De Babelcultuur

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De Babelcultuur

Berichtdoor Marnix » 08 feb 2018 07:43

Als je niet in God gelooft is de wetenschap ook geen concurrentie. Wetenschap is op zich heel mooi, je geeft 1 van veel voorbeelden. Wetenschap ziet zichzelf allicht doorgaans niet als god. Het is hoe je er als mens mee omgaat. Als wetenschap voor jou de plek van Hem gaat overnemen of je denkt dat wetenschap God stuurt ipv God de wetenschap, dan is er sprake van Babelcultuur. Niet-christenen spreken daar niet over want die geloven niet in God.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Babelcultuur

Berichtdoor Optimatus » 08 feb 2018 15:10

lanfy schreef:Wat me wel opvalt is dat de "babelcultuur" alleen geopperd wordt door christenen. In de wetenschap is deze niet aanwezig. En ik denk dat door deze "babelcultuur" alleen maar heeft gezorgt voor betere leefomstandigheden. Kijk alleen maar naar de gezondheidszorg. Ik ben zelf diabeet, type 1k, en als ik 100 jaar geleden was geboren had ik na 3 maanden niet meer geleeft. Door de wetenschap leef ik nog. En ik denk dat de wetenschap zichzelf absoluut niet als God ziet vanwege hun ongeloof in wat voor god dan ook. Of stuurt God de wetenschap??


Wetenschap heel veel goeds gebracht, alleen zijn er mensen die wetenschap als een fetisj gaan beschouwen en alles afkraken dat niet in hun beeld past. De wetenschap zelf is niet het probleem, juist niet, maar het is de groep die wetenschap heilig verklaart en alles wat niet in haar straatje past, bespot en vernedert.

Bedenk dat degenen die het hardst tegen iets schoppen, zelf eigenlijk heel kwetsbare mensen zijn, die hun eigen onzekerheid en kwetsbaarheid proberen te maskeren.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten