Toen was geloof heel gewoon

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Toen was geloof heel gewoon

Berichtdoor Teus » 18 aug 2017 20:21

rotterdam schreef:
Teus irriteert mij wel mateloos.

Toch wel het persoontje. Heb je dan al eens voor me gebeden?
rotterdam schreef: Daar zal het gesprek ook wel weer over gegaan zijn met die dominee, de dominee zal het wel weer fout hebben. Teus weet het beter.

Ik had een beter gesprek met die dominee dan met jou, in goeie harmonie en wederzijds respect, vertelde ik je overigens al. Maar het lijkt dat je dat, door je hunkering naar het mij in het kwade daglicht stellen, vergeten ben.
Je spreekt dit uit terwijl je niet weet waar het over gaat. Een ongecontroleerde, ingebakken haat?
Hier bevestig je op en top je ongelimiteerde veroordelingen. Want je oordeelt zelfs over iets wat niet gebeurd is. Jou gedrag irriteert mij mateloos. Voor jou als persoon zal ik nog eens bidden, ik weet dat er Een is die er raad mee weet.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Bambi

Re: Toen was geloof heel gewoon

Berichtdoor Bambi » 18 aug 2017 20:45

Ik heb pas weer een rouwdienst meegemaakt van mijn vader en mijn tenen waren weer krom

Mijn vader heeft zijn hele leven verpest, door maar te smeken om genade en maar te zoeken in kerkdiensten, prekenboeken en wat al niet meer, om maar bekeerd te mogen worden, terwijl hij achteraf al van God als kind bepaald werd bij het feit dat hij er al bijhoorde
De dominee wist dat.
En waar ging de preek tot in den treure over?
Dat we maar aan de troon van genade mochten liggen dag in dag uit, om toch ook maar zo zeker te worden

Dat heeft mij de kerk toen al uitgejaagd en nu dus weer

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Toen was geloof heel gewoon

Berichtdoor Chaya » 19 aug 2017 09:07

Bambi schreef:Ik heb pas weer een rouwdienst meegemaakt van mijn vader en mijn tenen waren weer krom

Ik denk dat ik weet je bedoelt, want ik heb laatst ditzelfde ervaren in een trouwdienst. Eén letter verschil, maar de toon was hetzelfde.
Ik begon me gaandeweg steeds meer buitenstaander te voelen.
Het zou een dienst met een blijde toon mogen zijn, toch? Twee jonge mensen die voor elkaar hebben gekozen en er bewust voor kozen om voor het Aangezicht van de Heere Zijn Zegen af te smeken over hun huwelijk. En zij hadden onkerkelijke vrienden meegenomen!
Maar deze begrepen het niet, ik zag het aan hun gezichten en aan hun houding.
Bepaalde opmerkingen die ik later hoorde in de feestzaal, onderstreepten dit nog eens.
Wat een gemiste kans!
Ik zou die dominee willen bellen of mailen, bent u zich bewust van die sombere toon die u hanteert en de Boodschap die u brengt?
Bambi schreef:En waar ging de preek tot in den treure over?
Dat we maar aan de troon van genade mochten liggen dag in dag uit, om toch ook maar zo zeker te worden

Ja, en dat Verbond he? Maar er zaten mensen in de kerk die niet onder dat Verbond waren geboren. Is het voor hen onmogelijk dan?
Ik werd er verdrietig van en vroeg aan mijn oudste zus die met me mee was gegaan, of zij dit ook zo had ervaren.
"O nee helemaal niet, hij heeft het zo keurig gedaan."
Maar zij is van datzelfde kerkverband en zij hoort waarschijnlijk elke zondag niet anders.
Bambi schreef:Dat heeft mij de kerk toen al uitgejaagd en nu dus weer

Jammer dat je hier niet zegt: DIE kerk. Want ik ging met vreugde die zondag naar mijn eigen kerk. Waar wel het volle ruime evangelie werd gepredikt, ook voor de gasten!
Ik hoop van harte dat jij ook zo'n kerk mag vinden Bambi!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3473
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Toen was geloof heel gewoon

Berichtdoor benefietdiner » 19 aug 2017 09:10

Bambi schreef:Ik heb pas weer een rouwdienst meegemaakt van mijn vader en mijn tenen waren weer krom

Mijn vader heeft zijn hele leven verpest, door maar te smeken om genade en maar te zoeken in kerkdiensten, prekenboeken en wat al niet meer, om maar bekeerd te mogen worden, terwijl hij achteraf al van God als kind bepaald werd bij het feit dat hij er al bijhoorde
De dominee wist dat.
En waar ging de preek tot in den treure over?
Dat we maar aan de troon van genade mochten liggen dag in dag uit, om toch ook maar zo zeker te worden

Dat heeft mij de kerk toen al uitgejaagd en nu dus weer

Als nog gecondoleerd.

Vreselijk ik begrijp helemaal wat je bedoeld.

Ach dat het nog maar eens gebeuren mag, dat de Here nog eens over mag komen enz.

Hoeveel duizenden mensen zullen er iedere week traditioneel in de kerk zitten, heel gewoon, afwachtend naar de donderpreek luisterend en uitzien naar amen vervolgens overgaan tot de orde van de dag.

Sommige trekken zich die donderpreek van schuld die nooit diep genoeg beleeft kan worden wel erg aan en gaan zoeken, zoeken en nog eens zoeken en er nooit uitkomen omdat ze zoeken in een doolhof van voorwaarde, omdat het volgens een bepaalde schuld lijn moet die ze bij zichzelf niet vinden. Vooral niet bij Christus uitkomen of naar toe gaan, dat kan en mag niet.

Jij bent die kerk uitgegaan maar duizenden blijven zitten en afwachten. Ik hoop dat velen jou voorbeeld zullen volgen.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Toen was geloof heel gewoon

Berichtdoor rotterdam » 19 aug 2017 11:05

Teus schreef:Toch wel het persoontje. Heb je dan al eens voor me gebeden?

Nee nog niet - wil je dat graag ?

Jou gedrag irriteert mij mateloos. Voor jou als persoon zal ik nog eens bidden, ik weet dat er Een is die er raad mee weet.

Aardig dat je voor mij wilt bidden maar ken je dan mijn noden ? Of was je van plan die zelf maar in te vullen ?

Teus ; Al die scheuringen gebeuren zonder enige reden?

Nee Teus, die hebben een reden, iemand kan zich niet verenigen met zijn of haar kerk en kennelijk ook niet met de reeds bestaande 7000 kerkgenootschappen waar je je bij aan kunt sluiten en begint een winkeltje voor zichzelf. Herkenbaar ?


Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Toen was geloof heel gewoon

Berichtdoor mona » 19 aug 2017 11:11

Ik word hier zoooooooooooooo moe van.... =;
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Bambi

Re: Toen was geloof heel gewoon

Berichtdoor Bambi » 19 aug 2017 14:44

Chaya schreef:Ik denk dat ik weet je bedoelt, want ik heb laatst ditzelfde ervaren in een trouwdienst. Eén letter verschil, maar de toon was hetzelfde.
Ik begon me gaandeweg steeds meer buitenstaander te voelen.
Het zou een dienst met een blijde toon mogen zijn, toch? Twee jonge mensen die voor elkaar hebben gekozen en er bewust voor kozen om voor het Aangezicht van de Heere Zijn Zegen af te smeken over hun huwelijk. En zij hadden onkerkelijke vrienden meegenomen!
Maar deze begrepen het niet, ik zag het aan hun gezichten en aan hun houding.
Bepaalde opmerkingen die ik later hoorde in de feestzaal, onderstreepten dit nog eens.
Wat een gemiste kans!
Ik zou die dominee willen bellen of mailen, bent u zich bewust van die sombere toon die u hanteert en de Boodschap die u brengt?

Ja, en dat Verbond he? Maar er zaten mensen in de kerk die niet onder dat Verbond waren geboren. Is het voor hen onmogelijk dan?
Ik werd er verdrietig van en vroeg aan mijn oudste zus die met me mee was gegaan, of zij dit ook zo had ervaren.
"O nee helemaal niet, hij heeft het zo keurig gedaan."
Maar zij is van datzelfde kerkverband en zij hoort waarschijnlijk elke zondag niet anders.
Precies, mensen worden buitengesloten door de dominee
Jammer dat je hier niet zegt: DIE kerk. Want ik ging met vreugde die zondag naar mijn eigen kerk. Waar wel het volle ruime evangelie werd gepredikt, ook voor de gasten!
Ik hoop van harte dat jij ook zo'n kerk mag vinden Bambi!

Weet je wat het punt is? Als ik de apostelen in de Bijbel lees, mag ik er 100% op vertrouwen dat ze spreken door de Heilige Geest en dat alles wat ze zeggen via Hem komt. Maar ik heb nog geen dominee gevonden waar ik dat van kan zeggen. Kerken waar ze de nieuwe vertalingen gebruiken vallen al af, want als je al niet ziet en voelt dat daar de Bijbel ontkracht wordt, als dominee zijnde, dan kun je nog zo mooi praten, maar dan kijk je niet via de Heilige Geest, maar met je eigen verstand. En ik heb veel dominees beluisterd, die van alle andere kerken zijn en als ik al uitleg hoor, dat mensen vanaf de grondlegging van de wereld gekozen zijn om er later bij te horen, dan spreek je ook niet door de Heilige Geest, maar hou je net als de farrizeeers iedereen buiten en als ik andere dingen hoor, waar mijn tenen van krom staan, zoals die dominee tijdens die rouwdienst, dan spreek je ook niet via de Heilige Geest. Want God weet wat nodig is voor de mensen die daar zitten, maar het was duidelijk in de hele preek, dat de dominee, op de tekst na, zijn eigen invulling gaf.
Dus de slotconclusie wat mij de kerk uit houdt?
Ik heb nog geen dominee gevonden, die net als de apostelen, door de Heilige Geest preekt

Bambi

Re: Toen was geloof heel gewoon

Berichtdoor Bambi » 19 aug 2017 15:09

benefietdiner schreef:Als nog gecondoleerd.
Dank je wel
Vreselijk ik begrijp helemaal wat je bedoeld.

Ach dat het nog maar eens gebeuren mag, dat de Here nog eens over mag komen enz.

Hoeveel duizenden mensen zullen er iedere week traditioneel in de kerk zitten, heel gewoon, afwachtend naar de donderpreek luisterend en uitzien naar amen vervolgens overgaan tot de orde van de dag.

Sommige trekken zich die donderpreek van schuld die nooit diep genoeg beleeft kan worden wel erg aan en gaan zoeken, zoeken en nog eens zoeken en er nooit uitkomen omdat ze zoeken in een doolhof van voorwaarde, omdat het volgens een bepaalde schuld lijn moet die ze bij zichzelf niet vinden. Vooral niet bij Christus uitkomen of naar toe gaan, dat kan en mag niet.

Jij bent die kerk uitgegaan maar duizenden blijven zitten en afwachten. Ik hoop dat velen jou voorbeeld zullen volgen.

Dat bedoel ik. En als je dan bedenkt, dat mijn vader al als kind van God de boodschap heeft gekregen, dat hij erbij hoort. En dan de rest van zijn leven in angst heeft geleefd, door de kerk en dominees, dat hij er toch niet bij hoort. En zijn hele leven maar is blijven zoeken naar dat wat hem zo zou raken en in een diep zondebesef zou gooien, zoals het toch hoort. Die rotte angst heb ik mijn hele jeugd gevoeld en heeft mijn christelijk leven verpest. Want als mijn vader had aanvaard dat hij er bij hoorde en die relatie met God had gezien als het belangrijkste in zijn leven en dat ons had meegegeven, wat had zijn en mijn leven er dan anders uitgezien. Dan had ik niet pas op mijn 35e hoeven ontdekken dat God niet die boeman is ver boven mij in de hemel en alleen voor de mensen in het zwart, die aan het avondmaal gaan, maar al als kind die relatie gehad en met God geleefd zoals nu en niet eens de wereld ingegaan met alle rot fouten van dien.
Ik heb hier toen gevraagd of mensen voor mijn vader wilden bidden, dat hij zekerheid kreeg. En weet je hoe God die zekerheid gegeven heeft? Toen mijn vader weer es in zijn prekenboeken aan het zoeken was, naar die bigboom zondebesef, heeft God hem gestopt en duidelijk gezegd er eens mee op te houden, want het moest eens klaar zijn om het maar zelf te doen en toen kreeg hij weer die herinnering van de boodschap die hij kreeg als kind.
Ik heb mijn vader vaak gezegd, dat hij er al was, want hij had net als ik een relatie met God en dat kan alleen maar door de Heere Jezus, dus hij was er al. Maar hij wilde mij niet geloven, want hoe kon een vrouw die in een lange broek loopt en naar wereldse muziek luistert en niet eens naar de kerk gaat nu een relatie met God hebben,dat moest toch van de duvel zijn. Tot hij stilgezet is met zijn prekenboeken en met zijn broers ging praten, waar hij altijd tegen op keek, want die zaten in de kerkenraad van de Ger Gem en die hadden het al. En wat was zijn grote verbazing?
Die hadden hetzelfde als hij. En wat was God Zijn volgende eyeopener? God gaf mij de boodschap dat een van die broers eerder zou overlijden dan mijn vader en een week later overleed die oom. Hoe kon ik dat weten dan alleen door God? Weer een rot idee ingeprent door kerk en dominees, wat dus blijkbaar niet waar was, zijn dochter had dus wel een relatie met God met die lange broek en niet in de kerk
Ja en die relatie kreeg ik pas toen ik de kerk de rug toekeerde en met God Zelf ging praten en het heeft me jaren en jaren gekost om van die rotte angst af te komen. En toen God me na het overlijden van mijn vader, op mijn gebed, een stukje van de hemel liet voelen en ook liet beseffen dat ik apart ben gezet, weet ik dat ik het alleen en dan ook alleen bij God moet zoeken en niet bij dominees die alles met eigen verstand invullen en dogma;s van voorgangers napraten en mensen bij God Zelf vandaan houden
Laatst gewijzigd door Bambi op 19 aug 2017 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Toen was geloof heel gewoon

Berichtdoor Chaya » 19 aug 2017 15:19

Bambi schreef: Kerken waar ze de nieuwe vertalingen gebruiken vallen al af, want als je al niet ziet en voelt dat daar de Bijbel ontkracht wordt, als dominee zijnde, dan kun je nog zo mooi praten, maar dan kijk je niet via de Heilige Geest, maar met je eigen verstand.

Valt voor jou de Herziene Statenvertaling hieronder?
Bambi schreef:Ik heb nog geen dominee gevonden, die net als de apostelen, door de Heilige Geest preekt

En toch zijn ze er! Ook in Nederland.
Is de kerk waar jouw ouders toebehoren, niet vacant momenteel?
Dat zou dan betekenen dat je vader begraven is door de consulent(?) Zo ja, kende hij jouw vader persoonlijk?
benefietdiner schreef:Hoeveel duizenden mensen zullen er iedere week traditioneel in de kerk zitten, heel gewoon, afwachtend naar de donderpreek luisterend en uitzien naar amen vervolgens overgaan tot de orde van de dag.

Hoeveel duizenden mensen fietsen op zondagmorgen door het bos, of zitten met een hengel aan de waterkant, afwachtend, of God d.m.v. de natuur tot hen spreekt.
Wel opmerkelijk wat je daar zegt. Want stelt iemand dat er bekeerden en onbekeerden in de kerk zitten, week in-week uit, springen er forummers op diens nek. Je kunt een kerkbank verslijten en toch, onbekeerd afreizen naar de Eeuwigheid. Ja toch, want dat zeg jij hier nu ook?
Wiens schuld is dat dan?
benefietdiner schreef:Jij bent die kerk uitgegaan maar duizenden blijven zitten en afwachten. Ik hoop dat velen jou voorbeeld zullen volgen.

En waar zouden die velen naar toe kunnen volgens jou?
Is het voor een christen beter om op zondagochtend in bed te blijven liggen en dan maar zien wat die dag brengt?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bambi

Re: Toen was geloof heel gewoon

Berichtdoor Bambi » 19 aug 2017 15:28

Chaya schreef:Valt voor jou de Herziene Statenvertaling hieronder?
Ja, ook die
En toch zijn ze er! Ook in Nederland.
Is de kerk waar jouw ouders toebehoren, niet vacant momenteel?
Dat zou dan betekenen dat je vader begraven is door de consulent(?) Zo ja, kende hij jouw vader persoonlijk?

Dat maakt niet uit, ook Paulus kende de gemeenteleden niet persoonlijk, maar wist van ze wat ze nodig hadden, via wat hij gehoord had, maar ook via de Heilige Geest. Het was duidelijk dat de dominee wist, dat velen uit de familie, de kerk de rug hadden toegekeerd, dus hij wilde het er maar in blijven wrijven op domineestoon, dat ze het maar bij de troon van genade moesten zoeken. Mijn broer had gevraagd om eenvoudige woorden, omdat mijn moeder dement is, maar No Way, hij had zijn eigen idee. En mijn moeder? Die heeft de hele dienst zitten gapen, want die heeft ook haar hele leven al een relatie met God en de rest van de familie die niet meer naar de kerk gaat? Die kregen weer de bevestiging waarom niet. Het is alleen zo jammer, dat omdat die dominees God gebruiken voor hun eigen riedel, dat die familieleden daarom ook God niet meer moeten. Want zo'n God hoeven ze niet
Terwijl God heel anders is dan die dominees Hem afschilderen

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Toen was geloof heel gewoon

Berichtdoor Chaya » 19 aug 2017 15:40

Bambi schreef:Dat maakt niet uit, ook Paulus kende de gemeenteleden niet persoonlijk, maar wist van ze wat ze nodig hadden, via wat hij gehoord had, maar ook via de Heilige Geest.

Mijn vader is destijds begraven door een consulent, die nog maar pas in de naburige gemeente stond. Dus hij kende mijn vader niet echt.
Maar hij wist - zo zei hij na de begrafenis in een gesprek met ons, moeder en kinderen - dat hij een Koningskind moest gaan begraven. Dus je hebt daar geen direkte informatie van mensen voor nodig, dat is waar.
Dus ik begrijp heel goed waar jouw verdriet ligt.
Want je hoopt op warme nodigende woorden, voor degenen die afgehaakt zijn. Nu worden ze helaas bevestigd in hun keuze.
Al blijft het wel eigen verantwoordelijkheid en mogen we niet 100% de schuld op de dominee schuiven. Tenminste, zo denk ik erover.
Ik heb ook wel in kerken gezeten waarvan ik dacht: hier kun je prima onbekeerd blijven, want alles is okay. Het maakt niet uit.
Dat is dan een andere kant.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bambi

Re: Toen was geloof heel gewoon

Berichtdoor Bambi » 19 aug 2017 15:54

Chaya schreef:Mijn vader is destijds begraven door een consulent, die nog maar pas in de naburige gemeente stond. Dus hij kende mijn vader niet echt.
Maar hij wist - zo zei hij na de begrafenis in een gesprek met ons, moeder en kinderen - dat hij een Koningskind moest gaan begraven. Dus je hebt daar geen direkte informatie van mensen voor nodig, dat is waar.
Dus ik begrijp heel goed waar jouw verdriet ligt.
Want je hoopt op warme nodigende woorden, voor degenen die afgehaakt zijn. Nu worden ze helaas bevestigd in hun keuze.
Al blijft het wel eigen verantwoordelijkheid en mogen we niet 100% de schuld op de dominee schuiven. Tenminste, zo denk ik erover.
Ik heb ook wel in kerken gezeten waarvan ik dacht: hier kun je prima onbekeerd blijven, want alles is okay. Het maakt niet uit.
Dat is dan een andere kant.

Precies, ik wilde juist dat die dominee mijn vader zijn verhaal als voorbeeld gebruikte,zodat anderen niet diezelfde rotweg hoefden te gaan, maar hij predikte juist dat ze die weg moesten gaan.

Ik heb 1 ding geleerd: het gaat om de relatie met God, daar is de Heere Jezus voor aan het kruis gegaan, om dat mogelijk te maken. Het draait niet om de kerk en wat dominees te vertellen hebben, maar wat God zelf jou persoonlijk te vertellen heeft. Kerk is maar bijzaak. Tegenwoordig is de kerk er voor wat de dominee te vertellen heeft en zoeken mensen het niet bij God Zelf, maar denken dat God alleen tot ze spreekt via de dominee. Terwijl dat nu juist mijn grote teleurstelling is. Want de dominees praten niet via de Heilige Geest, maar met eigen verstand.
Denk dus nooit dat God je in een kerk geplaatst heeft, die fout maakte mijn vader ook. De duvel wil graag dat mensen in kerken zitten waar ze bij God vandaan gehouden worden en bang zijn, dan heeft hij meer vat op ze via die angst.

Bambi

Re: Toen was geloof heel gewoon

Berichtdoor Bambi » 19 aug 2017 16:34

Bambi schreef:Kerken waar ze de nieuwe vertalingen gebruiken vallen al af, want als je al niet ziet en voelt dat daar de Bijbel ontkracht wordt, als dominee zijnde, dan kun je nog zo mooi praten, maar dan kijk je niet via de Heilige Geest, maar met je eigen verstand.


Chaya schreef:Valt voor jou de Herziene Statenvertaling hieronder?

Ik wil iets uitleggen, waarom ik zo ben gaan denken
Vroeger, toen ik die relatie met God niet had, begreep ik geen hout van de Staten Vertaling. Ik snapte toen niet waarom ze die oude vertaling nog gebruikten en die Bijbel met dubbele vertaling leek me wel wat, dan stond er tenminste een uitleg naast, die ik begrijpen kon.
Maar toch werd ik tegengehouden om die te kopen
Toen ik die relatie met God kreeg, snapte ik geen hout meer van welke andere vertaling dan ook en moet ik het in de Staten Vertaling opzoeken om het te kunnen begrijpen

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Toen was geloof heel gewoon

Berichtdoor MoesTuin » 20 aug 2017 10:50

Bambi schreef:Dat bedoel ik. En als je dan bedenkt, dat mijn vader al als kind van God de boodschap heeft gekregen, dat hij erbij hoort. En dan de rest van zijn leven in angst heeft geleefd, door de kerk en dominees, dat hij er toch niet bij hoort. En zijn hele leven maar is blijven zoeken naar dat wat hem zo zou raken en in een diep zondebesef zou gooien, zoals het toch hoort. Die rotte angst heb ik mijn hele jeugd gevoeld en heeft mijn christelijk leven verpest. Want als mijn vader had aanvaard dat hij er bij hoorde en die relatie met God had gezien als het belangrijkste in zijn leven en dat ons had meegegeven, wat had zijn en mijn leven er dan anders uitgezien. Dan had ik niet pas op mijn 35e hoeven ontdekken dat God niet die boeman is ver boven mij in de hemel en alleen voor de mensen in het zwart, die aan het avondmaal gaan, maar al als kind die relatie gehad en met God geleefd zoals nu en niet eens de wereld ingegaan met alle rot fouten van dien.
Ik heb hier toen gevraagd of mensen voor mijn vader wilden bidden, dat hij zekerheid kreeg. En weet je hoe God die zekerheid gegeven heeft? Toen mijn vader weer es in zijn prekenboeken aan het zoeken was, naar die bigboom zondebesef, heeft God hem gestopt en duidelijk gezegd er eens mee op te houden, want het moest eens klaar zijn om het maar zelf te doen en toen kreeg hij weer die herinnering van de boodschap die hij kreeg als kind.
Ik heb mijn vader vaak gezegd, dat hij er al was, want hij had net als ik een relatie met God en dat kan alleen maar door de Heere Jezus, dus hij was er al. Maar hij wilde mij niet geloven, want hoe kon een vrouw die in een lange broek loopt en naar wereldse muziek luistert en niet eens naar de kerk gaat nu een relatie met God hebben,dat moest toch van de duvel zijn. Tot hij stilgezet is met zijn prekenboeken en met zijn broers ging praten, waar hij altijd tegen op keek, want die zaten in de kerkenraad van de Ger Gem en die hadden het al. En wat was zijn grote verbazing?
Die hadden hetzelfde als hij. En wat was God Zijn volgende eyeopener? God gaf mij de boodschap dat een van die broers eerder zou overlijden dan mijn vader en een week later overleed die oom. Hoe kon ik dat weten dan alleen door God? Weer een rot idee ingeprent door kerk en dominees, wat dus blijkbaar niet waar was, zijn dochter had dus wel een relatie met God met die lange broek en niet in de kerk
Ja en die relatie kreeg ik pas toen ik de kerk de rug toekeerde en met God Zelf ging praten en het heeft me jaren en jaren gekost om van die rotte angst af te komen. En toen God me na het overlijden van mijn vader, op mijn gebed, een stukje van de hemel liet voelen en ook liet beseffen dat ik apart ben gezet, weet ik dat ik het alleen en dan ook alleen bij God moet zoeken en niet bij dominees die alles met eigen verstand invullen en dogma;s van voorgangers napraten en mensen bij God Zelf vandaan houden


Bambi, Amen Amen amen! Wat een getuigenis.... een praktijk real life verslag....
diep diep beschamend dat kerken kerkraden kerkgemeenteleden zo gemakkelijk de ogen hiervoor sluiten, weg kijken, weg wuifen. Maar gelukkig lang niet overal.....er zijn zeker kerken die in het Licht van Christus en de praktijk van heden ten dage in de wereld staan als open kerk zonder onnodige hobbels en drempels en wars van uiterlijk vertoon.
Maar Bambi, dat trof me, je keek van uit de diepte van deze ervaringen die je zo raakten en nog raken omhoog naar de Hemel naar Christus die een Liefdevolle Vader wilt zijn voor allen die Hem aanroepen.
Daarbij valt alles weg, ja zelfs kerken, ja zelfs vertalingen, ja zelfs dominees, ja zelfs broeders en zusters in de Heer.
Wat een levende relatie met de Heere God is zo zeer persoonlijk (lees niet overdraagbaar van generatie op generatie, van ouders op kind, van.....)
Nee, een persoonlijke realtie is een relatie tussen jou Heer en Heiland en jou, God is groot, God is goed, God houdt van jou! en je beantwoord! je onderhoudt de relatie, je mag praten alles delen, vreugde zorgen verdriet en God is als een Vader voor je.
En daar komt niemand tussen (hoe goed bedoelt ook soms, of soms ook niet)
Vervolgens kan ook niemand, geen mens is daartoe instaat, hoe goed men soms ook hun best doen, om jou persoonlijke relatie en band met jou Heer en Heiland, niemand kan daar tussen komen, deze verbreken.
Want je kan in de bijbel lezen dat je beveiligd bent in het Bloed van Christus, je bent gekocht en betaald als je Hem in Geloof aangenomen hebt.
De Heer zeg dan zelf "Jij bent van Mij"
Daar komt niemand tussen en je weerslaat alle aanvallen.
"Niets kan mij scheiden van de Liefde in en uit Christus" wat te lezen is in de bijbel.
Je gaat de bijbel ook lezen in het Licht van Christus in de drieenigheid, de Heilige Geest is de helper en vertaald het Woord van God van de tijd en het moment waar we nu in leven en de heel andere vraagstukken en problemen van de huidige tijd, ook de problemen waar de kerken momenteel in gerakeld zijn.
Toen was geloof heel gewoon is de titel van dit topic.
Was dat echt zo?
Was het maar zo
De zekerheid van alle dingen en ook van het geloof is dat we op weg zijn naar de Hoopvolle Toekomst en we hier nu reeds op aarde ons hiervan kunnen verzekeren door Christus heel persoonlijk in het hart in geloof aan te nemen.
Mensen verzekeren zich mbt aardse zaken overal voor, maar vergeet niet je verzekering af te sluiten voor dé Toekomst
Bambi, je vader is niet meer, maar gelukkig heeft hij het ingezien en jij ook want geen relatie met God is dezelfde, ieder mens is anders, God gaat met ieder mens een andere weg, er is geen vergelijkings materiaal, het gaat lang niet altijd via kerkelijke maatstaven of regels, want daar is God wars van en Zijn Heilige Geest gaat dwars door de regeltjes en muren van de kerk.
Je mag God kennen zoals je bent en jou bijdrage is daar doordrenkt van, een getuigenis voor velen, een getuigenis van de grote werken van God in mensenlevens, hoe Hij mensen roept en trekt naar Hem toe.
en dat meisje / vrouw in de broek van buiten de kerk.....ach.... .God ziet het HART aan.
Ken Hem in al je wegen en Hij zal jou paden recht maken.
God spreekt vandaag de dag ook, maar wil je dit zien, herkennen.
Zijn Wegen Zijn ondoorgrondelijk en gaan over paden die we zelf nooit voor mogelijk hielden.
En al kijk je terug zie je de lijnen die getekend zijn.
Zelf gingen mijn ogen ook open, veel later.....
Ik bid dat velen op dit forum ook een levende relatie met God hebben reeds of ook krijgen, of ook inzien dat de kern van het Evangelie is "Gelooft in de Heere Jezus Christus en je zult Eeuwig Leven ontvangen"
Leef in en uit Hem en laat je medemens Christus herkennen in jou door de vruchten van de Heilige Geest in liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid en goedheid, geloof, zachtmoedigheid en zelfbeheersing.
Bambi, dank voor je getuigenis....
en eens, eens op die Grote Morgen! ik kan er naar uit zien vanuit mijn hart (met mijn verstand heb ik het hier goed naar mijn zin op aarde, maar vanuit mijn diepe geloof in mijn hart en de wetenschap van Hem te zijn in Geloof, zie ik vol ontroering uit naar Dié Dág!)
Voor nu is mijn gebed en de zekerheid

https://www.youtube.com/watch?v=ZAcR4ly2aMw

k heb de vaste grond gevonden,
waarin mijn anker eeuwig hecht:
de dood van Christus voor de zonden,
van eeuwigheid als grond gelegd.
Die grond zal onverwrikt bestaan,
als aarde en hemel ondergaan.

Daarop wil ik gelovig bouwen,
getroost, wat mij ook wedervaart;
mij aan Gods vaderhart vertrouwen,
wanneer mijn zonde mij bezwaart.
Steeds vind ik daar opnieuw bereid
oneindige barmhartigheid.
Minder weergeven

Bambi schreef:Ik wil iets uitleggen, waarom ik zo ben gaan denken
Vroeger, toen ik die relatie met God niet had, begreep ik geen hout van de Staten Vertaling. Ik snapte toen niet waarom ze die oude vertaling nog gebruikten en die Bijbel met dubbele vertaling leek me wel wat, dan stond er tenminste een uitleg naast, die ik begrijpen kon.
Maar toch werd ik tegengehouden om die te kopen
Toen ik die relatie met God kreeg, snapte ik geen hout meer van welke andere vertaling dan ook en moet ik het in de Staten Vertaling opzoeken om het te kunnen begrijpen


Precies....Gods Heilige Geest spreekt en alles wordt duidelijk.
Lees de bijbel in het Licht van Zijn Heilige Geest en in de praktijk van de wereld waarin we nú leven.....
God sprak in de tijd van de bijbel, dat is opgetekend, maar God gaf voor de tijd hierna Zijn Helper, de Heilige Geest.
Herken Zijn Stem
en dat doe je zeker Bambi......je deelt zo veel hiervan.....
Ik raak hier vervuld ook van....
Waarom?
Het is zo herkenbaar allemaal.....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Bambi

Re: Toen was geloof heel gewoon

Berichtdoor Bambi » 20 aug 2017 13:15

Dank je @Moestuin


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten