'Refogate' Kruiningen

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor MoesTuin » 14 nov 2017 17:32

irmo schreef:Weet je wat ik mis in het hele verhaal?

Zijn ze er al mee naar Boven geweest?

Dat is nou nergens opgeschreven, ik irriteer me dr nogal aan, eigenlijk :(

Er staat wel "Zender" aan het begin van wat ik dacht een brief te zijn, maar ben gestopt met lezen omdat het wel een boekje lijkt en het verder niet aan mij besteed is ( ben geen gemeentelid aldaar)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor rotterdam » 14 nov 2017 17:41

Chaya schreef:Ik vind het wel scherp van jou opgemerkt.
Maar wat is in dit geval nu het goede gebed, van beide partijen!


O God! wees mij zondaar genadig - ja ?
Laatst gewijzigd door rotterdam op 14 nov 2017 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Nina

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor Nina » 14 nov 2017 17:46

Chaya schreef:Ik vind het wel scherp van jou opgemerkt.
Maar wat is in dit geval nu het goede gebed, van beide partijen!


Ik heb het eens van nabij mee gemaakt. Beide partijen vertelden hoe ze zich door God geleid voelden, dat schepte best verwarring. Tijdens het hele proces draaiden beide partijen om de hete brij heen, geen van beiden waren echt open over wat er nu speelde. En daar zit je dan als gemeentelid tussen: je wilt niet kiezen, maar het moet, want de gemeente werd verscheurd.

Pas jaren later kwamen feiten naar voren waaruit bleek dat er van beide kanten laakbare dingen waren gebeurd. De scheuring liep soms dwars door gezinnen heen. Als ik erop terug kijk zeg ik: was de predikant maar gewoon naar een andere gemeente gegaan, dat zou echt veel beter zijn geweest ipv recht te zoeken. Niemand wordt hier beter van. Maar ik pas er voor een oordeel te vellen over Kruiningen, daarvoor sta ik er veel te ver van af.

Ik heb uiteindelijk het hele kerkverband verlaten en ben terug gekeerd naar een evangelie gemeente. Niet dat daar geen scheuringen zijn hoor, daar kunnen ze er ook wat van.
Inderdaad zijn Christenen nèt mensen...
Laatst gewijzigd door Nina op 14 nov 2017 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor irmo » 14 nov 2017 18:12

Chaya schreef:Ik vind het wel scherp van jou opgemerkt.
Maar wat is in dit geval nu het goede gebed, van beide partijen!


Dat zal ik dan maar als compliment opvatten ;)

Ik erger me in dezen enorm aan de berichtgeving in het RD. Net een sensatiekrant. Kunnen ze dat nou echt niet beter?

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor lekkerbek » 14 nov 2017 18:22

Wat verdrietig zo'n brief! Wat zijn we als mensen toch eigenwillige schepselen, die ons eigen weg uitstippelen ipv achter de Heere aan te gaan. Deze zaak heeft alleen nog maar verliezers. Wat heeft iedereen die hier mee te maken heeft gebed nodig.
Wat heeft de Heere ons hiermee te zeggen? Ik denk dat we op Hem moeten vertrouwen en niet op mensen. Niet op predikanten, niet op kerkenraadsleden, niet op elkaar ons vertrouwen stellen maar op Hem. En als we terecht worden gewezen dan bedenken dat de Heere hier iets mee voor heeft. Van de minste te zijn is nog nooit iemand slechter geworden. Integendeel, de Heere zal diegene verhogen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor Chaya » 14 nov 2017 19:19

lekkerbek schreef:Wat verdrietig zo'n brief! Wat zijn we als mensen toch eigenwillige schepselen, die ons eigen weg uitstippelen ipv achter de Heere aan te gaan. Deze zaak heeft alleen nog maar verliezers. Wat heeft iedereen die hier mee te maken heeft gebed nodig.
Wat heeft de Heere ons hiermee te zeggen? Ik denk dat we op Hem moeten vertrouwen en niet op mensen. Niet op predikanten, niet op kerkenraadsleden, niet op elkaar ons vertrouwen stellen maar op Hem. En als we terecht worden gewezen dan bedenken dat de Heere hier iets mee voor heeft. Van de minste te zijn is nog nooit iemand slechter geworden. Integendeel, de Heere zal diegene verhogen.

Wat ik zo verdrietig vind voor jullie kerkverband is, dat er dit jaar een aantal predikanten door de dood zijn weggenomen, en dat waren ernstige roepstemmen, toch?
Ondertussen woedde daar ergens een verbeten oorlog met als gevolg dat er nog een predikant wegvalt.
En de GG komt al herders tekort.
Wat heeft het ons allemaal te zeggen??
irmo schreef:Dat zal ik dan maar als compliment opvatten

Dat mag je zeker. Ik ben er zeker nog intenser door gaan lezen.
irmo schreef:Ik erger me in dezen enorm aan de berichtgeving in het RD. Net een sensatiekrant. Kunnen ze dat nou echt niet beter?

Zij zijn niet helemaal onbevoordeeld he. Ik denk dat dat het is.
rotterdam schreef:2000 jaar en er is niets veranderd ;

Nee precies. En dan maakt het niet uit welk naambordje naast de deur hangt, helaas.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor Prisma23 » 14 nov 2017 19:34

Op refoforum las ik dat het hele verhaal binnenkort aan de orde komt in het programma DKDD

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor lekkerbek » 14 nov 2017 19:36

Dat is idd zeer verdrietig Chaya! Tot het eind der tijden zal dit blijven, de verdeeldheid en liefdeloosheid, dit zal in t eind der dagen (ik denk dat we daarin nu leven) toenemen, en het begint bij het Huis Gods. Heel verdrietig!

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor irmo » 14 nov 2017 19:42

Chaya schreef:Dat mag je zeker. Ik ben er zeker nog intenser door gaan lezen.

Dank u, dank u. ::)) ::))

Zij zijn niet helemaal onbevoordeeld he. Ik denk dat dat het is.

Nee, maar ze zijn wel christenen. En dan horen ze wel een aantal bijbelse principes te hanteren maar daar hebben ze vooralsnog niet zoveel zin in geloof ik.

Bambi

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor Bambi » 14 nov 2017 19:53

Dit gaat niet over die 2 partijen maar over de werknemer die ontslagen werd, omdat hij op het werk zich negatief uitliet over de dominee
Hoe kan die tegenpartij, dat bedrijf, de eisen en beschuldigingen verantwoorden, nl dat ze de werknemer van diefstal beschuldigen, omdat de man de bedrijfstelefoon van de balie pakte om er een geheugenkaartje uit te halen en hem een boete oplegt, omdat hij dat verhaal aan het kamp wat tegenover de dominee heeft verteld, wat dan het verspreiden van gevoelige bedrijfs informatie wordt genoemd?
Sorry, maar dit is wel zo tegen alles wat een Christen zou moeten zijn in staat.

https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/ook-di ... ~a2e1122b/

En diaken gaat weer naar de rechtbank om de dominee in een kort geding met laster te laten stoppen


https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/famili ... ~a1954436/

De dominee benoemt het juist niet in die brief
Sorry mensen, maar mijn respect en begrip is over



Toen mijn ex mij mishandelde, heb ik hem niet eens aangegeven maar een melding laten maken, zodat ik bovenaan de lijst stond bij de politie en ze als eerste naar mij toe kwamen in geval van nood. Dit mede omdat mensen in emoties fouten maken en hij afhankelijk was van bewijs van goed gedrag, voor zijn baan

Dat is van God. Maar wat ik hier nu weer aan extra info lees, dat is niet van God. Als die hele kerk zo is, kan er beter een evangelist naar toe, want dit is geen liefde voor God en naaste en daar past deze teksten bij

1 Johannes 2:9
Die zegt, dat hij in het licht is, en zijn broeder haat, die is in de duisternis tot nog toe.

1 Johannes 2:11
Maar die zijn broeder haat, is in de duisternis, en wandelt in de duisternis, en weet niet, waar hij henengaat; want de duisternis heeft zijn ogen verblind.

1 Johannes 3:15
Een iegelijk, die zijn broeder haat, is een doodslager; en gij weet, dat geen doodslager het eeuwige leven heeft in zich blijvende.

1 Johannes 4:20
Indien iemand zegt: Ik heb God lief; en haat zijn broeder, die is een leugenaar; want die zijn broeder niet liefheeft, dien hij gezien heeft, hoe kan hij God liefhebben, Dien hij niet gezien heeft?


Maar goed, we hebben hier wel een bewijs dat de dominee het gelijk meer aan zijn kant heeft
Want hij benoemt niet in die brief over het misbruik en de diaken gaat naar de rechtbank om hem ervan te beschuldigen dat hij het wel verspreidt.
Dan is in mijn opinie de diaken degene die graag in de belangstelling staat

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor Cicero » 14 nov 2017 20:02

Bambi schreef:Maar goed, we hebben hier wel een bewijs dat de dominee het gelijk meer aan zijn kant heeft
Want hij benoemt niet in die brief over het misbruik en de diaken gaat naar de rechtbank om hem ervan te beschuldigen dat hij het wel verspreidt.
Dan is in mijn opinie de diaken degene die graag in de belangstelling staat

Onzin, de partij van de diaken gaat niet specifiek om die brief naar de rechtbank. De kerkenraad moest ophouden met bepaalde beschuldigingen jegens de diaken, en dat hebben ze niet gedaan.

Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1626
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor Omega » 14 nov 2017 20:04

Twee opmerkelijke zaken in de brief van de dominee. 1. Wat hij over de Ger. Gem. zegt: dit is niet meer de ware kerk. 2. Wat hij wonderlijk genoeg niet zegt: ik heb u altijd bij Christus willen brengen. Dat zou toch de belangrijkste drijfveer van een knecht des Heeren moeten zijn. En misschien is dat laatste punt wel de belangrijkste oorzaak van deze ellende. Want dan ga je geen voeten meer wassen, maar oren.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Bambi

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor Bambi » 14 nov 2017 20:06

Prisma23 schreef:Op refoforum las ik dat het hele verhaal binnenkort aan de orde komt in het programma DKDD

De Kruiningers Draaien Door?

Bambi

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor Bambi » 14 nov 2017 20:17

Cicero schreef:Onzin, de partij van de diaken gaat niet specifiek om die brief naar de rechtbank. De kerkenraad moest ophouden met bepaalde beschuldigingen jegens de diaken, en dat hebben ze niet gedaan.

Lees jij in die brief over het misbruik?
Juist niet

Sorry, maar iedereen heeft verantwoording voor zijn eigen gedrag en je kunt nooit zeggen dat je zo deed omdat die ander zo deed.
Daarom hamer ik ook zo op die persoonlijke relatie met God en naar Hem leren luisteren, dan krijg je dit soort toestanden niet. Nu halen ze hun gelijk uit regels, emoties en de mening van de meerderheid

Laat ze zich maar leren buigen voor God en Zijn stem in hun binnenste leren verstaan, dan moeten je eigen ik, je eigen emoties en je eigen wil al wijken

Hoe haalt het bedrijf het in zijn harses om die man te ontslaan, omdat hij negatief praat over iemand. Dan heb je wel zo;n balk in je eigen oog En daar gaan ze allemaal naar de rechter, opgenaaid door eigen ik en de duvel, allemaal van God los dus, door eigen schuld
En mag ik 1 tip geven?
Gebruik niet God Zijn naam voor dit
Geef die man zijn baan terug en hou op met die bullshit en diaken, geen kort geding, maar praten met de dominee en dominee, zoek Gods wil, mensen kijken naar wat je als voorbeeld geeft
En advocaten, ga ergens anders proberen extra geld te verdienen, ipv met dit opnaaien

Bambi

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor Bambi » 14 nov 2017 20:39

En ergens moet ik ook nog lachen om het stompzinnige bekrompen denken en handelen

Dominee via de rechter willen verbieden om nog te vertellen over het misbruik.Terwijl meneer het zelf aan de media heeft verteld, waardoor heel Nederland het al weet

Een bedrijf dat een werknemer ontslaat voor dingen over een ander zeggen en van diefstal beschuldigen, omdat hij zijn kaartje uit de telefoon haalt. Hij kan ook jullie van hetzelfde beschuldigen, namelijk diefstal van inkomen en zijn geheugenkaartje en smaad

Dus als je denkt dat dit de oplossing is, van een probleem door jullie zelf veroorzaakt,wat een simpel denken.
Dit lost niks anders op, dan liefde, die verdwijnt


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten