Sodom en Gomorrah

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Sodom en Gomorrah

Berichtdoor Teus » 25 jan 2018 09:31

Dringend alstublieft!!! Lezen, bidden en verzenden.

In het verhaal van Sodom en Gomorrah vroeg Abraham de Heer om de stad te sparen als hij 50 rechtvaardige mensen kon vinden.
God reageerde op het pleidooi van Abraham: "Als ik in Sodom vijftig rechtvaardigen in de stad vind, dan zal ik alles sparen ... Genesis 18: 16-33 De film" Corpus Christi "zal in juni worden vrijgegeven aan augustus.
Walgelijke film die later dit jaar in Amerika verschijnt en waarin Jezus en zijn discipelen als homoseksuelen worden afgebeeld! Als toneelstuk is dit al een tijdje in de bioscoop. Het wordt 'Corpus Christi' genoemd, wat 'Het lichaam van Christus' betekent. Opstandige spot van onze Heer.
Maar wij christenen kunnen een verschil maken. Daarom stuur ik dit bericht naar u. Als u dit wel verzendt, kunnen we misschien voorkomen dat deze film wordt vertoond in Australië, Canada en Amerika, enz. Laten we staan ​​voor wat we geloven en de bespotting van Jezus Christus, onze Verlosser, stoppen. "Waar staan ​​we als christenen?"

Ik stuur dit door aan allen waarvan ik denk dat ze het zullen respecteren en het op prijs stellen om geïnformeerd te worden. Help ons alstublieft om dergelijke overtredingen tegen onze Heer te voorkomen. Er is geen petitie om te tekenen, geen tijdslimiet of minimum aantal mensen om dit naar toe te sturen. Het duurt minder dan 2 minuten! Als u niet geïnteresseerd bent en niet over de 2 minuten beschikt, moet u niet klagen als God geen tijd voor u lijkt te hebben. Stel je voor wat er zou gebeuren als deze film Mohammed op dezelfde manier zou beschrijven ... de islamitische wereld zou in vlammen opgaan !. Blijkbaar hebben sommige regio's in Europa de film al met succes verboden. Het enige wat we nodig hebben is veel gebed en veel e-mails. JUST THE WE OUT! .... Zal God in staat zijn om minstens 50 rechtschapen mensen te vinden die bereid zijn om hun bezorgdheid te uiten en hun mening te geven tegen deze daad van godslastering?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Sodom en Gomorrah

Berichtdoor blijblij » 25 jan 2018 09:59

FAKENEWS
loop maar door mensen, er is niets te zien....

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Sodom en Gomorrah

Berichtdoor blijblij » 25 jan 2018 10:13

Teus schreef:Dringend alstublieft!!! Lezen, bidden en verzenden.

In het verhaal van Sodom en Gomorrah vroeg Abraham de Heer om de stad te sparen als hij 50 rechtvaardige mensen kon vinden.
God reageerde op het pleidooi van Abraham: "Als ik in Sodom vijftig rechtvaardigen in de stad vind, dan zal ik alles sparen ... Genesis 18: 16-33 De film" Corpus Christi "zal in juni worden vrijgegeven aan augustus.
'in juni worden vrijgegeven aan augstus' ????
Walgelijke film die later dit jaar in Amerika verschijnt en waarin Jezus en zijn discipelen als homoseksuelen worden afgebeeld! Als toneelstuk is dit al een tijdje in de bioscoop.

Een toneelstuk wordt opgevoerd in een theater. Er zijn geen plannen voor een film. Sinds 1984 worden er petities gehouden tegen een film die niemand wil maken/niemand maakt. De film is een urban legend.
Het toneelstuk is uit 1997 en wordt eens in de zoveel tijd ergens op de wereld een keertje uitgevoerd.
Het wordt 'Corpus Christi' genoemd, wat 'Het lichaam van Christus' betekent. Opstandige spot van onze Heer.
Is het onze Heer die spot?
Maar wij christenen kunnen een verschil maken. Daarom stuur ik dit bericht naar u. Als u dit wel verzendt, kunnen we misschien voorkomen dat deze film wordt vertoond in Australië, Canada en Amerika, enz. Laten we staan ​​voor wat we geloven en de bespotting van Jezus Christus, onze Verlosser, stoppen. "Waar staan ​​we als christenen?"

Als christen sta ik voor vrijheid van meningsuiting.
Ik stuur dit door aan allen waarvan ik denk dat ze het zullen respecteren en het op prijs stellen om geïnformeerd te worden. Help ons alstublieft om dergelijke overtredingen tegen onze Heer te voorkomen. Er is geen petitie om te tekenen, geen tijdslimiet of minimum aantal mensen om dit naar toe te sturen. Het duurt minder dan 2 minuten!

Wat duurt 2 minuten? Wat moeten we doen? Wie moeten we mailen, bellen, tweeten, instagrammen, snapchatten?
Als u niet geïnteresseerd bent en niet over de 2 minuten beschikt, moet u niet klagen als God geen tijd voor u lijkt te hebben.

geestelijke chantage
Stel je voor wat er zou gebeuren als deze film Mohammed op dezelfde manier zou beschrijven ... de islamitische wereld zou in vlammen opgaan

er zouden een hoop amerikaanse vlaggen in vlammen opgaan.
Blijkbaar hebben sommige regio's in Europa de film al met succes verboden.

BRON?
Het enige wat we nodig hebben is veel gebed en veel e-mails. JUST THE WE OUT! .... Zal God in staat zijn om minstens 50 rechtschapen mensen te vinden die bereid zijn om hun bezorgdheid te uiten en hun mening te geven tegen deze daad van godslastering?

JUST THE WE OUT?? schreeuwen medewerkers van de WE dat tegen onwelvallige klanten die geen Nederlands spreken?
Maar er zijn vast wel meer dan 50 mensen bezorgd door dit opruiende bericht. Als 'de daad van godslastering' nou ook nog eens reeël zou zijn.....

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sodom en Gomorrah

Berichtdoor Mortlach » 25 jan 2018 10:43

Waarschijnlijk zo'n 'viral' berichtje op facebook dat door iemand door Babelfish is gehaald (o, de ironie).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sodom en Gomorrah

Berichtdoor Mortlach » 25 jan 2018 10:46

blijblij schreef: Is het onze Heer die spot?


Waarschijnlijk is het origineel "mockery of our Lord" :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Sodom en Gomorrah

Berichtdoor Teus » 25 jan 2018 11:05

blijblij schreef:FAKENEWS
loop maar door mensen, er is niets te zien....

Een ander aanmanen er geen aandacht aan te schenken, waarom loop je zelf niet door? Zelf zit je te vissen om commentaar te kunnen geven. De intentie van het bericht ga je voorbij en brengt jezelf op een veelzeggende manier naar de voorgrond met je reacties,

Waarom zouden we jou geloven?

Het lijkt of het een opluchting voor je is dat je niet hoeft te bidden, beroerder is dat je een ander hierin meeneemt.
God is De Waarheid, Hij weet of het waar is.
Zou je niet kunnen beginnen met bidden, “Heere, als dit waar is.........?”
Of ben je bang dat het vergeefse moeite is om tot God te gaan?
Altijd kunnen we bidden om een betere wereld. Het gaat erom waar je je naar uitstrekt.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Sodom en Gomorrah

Berichtdoor Optimatus » 25 jan 2018 11:53

Teus schreef:Dringend alstublieft!!! Lezen, bidden en verzenden.

In het verhaal van Sodom en Gomorrah vroeg Abraham de Heer om de stad te sparen als hij 50 rechtvaardige mensen kon vinden.
God reageerde op het pleidooi van Abraham: "Als ik in Sodom vijftig rechtvaardigen in de stad vind, dan zal ik alles sparen ... Genesis 18: 16-33 De film" Corpus Christi "zal in juni worden vrijgegeven aan augustus.
Walgelijke film die later dit jaar in Amerika verschijnt en waarin Jezus en zijn discipelen als homoseksuelen worden afgebeeld! Als toneelstuk is dit al een tijdje in de bioscoop. Het wordt 'Corpus Christi' genoemd, wat 'Het lichaam van Christus' betekent. Opstandige spot van onze Heer.
Maar wij christenen kunnen een verschil maken. Daarom stuur ik dit bericht naar u. Als u dit wel verzendt, kunnen we misschien voorkomen dat deze film wordt vertoond in Australië, Canada en Amerika, enz. Laten we staan ​​voor wat we geloven en de bespotting van Jezus Christus, onze Verlosser, stoppen. "Waar staan ​​we als christenen?"

Ik stuur dit door aan allen waarvan ik denk dat ze het zullen respecteren en het op prijs stellen om geïnformeerd te worden. Help ons alstublieft om dergelijke overtredingen tegen onze Heer te voorkomen. Er is geen petitie om te tekenen, geen tijdslimiet of minimum aantal mensen om dit naar toe te sturen. Het duurt minder dan 2 minuten! Als u niet geïnteresseerd bent en niet over de 2 minuten beschikt, moet u niet klagen als God geen tijd voor u lijkt te hebben. Stel je voor wat er zou gebeuren als deze film Mohammed op dezelfde manier zou beschrijven ... de islamitische wereld zou in vlammen opgaan !. Blijkbaar hebben sommige regio's in Europa de film al met succes verboden. Het enige wat we nodig hebben is veel gebed en veel e-mails. JUST THE WE OUT! .... Zal God in staat zijn om minstens 50 rechtschapen mensen te vinden die bereid zijn om hun bezorgdheid te uiten en hun mening te geven tegen deze daad van godslastering?


Vrijheid van artistieke menigsuiting is een groot goed, maar dit gaat inderdaad wel te ver. En je hebt gelijk, in islamitische landen zijn mensen sneller geneigd, hun ongenoegen te uiten over wat zij als godslasterlijk ervaren. Boeddhisten vergeten hun vredelevendheid ook als je een speaker in hun tempel onklaar maakt (was enige tijd terug in het nieuws). Ik pleit niet voor een inferno of nieuwe kruistochten, maar het zou fijn zijn als filmmakers gewoon met hun fikken afblijven van wat dierbaar en heilig is voor gelovigen en omgekeerd.

Er zijn thema's genoeg om een mooie film over te maken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Sodom en Gomorrah

Berichtdoor Tante Pollewop » 25 jan 2018 12:20

Zo grappig dat iemand serieus de moeite neemt om zo'n monsterlijk stukje tekst hier te copy-pasten. :mrgreen: =D>

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Sodom en Gomorrah

Berichtdoor Optimatus » 25 jan 2018 12:21

Waarom zou deze persoon dat niet doen? Als het hem dwars zit, dan mag hij dat toch doen?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Sodom en Gomorrah

Berichtdoor Tante Pollewop » 25 jan 2018 13:39

Ik zeg ook niet dat het niet mag.
Ik vind het alleen grappig.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Sodom en Gomorrah

Berichtdoor Optimatus » 25 jan 2018 13:45

Ik vind er weinig grappigs aan. Als het iemand erg steekt...

Jij wilt toch ook empathie voor wat jou bezighoudt?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sodom en Gomorrah

Berichtdoor elbert » 25 jan 2018 14:04

blijblij schreef:FAKENEWS
loop maar door mensen, er is niets te zien....
Klopt. Het gaat om nepnieuws: https://www.rd.nl/nepnieuws-rond-film-c ... -1.1462883
Daarom doen we dit topic maar op slot.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten