Revelation 12 Sign

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Revelation 12 Sign

Berichtdoor gravo » 07 aug 2017 17:15

Jawel, lieve kijkbuiskindertjes, 23 september is het zover. Een bijzondere constellatie luidt de gebeurtenissen in die gerelateerd zijn aan het teken uit Openbaring 12.
Een heerlijk concrete voorspelling. Dat de uitkomst daarvan onze ogen maar mochten openen.
Tot 24 september, dan weten we meer.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Radical » 07 aug 2017 18:04

gravo schreef:Jawel, lieve kijkbuiskindertjes, 23 september is het zover. Een bijzondere constellatie luidt de gebeurtenissen in die gerelateerd zijn aan het teken uit Openbaring 12.
Een heerlijk concrete voorspelling. Dat de uitkomst daarvan onze ogen maar mochten openen.
Tot 24 september, dan weten we meer.

gravo


Dit is een goede vraag voor de futuristen onder ons, die geloven in de dispensatieleer, dus Beste Ereuano, doe jij eens een voorzet !!

want ik vind dit weer zo'n typische futuristen onzin verhaal (konden de jehova getuigen wel zijn) maar goed verschil mag er wezen respect voor iedereen..
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Marnix » 08 aug 2017 14:31

Ah neeeee, heb ik weer, wat een pech, ik zou half september dv gaan verhuizen. Maar dat heeft nu weinig zin meer. Ik denk dat ik nog maar een vakantie boek om mijn uren op te maken....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Observer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 aug 2017 12:55

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Observer » 30 aug 2017 12:19

Dag allemaal,

Persoonlijk geloof ik dat wat er op 23 Sept. gebeurt in het heelal met de sterrenbeelden, niets met Openb. 12 te maken heeft.

Openb. 12 is m.i. iets wat in de 1e eeuw al gebeurd is, nl. dat Jezus geboren is als het ene Zaad van Abraham. Volgens wat ik er van begrijp is de vrouw een afbeelding van het Abrahamitisch verbond wat "de zoon van Abraham", anders gezegd "het Zaad van Abraham" voortbrengt. In Gal. 4:21-31 worden ook twee verbonden voorgesteld als twee vrouwen, nl. het Abrahamitisch verbond (de vrije vrouw Sara) en de vrouw in slavernij die het Wetsverbond uitbeeldt (Hagar/Sinaï). In dit gedeelte wordt Jesaja 54:1 allegorisch uitgelegd door Paulus, aldus zijn eigen woorden daar in Gal. 4:24. Dat ik zeg dat de vrouw in Op. 12 dus het Abrahamitisch verbond voorstelt, komt mede van de uitleg in de Galaten-brief. Hoewel het waar is dat Jezus een Israëliet/Jood was/is, moet men bedenken dat ware Israëlieten de werken van Abraham navolgen en niet vanwege afstamming nageslacht/zaad van Abraham zijn (Joh. 8:37-40; Rom. 2:12-29 (duidelijk in 25-29); 9:6-8).

Er zijn uitleggingen dat de vrouw Maria of Israël voorstelde. Maar er wordt niet in profetische zin over zaad van Maria of zaad van Israël gesproken voor zover ik weet (hoewel er wel in Gal. 4:4 over Jezus als geboren zijnde uit een vrouw wordt gesproken), maar slechts over Zaad van Abraham wat tot zegen van zowel Israël als van de volken zou zijn. Dat is vervuld in Christus (2 Kor. 1:19-22). Als het werkelijk Maria zou betekenen of Israël, dan zou satan slechts kinderen van Maria en slechts Israëlieten vervolgen, terwijl het gaat om gelovigen die zowel de geboden van God houden als het getuigenis van Jezus hebben (Op. 12:17). En dat zijn gelovigen uit alle volken, en niet slechts nakomelingen van Maria en/of Israëlieten.

Jezus werd na zijn dood en opstanding opgenomen en zit naast God op Gods troon (Op. 3:21). "In Christus" zijn gelovigen tevens "zaad van Abraham" (Gal. 3:26-29) en zij worden al sinds het koningschap van Jezus als de Christus (Gods gezalfde koning) door satan achterna gezeten en vervolgd (Op. 12:17). Jezus zit al vanaf de 1e eeuw op de troon als de door God aangestelde koning-hogepriester naar de wijze van Melchisedek en regeert dan ook al vanaf de 1e eeuw te midden van zijn vijanden (Ps. 110). Volgens wat Paulus in 1 Kor. 15:23-28 zegt, is Jezus bezig zijn vijanden in de kracht Gods één voor één te onderwerpen en te verslaan en te onttronen. De laatste vijand is de dood en deze wordt overwonnen door de opstanding ten leven (1 Kor. 15:50-58) waarbij de gelovigen die leven en de opgestane gelovigen onvergankelijkheid en onsterfelijkheid aandoen en waarbij de dood is verzwolgen in de overwinning (vers 54-55).

Voor wat het waard is,
Groet,
Observator.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor StillAwake » 30 aug 2017 12:44

Observer schreef:Dag allemaal,

Persoonlijk geloof ik dat wat er op 23 Sept. gebeurt in het heelal met de sterrenbeelden, niets met Openb. 12 te maken heeft.

Openb. 12 is m.i. iets wat in de 1e eeuw al gebeurd is, nl. dat Jezus geboren is als het ene Zaad van Abraham. Volgens wat ik er van begrijp is de vrouw een afbeelding van het Abrahamitisch verbond wat "de zoon van Abraham", anders gezegd "het Zaad van Abraham" voortbrengt. In Gal. 4:21-31 worden ook twee verbonden voorgesteld als twee vrouwen, nl. het Abrahamitisch verbond (de vrije vrouw Sara) en de vrouw in slavernij die het Wetsverbond uitbeeldt (Hagar/Sinaï). In dit gedeelte wordt Jesaja 54:1 allegorisch uitgelegd door Paulus, aldus zijn eigen woorden daar in Gal. 4:24. Dat ik zeg dat de vrouw in Op. 12 dus het Abrahamitisch verbond voorstelt, komt mede van de uitleg in de Galaten-brief. Hoewel het waar is dat Jezus een Israëliet/Jood was/is, moet men bedenken dat ware Israëlieten de werken van Abraham navolgen en niet vanwege afstamming nageslacht/zaad van Abraham zijn (Joh. 8:37-40; Rom. 2:12-29 (duidelijk in 25-29); 9:6-8).

Er zijn uitleggingen dat de vrouw Maria of Israël voorstelde. Maar er wordt niet in profetische zin over zaad van Maria of zaad van Israël gesproken voor zover ik weet (hoewel er wel in Gal. 4:4 over Jezus als geboren zijnde uit een vrouw wordt gesproken), maar slechts over Zaad van Abraham wat tot zegen van zowel Israël als van de volken zou zijn. Dat is vervuld in Christus (2 Kor. 1:19-22). Als het werkelijk Maria zou betekenen of Israël, dan zou satan slechts kinderen van Maria en slechts Israëlieten vervolgen, terwijl het gaat om gelovigen die zowel de geboden van God houden als het getuigenis van Jezus hebben (Op. 12:17). En dat zijn gelovigen uit alle volken, en niet slechts nakomelingen van Maria en/of Israëlieten.

Jezus werd na zijn dood en opstanding opgenomen en zit naast God op Gods troon (Op. 3:21). "In Christus" zijn gelovigen tevens "zaad van Abraham" (Gal. 3:26-29) en zij worden al sinds het koningschap van Jezus als de Christus (Gods gezalfde koning) door satan achterna gezeten en vervolgd (Op. 12:17). Jezus zit al vanaf de 1e eeuw op de troon als de door God aangestelde koning-hogepriester naar de wijze van Melchisedek en regeert dan ook al vanaf de 1e eeuw te midden van zijn vijanden (Ps. 110). Volgens wat Paulus in 1 Kor. 15:23-28 zegt, is Jezus bezig zijn vijanden in de kracht Gods één voor één te onderwerpen en te verslaan en te onttronen. De laatste vijand is de dood en deze wordt overwonnen door de opstanding ten leven (1 Kor. 15:50-58) waarbij de gelovigen die leven en de opgestane gelovigen onvergankelijkheid en onsterfelijkheid aandoen en waarbij de dood is verzwolgen in de overwinning (vers 54-55).

Voor wat het waard is,
Groet,
Observator.

De vrouw met de 12 sterren om haar hoofd was toch Beatrix zoals ze achterop de euro stond?
Als Jezus zelf zegt dat de tijden niet bekend zijn, waarom willen wij het dan met zijn allen beter weten?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Observer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 aug 2017 12:55

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Observer » 30 aug 2017 13:03

Dag StillAwake,

Is dat een grap wat betreft Beatrix, of meen je dat nou werkelijk :D ?

Inderdaad is het tijdstip van de wederkomst niet bekend, zelfs niet bij de Zoon van God aldus z'n eigen woorden. Maar het koningschap van Jezus en wanneer dat begon, is duidelijk in het NT te lezen zoals ik al aanhaalde uit Op. 3:21. Jezus heeft al een koningschap daar hij gezalfd werd bij zijn doop. Een zalving is een aanstelling, in dit geval als koning. Dat het koninkrijk van Jezus, anders gezegd het koninkrijk van de Zoon van Gods liefde, al in de 1e eeuw bestond, is o.a. te lezen in Kol. 1:13-14. Wij als gelovigen zijn overgebracht in dat koninkrijk. Dat koningschap wordt gepredikt tot een getuigenis voor en aan alle volken tussen de tijd van de verlening van het koningschap aan Jezus in de 1e eeuw tot aan het einde (Matth. 24:14).

Ik wil het niet beter weten. We zouden echter bepaalde zaken beter weten als we ons wat meer zouden verdiepen in wat het Woord zegt over het koningschap/koninkrijk Gods, in dit geval in handen van Jezus.

Groet,
Observer.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor StillAwake » 30 aug 2017 14:06

Observer schreef:Dag StillAwake,

Is dat een grap wat betreft Beatrix, of meen je dat nou werkelijk :D ?

Ik geloofde het toen al niet, maar het werd me door een straatevangelist verteld (die me om mij onduidelijke redenen ook adviseerde de 12 sterren op mijn nummerplaat af te plakken).
Dus nee: geen grap.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Flawsome
Verkenner
Verkenner
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 sep 2017 07:37

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Flawsome » 06 sep 2017 08:58

Observer schreef:Inderdaad is het tijdstip van de wederkomst niet bekend, zelfs niet bij de Zoon van God aldus z'n eigen woorden. Maar het koningschap van Jezus en wanneer dat begon, is duidelijk in het NT te lezen zoals ik al aanhaalde uit Op. 3:21. Jezus heeft al een koningschap daar hij gezalfd werd bij zijn doop. Een zalving is een aanstelling, in dit geval als koning. Dat het koninkrijk van Jezus, anders gezegd het koninkrijk van de Zoon van Gods liefde, al in de 1e eeuw bestond, is o.a. te lezen in Kol. 1:13-14. Wij als gelovigen zijn overgebracht in dat koninkrijk. Dat koningschap wordt gepredikt tot een getuigenis voor en aan alle volken tussen de tijd van de verlening van het koningschap aan Jezus in de 1e eeuw tot aan het einde (Matth. 24:14).

Ik wil het niet beter weten. We zouden echter bepaalde zaken beter weten als we ons wat meer zouden verdiepen in wat het Woord zegt over het koningschap/koninkrijk Gods, in dit geval in handen van Jezus.

Groet,
Observer.


In 1Sam16:13 werd David gezalfd, maar het duurde jaren voordat hij het koningschap aannam. In 2Sam2:7 werd David koning van Juda (7,5 jaar lang) terwijl Isbóseth koning over Israel was. Pas in 2Sam5:3 werd David (nogmaals) gezalfd tot koning over Israel. Er was vanaf de eerste zalving een lange tijd niets te merken van David's koningschap. Hij had enkel de belofte.

De bijbel legt duidelijk overeenkomsten tussen Jezus en David. Zelf denk ik dat dit ook toe te passen is op Jezus. Ja, Hij is gezalfd, de belofte ligt er, maar ik merk tot nu toe nog niets van Zijn koningschap die in openbaringen duidelijk uitgelegd wordt. Ik denk ook dat we het verschil duidelijk zullen merken wanneer Jezus actief gaat regeren.

Gebruikersavatar
Observer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 aug 2017 12:55

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Observer » 07 sep 2017 01:25

Dag Flawsome,

Ik lees in b.v. Mat. 28:18-20 dat Jezus zegt dat aan hem alle macht/gezagsbevoegdheid/autoriteit (hoe men exousia ook maar wil vertalen) in zowel de hemel als op aarde is gegeven. Dit kan toch niets anders betekenen dat Jezus koning is vanaf zijn verheerlijking en hemelvaart? Wat zou dat anders dan moeten betekenen? Jezus is volgens Hand. 2:36 ook in de 1e eeuw aangesteld als Heer en Christus (Gezalfde).

Jezus regeert vanaf zijn verheerlijking en hemelvaart "te midden van zijn vijanden" zowel als koning en hogepriester naar de ordening van Melchisedek (Ps. 110; Hebr. 4:14-5:10) hoewel nog niet alles geheel aan hem onderworpen is, zoals ook in Hebr. 1:3-4; 2:5-9; Ps. 8:5-7; Ef. 1:19-22; Filip. 2:9-11; Openb. 2:26-27; 3:21 min of meer wordt gezegd (vandaar dat hij regeert "te midden" van zijn vijanden, en vandaar ook dat het niet altijd te merken en te herkennen is dat Jezus bezig is), en wanneer de laatste vijand, de dood is overwonnen door de opstanding der doden en het ontvangen/aandoen van onsterfelijkheid en onvergankelijkheid, dan geeft hij dat koninkrijk/koningschap aan God de Vader terug, zodat God zij alles in allen, zegt Paulus in 1 Kor. 15:23-28 en 50-57.

Omdat Jezus alle exousia in hemel en op aarde is gegeven, zegt Jezus: "Gaat dan henen, maakt al de volken tot discipelen en leert hen onderhouden alles wat ik u bevolen heb"(of een vertaling van gelijke strekking). Het prediken ven Jezus' boodschap van het evangelie en van zijn koninkrijk (Mat. 24:14) is al één van de zaken die te zien, te horen en te merken is, vanaf de 1e komst tot aan de 2e komst van Christus. Het was een opdracht aan de apostelen vanwege zijn koningschap, om dit koningschap bekend te maken als een getuigenis aan alle volken, en dan zou het einde komen! Deze prediking is de eeuwen door gegaan tot op heden. Wij als gelovigen zijn het bewijs dat Jezus koning is. We zijn in Jezus koninkrijk overgezet (Kol. 1:13-14).

In en onder zijn koningschap zijn het niet alleen maar gelovigen. Als we de gelijkenis van het onkruid in de akker lezen in Mat. 13:24-30 en de uitleg ervan in vers 36-43, dan zien we dat er in het koninkrijk van de zoon des mensen naast goed zaad ook onkruid is gezaaid en dat dit onkruid bij de oogst uit zijn koninkrijk zal worden verzameld en (daarna) verbrand, terwijl de rechtvaardigen (daarna) in het koninkrijk van hun Vader zullen stralen als de zon (verzen 40-43). Dat er over het koninkrijk van hun Vader wordt gesproken, houdt verband met wat Jezus in Mat. 25:34 zegt, nl. dat de gezegenden mijns Vaders het koninkrijk zullen beërven wat voor hen bereid was van de grondlegging der mensenwereld af, het koninkrijk waar Jezus zelf ook samen met zijn volgelingen de vrucht van de wijnstok nieuw zal drinken, het koninkrijk mijns Vaders, zegt Jezus in Mat. 26:29.

Jezus is dus bezig vanuit de hemel om zijn vijanden één voor één "de nek om te draaien", en wanneer de laatste vijand "onder zijn voeten is geplaatst", overwonnen dus, dan geeft hij zijn koningschap terug aan zijn Vader in plaats van dat hij het dan pas krijgt, zoals velen denken en uitleggen en prediken (1 Kor. 15:23-28).

Maar ieder moet zelf maar uitmaken wat hij van bovengenoemde en ook van de in mijn eerste bericht over het koning zijn van Jezus, denkt of gelooft. Voor mij is het zo klaar als een klontje :). Ik besef best dat sommigen denken dat Jezus vanaf pas zijn 2e komst koning zou zijn, en dat hij dan "het vrederijk" zou stichten. Maar die vrede is iets wat ook al vanaf de geboorte van Jezus wordt bekendgemaakt. Zijn geboorte, leven, lijden, sterven en opstanding en het geloven daarin, geeft de vrede die aangekondigd werd bij Jezus' geboorte, vrede met God en met de naaste bij/onder/tussen mensen die jegens God van goede wil zijn (Lukas 2:14).

Inderdaad zal het vrede zijn wanneer alle vijanden zijn opgeruimd en alle levenden en doden zijn geoordeeld op de oordeelsdag bij de wederkomst, en de rechtvaardigen hun loon (eeuwig leven in onsterfelijkheid en onvergankelijkheid) en de onrechtvaardigen bestraffing (de 2e dood) hebben ontvangen (Joh. 5:28-29; 1 Petr. 4:5). Maar die vrede is er ook, althans die hoort er te zijn, tussen gelovigen van alle tijden in het evangelie-tijdperk tussen komst en wederkomst (Luk. 2:14 opnieuw). Het is de wens van zowel de Vader als van de Zoon (hij geeft ons deze vrede in ons hart, vrede laat ik u, vrede geef ik u, Joh. 14:27).

Het is zo jammer dat christenen zo vanaf die zelfde 1e eeuw met hun medegelovigen en anderen zowel over de leer en door letterlijke strijd aan het bakkeleien zijn gegaan tot op heden (generaliserend gezegd), en i.p.v. hun vijanden altijd lief te hebben, in de oorlogen hen de hersens in te slaan, broeder tegen broeder, op bevel van afvallige koningen en hooggeplaatsten die dolgraag meer macht wilden hebben en land wilden veroveren ten koste van hun onderdanen. Die goddelijke vrede was inderdaad ver te zoeken. Maar er werd tevens door getrouwe christenen de boodschap van vrede en verzoening met God gepredikt ondanks dat deze getrouwe christenen daarom werden vervolgd en vermoord.

Ik ben mij bewust dat ik kennelijk/waarschijnlijk een "minderheidsstandpunt" inneem. Het zij zo. Ik ben niet de enige :) .

Het is al met al een behoorlijk stuk geworden. Voor wat het waard is ......
Groet,
Observer Elle.

Flawsome schreef:In 1Sam16:13 werd David gezalfd, maar het duurde jaren voordat hij het koningschap aannam. In 2Sam2:7 werd David koning van Juda (7,5 jaar lang) terwijl Isbóseth koning over Israel was. Pas in 2Sam5:3 werd David (nogmaals) gezalfd tot koning over Israel. Er was vanaf de eerste zalving een lange tijd niets te merken van David's koningschap. Hij had enkel de belofte.

De bijbel legt duidelijk overeenkomsten tussen Jezus en David. Zelf denk ik dat dit ook toe te passen is op Jezus. Ja, Hij is gezalfd, de belofte ligt er, maar ik merk tot nu toe nog niets van Zijn koningschap die in openbaringen duidelijk uitgelegd wordt. Ik denk ook dat we het verschil duidelijk zullen merken wanneer Jezus actief gaat regeren.

Flawsome
Verkenner
Verkenner
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 sep 2017 07:37

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Flawsome » 07 sep 2017 09:26

Observer schreef:Ik lees in b.v. Mat. 28:18-20 dat Jezus zegt dat aan hem alle macht/gezagsbevoegdheid/autoriteit (hoe men exousia ook maar wil vertalen) in zowel de hemel als op aarde is gegeven. Dit kan toch niets anders betekenen dat Jezus koning is vanaf zijn verheerlijking en hemelvaart? Wat zou dat anders dan moeten betekenen? Jezus is volgens Hand. 2:36 ook in de 1e eeuw aangesteld als Heer en Christus (Gezalfde).Observer Elle.

Ik ben het met je eens dat hier terecht gesproken wordt over Jezus' macht en bevoegdheid, maar dat is niet hetzelfde als het rechtmatig hervatten van het koningschap.

Observer schreef:Jezus regeert vanaf zijn verheerlijking en hemelvaart "te midden van zijn vijanden" zowel als koning en hogepriester naar de ordening van Melchisedek (Ps. 110; Hebr. 4:14-5:10) hoewel nog niet alles geheel aan hem onderworpen is, zoals ook in Hebr. 1:3-4; 2:5-9; Ps. 8:5-7; Ef. 1:19-22; Filip. 2:9-11; Openb. 2:26-27; 3:21 min of meer wordt gezegd (vandaar dat hij regeert "te midden" van zijn vijanden, en vandaar ook dat het niet altijd te merken en te herkennen is dat Jezus bezig is), en wanneer de laatste vijand, de dood is overwonnen door de opstanding der doden en het ontvangen/aandoen van onsterfelijkheid en onvergankelijkheid, dan geeft hij dat koninkrijk/koningschap aan God de Vader terug, zodat God zij alles in allen, zegt Paulus in 1 Kor. 15:23-28 en 50-57.

Hebr1:3-4 vertelt ons welke macht Jezus heeft, niet dat Hij daadwerkelijk die macht al gebruikt door te regeren.
Hebr2:5-8 en Ps8:5-7 spreken niet over Jezus, maar over de mens en dat de rest van de schepping aan de mens onderworpen is. Dit komt overeen met wat we in Gen2:28 lezen:"En God zegende hen, en God zeide tot hen:"Weest vruchtbaar en vermenigvuldigt, en vervult de aarde en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over al het gedierte dat op de aarde kruipt.""
Hebr2:9 (en volgende) spreekt over Jezus' verlossingswerk, niet over zijn koningschap.
Ef1:19-22 spreekt inderdaad over het feit dat Jezus macht heeft boven alles. Dat alles aan Hem onderworpen is. Maar vergeet niet vers 18 te lezen, dat spreekt over de hoop van Zijn roeping. Als Hij Zijn roeping al aanvaard heeft, is de hoop hierop niet meer nodig. Toch wordt hier gesproken over de hoop.
Filip2:9 Spreekt inderdaad over Jezus die, zoals ook op andere plaatsen in de bijbel, in alles de eerste is. De Hoogste. Vers 10 en 11 spreken over hoe het zou moeten zijn: Het woord "zou", wat in de statenvertaling is gebruikt in combinatie met "buigen" (kampsE = SHOULD-BE-BOWING: in KJV vertaald met: should bow) en "belijden" (exomologEsEtai = should-be-acclaiming: in KJV vertaald met: should confess) duidt op iets wat nog niet aan de orde is, maar wel zo zou moeten wezen.
Openb2:26-27 Het is Jezus die aan ge gemeente van Thyatira zegt dat zij macht over de heidenen zullen hebben (in de toekomst) net zoals Jezus Hemzelf. Kijk eens om je heen, op dit moment hebben wij geen macht over de heidenen. Dit is nog niet aan de orde.

Lees de bijbel alsjeblieft in zijn geheel. Dat is de enige manier dat wij de waarheid kunnen zien, zonder dat wij onze eigen religie in elkaar flansen, wat is onderbouwd met losse flodders aan bijbelteksten.

Observer schreef:Ik ben mij bewust dat ik kennelijk/waarschijnlijk een "minderheidsstandpunt" inneem. Het zij zo. Ik ben niet de enige :) .

Het is al met al een behoorlijk stuk geworden. Voor wat het waard is ......
Groet,
Observer Elle.

Het is het zeker waard. Op deze manier mogen we elkaar ondersteunen en scherp houden. Zo waren de eerste christenen al bezig... Nou ja... niet via forums op internet.... Anywho, als het goed is blijven we dit doen tot we niet meer kunnen (of hoeven).

Gebruikersavatar
Observer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 aug 2017 12:55

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Observer » 07 sep 2017 20:58

Dag Flawsome,

Ik ben zo vrij om met jou van mening te blijven verschillen, samen met miljoenen anderen die ook geloven dat Jezus in de 1e eeuw koning werd :).

Hartelijke groet,
Observer Elle

Bambi

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Bambi » 07 sep 2017 21:27

StillAwake schreef:Ik geloofde het toen al niet, maar het werd me door een straatevangelist verteld (die me om mij onduidelijke redenen ook adviseerde de 12 sterren op mijn nummerplaat af te plakken).
Dus nee: geen grap.

Weer zo'n verrekte illuminatie gelovige :mrgreen:

Flawsome
Verkenner
Verkenner
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 sep 2017 07:37

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Flawsome » 07 sep 2017 22:07

Observer schreef:Dag Flawsome,

Ik ben zo vrij om met jou van mening te blijven verschillen, samen met miljoenen anderen die ook geloven dat Jezus in de 1e eeuw koning werd :).

Hartelijke groet,
Observer Elle

Er is niets mis met het verschillen van meningen. Sterker nog, ik denk dat gedachten wisselen met mensen die net een andere kijk op dingen hebben ons scherp houdt. Ik ben mij er ook van bewust dat ik de waarheid niet in pacht heb. Ik heb vaak genoeg mijn visie moeten bijstellen, simpelweg omdat dit niet de juiste is. Uiteindelijk gaat het erom wat God ons zegt in Zijn woord.

Gebruikersavatar
Observer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 aug 2017 12:55

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Observer » 07 sep 2017 22:16

Dag Flawsome,

Laat ik iets in dezelfde trant nou ook wel meer dan eens hebben geuit :). Ook ik heb menigmaal mijn visie door bijbelstudie en woordstudie moeten veranderen. En dat is ook niet meer als normaal. We groeien allen, als het goed is, in kennis, wijsheid en onderscheidingsvermogen.

Groet,
Observer Elle

Flawsome schreef:Er is niets mis met het verschillen van meningen. Sterker nog, ik denk dat gedachten wisselen met mensen die net een andere kijk op dingen hebben ons scherp houdt. Ik ben mij er ook van bewust dat ik de waarheid niet in pacht heb. Ik heb vaak genoeg mijn visie moeten bijstellen, simpelweg omdat dit niet de juiste is. Uiteindelijk gaat het erom wat God ons zegt in Zijn woord.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: theologisch interpreteren versus gewoon lezen.

Berichtdoor ben db bd » 23 sep 2017 10:22

nou is het vandaag die beruchte 23e september 2017, Tisrhei 3, Ha'azinoe; ("wanneer je uittrekt"), gisterenavond reeds begonnen.
Als de vele sommigen dus gelijk hebben, (welk niveau ik mijzelf niet durf aan te meten), dan zouden jullie nu dus opgenomen kunnen zijn ... (rapture?)
Dat zou dan de reden kunnen zijn - (ik zie hier om ons heen slechts weiland, dus neem weinig waar van de grote wereldgebeurens) - dat we geen spetterend betoog van Radical (grondig, wezenlijk, fundamenteel dus) lezen op dit topic over wat we met onze Bijbelse profetische toekomst aanmoeten inzake: nou laat ik zoal maar iets noemen: het ooit doormidden scheurend splijten van de Olijfberg van het oosten naar het westen, met uitwijking van de ene helft van de berg naar het noorden en de andere helft naar het zuiden - (die breuklijn zou nu reeds geologisch aantoonbaar zijn) - en dat na het vluchten van de mensen uit de stad door dat dal, er water zal stromen vanuit Jeruzalem - kwam dat niet bij aanvang onder de dorpel van de tempel vandaan? - naar het westen (de Middellandse zee dus) en naar het oosten, dus uitkomend in de Dode zee, welke dan tevens zoveel groter en dus minder zout wordt, dat er enorm veel vissen in gevangen kunnen worden. Kwam Engedi dan ook niet klem aan de waterkant te liggen als vissersdorp?

Ja dat zal allemaal gebeuren volgens onze Bijbel als de Heere Jezus met macht en majesteit (zie Op.19) terug zal komen met Zijn heiligen en Zijn voeten op de Olijfberg zullen staan.
Lieve mensen wat blijft daar van over als je dat allemaal moet kapot-vergeestelijken? Wie wordt daar dan nog blij van?
Mocht mij met ontelbaar anderen vóór die tijd (Op.6-7) de kop af worden gesneden of gehakt (staat stoerder), dan worden wij na bovenstaande toekomst weer levend, (verenigd dus met onze ziel uit de hemel) en mogen dan duizend jaar met de Heere Jezus mee regeren, toch? (Op.20)

Wat ik mij ook nog herinner, dat is dat er dan zo staat: "Jeruzalem zal onbezorgd wonen." (Zach.14:11)
:wink: Ja, sorry hoor, maar dat is nu natuurlijk ook helemaal reeds zo! :wink: Met de hele wereld die het tempelplein middels de UNESCO aan de Palestijnen toekende en zo al die andere vredesuitingen, o.a. vele tienduizenden gereedstaande Iranese raketten :D in Libanon en zo meer, welke de toestand zo zorgeloos maken iedere dag. :wink: ???


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten