'Refogate' Kruiningen

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor Race406 » 18 okt 2017 22:20

Ik weet er het fijne niet van. Als hij de beschuldiging uit zijn duim heeft gezogen dan is het wel ernstig ja. We zien wel.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Bambi

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor Bambi » 18 okt 2017 22:20

Race406 schreef:De beste man heeft net een beroep naar Zuid Afrika gekregen. Ben benieuwd! Als de classis vindt dat ds. Bredeweg censurabel is dan kan hij dat beroep niet aannemen lijkt mij. Of het zou "een mooie oplossing" zijn. Maar is het dan nog roeping of een menselijke redenatie om het eventueel aan te nemen? Zomaar wat gedachten... Laten we hopen dat ze er met elkaar alsnog uitkomen. Rotzooi in de kerk is geen reclame...

Daar is oproer genoeg. Misschien moet hij er inderdaad heen, om een lesje te leren

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor johannes1 » 20 okt 2017 11:20

Bambi schreef:Ik snap trouwens niet waarom deze dominee nog op de kansel staat. Dat is geen herder, maar een oproerkraaier

Waarmee hij gelijk de figuurlijke zwarte piet is. Misschien heeft pietje wel gezegd dat jantje iets gedaan heeft tegen karel en heeft karel dat voor waar gehouden, maar blijkt achteraf dat het eigenlijk pietje was die verkeerd is geweest. Dus tot dan wachten we rustig af zonder te oordelen of te veroordelen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Bambi

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor Bambi » 20 okt 2017 17:43

johannes1 schreef:Waarmee hij gelijk de figuurlijke zwarte piet is. Misschien heeft pietje wel gezegd dat jantje iets gedaan heeft tegen karel en heeft karel dat voor waar gehouden, maar blijkt achteraf dat het eigenlijk pietje was die verkeerd is geweest. Dus tot dan wachten we rustig af zonder te oordelen of te veroordelen.

Wat het verhaal ook wezen mag, dit heb ik niet kunnen vinden

2 Thimotheüs 2:24 En een dienstknecht des Heeren moet niet twisten, maar vriendelijk zijn jegens allen, bekwaam om te leren, en die de kwaden kan verdragen;
25 Met zachtmoedigheid onderwijzende degenen, die tegenstaan; of hun God te eniger tijd bekering gave tot erkentenis der waarheid;

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor lekkerbek » 20 okt 2017 19:24

@Bambi daar heb je gelijk in, maar ook over onze houding staat heel wat geschreven. Niet oordelen, niet met anderen over iemand oordelen of roddelen etc etc. Laat degenen die het onderzoek leiden maar hun werk doen, ook onder ons gebed. Ik sta niet graag in hun schoenen, ben veel te fel en denk met een half woord al te weten hoe het zit. Mij kunnen ze dus niet gebruiken. Laten we maar bidden of er meerdere Salomo's in de commissie mogen zitten.

Bambi

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor Bambi » 20 okt 2017 20:32

ik weet het.

Laat ook maar. Maar ik weet wel dat als iemand tegen een dominee vertelt dat hij in geestelijke zin overspel heeft gepleegd, dit niet lichamelijk is.
Dat is naar iemand kijken met begeerte
En als hij dan mans genoeg is om dat zelfs te bekennen, dan heeft hij een beter zondebesef dan iedere andere man in de wereld, die daar ook aan bezondigt maar smoezen verzint
En als een man dat aan een dominee bekent en die laat hem openlijk schuldbelijdenis doen, terwijl bijna iedere man zich daar wel eens aan bezondigd heeft, tja................

Wie zonder zonde is
En dan daarboven op nog eens een aanklacht tegen het 5e gebod. Hier zijn blijkbaar familiebanden die ook verborgen waren.
Wist niet dat de dominee als vader gezien moet worden...........................

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor benefietdiner » 06 nov 2017 18:26

Classis Goes GG neemt „nog geen finaal besluit” in zaak Kruiningen

De classis Goes van de Gereformeerde Gemeenten (GG) heeft in haar vervolgvergadering, op donderdag 2 november, verder gesproken over de ”zaak Kruiningen”. Tijdens deze vergadering zijn „nadere, maar nog geen finale besluiten genomen.”
Dat maakte het moderamen (bestuur) van de classis Goes zaterdag bekend. „Om het proces waarin we ons nu bevinden niet te verstoren, worden verder geen mededelingen gedaan”, aldus het moderamen. „Op woensdag 15 november zal de classisvergadering voortgezet worden.”

De zaak Kruiningen speelt sinds eind vorig jaar en zorgt sindsdien voor veel onrust in het Zeeuwse dorp en daarbuiten.

https://www.rd.nl/kerk-religie/classis- ... -1.1442885

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor benefietdiner » 13 nov 2017 18:29

Het spreekwoordelijk ‘de kogel is door de kerk’ is hier wel letterlijk van toepassing.

Nieuwe episode kerkrel Kruiningen: dominee stapt op

https://www.ad.nl/binnenland/nieuwe-epi ... a23c6118b/

https://www.rd.nl/kerk-religie/ds-g-bre ... -1.1444956

en… kijk eens aan we hebben er in Kruiningen een nieuw kerkverband bij de ‘vrije gereformeerde gemeente’

Bredeweg: 'Men hield mij voor een satan'

https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/bredew ... ~a9fd4082/

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor StillAwake » 13 nov 2017 21:52

benefietdiner schreef:Het spreekwoordelijk ‘de kogel is door de kerk’ is hier wel letterlijk van toepassing.

Nieuwe episode kerkrel Kruiningen: dominee stapt op

https://www.ad.nl/binnenland/nieuwe-epi ... a23c6118b/

https://www.rd.nl/kerk-religie/ds-g-bre ... -1.1444956

en… kijk eens aan we hebben er in Kruiningen een nieuw kerkverband bij de ‘vrije gereformeerde gemeente’

Bredeweg: 'Men hield mij voor een satan'

https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/bredew ... ~a9fd4082/

Gezien het feit dat er weer een clubje bijgekomen is weet ik wel wie hier het hardst lacht.
Er is er maar 1 die baat heeft bij een extra stuk verdeeldheid...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor Tante Pollewop » 13 nov 2017 22:07

Ds. Bredeweg schreef:Men mocht ongestraft mijn prediking bestrijden, mij smaden, beledigen en voor een ‘satan’ houden.

Ik vind dit nogal eng. Heeft hij zelf niet door dat hij het beeld van een dictatordominee bevestigd?

En dan zullen er ook nog mensen zijn die dit alles voor zoete koek slikken... :o

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor Cicero » 14 nov 2017 10:46

Volgens de heer Bredeweg heeft de Heere wonderlijk wegen geopend zodat ze uit Zijn hand een plaats ontvingen om vanaf zondag samen te komen.

https://twitter.com/JoeriWisse/status/9 ... 3741363200

Duss..

sydneylover
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2010 11:18

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor sydneylover » 14 nov 2017 11:21

Het gaat mij niet eens om wie wat gedaan heeft, waar twee vechten hebben twee schuld.


Persoonlijk heb ik er hele grote moeite mee dat de dominee in dit stadium nog steeds durft te beweren dat 'de Heere wonderlijk wegen heeft geopend'. Jezelf op zo'n manier achter onze Schepper verschuilen vind ik zeer misleidend, immers daarmee sluit je iedere transparante discussie uit..

Wat ik zie in de reacties is iemand die totaal niet in de spiegel van zelfreflectie kijkt maar alle schuld buiten zichzelf legt. Het komt erg narcistisch over!

Bambi

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor Bambi » 14 nov 2017 12:30

Als ik de brieven en de latere verklaringen lees in het verslag van de rechtszaak, is de ouderling ook erg dubbel

Dus beide partijen zijn fout

Misschien is het juist wel wijs dat de dominee dus maar vertrokken is

En verder weet ik niet wat ik er van vinden moet.
Weet wel dat de dominee via de ger gem de baan als dominee geleerd en gekregen heeft. Dus vind zelf dan ook, dat hij eerst rustig de classis af moet wachten. En als die besluiten dat hij gewieberd wordt, pas een eigen kerk mag beginnen.
Vind het iets te voortvarend allemaal. In deze ellende een eigen kerk beginnen en gewoon doorpreken is niet goed
Problemen moeten eerst opgelost worden, voordat een dominee Gods Woord kan brengen.
Want ook hij is niet vrij van schuld, maar ik hoor geen schuldbekentenis, maar het lijkt meer de eer van de dominee, dan van God
Dan kun je als dominee beter even niet gaan preken, maar netjes afwachten tot alles op de plek waar hij toen wel door God aangesteld is en zelf mede schuldig aan ellende is, afgehandeld is

Bambi

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor Bambi » 14 nov 2017 12:57

Hoop trouwens niet dat hij zondag gaat preken over zonde en schuld enzo :mrgreen:

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor lekkerbek » 14 nov 2017 14:42

Mee eens Bambi dat de ds er beter aan deed om eerst alles af te wachten. Ik geloof gelijk dat het slopend is die onzekerheid maar als we de Heere in Zijn weg mogen volgen zal niemand bedrogen uitkomen. Dit is geen juiste beslissing geweest, en idd de duivel lacht, de wereld ook!


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten