is het mijns inziens niet omdat je ze gebruikt als argument om je punt rondom godsdienstvrijheid te staven.

Bruno schreef:Moet ik aan het katholieke basisonderwijs vragen of zij islam gaan onderwijzen? Dat zou toch maar vanzelfsprekend moeten zijn!?
Denk jij dat als er islamitisch onderwijs opgericht wordt zij ook gaan leren over de thora? Enkel datgene de koran erover te zeggen heeft. Niet wat een gevestigde politieke orde in haar agende wenst te bereiken.


Nou, wat mij betreft kun je in ieder geval vragen wat ze in het onderwijspakket hebben. Scholen moeten dat inzichtelijk hebben, maar ze hebben niet de plicht om dit te melden. En ik snap je punt, maar helaas ligt de bal wel bij jou zeg maar.

Bruno schreef:Ah, is dat zo? De meerderheid mag ene keer om de 4 jaar gaan stemmen. Dan speelt de politiek daar opportunistisch op in en uiteindelijk is de democratie zo verdeeld dat bijna niemand kreeg waarop die stemde.
Bekijk de Vlaming en het confederalisme? De Vlaamse onafhankelijk vereist twee derde van de stemmen. Maar onze politieke partijen zijn zo verdeeld dat zelfs ik niet op de Vlaamse onafhankelijk stem, ook al wil ik dat doodgraag.
Want als ik op die partijen stem, kies ik enkel daarvoor op hen maar ga ik tegen alle andere principes in.
Van de partijen die een onafhankelijkheid willen is er geen enkele bij dat referenda bepleit, eerder tegen is.
Een regering die referenda schuwt hoort ook niet te regeren in een democratie. Die zijn eerder geschikt voor een dictatuur.


Dit klinkt meer alsof je je eigenlijk bij geen enkele partij thuis voelt? Klopt dat?

Bruno schreef:De koning is staatshoofd. Denk maar niet dat hij geen macht heeft. Bovendien kom je als politieke partij niet aan de macht alvorens je trouw zweert aan het land en de koning. De grondwet was mooi, maar men kan toch niet van twee walletjes eten? Men kan toch niet zeggen: “We behouden onze normen en waarden, maar aanvaarden iedereen die er misbruik van wil maken. Kom maar lekker binnen wereld, hier een paspoort, ...” Die mensen komen van landen waar er geen fatsoen heerst als in een verlichte maatschappij en zij lachen zich een breuk met onze normen en waarden.
Het incident van die Nederlandse meisjes in Antwerpen bewijst dit toch des te harder? Niet dat ik wil polariseren, maar het is wat het is.


Ik denk dat het punt hier meer inzit dat de koning helaas niet alle partijen kan bevredigen. Waarbij ik het met je eens ben dat hij iets handiger had kunnen opereren. Maar ik vind niet dat je de koning gelijk kunt stellen met de politiek. Ook al blijkt uit je link dat er ook geen enkele politicus kwam, dus dat zowel koning als politiek faalden bij deze dame.

Bruno schreef:Ik bepleit iets waarin het kind zelf gestimuleerd wordt zichzelf iets aan te leren in plaats van alles voor te kauwen.
Hoeft dus niet persé ethiek te zijn, het was een random onderwerp.


Tja, daarbij hoort wel kennis van bepaalde zaken. En dus ook van wat de islam zegt en inhoudt.

Bruno schreef:Door de democratie. Ik stel voor eens met enkele hashtags op twitter of facebook de mening van “het volk” te lezen over bepaalde onderwerpen. Je zal zien dat een befaamde stem domineert. We kunnen dit negeren en naartoe een clash lopen. Of we kunnen onze welvaartstaat beschermen en doen wat nodig is om onze nabestaanden het Europa te geven dat wij van onze voorouders geerfd hebben.
Wat als de rechterzijde gelijk heeft? Is het dan aan links om koppig in haar ongelijk verder haar goesting door te drijven? Geven we het kind heel zijn leven door de tut? Of nemen we die af zodat het kan ontwikkelen?


Maar als er dus meer islamieten in het land komen wonen verandert de bevolking en dus ook de democratie. En ik vind dat idee ook niet fijn, maar wil je zeggen dat als je godsdienstvrijheid wegneemt dat islamieten dan minder ruimte krijgen? Hun gedachten en ideeën blijven hetzelfde. De kans op aanslagen blijft mijns inziens dan ook even groot.

Bruno schreef:Daarvoor heb ik respect :)
Ik kan U mijn levensverhaal vertellen, en hoe de gelijkwaardigheid mij heel mijn leven door de strot geramd is, hoe ik door propaganda op scholen misvormd ben en hoe ik daar op gereagerd heb toen ik de waarheid ervan ontdekte.
From zero to hero of zoiets :) Maar ik ben maar een armoezaaier, echter er is iets door al dat leed dat ik ondergaan heb dat mij sterk gevormd/misvormd heeft. Ergens is het een vloek maar tegelijk een zegen.


Die worsteling merk ik nog steeds. En dat is een goede strijd. Ik hoop ook dat je er sterker uit mag komen! En ik begrijp je reacties nu ook een stuk beter.
:D :D :D :D :D

Nonsens
Verkenner
Verkenner
Berichten: 77
Lid geworden op: 23 okt 2017 10:02

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Nonsens » 22 mar 2018 21:53

irmo schreef:Heel verhaal...


De soep wordt niet zo heet gegeten als ze opgediend wordt.... :D :wink:
:D :D :D :D :D

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 23 mar 2018 09:06

Nonsens schreef:Ik kan me je gevoel, zeker als je er middenin zit, helemaal voorstellen. En dat je dan vervolgens denkt dat de islam teveel ruimte krijgt, ook die redenatie kan ik heel goed volgen. Maar in deze situatie is er eigenlijk heel wat anders aan de hand. Er is te weinig oog voor de slachtoffers. Je geeft één voorbeeld. Is dit een terugkerende tendens? Heeft dit met godsdienst te maken? En, vervolgens in het verlengde ervan: als je de godsdienstvrijheid afschaft, gaat dit dan verbeteren? Want het lijkt DE oplossing te zijn: haal de godsdienstvrijheid weg en je bent er. Dat betwijfel ik dus, omdat ik geen flauw idee heb wat er dan gaat gebeuren.


Frankrijk is radicaal seculier en daar heeft het blijkbaar niet geholpen aanslagen en het salafisme tegen te houden.
Wel is het zo dat wanneer een school religieuze symbolen verbiedt de leerling zich daar moet naar schikken. En daar is het vooral om te doen. Men gebruikt hier lokaal de godsdienstvrijheid om aan een juridische jihad te doen.

Als we alle wetten tot in de komma zouden naleven, dan kan je dus echt de boel op stelten zetten he. Ik zou veel vrienden van mij kunnen aangeven bij de politie voor wat de wet als illegaal acht, maar waar totaal geen overlast is. De overlast wordt hier bewust in gang gestoken en veroorzaakt door tegen bedrijfscodes, schoolreglementen en voedselnormen aan te botsen. Ik vind dat gestappo praktijken. Dit is het vrije westen he, er is keuze. Waarom dan kiezen voor iets dat tegen je normen en waarden in gaat om daar je eigen normen en waarden op te dringen? Is dat dan niet fascistisch te noemen?
Als de grondwet zich tegen de autochtone bevolking keert, je koning loochent de autochtonen en zet massaal in op islamitische tradities mag ik mij toch oprecht vragen stellen?
Want nu wordt er wel gediscrimineerd op die schooll, alleen die befaamde moslimas mogen een hoofddoek dragen en de andere leerlingen mogen nog steeds geen symbolen en kentekens dragen.

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 23 mar 2018 09:57

Nonsens schreef:Maar gedachten blijven niet alleen gedachten. Ze zullen altijd zichtbaar zijn in de daden. En daarom kom je dan in een totaal andere situatie terecht. Dat heeft Mortlach al enige tijd geleden netjes aangegeven.


Is mijn voorbeeld van het hakenkruis dan niet doorgedrongen, of ziet U werkelijk geen verschil?
Iemand is vrij de nazi ideologie in zich te dragen, alleen zou het maar logisch zijn dat we deze mens geen vrijheid geven die nazi ideologie ook te onderwijzen. En toch al zeker niet aan kinderen met steun van de school die nazisme in haar cursus opneemt.

Als we deze gedachten openbaar tentoon mogen stellen is er ook geen probleem met nazisme en mensen die in de jodenwijken rondlopen met een swatsika.

In hoeverre zie jij die integratie voor je?


Assimilatie. Dat wil dus zeggen dat de allochtoon zich volledig schikt naar onze normen en waarden. Daar geen uitzonderingen of voorkeursbehandelingen op krijgt.
Iedereen gelijk. Dit zijn onze landen en het is dus maar logisch dat we behouden wat van ons is.
Men kan dus niet langer eigen cultuur opdringen, wel thuis in de privé beleven.
Ik vind dat de samenleving zich neutraal dient op te stellen, maar toch het individu de keuze moet laten. Wil iemand moslim, jood, christen, atheist, ... zijn is dat geen probleem. Maar de staat en samenleving moet geen rekening houden met jouw overtuiging.

Het is intussen wel een heel complexe zaak geworden. De integratie van teveel moslims lijkt mislukt. Maar intussen heeft onze gevestigde orde wel de wereld naar hier uitgenodigd. Zij hoeven niet eens de taal te spreken om aan een uitkering te komen. In Belgie zijn alleenstaande moeders uit hun woning gezet om vluchtelingen op te vangen. Die moeder is verhuisd naar een kleinen studio in een sociaal appartementsgebouw van de lagere klasses. Daarvoor had zij een huisje met tuintje waar het kind in speelde. Dit is hoe integratie er nu aan toe gaat. Maar laat duidelijk zijn, de taal spreken is lang niet voldoende.
In Amerika krijg je niet zomaar een green card en krijg je voedselbonnen als vluchteling, geen geld.
Op dat punt geef ik je volkomen gelijk. En ik wilde je niet het gevoel geven dat jíj en je naasten de hulpdiensten enzo dwars zitten, mijn excuses dat ik je daarmee geprikkeld heb. Maar in Nederland is het de laatste jaren wel een tendens dat hulpdiensten weleens met geweld te maken krijgen. Daar doelde ik op.


De politie zal alleen maar meer met geweld te maken krijgen. Zowel van de autochtonen als de allochtonen.
Op iftar gaan doe je niet. Schenken onze overheden ook zoveel aandacht aan kerstmis? Pasen? De christelijke vasten? Want net daar handelt onze overheid andersom. Kerststallen verdwijnen, kerstmis heet voortaan lichtfeest. Daar moet het dan wel neutraler ogen maar de islamitische feesten worden constant positief onthaald bij onze overheden.

De politie doet ook maar wat de overheid hen zegt te doen. Maar dat zij ook eens staken en bijvoorbeeld al die progressief gezinde politiekers eens een nachtje meenemen op pad in een culturele wijk? Dat zij die politiekers eens confronteren met hun polliteke keuzes.
Zij moeten tenslotte het vuile werk doen waar de politiek ons opzadelt en zij kunnen onze veiligheid niet meer zo goed garanderen als vroeger. Er is een verkrachtingsgolf gaande in Europa en dat komt omdat men lacht met onze normen en waarden. Die mensen moet je ook niet in onze gevangenis steken maar castreren, uit het volksregister schrappen en deporteren naar land van herkomst. Ook al is deze hier geboren.
Eerlijkheidshalve denk ik dat we ze allebei mee moeten nemen.


Wel, kijk naar Australie? Mooi land, mensen leefde er jaren in vrede, er heerste rust. De IS begint haar propaganda de wereld in te sturen, het salafisme rukt overal op en plots heeft Australie met onrust te maken.
Er wonen amper 2,6 procent moslims in Australie, toch hebben zij de meeste contraversie verooraakt en botsen zij tegen de lokale normen en waarden aan. De Australische regering en lokale imams (die zich wel aanpassen op westerse normen en waarden) zijn tot de conclussie gekomen dat de soennitische moslims een staat binnen de Australische staat willen creeren op kosten van de Australische belastingsbetaler.

Rechts zegt: deporteren die handel.
Links zegt: Houden die handel.

Maar als je ze houdt wordt dat welra 5 procent en heb je dubbel zoveel problemen in je maatschappij.
Draai je de kraan toe gaan ze bewapende overvallen plegen en nog meer criminaliteit veroorzaken. Zij spuwen op fatsoen.
Nou, wat mij betreft kun je in ieder geval vragen wat ze in het onderwijspakket hebben. Scholen moeten dat inzichtelijk hebben, maar ze hebben niet de plicht om dit te melden. En ik snap je punt, maar helaas ligt de bal wel bij jou zeg maar.


De bal ligt bij iedere westerling nu. We gaan het niet op een presenteerblaaadje krijgen. Men is al decennia aan een juridische jihad bezig, maar geen christen die een juridische kruistocht start. Ergens begrijpelijk want ik voel mij daar ook niet toe geroepen.

Dit klinkt meer alsof je je eigenlijk bij geen enkele partij thuis voelt? Klopt dat?


Enkele jaren geleden was ik fel gekant tegen de NVA. Nu ik de EU beter begrijp kan ik de huidige politieke situatie beter naar waarde evalueren. Maar stemmen doe ik niet meer, ook al ben ik verplicht. Ik geloof niet in de democratie zoals ze nu manifesteert. Als ik iets belangrijk vind? Defensie niet langer uitbreiden op offensie, maar op defensie. Men sjoemelt nu met F16 vliegtuigen om sneller nieuwe vliegtuigen te kunnen kopen. Waarom hebben wij die nodig? Wilt de democratie dit echt of wilt de gevestigde orde dit? Waarom sjoemelen zij? Nuja, na Agusta weten we wel beter...
Door onze interventie in Syrie hebben wij aanslagen ervaren en Assad heeft onze hulp niet in dank aangenomen. De oorlog was tegen alle wetten van Geneve in. Assad heeft ons niet uitgenodigd en wij hebben zonder overleg met hem in zijn land bommen gedropt. Er zijn burgerslachtoffers gevallen aan beide zijdes. Eerst heeft de EU die rebellen nog ondersteund om tegen het Assad regime te vechten. Waarom steken wij onze stok in wespennesten?
Ik zeg dan, doe die grenzen toe, laat het leger patrouilleren aan de grenzen. Daarvoor hebben wij geen straaljagers nodig.
Offensie verooraakt alleen maar meer problemen, zet in op defensie van je eigen bevolking. Met offensie breng je hen in gevaar.

Ook belangrijk: De EU verlaten, Vlaamse onafhankelijkheid en deze vanuit een republiek regeren.

Ik ervaar te leven in een dictatuur dat collaboreert met fascisme. Ik hoop dan ook dat ik later in een toekomst mag ontwaken die terugblikt naar deze tijd zoals wij nu terugblikken op WO2. Dat daaruit terug het vrije westen mag ontwaken uit haar assen en alles terug mag openbloeien zoals toen. Dat we opnieuw leren uit onze fouten en nooit te nimmer fascisme in huis halen.
Vind je ook niet dat alles omgedraaid is? Mensen die tegen fascisme opkomen zijn veelal de grootste fascisten. Bekijk zo even antifa?

Ik denk dat het punt hier meer inzit dat de koning helaas niet alle partijen kan bevredigen. Waarbij ik het met je eens ben dat hij iets handiger had kunnen opereren. Maar ik vind niet dat je de koning gelijk kunt stellen met de politiek. Ook al blijkt uit je link dat er ook geen enkele politicus kwam, dus dat zowel koning als politiek faalden bij deze dame.

Het punt is dat je niet aan de macht komt zonder je trouw te zweren aan de koning. Dus de koning is wel degelijk het staatshoofd van de politiek. Een politieker kan ook niets veranderen in de grondwet zonder toestemming van de koning. Daarvoor hebben de Vlamingen ook Boudewijn in het verleden afgezet om de grondwet te omzeilen. Ik stel voor dat we dat nog eens doen. Maar misschien nu van de eeste keer de monarchie afschaffen. De koning mag dan tussen zijn allochtonen gaan wonen en eens ervaren wat het is zonder constante beveiliging.
Tja, daarbij hoort wel kennis van bepaalde zaken. En dus ook van wat de islam zegt en inhoudt.


Maar dat doet men niet. Men vertelt er selectief over. Toen ik op school zat heb ik diepe schaamte aangeleerd voor alle akelige dingen in de westerse geschiedenis. Alleen vagen ze dat bij de islam uit en wordt dat niet vernoemd.
Wat de Arabieren in Afrika leegroofde, hoe zij met slavernij omgaan en hoe slavernij tot op vandaag in die culturen manifesteert komt niet aan bod.
Dan leert men niet het hele pakket en kan je niet spreken van kennis onderwijzen, maar indoctrineert men hetgene wat voor de gevestigde orde uitkomt. Zij assimeleren ons op de islam.

Bekijk het onderwijs in Oost Europa. Die zijn zich meer bewust van hun geschiedenis dan een West Europeaan. Daar schaamt men zich niet maar draagt men hun identiteit met volle trots uit en zijn de kerken niet leeg zoals hier.
Westers onderwijs is geislamiseerd, punt. Dat is geen kennis, dat is achterstand. Dat is het kind niet eens kritisch tegenover iets laten staan, want wie er kritisch tegenover staat wordt het zwijgen op gelegd. Kennis?

Maar als er dus meer islamieten in het land komen wonen verandert de bevolking en dus ook de democratie. En ik vind dat idee ook niet fijn, maar wil je zeggen dat als je godsdienstvrijheid wegneemt dat islamieten dan minder ruimte krijgen? Hun gedachten en ideeën blijven hetzelfde. De kans op aanslagen blijft mijns inziens dan ook even groot.


Als je de godsdienstvrijheid afschaft kan je wel meer aandacht schienken aan de islamieten die zich wel op westerse normen en waarden willen en kunnen aanpassen en schieten diegene die dat niet willen doen er beter tussenuit.
Je kan dan ook selectief gaan bevooroordelen en benadelen om signalen te sturen.

De islam kan haar eigen verlichting niet ondergaan als men zich niet kritisch kan uitlaten. De godsdienstvrijheid beschermt anti christelijke en anti democratische waarden. Ze mondsnoeren wel degene die zich kritisch uitlaten en zo zal het dus alleen maar verergeren. Dan zeggen ze dat rechts het vuur aanwoekert, maar het is links met alles onder de mat te vagen tot de boel ontploft. En dan mag rechts het natuurlijk oplossen....

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor irmo » 23 mar 2018 15:09

Bruno schreef:
Bekijk het onderwijs in Oost Europa. Die zijn zich meer bewust van hun geschiedenis dan een West Europeaan. Daar schaamt men zich niet maar draagt men hun identiteit met volle trots uit en zijn de kerken niet leeg zoals hier.
Westers onderwijs is geislamiseerd, punt. Dat is geen kennis, dat is achterstand. Dat is het kind niet eens kritisch tegenover iets laten staan, want wie er kritisch tegenover staat wordt het zwijgen op gelegd. Kennis?


Wat weet jij over de dingen zoals die hier bij ons geregeld zijn?

Weet jij waarom de kerken hier niet leeg zijn? Omdat mensen hier gedwongen worden om naar de kerk te gaan, anders worden ze ontslagen op hun werk, en mogen winkels ze niets meer verkopen en banken geen lening meer verstrekken.
Bovendien worden ze dan uitgekotst door de omgeving, ook lekker.

Godsdienstvrijheid bestaat niet in Oost Europa. Wees jij nou maar blij dat je kunt zeggen wat je wilt. En Zo bewust van hun geschiedenis zijn ze niet hoor. Onderwijs wordt gegeven met boeken van voor de tweede wereldoorlog die nooit vernieuwd zijn, dus ze lopen hier vreselijk achter.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor irmo » 23 mar 2018 15:43

Bruno schreef:
Is dat een ad hominem omdat U weigert/niet kan antwoorden?
Wat is het verschil tussen nazisme en de islam?

Dan zeggen mensen dat KENNIS zou helpen he? Maar diegene dat dan de islam bestudeerd hebben en tot die conclussie komen botsen op ongeloof van mensen die het niet bestudeerde.
Hebben mensen hier uberhaupt de koran en de hadith gelezen ? Ik wel, en ik neem aan dat ik kan begrijpend lezen ook.

https://www.demorgen.be/dmselect/-u-zie ... -b51ada70/



Het echte leven kwam er even tussen :D

Het nazisme is een ideologie en de islam is een godsdienst. Om maar eens mee te beginnen.Ik dacht dat dat basiskennis was?

Ik heb de Koran en de Hadith gelezen ja. En ook de bijbel en de Thora. En nu, wat wil je daarmee zeggen? Het christelijk geloof botst ook met deze maatschappij, nochtans leven er een heleboel christenen tevreden naast hun buren.

Ik kan het artikel niet lezen helaas, ik heb geen abonnement. Wat wilde je ermee zeggen?

Ga je trouwens ook een antwoord geven op mijn vragen?

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 24 mar 2018 05:59

irmo schreef:Wat weet jij over de dingen zoals die hier bij ons geregeld zijn?

Weet jij waarom de kerken hier niet leeg zijn? Omdat mensen hier gedwongen worden om naar de kerk te gaan, anders worden ze ontslagen op hun werk, en mogen winkels ze niets meer verkopen en banken geen lening meer verstrekken.
Bovendien worden ze dan uitgekotst door de omgeving, ook lekker.

Godsdienstvrijheid bestaat niet in Oost Europa. Wees jij nou maar blij dat je kunt zeggen wat je wilt. En Zo bewust van hun geschiedenis zijn ze niet hoor. Onderwijs wordt gegeven met boeken van voor de tweede wereldoorlog die nooit vernieuwd zijn, dus ze lopen hier vreselijk achter.


Omdat ik actief op de sociale media bezig ben en Europeanen zich geconnecteerd hebben in een gemeenschappelijk doel?
Ik ben heel blij dat er geen godsdienstvrijheid bestaat in Oost Europa. Zo is Europa toch niet volledig verloren.
Hier is het kalf reeds verdronken.

We zijn ons heel bewust van de geschiedenis, maar de gevestigde orde heeft geknipt en bij elkaar geplakt wat toepasbaar is op een multiculturele samenleving. Stel U voor als ze onze geschiedenis met de islam zouden onderwijzen op de basis- en middelbare school? Ik heb een gecensureerde versie gekregen en door in contact te staan met Oost Europa en andere orthodoxe christenen werd ik mij bewust van ons verleden, heden en toekomst.

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 24 mar 2018 06:18

irmo schreef:Het echte leven kwam er even tussen :D

Het nazisme is een ideologie en de islam is een godsdienst. Om maar eens mee te beginnen.Ik dacht dat dat basiskennis was?

Ik heb de Koran en de Hadith gelezen ja. En ook de bijbel en de Thora. En nu, wat wil je daarmee zeggen? Het christelijk geloof botst ook met deze maatschappij, nochtans leven er een heleboel christenen tevreden naast hun buren.

Ik kan het artikel niet lezen helaas, ik heb geen abonnement. Wat wilde je ermee zeggen?

Ga je trouwens ook een antwoord geven op mijn vragen?


Waarom is de islam dan geen ideologie?
Als U de koran en de hadith gelezen heeft, en aan begrijpend lezen doet, wat is het verschil met nazisme?
Heeft U ook “Mein Kampf” gelezen? Daarin schrijft Hitler toch dat hij gelooft door een hoger wezen gestuurd te worden?
Dus als je van dat hoger wezen een god maakt, van Hitler een profeet dan tover ik die ideologie toch evenzeer om naar een godsdienst?

Wim Van Rooy is een Vlaams filosoof en schrijver die zich eerst fel tegen extreem rechts kante. Tot hij islam bestudeerde...
Hij reisde naar moslimlanden waar hij in dialoog ging met islamgeleerden. Daar kwam hij erop uit dat veel islamgeleerden bepaalde meningen van extreem rechts deelden en Europa gek verklaarde.
Na dieper onderzoek in het gedrag en geestelijke toestand van islamieten kwam hij snel tot de conclusie dat islam (binnen Europa) het nieuwe nazisme is.
Dat is dan iemand die daarvoor geleerd heeft, in dialoog ging en met sjiitische, soennitische en soefistische moslims sprak.
Hij verworf kennis.

Welke vraag bedoel je? Waarom wederzijds respect nodig is als je het niet krijgt? Wel, laat me u zeggen dat wanneer de vrijheid van meningsuiting aangevallen werd (Charlie Hebdo) het fel begon te kraken. Ik hoef niet te herhalen hoeveel meer aanslagen daarna op volgde en hoe laf deze waren. Men heeft zelfs een concert aangevallen waar jeugd bij elkaar komt om hun vrijheid te vieren.
En heeft men deze daden in meerderheid veroordeeld of heeft de meerderheid sympathie betuigt?
Zijn de aanslagen in Engeland vooraf aangekondigd in de straten van Londen waar de betogers hun afschuw voor het westen lieten verstaan? Ja, met duizenden. Maar de aanslagen veroordelen? Enkele tientallen.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Johan100 » 25 mar 2018 08:55

Bruno schreef:Omdat ik actief op de sociale media bezig ben en Europeanen zich geconnecteerd hebben in een gemeenschappelijk doel?
Ik ben heel blij dat er geen godsdienstvrijheid bestaat in Oost Europa. Zo is Europa toch niet volledig verloren.

Oh, vind je dit een goede zaak? Artikel uit 1977, weet niet of het nog steeds zo is..
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor StillAwake » 26 mar 2018 11:06

Arco schreef:In tegenstelling tot de teksten uit de koran, moet je bij wat jij noemt veel interpretatie toevoegen om tot de gedachte te komen dat zwarte mensen onderdrukt mogen worden op basis van de vervloeking van Cham en Jodenhaat gerechtvaardigd is op grond van de tekst "Zijn bloed kome over ons en onze kinderen".

Heb jij heel de Koran gelezen (desnoods in het Nederlands) of heb je wat gecopypaste uit "Fitna-The Powerpointpresentatie"?
Bovendien kan ik je vertellen dat er in het OT meer dergelijek teksten staan dan in de Koran (het OT is overigens ook een stuk dikker).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor StillAwake » 26 mar 2018 11:09

Bruno schreef:Wim Van Rooy is een Vlaams filosoof en schrijver die zich eerst fel tegen extreem rechts kante. Tot hij islam bestudeerde...
Hij reisde naar moslimlanden waar hij in dialoog ging met islamgeleerden. Daar kwam hij erop uit dat veel islamgeleerden bepaalde meningen van extreem rechts deelden en Europa gek verklaarde.
Na dieper onderzoek in het gedrag en geestelijke toestand van islamieten kwam hij snel tot de conclusie dat islam (binnen Europa) het nieuwe nazisme is.
Dat is dan iemand die daarvoor geleerd heeft, in dialoog ging en met sjiitische, soennitische en soefistische moslims sprak.
Hij verworf kennis.

Er zijn voldoende voorbeelden van mensen die juist de tegenoverstaande beweging maakten, en milder warden naarmate hun kennis toenam...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor StillAwake » 26 mar 2018 11:28

Bruno schreef:Hoezo een slecht voorbeeld? Je mag in Mekka als moslim hoor, alleen niet als jood of christen. Maar misschien gewoon Saudi Arabie eens proberen dan? :)
Straf dat U het zelf aangeeft. Als je respectvol met de bevolking omgaat....
Ik mis dat wederzijds respect een beetje in mijn contreien, het is hier al reeds toegeeigend als eigen en als we zo verder gaan is mijn gemeente weldra een no go zone.
Scholen islamiseren en assimileren nu ONZE KINDEREN op de islam. Ik wil dat maar omdraaien.

Ik heb voor diverse projecten in het Midden Oosten gezeten (Saoudi Arabie, Quatar, Dubai, Oman en Yemen), soms maanden lang. Ik heb dus wel enige ervaring met die hoek van de wereld. En nee: ik herken niets van het Midden Oosten wat u schetst.
Absoluut met je eens dat er (wederzijds) respect noodzakelijk is (wat ik dan ook nergens tegen heb gesproken).
Assimilatie en respect staan echter vrij ver uit elkaar.
Bruno schreef:Beseft U dat Syrie in het midden oosten ligt en dat een seculiere staat is? :) Ik vind een secularisme een veel beter model dan hoe het er nu aan toe gaat. Een regering stelt zich neutraal op en treedt enkel op bij overlast.

Syrie heeft inderdaad een veel stabielere regeringsvorm en is stukken veiliger dan Oman...
Of toch niet....?
Bruno schreef:

We hebben integratie geprobeerd. Het heeft gefaald. Erken je dat? Of te wel erkennen we het probleem en doen we er iets aan, of ter wel verandert er niets en zijn we ons continent kwijt aan de islam. Dat relativisme heeft ons niet gediend tijdens de vrijwillige integratie, laat dat relativisme dan ook maar achterwege als iemand assimilatie als oplossing aanreikt. Eerst proberen, dan oordelen.



Gezien de obscure aard van mijn geloof ga ik daar niet te vrijuit over praten. Maar ik kan je verzekeren dat mijn sacramenten om toe mijn ritueel te komen hoogst verboden zijn. De politie zal er heel snel staan als ik mijn geloof zou onderwijzen aan eender wie. Ik heb ook geen intentie dat te doen, ik heb géén bekeringsdrang.
Ik heb al problemen met de politie gehad voor mijn sacramenten.

U kent de situatie niet, waar het op slaat weet U dus niet.

Ik heb wel een vermoeden in welke hoek ik jou en je "sacramanten" moet plaatsen. En als ik gelijk heb is dat inderdaad strafbaar.
Maar dat staat redelijk ver van de kalssieke godsdienstvrijheid af...
Bruno schreef:
Ik denk dat U mijn openingspost niet gelezen heeft? Ik spaar de joden totaal niet.
Ik walg van hun segregatie en ghetto’s.
Staat en religie consequent scheiden, geen uitzondering op niemand.

Natuurlijk heb ik de openingspost gelezen. Anders reageer ik niet...
Toch ben je (ondanks de religie die je schijnbaar aanhangt) milder over joden dan over moslims (in je uitingen).
Bruno schreef:De kennis van de ET is een appel als godsdienst een peer zou zijn. Het gaat over kennis in islam. Scholen gaan daar selectief mee om. Ik zie geen veschil tussen islam in het katholieke onderwijs dan nazisme in een jodenschool onderwijzen.
Misschien kijk ik er te autistisch naar.

Ik denk ook dat het niet onverstandig is om in een Joodse school iets over het Nazisme te leren. Er zit verschil tussen ergens iets over leren en iemand ergens tot bekeren...
Bruno schreef:

Ja woorden en politiek. Dat is het instrument waar wij nu mee handelen. Alsof het erg zou moeten zijn? Dat is net hoe een democratie werkt. Heb jij een beter alternatief? Terugkeren naar de middeleeuwen en de wet der sterkste invoeren? Nou, misschien zo slecht niet.
We kunnen naar het verleden kruipen, we kunnen naar de toekomst blikken maar ik hou het liever bij de hedendaagse situaties.
Er is momenteel geen verlichting gaande binnen de islam en haar doctrine staat dit ook niet toe.

Ik denk dat de democratie inderdaad niet zaligmakend is. Van alle systemen die ooit uitgeprobeerd zijn is het echter nog steeds de minst slechte.
Bruno schreef:De kennis over de islam wordt selectief toegepast.
Als Arco je confronteert met de rechtstreekse context waar de ongemakken vandaan komen wimpel je dat meteen af?
Jij wou de KKK en de IRA aan het christendom linken. Welke bijbelcitaten rechtvaardigen hun daden?
Indien je dat niet kan vinden heeft het niets met het christendom te maken.

Ten eerste ben IK niet degene die dergelijke clubs aan het Christendom link, dat doen zijzelf.
Daar hebben ze aardig wat bijbelcitaten (in elk geval de KKK) bij geraapt (voornamelijk OT)
Ten onrechte, dat ben ik met je eens.
Het gaat me er om om jou (en Arco) de spiegel voor te houden.
IS staat net zo ver van de gemiddelde moslim af als de KKK van de gemiddelde christen.
Toch komt IS in jouw postings (en in die van enkele anderen hier) bovendrijven als de gemiddelde vorm van Islam.
IS en KKK zijn binnen hun eigen godsdienst bepaald geen mainstream. Gelukkig maar!
Bruno schreef:Frappant hoe mensen dingen die niets met het christendom te maken hebben er aan linken. Maar dingen die met de islam te maken hebben rechtstreeks ontkennen.

De verlichte vrije westerse maatschappij dames en heren. Circque du fou.

Grappig dat jij exact hetzelfde doet wat je anderen verwijt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Arco » 26 mar 2018 12:12

StillAwake schreef:Heb jij heel de Koran gelezen (desnoods in het Nederlands) of heb je wat gecopypaste uit "Fitna-The Powerpointpresentatie"?
Bovendien kan ik je vertellen dat er in het OT meer dergelijek teksten staan dan in de Koran (het OT is overigens ook een stuk dikker).


Misschien zou je mijn eerdere bijdrage in een ander topic willen lezen, dan hoef ik veel niet te herhalen.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten