Islam in het Katholieke onderwijs

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor irmo » 20 mar 2018 17:12

Yoshi schreef:Je citeert de verkeerde. :)



Jij vond ontdopen toch een satanistisch ritueel? Volgens mij citeer ik dan toch echt de goede hoor :P

Yoshi

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Yoshi » 20 mar 2018 17:16

irmo schreef:Jij vond ontdopen toch een satanistisch ritueel? Volgens mij citeer ik dan toch echt de goede hoor :P

Jij vindt van niet? Je hebt het immers over afvallige leer, dat is ontdopen bij uitstek.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor irmo » 20 mar 2018 17:38

Dat wel, maar dat wil nog niet gelijk zeggen dat het iets met satanisme te maken heft. Wij kennen dit soort gekke rituelen niet, die neplui hebben zelf een ritueeltje verzonnen omdat ze gemoedsrust nodig hadden.

Bruno

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Bruno » 21 mar 2018 05:07

Ik er mee te maken krijg?
Ieder Europeees kind wordt geassimileerd op de islam via het onderwijs.
Allemaal omdat de islam opgenomen is in de godsdienstvrijheid.
Het is toen ik er bewust van werd ik actie ondernam ja. Ik kan maar bij mezelf beginnen, dat maakt mij geen hypocriet.

De Kerk, de Synagoge en de moskee trekken aan één touw als het op een gedeelde macht neerkomt.
Maar de tijd dat zij macht hebben is voorbij.
Een afschaffing van de godsdienstvrijheid zal dat des te duidelijker maken.

En brand ik hiervoor in de hel? Het zij zo. Mij jaag je geen schrik met de duivel aan.
Het zijn veelal mensen die waarheid vrezen die akelig gaan naspartelen als de waarheid hun waan overstegen heeft.
Nieuwe tijden, nieuwe waarheden. De aarde was ooit plat, nu rond. Er was ooit een godsdienstvrijheid, later niet meer.
Simpel.

De godsdienstvrijheid heeft geen nut meer. Er is een discussie gaande waarin je kan deelnemen en de gegeven argumenten kan weerleggen. Ik heb daar ook vragen gesteld die geen antwoord blijken te vinden.
Ik zal leren schrijven als jij leert quoten ;)

HannekeL

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor HannekeL » 21 mar 2018 10:43

Ter info, er wordt in België wel een lesmethode/leerplan en leerboek sgebruikt in het Katholieke onderwijs zie: www.katholiekonderwijs.vlaanderen
De inspectie van het godsdienstonderwijs wordt uitgevoerd door het Bisdom.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Arco » 21 mar 2018 16:15

Yoshi schreef:Je kan vrij onmogelijk tot een andere conclusie komen als je zijn bijdragen in dit topic en het godsdienstvrijheid topic lees. Het is geen toonbeeld van naastenliefde om extremisme te bedekken en de extremist er niet op te wijzen dat hij de realiteit uit het oog verloren heeft.


Dus u vind het heel prima en heel christelijk om iemand te labelen met "islamofoob", als deze persoon kritisch is over de islam? Het valt misschien niet in de smaak, maar beantwoord niet op met een label, maar met feitelijke argumenten.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Bruno

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Bruno » 21 mar 2018 18:04

Die labels werkte goed in de jaren negentig, misschien aan het begin van het nieuwe millenium.
Maar nu is het 2018 en zijn die woordjes/labels echt opgebruikt. Ze hebben geen waarde meer.

Noem mij islamofoob, fascist, xenofoob, racist of eenders wat.
Ik weet wie ik ben en waarvoor ik op kom. Ik weet door en door dat ik niet aan de foute zijde van de geschiedenis sta en mijn kleinkinderen me later niets kunnen verwijten.

Ik ben wel eens benieuwd hoe die mensen gaan reageren als de spiegel terug gedraaid wordt. :D Wie laatst lacht...

Yoshi

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Yoshi » 21 mar 2018 22:09

Arco schreef:Dus u vind het heel prima en heel christelijk om iemand te labelen met "islamofoob", als deze persoon kritisch is over de islam? Het valt misschien niet in de smaak, maar beantwoord niet op met een label, maar met feitelijke argumenten.

Dus jij vind het van naastenliefde getuigen om om extremisme te bedekken en de extremist er niet op te wijzen dat hij de realiteit uit het oog verloren heeft? Jij draait liever om de zaken heen dan ze bij de naam te benoemen?

Bruno

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Bruno » 21 mar 2018 22:32

Yoshi schreef:Dus jij vind het van naastenliefde getuigen om om extremisme te bedekken en de extremist er niet op te wijzen dat hij de realiteit uit het oog verloren heeft? Jij draait liever om de zaken heen dan ze bij de naam te benoemen?


Wat is dan de realiteit? Je uitspraak is hol zonder die nuance.

Ik denk eerder dat jij woorden foutief gebruikt en context niet altijd naar waarde kan schatten?

Dat ik extremistisch overkom wil ik gerust toegeven. Maar dat is ook omdat ik er extreem veel om geef. Ik zie geen probleem? Ik heb een vrijheid van meningsuiting en het is niet aan U mij daarop aan te spreken. Als U dan toch wil meedoen aan mijn discussies, kan het dan on topic en niet meer op de man af? Graag. Of ben je reeds op het einde van je Latijn toegekomen? Kan je van hout geen pijlen maken? Niet erg hoor, maar wat raakt één met losse flodders? Werkelijk niets.

Er staat veel op spel. Mensen die het allemaal vanzelfsprekend nemen beseffen dat niet altijd.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Arco » 22 mar 2018 11:14

Yoshi schreef:Dus jij vind het van naastenliefde getuigen om om extremisme te bedekken en de extremist er niet op te wijzen dat hij de realiteit uit het oog verloren heeft? Jij draait liever om de zaken heen dan ze bij de naam te benoemen?


Nogmaals: iemand een label opplakken, dat is geen naastenliefde. Als je iemand wil wijzen op, naar uw mening zijnde "realiteit uit het oog te hebben verloren", doe dat met feitelijke argumenten, niet met holle woorden.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Yoshi

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Yoshi » 22 mar 2018 11:59

Arco schreef:Nogmaals: iemand een label opplakken, dat is geen naastenliefde. Als je iemand wil wijzen op, naar uw mening zijnde "realiteit uit het oog te hebben verloren", doe dat met feitelijke argumenten, niet met holle woorden.

Nogmaals; Dus jij vind het van naastenliefde getuigen om om extremisme te bedekken en de extremist er niet op te wijzen dat hij de realiteit uit het oog verloren heeft? Jij draait liever om de zaken heen dan ze bij de naam te benoemen?

Bruno

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Bruno » 22 mar 2018 12:03

De extremist weet niet eens wat U bedoelt met “realiteit”. Dat is een breed begrip.
Wat is dan de realiteit die ik uit het oog verloren ben?

Ik wil toegeven dat ik extremistisch tekeer kan gaan. Maar dat ik de realiteit uit het oog verloren ben kan ik niet plaatsen.
Ik denk eerder dat de realiteit U niet aanstaat en U liever vastklampt aan utopia.

De islam is anti christelijk, amen en uit.

Als U de christelijke waarden zou presenteren in de EU, bevestig je me des te harder waarom ik meer aard met de orthodoxe leer. Misschien moet ik maar migreren naar Polen of Hongarije? Zelfs nog maar Rusland?


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten