Genderneutrale ophef

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Genderneutrale ophef

Berichtdoor meribel » 06 okt 2017 12:29

mortlach:


Het gaat namelijk niet om de verschillen, maar waar die verschillen toe leiden. Bijvoorbeeld het idee dat als je een baarmoeder hebt, je op de een of andere manier niet zo goed bent in leiding geven of politiek bedrijven. Dat je als vrouw je wél zorgen moet maken of je 'gepast gekleed' bent en als man niet. Dat er letterlijk tegen mijn stiefdochter is gezegd dat het niet erg is dat ze moeite heeft met wiskunde omdat ze zo'n leuke snoet heeft (en dus geen ook geen hulp kreeg). Daar gaat het om.


Eens
Dat soort dingen kunnen mij ook enorm storen

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Genderneutrale ophef

Berichtdoor Lalage » 13 okt 2017 15:34

Mortlach schreef:Het gaat namelijk niet om de verschillen, maar waar die verschillen toe leiden. Bijvoorbeeld het idee dat als je een baarmoeder hebt, je op de een of andere manier niet zo goed bent in leiding geven of politiek bedrijven. Dat je als vrouw je wél zorgen moet maken of je 'gepast gekleed' bent en als man niet. Dat er letterlijk tegen mijn stiefdochter is gezegd dat het niet erg is dat ze moeite heeft met wiskunde omdat ze zo'n leuke snoet heeft (en dus geen ook geen hulp kreeg). Daar gaat het om.

Daar sla je de spijker op z'n kop. En ik zit hier met grote ogen te lezen over je dochter en wiskunde. Zelf kreeg ik vooral verbaasde reacties toen ik wiskunde wilde gaan studeren en ik vermoed dat dat wel een beetje anders geweest zou zijn als ik een jongen was. Gelukkig waren er ook mensen die me aanmoedigden. Maar op school vond niemand het gek dat ik beta-vakken volgde. Dus dat bijna 20 jaar later op school dat onderscheid wordt gemaakt, daar verbaas ik me over. Is er dan niets veranderd? Er zijn toch allerlei campagnes geweest over meisjes en techniek... of is het Ierland misschien anders dan in Nederland? Overigens ken ik een heel aantal vrouwelijke wiskundigen, die zich lekker niets hebben aangetrokken van negatieve opmerkingen en allemaal leuke banen hebben.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Genderneutrale ophef

Berichtdoor Mortlach » 13 okt 2017 17:37

Lalage schreef:Daar sla je de spijker op z'n kop. En ik zit hier met grote ogen te lezen over je dochter en wiskunde. Zelf kreeg ik vooral verbaasde reacties toen ik wiskunde wilde gaan studeren en ik vermoed dat dat wel een beetje anders geweest zou zijn als ik een jongen was. Gelukkig waren er ook mensen die me aanmoedigden. Maar op school vond niemand het gek dat ik beta-vakken volgde. Dus dat bijna 20 jaar later op school dat onderscheid wordt gemaakt, daar verbaas ik me over. Is er dan niets veranderd? Er zijn toch allerlei campagnes geweest over meisjes en techniek... of is het Ierland misschien anders dan in Nederland? Overigens ken ik een heel aantal vrouwelijke wiskundigen, die zich lekker niets hebben aangetrokken van negatieve opmerkingen en allemaal leuke banen hebben.


Ja, in NL kan ik me dat ook niet echt herinneren, maar Ierland en met name het platteland van Ierland 30-40 jaar achter.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten