Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Speedy » 18 apr 2018 13:56

Bruno schreef:Ja meer dan een miljoen pvv stemmers kan je uiteraard relativeren.

Breek me de mond niet open over west Europese landen. Nederland is Pim Fortuyn en Theo Van Gogh vergeten denk ik zo. Of die vrouwelijke activiste die als ex moslima naar Amerika moest verhuizen omdat NL cultuurrelativisme boven de bescherming van een individu koos.

Nederland is alles behalve een voorbeeld. Belgie is dat ook niet, maar Vlaanderen evolueert daar wel naartoe. Wij gaan de onverdoofde slacht verbieden en onze eigen asielzoekers uitkiezen. Wij knokken hier bikkelhard tegen de Belgische moslimlovende staat en de EU.
Ik walg van mijn land sedert de kwestie in Kosovo. Ik ben pro Servië en pro Rusland. Ook pro Hongarije en Polen.

En dat pleit er dan voor om religie tot een Prive aangelegenheid te dwingen ](*,) in de lijn van genoemde landen een totalitaire staat
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 18 apr 2018 14:04

Mijn autisme leidt ertoe dat ik dubbelzijdig en sarcastische reacties niet altijd zoals bedoeld opneem.

Een religie dat niet prive beleefd kan worden en maatschappelijke invloeden vereist is net totalitair. Zo zijn westerse gojims wel goed voor een bestaan in segregatie te gedogen EN betalen, maar is het teveel gevraagd dierenleed naar een minimum te herleiden. Dan noemen ze ons totalitair? Gek gekker Europa.

Dit is apartheid, geen samenleving.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Speedy » 18 apr 2018 14:24

Bruno schreef:Mijn autisme leidt ertoe dat ik dubbelzijdig en sarcastische reacties niet altijd zoals bedoeld opneem.

Een religie dat niet prive beleefd kan worden en maatschappelijke invloeden vereist is net totalitair. Zo zijn westerse gojims wel goed voor een bestaan in segregatie te gedogen EN betalen, maar is het teveel gevraagd dierenleed naar een minimum te herleiden. Dan noemen ze ons totalitair? Gek gekker Europa.

Dit is apartheid, geen samenleving.


Schiet toch op. Nederland kenmerkt zich door vrijheden en jouw opvattingen beperkt mijn vrijheden. Vrijheid is elkaar in zijn waarde laten en daarbij fungeert de democratie in optima forma.

Daarnaast je gezwam over dierenleed, ga je druk maken over het sportvissen. In het NRC handelsblad heeft net een interessante discussie gestaan tussen mevr. Thiemen van de PvdD en dr. Paas. Dr. Paas toont aan dat het quatsch is om een wetsvoorstel in te dienen mbt het onverdoofd slachten, omdat op andere gebieden juist rond dierenleed veel meer schade wordt berokkend. Dan het minieme percentage aan onverdoofd slachten ogv geloofsvrijheid. Dr. Paas toont wetenschappelijk aan hoe er aan populisme wordt gedaan ipv het totaal te overzien.

Tegelijk kan je dit doortrekken naar wat jij allemaal over religie roept. Het topic is voor jou geen vraag meer, maar gewoon een strijd om je ideen te fulimineren over de rug van anderen. (Het toont aan hoe goed het populisme het doet in ons land.)
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Speedy » 18 apr 2018 14:26

Bruno schreef:Mijn autisme leidt ertoe dat ik dubbelzijdig en sarcastische reacties niet altijd zoals bedoeld opneem.


Je autisme hou je maar voor jezelf en ik wil daar niet mee geconfronteerd worden. Dat is iets persoonlijks en hoef je anderen niet mee lastig te vallen. ............. zie je hoe makkelijk jouw standpunten door te trekken zijn?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 18 apr 2018 14:27

Uw mening is geen feit.
Als Nederland zulk een voorbeeld is, waarom moeten activisten dan zo beschermd worden tegen de islam?
Waarom is die ex moslima dan naar Amerika verhuist?

Een probleem ontkennen maakt niet dat er geen probleem is. Nederland is echt geen voorbeeldland hoor. Helaas zijn de oost Europese landen dat nu. Het westen heeft ongelijk.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7928
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor StillAwake » 18 apr 2018 14:27

Bruno schreef:Ja meer dan een miljoen pvv stemmers kan je uiteraard relativeren.

Breek me de mond niet open over west Europese landen. Nederland is Pim Fortuyn en Theo Van Gogh vergeten denk ik zo. Of die vrouwelijke activiste die als ex moslima naar Amerika moest verhuizen omdat NL cultuurrelativisme boven de bescherming van een individu koos.

Nederland is alles behalve een voorbeeld. Belgie is dat ook niet, maar Vlaanderen evolueert daar wel naartoe. Wij gaan de onverdoofde slacht verbieden en onze eigen asielzoekers uitkiezen. Wij knokken hier bikkelhard tegen de Belgische moslimlovende staat en de EU.
Ik walg van mijn land sedert de kwestie in Kosovo. Ik ben pro Servië en pro Rusland. Ook pro Hongarije en Polen.

Pim Fortuyn is NIET door een moslim vermoord...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 18 apr 2018 14:29

Wel door een progressieve moslimlover

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Speedy » 18 apr 2018 14:34

Bruno schreef:Uw mening is geen feit.
Als Nederland zulk een voorbeeld is, waarom moeten activisten dan zo beschermd worden tegen de islam?
Waarom is die ex moslima dan naar Amerika verhuist?

Een probleem ontkennen maakt niet dat er geen probleem is. Nederland is echt geen voorbeeldland hoor. Helaas zijn de oost Europese landen dat nu. Het westen heeft ongelijk.


Ik ontken helemaal niets, maar populistisch roepen heeft nog nooit tot een oplossing geleid.

Het zijn de oost Europese landen die met Hitler handjeklap deden om volkeren uit te moorden. Stalin heeft miljoenen landgenoten om laten brengen juist vanwege de standpunten die de oppositie had. De ellende werd alleen maar groter.

De oost europese landen tieren welig in corruptie en anti-democratische bewegingen en sentimenten. Democratie is ver te zoeken. Iedere tegenstander van Poetin die een substantieel gevaar toont wordt uit de weg geruimd.

Tuurlijk het westen heeft ongelijk.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 18 apr 2018 14:39

Larie. Welk Oost Europees land werkte samen met de SS? Polen was het eerste slachtoffer bij god. Er collaboreerden meer west Europeanen met Hitler hoor. En wie heeft Anne Frank verraden denk je?

Vanuit het oosten waren het voornamelijk moslims die pro Hitler gezind waren. Lees maar na op wikipedia. Tot op vandaag wappert er een SS vlag op de gazastrook.
Laatst gewijzigd door Bruno op 18 apr 2018 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Speedy » 18 apr 2018 14:41

Bruno schreef:Larie. Welk Oost Europees land werkte samen met de SS? Polen was het eerste slachtoffer bij god.

Het waren voornamelijk moslims die pro Hitler gezind waren. Lees maar na op wikipedia.

:shock:

Onvoorstelbaar ...... Jij hebt zeker zitten slapen tijdens de holocaustlessen in je schooltijd ......
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 18 apr 2018 14:44

Speedy schreef::shock:

Onvoorstelbaar ...... Jij hebt zeker zitten slapen tijdens de holocaustlessen in je schooltijd ......

Geef dan eens een bron? Zelfs Mussolini is afgezet door het volk en hebben Italianen een belangrijke rol op dday gespeeld. Leiders zijn niet gelijk aan het volk he. Belangrijke nuance.

Hier is mijn bron van de Arabische collaboratie met nazi Duitsland.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Relatio ... Arab_world

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Speedy » 18 apr 2018 14:48

Bruno schreef:Geef dan eens een bron? Zelfs Mussolini is afgezet door het volk en hebben Italianen een belangrijke rol op dday gespeeld.

Hier is mijn bron van de Arabische collaboratie met nazi Duitsland.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Relatio ... Arab_world


Meen je dat nou echt, dat je met een aspect komt? Zoek even lekker verder naar Bulgaren/Serviers/Slowaken/Polen/Oekrainers/etc die geholpen hebben om joden af te slachten.

Je haalt van alles erbij, maar allemaal losse kreten. Nu moeten we straks nog de Italianen geld gaan betalen voor hun fantastische bijdrage aan de beëindiging van de Tweede Wereldoorlog. Dat we in onze handjes mogen wrijven voor wat zij gedaan hebben .......
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 18 apr 2018 14:50

Ff niet zeuren maar concreet aantonen hoe het oosten collaboreerde met nazi Duitsland. Van moslims is dat aangetoond. Nu is het aan u.
Dankzij het Oosten zijn die nazis net massaal uitgeroeid. Dank U Rusland.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Speedy » 18 apr 2018 15:07

Bruno schreef:Ff niet zeuren maar concreet aantonen hoe het oosten collaboreerde met nazi Duitsland. Van moslims is dat aangetoond. Nu is het aan u.
Dankzij het Oosten zijn die nazis net massaal uitgeroeid. Dank U Rusland.


Dus alle moslims collaboreerde met Nazi Duitsland ....... dus door dat er Nederlanders waren die met de Duitsers collaboreerden, heeft heel Nederland met de Nazi's gecollaboreerd? ..........

Je adoratie voor Stalin gaat wel heel erg ver door zo afgodisch over de Russen van toen te spreken ...... maar ja, zo langzamerhand kijk ik nergens meer van op.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Mortlach » 18 apr 2018 15:12

Je zou eens kunnen beginnen dit boek te lezen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten