Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 18 apr 2018 15:19

Oost Europeanen hebben dus niet met nazis gecollaboreerd op wat eenzaten na. Als je dit doortrekt was heel Nederland nazi he. Of eender welk land dat Duitlsand toen bezette.

Wij liepen met ons hoofd in de grond na de nederlaag op de nazis. Toen deze verslagen werden was het hier groot feest.

Moslims ontvingen nazis met opgeheven hoofd en die regios zijn tot op vandaag doorspekt met jodenhaat.

Ik ga geen boeken lezen zonder aanleiding. Dit is een forum waar je best even samenvat hoe dat boek relevant is.

Veel zever hier, zonder bronnen geen kl.... waard.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Speedy » 18 apr 2018 15:23

Bruno schreef:Oost Europeanen hebben dus niet met nazis gecollaboreerd op wat eenzaten na. Als je dit doortrekt was heel Nederland nazi he. Of eender welk land dat Duitlsand toen bezette.

Wij liepen met ons hoofd in de grond na de nederlaag op de nazis. Toen deze verslagen werden was het hier groot feest.

Moslims ontvingen nazis met opgeheven hoofd en die regios zijn tot op vandaag doorspekt met jodenhaat.

Ik ga geen boeken lezen zonder aanleiding. Dit is een forum waar je best even samenvat hoe dat boek relevant is.

Veel zever hier, zonder bronnen geen kl.... waard.


Je moslimhaat doortrekt alles. Want wat jij hier propageert m.b.t. godsdienstvrijheid heeft als consequentie het opstapje tot de Europese Nazi 2.0
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Mortlach » 18 apr 2018 15:23

Bruno schreef:Ik ga geen boeken lezen zonder aanleiding.


O, gezien je reacties is er meer dan voldoende aanleiding. Het is uiteraard slechts een bijkomend voordeel dat je dan ook een week of 3 bezig bent, want het is een vrij dikke pil met alle informatie die je harte maar kan begeren over de Holocaust, ook hoe die in Oost-Europese landen werd georganiseerd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 18 apr 2018 15:28

Speedy schreef:Je moslimhaat doortrekt alles. Want wat jij hier propageert m.b.t. godsdienstvrijheid heeft als consequentie het opstapje tot de Europese Nazi 2.0


Ik heb geen moslimhaat. Ik heb mijn vijand lief, zonder mijn afkeer naartoe de islam had ik nooit kunnen weten waar ik wel voor sta en voornamelijk waarom. Ik heb mijn vijand zeer lief daarom. Ik leer het meeste van mijn rivalen, ik heb niets aan een koor achter mij.

Maar het is u die propageert met valse informatie en feiten. U doet aan indoctrinatie met mij wijs te maken dat Oost Europeanen mede verantwoordelijk voor de holocaust zijn. Als je dit doortrekt is heel Nederland schuldig aan de dood van Anne Franke.

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 18 apr 2018 15:31

Mortlach schreef:O, gezien je reacties is er meer dan voldoende aanleiding. Het is uiteraard slechts een bijkomend voordeel dat je dan ook een week of 3 bezig bent, want het is een vrij dikke pil met alle informatie die je harte maar kan begeren over de Holocaust, ook hoe die in Oost-Europese landen werd georganiseerd.


Als dat de aanleiding is....
De holocaust nam voornamelijk in Auschwitz plaats, DUH!
Maar dat maakt niet dat Polen mede verantwoordelijk voor deze holocaust waren. Polen was aartsrivaal van Duitsland en lagen er als eerste toen Hitler zijn wereldoorlog begon.
Het is dus echt veel te kort door de bocht mensen valselijk te beschuldigen op basis van een beetje informatie. Dat is wat propaganda doet, uit context trekken, verdraaien om onschuldige mensen in diskrediet te brengen en eigen fouten toe te dekken.

Misschien moet ik ook een boek schrijven en iedereen naar mijn subjectieve mening doorsturen, drie weken bezig houden.
Ik vroeg geen boek, ik vroeg een concrete bron. Als ik zeg dat moslims met Nazi Duitsland gecollaboreerd hebben, heb ik dit ook gestaafd met een bron. Waarom een omgekeerde dienst zoveel moeite vraagt is mij niet geheel duidelijk.

Waarschijnlijk heeft het wel iets met mijn onderschrift te maken. Als ik ongelijk heb, verneem ik dat graag. Maar stuur me niet met omwegen, het internet bevat die informatie ook.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Speedy » 18 apr 2018 15:33

Bruno schreef:Ik heb geen moslimhaat. Ik heb mijn vijand lief, zonder mijn afkeer naartoe de islam had ik nooit kunnen weten waar ik wel voor sta en voornamelijk waarom. Ik heb mijn vijand zeer lief daarom. Ik leer het meeste van mijn rivalen, ik heb niets aan een koor achter mij.

Maar het is u die propageert met valse informatie en feiten. U doet aan indoctrinatie met mij wijs te maken dat Oost Europeanen mede verantwoordelijk voor de holocaust zijn. Als je dit doortrekt is heel Nederland schuldig aan de dood van Anne Franke.


Hahahaha, lees reactie van Mortlach. Dit plaatst jouw reactie totaal uit de discussie.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 18 apr 2018 15:41

Speedy schreef:Hahahaha, lees reactie van Mortlach. Dit plaatst jouw reactie totaal uit de discussie.


Subjectief heeft U wellicht gelijk. Maar ik sta hier met links en stuur niemand door naar andermans mening.
Ik bevestig mijn mening met historische feiten. Het is u die hier tekort schiet en uw uitpsraken niet kan onderstrepen met feiten.
Maar Mortlach stuurt mij door naar een boek... Een boek waarvan hij niets samenvat. Als ik een boek aanbeveel schrijf ik daar altijd bij waarom en welk onderwerp uit dat boek relevant voor het onderwerp is.

Als jullie onterecht Polen willen linken aan de holocaust is dat jullie zaak. Maar ik volg niet in die waanzin van propaganda. Ik doe het niet snel, maar ik ga niet meer reageren op je postings Speedy. Ik ben nogal een prikkelbaar persoon en U verdient die aandacht niet mijn inziens.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Mortlach » 18 apr 2018 15:54

Bruno schreef:Als dat de aanleiding is....
De holocaust nam voornamelijk in Auschwitz plaats, DUH!


Ach, ja, dat was het grootste kamp, maar om nou 'voornamelijk' te zeggen. Lees dat boek nou maar, dan steek je daar misschien nog wat van op.

Misschien moet ik ook een boek schrijven


Dat wordt ongetwijfeld een doorslaand succes!

Ik vroeg geen boek, ik vroeg een concrete bron.


boeken ZIJN concrete bronnen.

Als ik ongelijk heb, verneem ik dat graag.


Je hebt ongelijk. Graag gedaan.

Maar stuur me niet met omwegen, het internet bevat die informatie ook.


Nou, inderdaad. De openingsparagraaf van een wikipedia-artikeltje staat echt op gelijke voet met een goed geresearched boek van 1000 pagina's.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 18 apr 2018 16:05

Mortlach, echt, ge kunt beter. Wat weerhoudt U eens zelf research te doen om in te zien dat Polen niet verantwoordelijk voor de holocaust zijn?
België (en Nederland en Frankrijk, ...) moesten zich ook capituleren aan nazi Duitsland he. Toen werd mijn grootvader van het front (leger) naar werkkampen verplaatst. Is mijn opa daarom nu een nazi?
Zelfde verhaal met Polen. Duitsland neemt Polen over en installeert daar kampen en roeit systematisch joden uit. De Duitsers wisten hier niet eens van, dit gebeurde in het grootste geheim. Het is maar uitgekomen nadat Rusland en Amerika die kampen troffen en geconfronteerd werden met de horror ervan dat het geweten was.
Dus in hemelsnaam, hoe kunnen de Polen daar dan mede verantwoordelijk voor zijn?
Dat laat meer zien dat jullie er veel te kortzichtig naar kijken mijn gedacht.

Ik heb ondertussen zelf onderzoek op het internet verricht en niets gevonden waaruit blijkt dat Polen collaboreerden met de Duitse holocaust. Dit is eigenlijk een beschuldiging van formaat waar ik niets respect voor kan opbrengen en waar jij en Speedy veel credibiliteit bij mij verliezen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Mortlach » 18 apr 2018 16:12

Bruno schreef:Mortlach, echt, ge kunt beter. Wat weerhoudt U eens zelf research te doen om in te zien dat Polen niet verantwoordelijk voor de holocaust zijn?


Ik heb dat boek dat jij weigert toch echt wél gelezen.

Ik heb ook Deze in de kast staan, maar daar moet ik nog aan beginnen. Misschien dat ik er na mijn boek over de Britse marine en het boek over de evolutie van inktvissen aan toekom.

Zelfde verhaal met Polen. Duitsland neemt Polen over en installeert daar kampen en roeit systematisch joden uit. De Duitsers wisten hier niet eens van, dit gebeurde in het grootste geheim.


Nou... dat valt ook wel weer mee hoor. Bedrijven brachten gewoon offertes uit voor de goedkoopste verbrandingsovens en het goedkoopste gifgas. En de burgers ook die 'gratis' in de huizen van Joden konden wonen omdat deze toch leegstonden, en de winkels en bedrijven van Joden gratis konden overnemen, denk je echt dat die lui niks in de gaten hadden?

Ik heb ondertussen zelf onderzoek op het internet verricht en niets gevonden waaruit blijkt dat Polen collaboreerden met de Duitse holocaust.


Daarom zou je dat boek ook eens moeten lezen. Ik vind het wel bijzonder dat je het zo stellig weigert. Het lijkt er welhaast op dat je niets nieuws WILT leren…
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Optimatus » 18 apr 2018 16:21

Bruno schreef:Ik voel mij gewoon het beste in een democratie.


En daarom ben je pro-Rusland? Wirklich unfassbar.

Bruno schreef:Ff niet zeuren maar concreet aantonen hoe het oosten collaboreerde met nazi Duitsland. Van moslims is dat aangetoond. Nu is het aan u.
Dankzij het Oosten zijn die nazis net massaal uitgeroeid. Dank U Rusland.


Meneer, het is een historisch feit dat de vernietigingskampen vooral stonden in gebieden waar antisemitisme vrij algemeen was: Polen. En verder hebben Hongarije en Roemenië erg enthousiast meegedaan met het verwoesten van Joden, onder leiding van Horthy en Antonescu.

De Sovjetunie heeft in 1939 gemene zaak gemaakt met Nazi-Duitsland door Oost-Europa te verdelen tussen de SU en Nazi-Duitsland en zo Duitsland aan een comfortabele voorsprong te helpen in de Tweede Wereldoorlog.

Erdo: het gedweep met het verleden van Rusland is op z'n minst opmerkelijk.
Laatst gewijzigd door Optimatus op 18 apr 2018 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 18 apr 2018 16:24

Ik sta zeker open tot leren Mortlach. U bent gewoon geen leermeester in mijn levenspad.
Als ik werkelijk mijn tijd zou steken in alle onzin die mensen mij op het internet zouden verkopen moet ik hier bibliotheken van esotherie, psuedowetenschap en wat nog allemaal aanleggen.

Ik heb intussen research naar dat boek gedaan.
Met geen pen wordt in uw link geschreven over Poolse collaboratie. Wel dat de jodenvervolging van nazi Duitsland toenam en het westen joden niet belangrijk genoeg achtte in te grepen. Niet oost Europa, vooral Washington.

Men schrijft:
Once war had broken out and Nazi forces were moving eastwards across Poland, Jews came to be regarded as an available, invaluable, malleable and much-needed workforce. As such, they were concentrated in specially commandeered camps and ghettoes from which those too old or sick to work could be systematically ‘removed’: a brutal policy, which, as the Nazi regime found itself confronted by ever-increasing military pressure, especially from the Soviet Union.

De nazi’s ondervinden dus steeds meer militaire druk vanuit het oosten zodra zij aan jodenvervolging deden.
En net daarom ben ik zeer behoedzaam en maak ik het onderscheid tussen iets leren en mezelf laten indoctrineren.

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 18 apr 2018 16:26

Optimatus schreef:En daarom ben je pro-Rusland? Wirklich unfassbar.


Ik ben pro Rusland hun buitenlands beleid, misschien is dat iets genuanceerder ;)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Optimatus » 18 apr 2018 16:32

Je bent het er dus mee eens dat Rusland de Krim mag stelen van Oekraïne? Erg christelijke gedachte...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 18 apr 2018 16:35

Optimatus schreef:Je bent het er dus mee eens dat Rusland de Krim mag stelen van Oekraïne? Erg christelijke gedachte...

Zoals ik dat begreep had de bevolking van de Krim zelf gekozen terug naar Rusland te keren na een referendum.
Dat is dan democratie op haar beste he. Het is een democratie zolang de bevolking het eens is, zodra het volk een exit stemt dan is het hek van de dam.

Maargoed, allemaal behoorlijk off topic aan het worden. Ik hoef mijn idealen niet te verantwoorden ;)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten