Zeventig weken in Daniël

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

antoon

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor antoon » 27 okt 2017 12:37

Het heeft ook geen 2e vervulling, Antiochus was slecht een type van de a-christ zoals er zoveel in de Schrift zijn en alleen profetisch vooruitwijzen naar de vervulling in de Messias. Zoals ook Jozef, David en Melchizedek en de hele offercultusl vooruitwezen naar de Messsias Want heel de rol des boeks is van Hem vervuld zie ps.40 en Luk.24:27. En de 2e helft van die jaarweek vinden wij duidelijk terug in Openb.11:2. 12:14 en 13:5. Of is dat volgens jou ook al vervuld in de kerkgeschiedenis? ereunao


Ik zal graag op dat aspect ingaan maar nu even niet

antoon

Re: leeg 1

Berichtdoor antoon » 27 okt 2017 14:24

ereunao Ik begrijp met die gelijkwaardige teksten best dat je dan aanneemt dat de profetie doorloopt, toch die tijdsperiode (42 maanden) en dat is inderdaad 1260 dagen, komt toch later in het boek Daniel tersprake en niet specifiek in de jaarweken profetie, tenminste zo lijkt het, maar kan je er meer over zeggen, bij voorbaat dank

let niet op de tekst leeg 1 dat was een consept dat ik op wilde vullen, wist niet dat de tekst dan ook hier komt, vind ik slordig

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor Cicero » 27 okt 2017 14:40

antoon schreef:Laat het nu eens anders wezen, buiten Jg wordt het ook vaak zo uitgelegd.

Welke niet-Jg'ers gaan tegenwoordig uit van het begin van Artaxerxes regering in 475 dan en niet 465? Graag concreet aangeven.
je moet het zo zien, het heeft alles van een Messiaanse profetie, en dan heb ik nog maar een fractie uitgelegd, het is ook een Messiaanse profetie

Nou nee hoor, jij moet goochelen met hoe de messias opeens halverwege de laatste jaarweek sterft en niet gewoon na 62 weken zoals in Dan 9 staat.
en van daaruit MOET JE ONDERZOEKEN inderdaad je zou op een foutmarge van 10 jaar uitkomen, blijkt nu toch dat er een co-regentschap is van aannemelijk met berekeningen van 10 jaar, nogmaals ra ra hoe zou dat nu komen.
Nee dat is niet aannemelijk. Er is buiten JG niemand die dat aannemelijk vindt.
die normale gedachten sprong en combineren van juiste gegevens kan jij misschien niet.
Ik hanteer de logica van de historische methode. Jij gebruikt willekeur.
"m'n theorietje moet kloppen"). dat is gewoon niet waar en zo denkt niemand van ernstige bijbel onderzoekers waarbij ik veel niet JG ook meetel
Helaas is dit de natuurlijke menselijke neiging en het vergt veel discipline en helder denken dit af te leren.

antoon

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor antoon » 27 okt 2017 15:11

onder bewerking even geduld

antoon

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor antoon » 27 okt 2017 16:17

Welke niet-Jg'ers gaan tegenwoordig uit van het begin van Artaxerxes regering in 475 dan en niet 465? Graag concreet aangeven.

Kijk op internet en je komt verschillende onderzoekers tegen die het als een Messiaanse profetie beschouwen, weliswaar gaan zij van de reguliere jaren voor Artaxerxes uit waardoor zij met 10 jaar in de knoop komen en moeten googelen
Ik hoef dat dus niet, omdat ik een stukje lochica gebruik en van uit oude geschriften rustig kan aannemen dat die 10 jaar gevuld zijn met een co-regentschap

Nou nee hoor, jij moet goochelen met hoe de messias opeens halverwege de laatste jaarweek sterft en niet gewoon na 62 weken zoals in Dan 9 staat.

Je hebt dus niet gelezen wat ik schreef 62 en 7 jaar worden bij elkaar opgeteld, ik heb je een paar vertalingen laten zien

Nee dat is niet aannemelijk. Er is buiten JG niemand die dat aannemelijk vindt.

Dat denk jij, ik weet wel zeker dat er onbevooroordeelde mensen zijn die dit geheel plausibel vinden, alleen weten veel mensen het niet daarom blijven zij googelen.


Ik hanteer de logica van de historische methode. Jij gebruikt willekeur.

Beste vriend is het nu niet net andersom, als je alleen al kan lezen zie je dat het een Messiaanse profetie is, jij gebruikt willekeur om het niet te zien. Ik denk dat je meer volwassen doet om het als Messiaanse profetie te zien, of in ieder geval te overwegen, ik vind het geen vernedering van je als je dat doet eerder een blijk van mannelijkheid.

Zijn de vragen verder niet insinuerend, geeft niet ik ken jou onderhand, voor mij blijf je gewoon een mens



Helaas is dit de natuurlijke menselijke neiging en het vergt veel discipline en helder denken dit af te leren.
Klopt alleen pas ik niet in het patroon wat je bedoelt

Met vriendelijke groet
Antoon
Laatst gewijzigd door antoon op 27 okt 2017 16:38, 2 keer totaal gewijzigd.

antoon

Re: Messias verwacht

Berichtdoor antoon » 27 okt 2017 16:27

Iets positiefs nog even, hier en aantal teksten waaruit je zou kunnen opmaken dat men de Messias verwachtte rond die tijd, er is maar een profetie die daarnaar verwees en rond die tijd uitkwam namelijk de 70 jaarweken

lukas 2
25 In Jeruzalem woonde een man die Simeon heette. Die rechtvaardige, diepgelovige man keek uit naar de tijd dat Israël getroost zou worden, en op hem rustte heilige geest.
27 Geleid door de geest ging hij de tempel binnen. Toen Jezus’ ouders hun kind binnenbrachten om voor hem te doen wat volgens de wet gebruikelijk is,
28 nam hij het kind in zijn armen, loofde God en zei:
29 ‘Soevereine Heer, uw slaaf kan nu in vrede gaan, zoals u hebt gezegd.
30 Want mijn ogen hebben het middel tot redding gezien
31 waar u voor de ogen van alle volken in hebt voorzien:


Johannes 1
19 Dit is het getuigenis dat Johannes gaf toen de Joden priesters en Levieten uit Jeruzalem naar hem toe stuurden om hem te vragen: ‘Wie ben je?’
20 Hij ontweek de vraag niet en gaf openlijk toe: ‘Ik ben niet de Christus.’
21 Toen vroegen ze hem: ‘Wie dan? Ben je Elia?’ Hij zei: ‘Die ben ik ook niet.’ ‘Ben je de Profeet?’ ‘Nee’, antwoordde hij.
22 Dus zeiden ze tegen hem: ‘Wie ben je? Vertel het ons zodat we een antwoord kunnen geven aan de mensen die ons hebben gestuurd. Wat heb je over jezelf te zeggen?’
23 Hij zei: ‘Ik ben een stem van iemand die in de woestijn roept: “Maak de weg van Jehovah recht”, zoals de profeet Jesaja heeft gezegd.’
24 De afgevaardigden waren gestuurd door de farizeeën.
25 Daarom vroegen ze hem verder: ‘Als je niet de Christus of Elia of de Profeet bent, waarom doop je dan?’

41 De eerste die hij ging opzoeken was zijn eigen broer Simon. Hij zei tegen hem: ‘We hebben de Messias gevonden’ (dat vertaald wordt met Christus).
44 Filippus kwam uit Bethsaïda, uit de stad van Andres en Petrus.
45 Filippus kwam Nathanaël tegen en zei tegen hem: ‘We hebben degene gevonden over wie in de Wet van Mozes en de Profeten is geschreven. Het is Jezus, de zoon van Jozef, uit Nazareth.’


Johannes 4
25 De vrouw zei tegen hem: ‘Ik weet dat de Messias komt, die Christus wordt genoemd. Als hij komt, zal hij alles aan ons bekendmaken.’
26 Jezus zei tegen haar: ‘Dat ben ik, degene die met je praat.’
27 Op dat moment kwamen zijn discipelen terug, en ze waren verbaasd dat hij met een vrouw in gesprek was. Natuurlijk vroeg niemand: ‘Wat wil je van haar?’ of: ‘Waarom praat je met haar?’
28 De vrouw liet haar waterkruik staan, ging de stad in en zei tegen de mensen:
29 ‘Kom kijken, er is iemand die me alles heeft verteld wat ik heb gedaan. Zou dit misschien de Christus zijn?’
30 Ze gingen de stad uit, naar hem toe.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor Cicero » 27 okt 2017 17:39

antoon schreef:"Welke niet-Jg'ers gaan tegenwoordig uit van het begin van Artaxerxes regering in 475 dan en niet 465? Graag concreet aangeven."

Kijk op internet en je komt verschillende onderzoekers tegen die het als een Messiaanse profetie beschouwen, weliswaar gaan zij van de reguliere jaren voor Artaxerxes uit waardoor zij met 10 jaar in de knoop komen en moeten googelen
Ik hoef dat dus niet, omdat ik een stukje lochica gebruik en van uit oude geschriften rustig kan aannemen dat die 10 jaar gevuld zijn met een co-regentschap

Dat denk jij, ik weet wel zeker dat er onbevooroordeelde mensen zijn die dit geheel plausibel vinden, alleen weten veel mensen het niet daarom blijven zij googelen.

Je zegt: weliswaar gaan zij van de reguliere jaren voor Artaxerxes

Conclusie: niemand buiten de JG denkt dat Artaxerxes begon te regeren in 475. Als het anders zou zijn is het ook niet meteen waar natuurlijk, verre van dat, maar dit is toch wel heel verdacht hè.
Je hebt dus niet gelezen wat ik schreef 62 en 7 jaar worden bij elkaar opgeteld, ik heb je een paar vertalingen laten zien

Ga nou eens op het concrete punt in!!
Jij laat de messias na 69,5 jaarweken sterven, terwijl in Dan. 9 staat dat een gezalfde na 62 (of 69 for the sake of the argument) sterft. Jouw 'vervulling' klopt dus niet met de profetie.

Beste vriend is het nu niet net andersom, als je alleen al kan lezen zie je dat het een Messiaanse profetie is, jij gebruikt willekeur om het niet te zien. Ik denk dat je meer volwassen doet om het als Messiaanse profetie te zien, of in ieder geval te overwegen, ik vind het geen vernedering van je als je dat doet eerder een blijk van mannelijkheid.

Hahaha. Natuurlijk heb ik 100x overwogen of het een messiaanse profetie is. Conclusie: neen. Ook en juist als we de historische methode correct toepassen.

Mijn opmerking over jouw willekeur betreft de historische methode, en daar schaats je weer lekker omheen. Wat jij doet is dat je tegen vrijwel al het bewijs ingaat door Artaxerxes' regering in 475 te laten beginnen, en dat op basis van een drogreden (zo klopt het zo mooi). Dat heb je al toegegeven, en daarmee is de kous af. Het laat zien dat je de geschiedenis ombuigt naar je eigen wensen. Je schuift immers het historische bewijs aan de kant.

antoon

Re: image zalving

Berichtdoor antoon » 28 okt 2017 06:00

Afbeelding
Andere image die in gaat op de zalving, met punt voor punt wordt duidelijk dat het bedoelt is als een Messiaanse profetie is, het zijn allemaal dingen die alleen superman of de gezalfde Messias kon klaarstomen, in superman geloof ik niet, blijft de Messias over (let op omkadering)

IJs en weder dienende zal ik met het weekend op de vragen van dhr.Cicero ingaan

ereunao

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor ereunao » 28 okt 2017 10:35

Antoon:
ereunao Ik begrijp met die gelijkwaardige teksten best dat je dan aanneemt dat de profetie doorloopt, toch die tijdsperiode (42 maanden) en dat is inderdaad 1260 dagen, komt toch later in het boek Daniel ter sprake en niet specifiek in de jaarweken profetie, tenminste zo lijkt het, maar kan je er meer over zeggen, bij voorbaat dank.


Als Daniël in 9:27 eerst spreekt van een week en vervolgens van de helft van die week dan vind ik hier wel degelijk die verdeling in 2x3 ½ week en vervolgens die 42 mnd terug in de Openb. En heel het boek Dan. handelt vanaf hst. 7 tot het einde over de eindtijd die uitloopt op de overwinning van de Vorst en de rechtvaardiging van het heiligdom hst.8:14. Hier is allen een verschil van 110 dagen met die 1260 dagen. Want 2300 morgen- en avondoffers zijn 1150 dagen. Maar die 110 dagen zullen wel nodig zijn om het heiligdom na de overwinning van de Vorst ook ceremonieel te reinigen. Want ook Dan.12 : 1 spreekt net als Jezus in Matt.24 van een tijd der benauwdheid als er niet geweest is sedert er volk geweest is. Ook in hst.7:25 spreekt van tijd, tijden en een gedeelte eens tijds. Dit alles bewijst m.i. duidelijk dat het over dezelfde gr. verdrukking gaat als in Matt.24 en de Openb. die eveneens eindigt met de komst en overwinning van de Vorst die hem verdoen zal door de Geest Zijns monds in de verschijning Zijner toekomst 2 Thess.2:8. Je moet altijd trachten de wat duistere plaatsen te verklaren en op te helderen met teksten over hetzelfde thema die duidelijker zijn. Schrift met Schrift vergelijken is nog altijd de beste manier van Schriftonderzoek. Dat is ook de fout van Cicero die zo hardnekkig blijft hangen in Dan.9 en dat hoofdstuk isoleert van de rest van dat boek in het licht van heel de Schrift. Gr: ereunao

antoon

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor antoon » 29 okt 2017 08:30

Je zegt: weliswaar gaan zij van de reguliere jaren voor Artaxerxes
Conclusie: niemand buiten de JG denkt dat Artaxerxes begon te regeren in 475. Als het anders zou zijn is het ook niet meteen waar natuurlijk, verre van dat, maar dit is toch wel heel verdacht hè.


Dat klopt niet, als zij weten wat er verder voor info is hoeven zij niet meer te draaien en kunnen de profetie ook subliem afronden.


Ga nou eens op het concrete punt in!!
Jij laat de messias na 69,5 jaarweken sterven, terwijl in Dan. 9 staat dat een gezalfde na 62 (of 69 for the sake of the argument) sterft. Jouw 'vervulling' klopt dus niet met de profetie.


Ik heb het je uitgelegd, Jij zit denk ik vast aan een theologische achtergrond en kan de combinaties niet onderscheiden, nog een keer 62+7= 69 maakt 483 jaar, heb je je rekenmachine bij de hand tel het op, je komt subliem bij de Messias, met zijn doop uit, de 10 jaar verschil zijn dus logisch te ondervangen met 10 jarig co-regentschap.

Natuurlijk heb ik 100x overwogen of het een messiaanse profetie is. Conclusie: neen. Ook en juist als we de historische methode correct toepassen.
De professor spreekt, het gaat dus lijnrecht in tegen ongeveer 8 aspecten die de Messias vervulde.

Ik hoef toch geen Jip en Janneke taal te gebruiken heer Cicero
hier een kort globaal overzicht

De 70 jaarweken zijn 490 profetische jaren.
De aanvang van de 70 weken rekenen we vanaf het ogenblik, dat het woord uitging om Jeruzalem te herstellen en te herbouwen
Het enigste jaar dat in aanmerking staat beschreven in Nehemia 2 en wel in de maand Nisan, 20e jaar Artaxerxes 455bc blijkt uit artefacten en verklaringen van oude historici over co-regentschap
Na 69 jaarweken (62+7) zien we de eerste onderdelen van de Messiaanse profetie in vervulling gaan
1. Een gezalfde wordt gedoopt en na 3, 5 jaar in midden van laatste jaarweek uitgeroeid met niets voor zichzelf.
Laatst gewijzigd door antoon op 29 okt 2017 11:40, 3 keer totaal gewijzigd.

antoon

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor antoon » 29 okt 2017 09:04

Als Daniël in 9:27 eerst spreekt van een week en vervolgens van de helft van die week dan vind ik hier wel degelijk die verdeling in 2x3 ½ week en vervolgens die 42 mnd terug in de Openb. En heel het boek Dan. handelt vanaf hst. 7 tot het einde over de eindtijd die uitloopt op de overwinning van de Vorst en de rechtvaardiging van het heiligdom hst.8:14. Hier is allen een verschil van 110 dagen met die 1260 dagen. Want 2300 morgen- en avondoffers zijn 1150 dagen. Maar die 110 dagen zullen wel nodig zijn om het heiligdom na de overwinning van de Vorst ook ceremonieel te reinigen. Want ook Dan.12 : 1 spreekt net als Jezus in Matt.24 van een tijd der benauwdheid als er niet geweest is sedert er volk geweest is. Ook in hst.7:25 spreekt van tijd, tijden en een gedeelte eens tijds. Dit alles bewijst m.i. duidelijk dat het over dezelfde gr. verdrukking gaat als in Matt.24 en de Openb. die eveneens eindigt met de komst en overwinning van de Vorst die hem verdoen zal door de Geest Zijns monds in de verschijning Zijner toekomst 2 Thess.2:8. Je moet altijd trachten de wat duistere plaatsen te verklaren en op te helderen met teksten over hetzelfde thema die duidelijker zijn. Schrift met Schrift vergelijken is nog altijd de beste manier van Schriftonderzoek. Dat is ook de fout van Cicero die zo hardnekkig blijft hangen in Dan.9 en dat hoofdstuk isoleert van de rest van dat boek in het licht van heel de Schrift. Gr: ereunao


Ik ben het niet in alles met je eens maar je beargumenteerd het zoals jij onderzoekt dat het zo is.
ik geloof ook dat je geen enkel boek of hoofdstuk kan isoleren van de rest van de schrift en ook zeker Daniel niet, dat onderschrijf ik van harte
Wis en zeker staan we voor de grote verdrukking, Daniel gaat er in zijn boeken heel diep op in, parallellen vinden we in openbaring, alleen onze interpretatie zal iets of weleens iets meer dan iets verschillen, maar we zitten redelijk op een lijn

Schrift met Schrift vergelijken is nog altijd de beste manier van Schriftonderzoek schrijf je, dat is duidelijk

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor Cicero » 29 okt 2017 13:37

antoon schreef:Je zegt: weliswaar gaan zij van de reguliere jaren voor Artaxerxes
Conclusie: niemand buiten de JG denkt dat Artaxerxes begon te regeren in 475. Als het anders zou zijn is het ook niet meteen waar natuurlijk, verre van dat, maar dit is toch wel heel verdacht hè.


Dat klopt niet, als zij weten wat er verder voor info is hoeven zij niet meer te draaien en kunnen de profetie ook subliem afronden.

Die verdere info is voor hen niet overtuigend. Iedereen buiten de JG denkt dat Artaxerxes begon te regeren in 465. De reden daarvoor is, dat dat bevestigd wordt door heel veel gegevens. De paar schijnbare anomalieën wegen hier niet tegenop, en kunnen bovendien uitstekend verklaard worden. De logica dicteert dat we dan vasthouden aan 465.

Ga nou eens op het concrete punt in!!
Jij laat de messias na 69,5 jaarweken sterven, terwijl in Dan. 9 staat dat een gezalfde na 62 (of 69 for the sake of the argument) sterft. Jouw 'vervulling' klopt dus niet met de profetie.


Ik heb het je uitgelegd, Jij zit denk ik vast aan een theologische achtergrond en kan de combinaties niet onderscheiden, nog een keer 62+7= 69 maakt 483 jaar, heb je je rekenmachine bij de hand tel het op, je komt subliem bij de Messias, met zijn doop uit, de 10 jaar verschil zijn dus logisch te ondervangen met 10 jarig co-regentschap.

Je haalt twee dingen door elkaar. Ten eerste of je 62 en 7 bij elkaar optelt. Ik denk van niet, maar dat is niet het issue hier. Ook als je van 69 uitgaat, staat er dat een gezalfde na 7+62 weken wordt gedood. Bij jou is dat opeens 69,5 geworden, een verschil van 3,5 jaar. Dat is het echte punt waar het hier om gaat. Bij jouw uitleg zit de profetie er dus 3,5 jaar naast, want er wordt een messias gedood na 486,5 jaar, niet na 483 jaar.
De aanvang van de 70 weken rekenen we vanaf het ogenblik, dat het woord uitging om Jeruzalem te herstellen en te herbouwen
Het enigste jaar dat in aanmerking staat beschreven in Nehemia 2 en wel in de maand Nisan, 20e jaar Artaxerxes 455bc blijkt uit artefacten en verklaringen van oude historici over co-regentschap

Nee dat laatste is een leugen. De oude historici gaan er allemaal, als ze er iets over zeggen, van uit dat Artaxerxes in 465 aan de macht kwam. Als dat niet klopt graag een heel precieze verwijzing (zo niet, bespaar je de moeite).

En het punt dat het 20e jaar van Artaxerxes het enig mogelijke beginpunt is van de profetie van Daniël, is onjuist. Het is slechts een van de mogelijkheden, en of het de meest waarschijnlijke is moet je afwegen. Een andere kandidaat is bijvoorbeeld het decreet van Kores in 538, dat in Ezra is overgeleverd. Dat is bovendien een heel bekend decreet.
Na 69 jaarweken (62+7) zien we de eerste onderdelen van de Messiaanse profetie in vervulling gaan
1. Een gezalfde wordt gedoopt en na 3, 5 jaar in midden van laatste jaarweek uitgeroeid met niets voor zichzelf.

Zoals hierboven uitgelegd, staat in Daniël 9 dat een gezalfde na 62 of 7+62 weken wordt gedood. Niet na 69,5 week. Jouw vervulling klopt niet met de profetie.

ereunao

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor ereunao » 29 okt 2017 19:53

Antoon:
Ik ben het niet in alles met je eens maar je beargumenteerd het zoals jij onderzoekt dat het zo is.
ik geloof ook dat je geen enkel boek of hoofdstuk kan isoleren van de rest van de schrift en ook zeker Daniel niet, dat onderschrijf ik van harte
Wis en zeker staan we voor de grote verdrukking, Daniel gaat er in zijn boeken heel diep op in, parallellen vinden we in openbaring, alleen onze interpretatie zal iets of weleens iets meer dan iets verschillen, maar we zitten redelijk op een lijn

Schrift met Schrift vergelijken is nog altijd de beste manier van Schriftonderzoek schrijf je, dat is duidelijk.


Precies! Maar als jij hier ook zegt dat de gr.verdr. nog toekomstig is dan is de 70 e week dus niet vervuld in het jr.29-36 zoals jij eerder beweerde. (En nu niet terugkrabbelen Antoon, dit zijn je eigen woorden!)

Want die 70e week en dan met name de 2e helft is de week van die gr.verdrukking! Bovendien bevinden wij ons in de Apocalyps duidelijk op Joodse bodem wat bewijst dat het centrum van het hele gebeuren in de eindtijd in Israël ligt.Het opmeten van de tempel en de stad waar ook onze Heere gekruisigd is, de berg Sion, Armageddon etc. bewijzen dit duidelijk. Daarom zie ik nationale herstel van Israël ook als een voorbereiding op het eschaton van de eindtijd. En dat bewijst weer het interval in de profetie tussen de komst en de wederkomst van de Messias waar ik hierboven reeds over schreef . Want Israël moet in die tijd weer in het land wonen en er moet een tempel staan om op te meten en waarin de a-christ zich zal zetten zich vertonende dat hij God is. 2 Tess. 2:4. Hier gaat de profetische klok dus pas weer lopen.

Maar de a-christ wordt nu nog weerhouden door het getuigenis van H.Geest in de Gemeente.(2 Thess.2:7) En dat houdt in dat als de H.Geest wordt weggenomen ook de Gemeente wordt ‘weggerukt’ (gr: harpazoo) zie Joh.6:15;Hand.8:39,Openb.12:5. De 1e opstanding wordt in de Schrift als een geheel gezien. Zoals de oogst in de 7e mnd de hele oogst completeerde. (Lev.23:39).zo ook de opstanding van de martelaren in Openb.20.
Jij pretendeert hier wel dat de geest van God je geleerd heeft alles in het juiste licht te zien terwijl ik nog maar een beginneling en nog op zoek naar de waarheid ben, maar je deed beter als je erkende dat wij allen slechts ten dele kennen en profeteren.( 2.Kor. 13:9 ) Hier laat ik het maar weer even bij. gr: ereunao

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor Cicero » 03 nov 2017 09:58

Zijn mijn vragen aan antoon soms te ontdekkend dat hij zich zo stil houdt?

ereunao

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor ereunao » 03 nov 2017 12:17

En ik wacht ook nog steeds op zijn reactie op mijn laatste bericht. Of hij nu terugkrabbelt en er een draai aan geeft of dat hij bereid is te erkennen dat wij allen slechts ten dele kennen en profeteren.gr: ereunao


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten