Revelation 12 Sign

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor gravo » 23 sep 2017 14:54

Gelukkig, tot nu toe gaat alles goed. De zon schijnt, het is mooi herfstweer. De apocalyptische constellatie van vandaag (volgens sommigen het hemelse teken uit Openbaring 12) blijkt nog weinig uitwerking te hebben.
Prijs de dag niet voor het avond is, maar for the time being gaat alles gelukkig nog z'n gangetje.

Kop op, mensen. Nog even volhouden, voordat we weer een wijze les hebben geleerd omtrent de waarde van allerlei verschillende(*) letterlijke interpretaties van de Bijbel.

gravo

(*) Dat is natuurlijk wel opmerkelijk. Van de letterlijke Bijbellezers krijg ik altijd de indruk dat zo'n lezing noodzakelijkerwijs uit moet lopen op één ware betekenis. Maar wat blijkt? Er zijn tal van letterlijke lezingen. En de ene letterlijke lezing is vaak in strijd met de andere. In dit geval bijvoorbeeld moet de letterlijke lezing omtrent Openbaring 12 waarschijnlijk morgen alweer bij het oud vuil. Het bevordert mijn vertrouwen in de letterlijke Bijbellezingen niet.
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Chaya » 23 sep 2017 15:13

Ik zag gisteravond een interview met een echtpaar dat dit heilig geloofde.
Ze zagen er echt heel normaal uit en praatten niet zweverig.
Toen de verslaggever vroeg: dus het kan nu op elk moment ook gebeuren? antwoordde meneer: jazeker, het kan zijn dat wij zo opgenomen worden en je een stapeltje kleding ziet liggen.
Dat klonk nogal lachwekkend, moet ik zeggen.
Maar okay, als je gelooft dat het zo gaat.
Jammer dat de verslaggever niet vroeg: wat doet u met de tekst die in de Bijbel staat: van die dag en ure weet niemand?
Niet zo goed ingelezen dus.

Je kunt er denigrerend over praten en met een ironische kwinkslag relativeren, maar triest is dat er steeds weer mensen bedrogen worden.
Maar daar zijn sommigen hier te slim voor, dat zal hen niet gebeuren.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Pcrtje » 23 sep 2017 15:36

Chaya schreef:Jammer dat de verslaggever niet vroeg: wat doet u met de tekst die in de Bijbel staat: van die dag en ure weet niemand?
Niet zo goed ingelezen dus.
Whisenant was een NASA-ingenieur en had het boek 88 Reasons Why the Rapture Will Be in 1988 geschreven. Het was meer dan 4,5 miljoen maal verkocht! :shock: Toen hij jouw vraag kreeg antwoordde hij met: 'Klopt, ik weet slechts de week.'
"Een libelle zweeft over het water..."

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Chaya » 23 sep 2017 15:41

Pcrtje schreef:Whisenant was een NASA-ingenieur en had het boek 88 Reasons Why the Rapture Will Be in 1988 geschreven. Het was meer dan 4,5 miljoen maal verkocht! :shock: Toen hij jouw vraag kreeg antwoordde hij met: 'Klopt, ik weet slechts de week.'

Je verwacht eigenlijk dat het simpele zielen met een beperkte denkwijze zouden zijn. Tenminste, dat is dan weer zo'n vooroordeel. :wink:
Maar dat je dan jezelf als hoogintelligent mens kunt wijsmaken dat je toch de week i.i.g. weet en het gebeurt niet, hoe leg je dat dan uit?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Mortlach » 23 sep 2017 15:56

Toch is het altijd wel sneu dat er mensen zijn die echt alle schepen achter zich verbranden: ontslag nemen, huis verkopen, zichzelf diep in de schulden steken (hoewel het de vraag is hoe christelijk dat laatste is).

En dan wordt het de day after en daar sta je dan zonder baan, zonder huis en met tig duizend euro schuld. Tja, God giveth and God taketh away...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Pcrtje » 23 sep 2017 15:58

Chaya schreef:Je verwacht eigenlijk dat het simpele zielen met een beperkte denkwijze zouden zijn. Tenminste, dat is dan weer zo'n vooroordeel. :wink:
:oops:

Chaya schreef:Maar dat je dan jezelf als hoogintelligent mens kunt wijsmaken dat je toch de week i.i.g. weet en het gebeurt niet, hoe leg je dat dan uit?
Ik vermoed dat hij zou zeggen dat hij een specifiek getalletje uit Daniël of Openbaring vergeten was mee te nemen in zijn berekeningen...
"Een libelle zweeft over het water..."

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Chaya » 23 sep 2017 16:02

Mortlach schreef:Toch is het altijd wel sneu dat er mensen zijn die echt alle schepen achter zich verbranden: ontslag nemen, huis verkopen, zichzelf diep in de schulden steken (hoewel het de vraag is hoe christelijk dat laatste is).

Dat bedoel ik. En dat verkopen slaat toch nergens op? Je gelooft dat alle mensen in een totale chaos terecht zullen komen (zo zei die man dat gisteravond) dus van eerlijk kopen en verkopen zal geen sprake meer zijn. Jatten en moorden wordt het.
Aan geld heb je dus niet veel.
Pcrtje schreef:Ik vermoed dat hij zou zeggen dat hij een specifiek getalletje uit Daniël of Openbaring vergeten was mee te nemen in zijn berekeningen...

:mrgreen:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Mortlach » 23 sep 2017 16:08

Pcrtje schreef::oops:

Ik vermoed dat hij zou zeggen dat hij een specifiek getalletje uit Daniël of Openbaring vergeten was mee te nemen in zijn berekeningen...


Meestal beseffen ze dan ineens wel dat van die ure en dag en doen ze ineens heel nederig, belijden ze schuld voor hun hoogmoed en hun zondigheid en dat alleen de HEERE bla bla bla...
Laatst gewijzigd door Mortlach op 23 sep 2017 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Race406 » 23 sep 2017 16:29

Tot op heden niets aan de hand. Dus we barbecuen vrolijk verder. Tot morgen! :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Nina

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Nina » 24 sep 2017 11:04

Chaya schreef:Ik zag gisteravond een interview met een echtpaar dat dit heilig geloofde.
Ze zagen er echt heel normaal uit en praatten niet zweverig.
Toen de verslaggever vroeg: dus het kan nu op elk moment ook gebeuren? antwoordde meneer: jazeker, het kan zijn dat wij zo opgenomen worden en je een stapeltje kleding ziet liggen.
Dat klonk nogal lachwekkend, moet ik zeggen.
Maar okay, als je gelooft dat het zo gaat.
Jammer dat de verslaggever niet vroeg: wat doet u met de tekst die in de Bijbel staat: van die dag en ure weet niemand?
Niet zo goed ingelezen dus.

Je kunt er denigrerend over praten en met een ironische kwinkslag relativeren, maar triest is dat er steeds weer mensen bedrogen worden.
Maar daar zijn sommigen hier te slim voor, dat zal hen niet gebeuren.


Ik begrijp dat deze mensen een opname hadden verwacht? Er zijn nl ook mensen die hadden verwacht dat de Here Jezus terug zou komen, en anderen dat de wereld zou vergaan.

De door jou genoemde tekst, Chaya, 'van die dag en ure weet niemand', slaat volgens mij (als ik het Bijbelgedeelte goed begrijp) op de dag van terugkeer van de Here. Wat ook kan is dat dit vers slaat op het vergaan van de hemel en de aarde. Ik vind dat niet echt heel duidelijk.

Hoe dan ook, de dag waarop de Here terugkomt, weten we dan niet, maar er zijn wel tekenen der tijden, waarvan de Here ons oproept daar op te letten en waakzaam te zijn.
In 1Tess.5:1-6 staat: 'Broeders en zusters, ik hoef u niet te schrijven over het moment waarop dit zal gebeuren, want u weet zelf maar al te goed dat de dag van de Heer komt als een dief in de nacht. Als de mensen zeggen dat er vrede en veiligheid is, worden ze plotseling getroffen door de ondergang, zoals een zwangere vrouw door barensweeën. Vluchten is dan onmogelijk. Maar u, broeders en zusters, u leeft niet in de duisternis, zodat de dag van de Heer u zou kunnen overvallen als een dief, want u bent allen kinderen van het licht en van de dag. Wij behoren niet toe aan de nacht en de duisternis, dus laten we niet slapen, zoals anderen, maar waken en op onze hoede zijn.'

Voordat de Here terugkomt, moet nog veel gebeuren. Men had dus kunnen weten dat afgelopen nacht de Here niet zou terug komen. Lees Matt. 24, het boek Openbaring, de profeet Daniel.

Ik begrijp uit Daniel dat de kennis over de eindtijd zal toenemen als het einde van alles nadert:
Daniel 12: 4
'Maar u, Daniel, houd deze woorden geheim en verzegel dit boek tot de tijd van het einde. Velen zullen het onderzoeken en de kennis zal toenemen.'

Daniel 12: 9-10
' Toen zei Hij: Ga heen Daniel, want deze woorden blijven geheim tot de tijd van het einde. Velen zullen gereinigd, zuiver wit gemaakt en gelouterd worden. De goddelozen echter zullen goddeloos handelen en geen enkele van de goddeloze zal het begrijpen, maar de verstandigen zullen het begrijpen.'

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Mortlach » 24 sep 2017 11:09

Nou, er is weer eens niets gebeurd. Ik kijk nu al uit naar de volgende keer dat "de planeten op een lijn staan" en dat deze keer iemand echt heel zeker weet dat het wél echt is en iedereen daar weer achteraanloopt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Race406 » 24 sep 2017 12:20

Mortlach: Zullen we wat ingewikkelde formules bedenken en vervolgens gewoon een datum er uit laten komen? Ik denk zelf rond de 45 jantober of zoiets.. :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Mortlach » 24 sep 2017 14:46

Race406 schreef:Mortlach: Zullen we wat ingewikkelde formules bedenken en vervolgens gewoon een datum er uit laten komen? Ik denk zelf rond de 45 jantober of zoiets.. :mrgreen:


Het bodemloze optimische van christenen is wel nastrevenswaardig, moet ik zeggen: al 2 millenia lang verwachten ze het einde van de wereld elke dag. Al 700.000 dagen. Maar deze keer echt hoor...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor gravo » 24 sep 2017 15:41

Er is geen einde aan de wereld gekomen, maar als het ooit op z'n plaats was om een einde aan een topic te maken dan is het wel nu.
Bij dezen dus het verzoek aan de moderator om dit topic te sluiten.
Laat het een wijze les zijn voor iedereen die zich laat verleiden tot concrete uitspraken over de tijden of gelegenheden, die de Vader in Zijn eigen macht gesteld heeft.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Radical » 24 sep 2017 23:56

gravo schreef:Er is geen einde aan de wereld gekomen,
Laat het een wijze les zijn voor iedereen die zich laat verleiden tot concrete uitspraken over de tijden of gelegenheden, die de Vader in Zijn eigen macht gesteld heeft.

gravo


Gravo met alle respect, het is toch veel beter om dit te voorkomen, ik bedoel mensen zelf na te laten denken, want er zal binnenkort wel weer een nieuw einde aangekondigd worden, en waarom, omdat heel mensen gewoon kudde dieren zijn..het begint zo weer opnieuw.
dus best wel een goede topic !!

Maar wat bedoel jij precies met :
tijden of gelegenheden, die de Vader in Zijn eigen macht gesteld heeft.
??
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten