Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 02 jun 2018 22:15

En Nederland, nog langer erkennen als godsdienst of de godsdienstvrijheid aan banden leggen/beperken?
Waar gaan we naartoe?

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/223399 ... iezen.html

Hier kwam dat niet in het nieuws, wel dat Pegida daar een BBQ gaat houden en dat de moskee al aangaf ze niet in staat voor de represailles van haar volgelingen.

Spannend.

Yoshi

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Yoshi » 02 jun 2018 22:27

Godsdienstvrijheid, en daarmee beschaving, behouden. Paal en perk stellen aan extremistische invloeden en excessen.

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 02 jun 2018 22:30

Yoshi schreef:Godsdienstvrijheid, en daarmee beschaving, behouden. Paal en perk stellen aan extremistische invloeden en excessen.


Maar in co relatie met de link en wat daarin gezegd wordt; hoe zie je dat in relatie met de godsdienstvrijheid?
Is dat überhaupt beschaafd te noemen?
Stelt Den Haag paal en perk aan die moskee? Hoe gaat dat er aan toe gaan met die BBQ?
Aan wiens kant zal de ordehandhaving staan? De vredevolle mars waarin voedsel gedeeld wordt of de agressor pamperen?

Spannend, niet waar? Mijn popcornvoorraad is alleszins aangevuld. De wereld kijkt Nederland!

(Het is trouwens niet die moskee he, laat ons niet enkel die moskee viseren maar ook de aanhang ervan onder de loepe nemen)

Yoshi

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Yoshi » 03 jun 2018 10:31

Bruno schreef:Maar in co relatie met de link en wat daarin gezegd wordt; hoe zie je dat in relatie met de godsdienstvrijheid?

Ik heb geen principieel bezwaar tegen buitenlandse financiering. Tenzij die gedaan wordt om extremistische invloeden uit te oefenen.
Is dat überhaupt beschaafd te noemen?

Zaken financieren om invloed uit te oefenen? Dat is vrij gangbaar in deze wereld. Nederland, Nederlandse goede doelen en Nederlandse bedrijven zijn daar erg goed in. Al eeuwen lang.
Stelt Den Haag paal en perk aan die moskee? Hoe gaat dat er aan toe gaan met die BBQ?
Aan wiens kant zal de ordehandhaving staan? De vredevolle mars waarin voedsel gedeeld wordt of de agressor pamperen?

De ordehandhaving zal zich richten op het gescheiden houden van beide groepen. En indien een groep een overtreding maakt daartegen optreden. Hebben de mafklappers dus geen toestemming voor hun BBQ dan zullen ze verwijderd worden.
Spannend, niet waar? Mijn popcornvoorraad is alleszins aangevuld. De wereld kijkt Nederland!

Ik vind het niet echt spannend. Gewoon een vrij sneu protestgroepje die wil provoceren voor media aandacht.
Je verwachtingen zijn wat hooggespannen, maar reken er maar niet op dat de wereld kijkt. Dit is niet echt nieuwswaardig buiten Nederland.

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 03 jun 2018 15:16

Heb jij überhaupt die film gezien?
Zijn de invloeden niet extreem genoeg?

Straks prediken ze daar ook naar een gewapende jihad zoals hier. Ik ben benieuwd wat de Nederlandse politiek gaat doen.

Als er geen toestemming gegeven wordt voor een bbq maar salafisme zou wel mogen; heeft Nederland een probleem.
Ook Tommy Robinson is opgepakt en daarvoor Lauren Southern. Men valt de Europese cultuur aan en de ordehandhaving krijgt hogerhand de boodschap te laten begaan. Wie dat benoemt wordt opgepakt en tussen jihadisten geplaatst. Zo stierven er al tig criticaster. Maar er is vooral vrijheid van meningsuiting?
Is er niet en deze film bewijst dat.
https://m.youtube.com/watch?v=xH4Uy3LfyZ4

Yoshi

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Yoshi » 03 jun 2018 17:54

Bruno schreef:Heb jij überhaupt die film gezien?

Ik heb het artikel gelezen.
Zijn de invloeden niet extreem genoeg?

Wat mij betreft wel.
Straks prediken ze daar ook naar een gewapende jihad zoals hier. Ik ben benieuwd wat de Nederlandse politiek gaat doen.

De toko sluiten en/of de prediker voor het gerecht brengen. Er zijn genoeg wetten die dat mogelijk maken.
Als er geen toestemming gegeven wordt voor een bbq maar salafisme zou wel mogen; heeft Nederland een probleem.

Een BBQ mag prima. Gisteren nog gedaan. Een BBQ als protestactie, daar heb je een demonstratievergunning voor nodig. Die kan afgegeven of geweigerd worden. Het is aan de burgemeester om daarover een inschatting te maken. Salafisme als geloofsstroming binnen de islam is tot op heden niet verboden en mag dus gewoon.
Ook Tommy Robinson is opgepakt en daarvoor Lauren Southern.

Ernstige zaak maar heeft niets van doen met Nederland.
Men valt de Europese cultuur aan en de ordehandhaving krijgt hogerhand de boodschap te laten begaan. Wie dat benoemt wordt opgepakt en tussen jihadisten geplaatst. Zo stierven er al tig criticaster. Maar er is vooral vrijheid van meningsuiting?
Is er niet en deze film bewijst dat.
https://m.youtube.com/watch?v=xH4Uy3LfyZ4

Argument by link reageer ik niet op.

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 04 jun 2018 07:17

Argument by link? Dat is een niet te missen speech. Voorgelezen door Tommy Robinson, geschreven door iemand in de cel die geen beroep kon doen op de vrijheid van meningsuiting. Radicale imams mogen speechen, eigen volk mag daar niets op terug zeggen.

Lauren Southern is verbannen uit de UK. Tommy Robinson opgepakt omdat hij tegen groepsverkrachtingen opkwam en dit aan de wereld liet zien.

Maar een BBQ dat is nu toch een probleem? In Den Haag mag dit gewoon perfect. In Rotterdam al zeker, Utrecht en Gouda niet.
Vrijdag is het zover :) De burgemeesters zijn overigens op het einde van hun Latijn en vragen bijstand aan “Het Rijk.” Wat heeft of gaat “Het Rijk” dan ondernemen tegen deze moskee? Wachten tot Pegida verschijnt en dan Pegida nawijzen alsof zij de oorzaak zijn? Wellicht... Het probleem is eerder dat een simpele BBQ een probleem geworden is. We zijn een kritieke grens gekruist en we dienen terug te keren naar wie we zijn of we keren terug naar de middeleeuwen waar gelovige invloeden rondom ons heen de scepter zwaaien. Waar onze kinderen aldus de dupe van worden.

Als je de moskee sluit heb je nog altijd de ideologie niet verbannen. Of ter wel erkent men salafisme als jihadisme en treedt men daar hard tegen op. Of wel erkennen we dat de islam een jihadistische ideologie is. Zolang salafisme zijn toer mag doen, zolang zal men radicalisme en jihadisme meemaken.
Bekijk het zoals de Duitsers, de Russen zijn daar ook draconisch over heen moeten gaan om het nazisme de kop in te drukken. De salafisten zijn de nieuwe nazi’s van Europa. Geen genade, geen rechten, ... Voorgoed vaststeken en de sleutel weg gooien. Dit gaat over onze veiligheid en de belager pamperen gaat in de toekomst nog veel bloedbaden verooraken.

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 05 jun 2018 07:37

Ergo: Als eigen volk beperkt wordt in de vrijheid van meningsuiting. Waarom beperkt men het salafisme dan ook niet in de vrijheid van meningsuiting?

Of kan het er nog meer vingerdik op liggen dat onze leiders A of ter wel te laf zijn of B nazi’s die ons omvolken met islamieten.

Tommy Robinson veroordeeld tot 13 maanden cel. Probatie van 3 maanden geschonden door foto’s van kinderverkrachters te publiceren. Hij kreeg er 10 maanden bovenop.
Kunnen ze zijn veiligheid garanderen in gevangenissen waar islamieten de meerderheid zijn en de groepsdruk aanzet tot radicalisme?

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 08 jun 2018 09:11

Houden jullie het daar ook in de gaten? Ik weet niet of ik toegang tot alle nieuws heb. Salafisme vs Pegida.

Ocharme de burgemeester van Den Haag. Die moet haar dagje hebben hehe :D

EDIT:
Oh nee ik heb het al gevonden! Pegida mag niet demonsteren!!!!!!

BOE NEDERLAND!!!!!
LAF !!!!!
https://m.omroepwest.nl/nieuws/3644095~491e24c

. Wagensveld zegt dat Krikke is gezwicht voor dreigingen vanuit de moslim-gemeenschap en zegt niet te begrijpen waarom zijn demonstratie wordt verboden, maar de dreigers niet worden aangepakt. 'De islam regeert. Wij zijn niet het probleem, het probleem zijn mensen die dreigen met geweld.


Ik vrees er voor dat mensen het recht in eigen handen zullen moeten nemen.
Grondrechten aanvallen, de vrijheid van meningsuiting beperken, censureren, knippen en plakken in de mainstream media...
Nazipraktijken. De verzetsbewegingen stijgen alleen maar in leden, dus doe vooral verder tot er een onvermijdelijk conflict is he :D Meer sensatie voor de popcorneter.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten