Boekbespreking Dr. C.A.v/d.Sluijs: ‘Aarde in hemels licht’

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Boekbespreking Dr. C.A.v/d.Sluijs: ‘Aarde in hemels licht’

Berichtdoor MoesTuin » 28 nov 2017 19:23

mona schreef:Soms kan één zinnetje uit een posting een weldaad zijn voor een hart dat werkelijk lijdt aan de kerk.
Ik hoop dat er velen zijn - in die verschrikkelijke PKN - die op hun knieën de Heere smeken om een herleving, en pleiten op Zijn Woord, om een krachtige doorwerking van de Heilige Geest.




Bid en Werk is het. Beiden
Het is als een trein rails waar er 2 voor nodig zijn om de trein te laten rijden....als er 1 ontbreekt ontspoor je.

Ik neem je mee naar Spurgeon

Spurgeon maakt het volgende mee:
Soms denk ik dat ik tot nu toe in duisternis en wanhoop zou zijn blijven verkeren, indien God in Zijn goedheid niet een sneeuwstorm had gezonden op een zondagmorgen, toen ik naar een zekere kerk op weg was. Toen ik door de sneeuwstorm niet verder kon, ging ik een
zijstraat in en kwam bij een kerkje van de Primitieve Methodisten. De predikant kwam die morgen niet; hij was wellicht ingesneeuwd. Eindelijk kwam een zeer magere man en beklom de kansel om te preken. Hij was gedwongen om bij zijn tekst te blijven om de eenvoudige reden dat hij niet veel anders wist te zeggen. De tekst was: ‘Zie op Mij (Engels: Look unto Me) en wordt behouden, alle gij einden der aarde (Jes. 45 : 22)’.

Hij begon de preek als volgt: ‘Dit is in waarheid een eenvoudige tekst. God zegt: ‘Ziet’. Nu kost het iemand niet veel moeite om te zien. Het is niet uw voet op te heffen of uw vinger; het is alleen maar ‘zien’. Men hoeft niet naar de academie te gaan om dat te leren. U kunt wel de grootste domoor zijn, maar u kunt toch zien. Men hoeft geen duizenden guldens inkomen te hebben om te kunnen zien. Iederéén kan zien; een kind kan zelfs zien’.

‘Ziet op Mij, Ik zweet grote druppels bloed.

Ziet op Mij, Ik hang aan het kruis.

Zie op Mij; Ik sta op van de doden.

Ziet op Mij; Ik vaar op naar de hemel.

O arme zondaar, zie op Mij! Zie op Mij!’

Nadat hij ongeveer tien minuten op die wijze was voortgegaan, was hij aan het einde van zijn lijntje gekomen, dat hem aan de tekst bond.

Toen zag hij mij onder de galerij en daar er zo weinig mensen waren, zal hij waarschijnlijk wel gezien hebben, dat ik een vreemdeling was. Zijn oog strak op mij gericht houdende, zei hij, alsof hij wist wat er in mijn hart omging: ‘Jonge man, u ziet er zeer ongelukkig uit en zult altijd ongelukkig blijven indien u niet gehoorzaamt aan het gebod, vervat in mijn tekst, maar indien gij er op dit moment aan gehoorzaamt, dan zult u behouden worden’.

En toen zijn handen opheffende, riep hij met zo luide stem:

‘Jonge man, zie op Jezus Christus. Zie! Zie! Zie! U hebt niets anders te doen dan te zien en te leven’!

Terstond zag ik de weg des heils. Evenals toen de koperen slang opgericht was, het volk er slechts op zag en genezen was, zo was het ook met mij. Ik had verwacht om vijftig dingen te doen, maar toen ik dat woord hoorde: ‘Zie!’, welk een liefelijkheid was er voor mij in gelegen! Op deze plaats en op dit uur was de wolk verdwenen, de duisternis opgeklaard en op dat ogenblik zag ik de zon en ik zou zo hebben kunnen opstaan om met hen te zingen van het dierbaar bloed van Christus en het eenvoudig geloof, dat alleen op Hem ziet. O, dat iemand mij dit eerder gezegd had: ‘Vertrouw op Christus, en gij zult zalig worden!’


Zie op Hem....alleen Christus en laat je niet te veel leiden of lijden door en onder de omstandigheden maar zie op Hem
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Boekbespreking Dr. C.A.v/d.Sluijs: ‘Aarde in hemels licht’

Berichtdoor irmo » 28 nov 2017 19:26

mona schreef:Ik hoop dat er velen zijn - in die verschrikkelijke PKN - die op hun knieën de Heere smeken om een herleving, en pleiten op Zijn Woord, om een krachtige doorwerking van de Heilige Geest.


Ik hoop dat er velen zijn - in die verschrikkelijke afscheidingskerkjes- die voor hun medechristenen op de knieen gaan. Maar dat zal wel niet.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Boekbespreking Dr. C.A.v/d.Sluijs: ‘Aarde in hemels licht’

Berichtdoor pindas83 » 28 nov 2017 19:27

benefietdiner schreef:Ieder maak zo zijn eigen kerkje en maar wijzen naar die foute ander.


Herken dit zelf helemaal niet. Binnen onze gemeente zijn de mensen (over het algemeen) best heel open naar andere kerkgenootschappen. Ook zoekt men elkaar op voor allerlei activiteiten, worden afvaardigingen van KR gestuurd naar beëdigingen van dominee, etc. Ik heb zelf ook kennissen en goede vrienden die in de nabije omgeving elders kerken.
Nooit een sneer of competitie onderling, hooguit bij wijze van grap :mrgreen:
Is dat bij jullie zo compleet anders dan?

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Boekbespreking Dr. C.A.v/d.Sluijs: ‘Aarde in hemels licht’

Berichtdoor pindas83 » 28 nov 2017 19:37

mona schreef:Soms kan één zinnetje uit een posting een weldaad zijn voor een hart dat werkelijk lijdt aan de kerk.
Ik hoop dat er velen zijn - in die verschrikkelijke PKN - die op hun knieën de Heere smeken om een herleving, en pleiten op Zijn Woord, om een krachtige doorwerking van de Heilige Geest.


Nu ben ik geen PKN mannetje maar ik heb wel meerdere diensten meegemaakt daar. (Vallen de Gereformeerde Bondsgemeenten ook binnen de PKN eigenlijk?)
Die diensten waar ik was kan ik absoluut niet als verschrikkelijk zien. Anders, misschien wel. Beetje onwennig, zeker. Maar verschrikkelijk, dat niet.
Alleen die jurken doen mij pausachtig aan. Vanuit prostestants opzicht is dat een minpuntje! Maar verder... [-( :-k

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Boekbespreking Dr. C.A.v/d.Sluijs: ‘Aarde in hemels licht’

Berichtdoor pindas83 » 28 nov 2017 19:41

irmo schreef:Ik hoop dat er velen zijn - in die verschrikkelijke afscheidingskerkjes- die voor hun medechristenen op de knieen gaan. Maar dat zal wel niet.


Das wel een goeie inderdaad. Af en toe voor elkaar bidden kan geen kwaad denk ik.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Boekbespreking Dr. C.A.v/d.Sluijs: ‘Aarde in hemels licht’

Berichtdoor naamloos » 28 nov 2017 21:04

Ik ga het boek niet lezen, ik krijg er nu al bultjes van! http://www.refoweb.nl/nieuws/1548/predi ... in-de-pot/
Bovendien heb ik door een aantal schrijfsels van hem al een vooroordeel, wat me moeilijk valt om dat te negeren. (mijn fout, maar wel een realiteit)
Het begint al met 'de dood in de pot'. Het geestelijke voedsel is vlees noch vis, links noch rechts; eigenlijk gewoon niks. Je kunt niet in leven blijven als je ''mijn enigste echte goede dieet niet volgt''.
Of je daar nou gezond bij bent of niet: dat doet er niet toe. Zelfs niet als voor de balans 'midden' voor jou het gepaste voedsel is omdat je een overreactie hebt naar rechts of links.
Dat zou zomaar eens 'leven' kunnen voortbrengen. Maar dat gaat dan ten koste de eer van de dr. theologen of van hun 'eigen gelijk'.

"Vraag" twee over bevindelijk-schirftuurlijk- voorwerpelijk-onderwerpelijk doet me denken aan gemuggengezift over de wedergeboorte, gevoelens, volgorde, kennis blablabla.
Net zomin als je een natuurlijke geboorte in twijfel kan trekken vanwege (gebrek) aan kennis, gevoelens en de beste biologische/emotionele omstandigheden, is dat met de wedergeboorte het geval .

Vraag 4 is echt stuitend. Zelf doen ze aan verbondsautomatische met hun dooppraktijken (en vertroebelen zo het heldere zicht op de Oud- en Nieuwtestamentische verbonden), en trekken dan de onterechte conclusie dat persoonlijke bekering en verzoening niet nodig is; om dan aan te sluiten bij de evangelische groeperingen die dat zogenaamd "ook" zou vinden. De geloofsdoop en de 'hype voor overdoop' ontstaat juist vanuit de persoonlijke bekering en geloof. (maar goed, omdraaien die zaken ; dan kom je er zelf vromer uit)
En ach ja, die simpele evangelische beweging heeft het ingewikkelde refo-systeem weer terug gebracht naar de oorsprong.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Boekbespreking Dr. C.A.v/d.Sluijs: ‘Aarde in hemels licht’

Berichtdoor mona » 28 nov 2017 21:38

mona schreef:Ik hoop dat er velen zijn - in die verschrikkelijke PKN - die op hun knieën de Heere smeken om een herleving, en pleiten op Zijn Woord, om een krachtige doorwerking van de Heilige Geest.

naamloos schreef:Tjonge!!!!


Naamloos, ik denk niet dat je mijn reactie begrijpt.
Ik ben zelf lid van de PKN, en ik lijd eraan. Daarom vond ik de reactie van eureano heel waardevol, omdat hij de kern raakte van wat ik zovaak in deze kerk ervaar.
De "refoweb-broeders" hebben een "interview" gehouden met ds van de Sluis, en daarin werd werd de PKN gereformeerde Bond, in een hoek gezet, als een verschrikkelijke kerk. Daarom haalde ik het zinnetje 'verschrikkelijke PKN' aan. Ik hoop dat het nu wat meer duidelijk is.
De PKN gaat mij aan het hart. Als ik mijn zin deed, was ik al lang vertrokken uit deze kerk. Maar het gaat niet om mijn zin.
Het gaat er om dat er mensen zijn die bidden en smeken om een herleving in deze kerk, die als een nachtkaars uitgaat, als God het niet verhoed.
Maar ik mis in de vragen van het 'interview', en ook in de antwoorden van de dominee, de bewogenheid en het verlangen naar herleving en de krachtige werking van Gods Geest. Helaas, helaas. Ik las alleen maar veroordeling.

naamloos schreef:Wat ik 'verschrikkelijk' vind is dat arrogante 'eigen gelijk' dat als maatstaf gebruikt wordt om anderen te veroordelen.

Heb je het nu over mijn reactie, of bedoel je iets anders?

naamloos schreef:En dan zou het zomaar kunnen zijn dat er heilige huisjes uit de eigen denominatie, of uit het eigen gedachtengoed, omver gaan.
Ik hoop het van ganser harte.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Dies

Re: Boekbespreking Dr. C.A.v/d.Sluijs: ‘Aarde in hemels licht’

Berichtdoor Dies » 28 nov 2017 22:08

Dies schreef:Binnen de brede orthodoxie van de PKN is sprake van een groeiende nieuwe vrijzinnigheid. Zo ben ik het tenminste gaan noemen.

Benefietdiner schreef:Ieder maak zo zijn eigen kerkje en maar wijzen naar die foute ander.

Rare opmerking! Ik ga goed om met mensen van welke kerk dan ook. Over wie heb je het eigenlijk?

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Boekbespreking Dr. C.A.v/d.Sluijs: ‘Aarde in hemels licht’

Berichtdoor naamloos » 28 nov 2017 22:15

mona schreef:Naamloos, ik denk niet dat je mijn reactie begrijpt.
Ik ben zelf lid van de PKN, en ik lijd eraan. Daarom vond ik de reactie van eureano heel waardevol, omdat hij de kern raakte van wat ik zovaak in deze kerk ervaar.
De "refoweb-broeders" hebben een "interview" gehouden met ds van de Sluis, en daarin werd werd de PKN gereformeerde Bond, in een hoek gezet, als een verschrikkelijke kerk. Daarom haalde ik het zinnetje 'verschrikkelijke PKN' aan. Ik hoop dat het nu wat meer duidelijk is.
De PKN gaat mij aan het hart. Als ik mijn zin deed, was ik al lang vertrokken uit deze kerk. Maar het gaat niet om mijn zin.
Het gaat er om dat er mensen zijn die bidden en smeken om een herleving in deze kerk, die als een nachtkaars uitgaat, als God het niet verhoed.
Maar ik mis in de vragen van het 'interview', en ook in de antwoorden van de dominee, de bewogenheid en het verlangen naar herleving en de krachtige werking van Gods Geest. Helaas, helaas. Ik las alleen maar veroordeling.
Ahh, oke! Ik had je reactie inderdaad heel anders geïnterpreteerd. Sorry hoor!

En verder, ik zie "de" kerk/lichaam van Christus als één geheel. Dus als ik het met mn geweten bij kerk A niet meer kan vinden (een kerk als een locale gemeenschap met een bepaald gedachtengoed) dan zoek ik het verderop. En op dat punt sta ik nu, wel om een andere reden.
mona schreef:Heb je het nu over mijn reactie, of bedoel je iets anders?
Hmm, vanuit het intervieuw en mijn verkeerde interpretatie van jou post eigenlijk allebei. Nogmaals: excuus!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Boekbespreking Dr. C.A.v/d.Sluijs: ‘Aarde in hemels licht’

Berichtdoor Prisma23 » 29 nov 2017 07:05

Hier wordt weer fraai gepolariseerd. Is goed voor het beeld van de kerk. Heeft die ds. vd Sluijs toch weer mooi voor elkaar gekregen met z'n boek.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Boekbespreking Dr. C.A.v/d.Sluijs: ‘Aarde in hemels licht’

Berichtdoor MoesTuin » 30 nov 2017 13:24

mona schreef:Ik ben zelf lid van de PKN, en ik lijd eraan.
De PKN gaat mij aan het hart. Als ik mijn zin deed, was ik al lang vertrokken uit deze kerk. Maar het gaat niet om mijn zin.
Het gaat er om dat er mensen zijn die bidden en smeken om een herleving in deze kerk, die als een nachtkaars uitgaat, als God het niet verhoed.

Is er niets goeds meer in de PKN?
Geldt dit volgens jou enkel voor de PKN of voor meer kerkverbanden?
Een appel aan de buitenkant kan er zo mooi uitzien maar van binnen.....
Zo ook andersom ....
Gods Kinderen zijn overal.....overal waar de Heere Jezus in het hart woont van mensen.
Laat zo je lichtje vooral ook positief schijnen om je heen
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

ereunao

Re: Boekbespreking Dr. C.A.v/d.Sluijs: ‘Aarde in hemels licht’

Berichtdoor ereunao » 30 nov 2017 14:48

mona:
Naamloos, ik denk niet dat je mijn reactie begrijpt.
Ik ben zelf lid van de PKN, en ik lijd eraan. Daarom vond ik de reactie van eureano heel waardevol, omdat hij de kern raakte van wat ik zovaak in deze kerk ervaar.
De "refoweb-broeders" hebben een "interview" gehouden met ds van de Sluis, en daarin werd werd de PKN gereformeerde Bond, in een hoek gezet, als een verschrikkelijke kerk. Daarom haalde ik het zinnetje 'verschrikkelijke PKN' aan. Ik hoop dat het nu wat meer duidelijk is.
De PKN gaat mij aan het hart. Als ik mijn zin deed, was ik al lang vertrokken uit deze kerk. Maar het gaat niet om mijn zin.
Het gaat er om dat er mensen zijn die bidden en smeken om een herleving in deze kerk, die als een nachtkaars uitgaat, als God het niet verhoed.
Maar ik mis in de vragen van het 'interview', en ook in de antwoorden van de dominee, de bewogenheid en het verlangen naar herleving en de krachtige werking van Gods Geest. Helaas, helaas. Ik las alleen maar veroordeling.


Dit is mij uit het hart gegrepen mona. Ik ben ook lid van die ‘verschrikkelijke’ PKN. Die grauwe, kleurloze naam alleen al staat mij tegen. Maar plaatselijke gemeenten mogen zich nog Herv.blijven noemen en ‘what’s a name? Voor de Franse overheersing heette de kerk Nederduits Gereformeerd. Maar hoe dan ook, als ik mijn natuur gevolgd was was ik er ook allang uit geweest. Maar dat kan ik nu juist niet want ik kan de schuld niet meenemen. Wij komen niet als de optelsom van losstaande individuen maar als leden van een lichaam samen. En elk lid is op zijn plaats verantw. voor het geheel. Als wij hier niet meer vanuit gaan kunnen wij de tent wel sluiten; dan zijn wij nergens meer. En die verantw. is groot, die kunnen wij niet ontlopen.
Ps. 139:7 Waar zou ik heengaan voor Uw Geest en waar zou ik heenvlieden voor Uw aangezicht?
8 Zo ik opvoer ten hemel, Gij zijt daar; of bedde ik mij in de hel, zie, Gij zijt daar.

Het is een oordeel Gods over heel Neerlands de kerk, van O.G.-Pinksterbeweging en al wat daar tussen zit. En nu kan het best zijn dat de Heere hier en daar nog een opwekking geeft, maar dit getij is niet meer te keren. ‘Afgehouwen uitgespuwd’ dat is het einde van de loopbaan van de kerk op aarde; het eindigt in de hoer op het beest, dronken van het bloed der heiligen. Maar voor het gelovig overblijfsel dat zucht onder de gruwelen is er altijd hoop.( Ezech.9) Dat zal Hij weer tot een verzamelen in het N.Jeruzalem. Zoals Hij Israël op aarde bijeenverzamelt in het messiaanse rijk onder de dynastie van David. Zie Jer.3:17 en Ezech 37:16-25.
Ons blijft hier niets anders over dan tot God om ontferming te roepen en te pleiten op Zijn barmhartigheden die velen zijn.

Ik heb hier zelfs in een ver verleden nog candidaat gestaan voor ouderling. Ik heb peentjes gezweten bij de gedachte alleen. Want ik gevoelde duidelijk dat ik mij er zo maar niet aan onttrekken mocht als het werkelijk zover kwam. En ik wist dat de toenmalige wijkpredikant graag zou zien dat ik ouderling bij hem werd. Maar de gemeente besliste anders, de tegencandidaat, die al eerder 2 termijnen gediend had, haalde op zijn gemak meer dan 2x zoveel stemmen als ik. Maar dat neemt niet weg dat ik net zo goed als ieder ander gemeentelid verantw. ben voor het geheel. Gr: ereunao

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Boekbespreking Dr. C.A.v/d.Sluijs: ‘Aarde in hemels licht’

Berichtdoor Chaya » 30 nov 2017 17:03

ereunao schreef:Maar hoe dan ook, als ik mijn natuur gevolgd was was ik er ook allang uit geweest. Maar dat kan ik nu juist niet want ik kan de schuld niet meenemen. Wij komen niet als de optelsom van losstaande individuen maar als leden van een lichaam samen. En elk lid is op zijn plaats verantw. voor het geheel. Als wij hier niet meer vanuit gaan kunnen wij de tent wel sluiten; dan zijn wij nergens meer. En die verantw. is groot, die kunnen wij niet ontlopen.

Nee die verantwoording mogen wij niet ontlopen.
Er moeten echt zwaarwegende redenen zijn om je kerk(verband) te verlaten.
Maar als het dan toch zover komt, er geschieden zaken die tegen Gods Woord en geboden ingaan, moet je wel waarschuwen ereunao.
Jezelf als het ware vrijmaken. Maar wel in liefde en altijd wijzend op de Bijbel.
Want daar ben jij ook verantwoordelijk voor.
En als het dan toch doorgaat, moet je je letterlijk ervan onttrekken, anders ben je medeschuldig m.i.
ereunao schreef:Ik heb hier zelfs in een ver verleden nog candidaat gestaan voor ouderling. Ik heb peentjes gezweten bij de gedachte alleen. Want ik gevoelde duidelijk dat ik mij er zo maar niet aan onttrekken mocht als het werkelijk zover kwam. En ik wist dat de toenmalige wijkpredikant graag zou zien dat ik ouderling bij hem werd.

Ik kan me voorstellen dat dit in eerste instantie heel moeilijk voor je was, maar als het toch je roeping was geweest, had je daaraan wel gehoorzaamd, toch? Zeker omdat de predikant het graag wilde. Misschien wist hij een medestrijder in jou?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Boekbespreking Dr. C.A.v/d.Sluijs: ‘Aarde in hemels licht’

Berichtdoor mona » 30 nov 2017 19:56

MoesTuin schreef:Nou...dat klinkt ook weer opbeurend.....


Niet alles is opbeurend in de kerk. Laten we maar gewoon eerlijk zijn. Ik kan het ook niet mooier maken dan het is.
Daarmee zeg ik niet dat ik geen hoop op God heb, of dat God niet meer werkt. Dat doet Hij wel, ik zie het om me heen gebeuren hoe mensen tot geloof mogen komen, onder thuislezers, in 'zware refo-kerken' en uit de wereld.

MoesTuin schreef:Is er niets goeds meer in de PKN?
Geldt dit volgens jou enkel voor de PKN of voor meer kerkverbanden?
Een appel aan de buitenkant kan er zo mooi uitzien maar van binnen.....
Zo ook andersom ....
Gods Kinderen zijn overal.....overal waar de Heere Jezus in het hart woont van mensen.
Laat zo je lichtje vooral ook positief schijnen om je heen

Ik zeg niet dat er niets goeds meer is in de PKN. Maar haar kerkorde is ziek. Zij morrelt aan Bijbelse fundamenten, waardoor deze afgebroken worden. En dat zal altijd consequenties hebben.... Het resultaat daarvan wordt meer en meer zichtbaar. Hoe meer het fundament wordt afgebroken, des te eerder zal het bouwwerk vallen. Het knuffelen met Rome, het zegenen van homoliefde, het voor wedergeboren houden, die nog niet tot hun verstand gekomen zijn, vrouwen die de gemeente moeten leiden, het verkondigen van een horizontaal sociaal evangelie zonder het Kruis en zonder Het Lam.
Er zitten zeker kinderen van God in deze kerk. Gelukkig, de Heere is genadig en barmhartig!!
Maar daarom doet het wel zeer om de kerk zo te zien afdwalen bij het eenvoudige Evangelie vandaan. Daarom is er veel gebed nodig voor onze kerk, om een krachtige doorwerking van Gods Geest, een ontwaken, een opwekking! Een gebed met een hart vol liefde voor de kerk, juist omdat zij in verval raakt. De meeste opwekkingen in de geschiedenis, zijn gekomen op het donkerste moment van de kerk, waarin er veel dwaling en verval was. En aan die opwekking ging ALTIJD ootmoedig gebed vooraf!
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Boekbespreking Dr. C.A.v/d.Sluijs: ‘Aarde in hemels licht’

Berichtdoor schaapje » 30 nov 2017 20:37

Joh.14:23

Zo iemand die Mij liefheeft die zal Mijn woord bewaren.

Ik vrees dat er weinig liefde voor onze Heer is in deze, zeg maar gerust eindtijd.
Het verval gaat sneller en sneller.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten