reformatorische gezindte sociologisch toevluchtsoord

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

reformatorische gezindte sociologisch toevluchtsoord

Berichtdoor benefietdiner » 19 jul 2017 14:40

"Verdeeldheid in reformatorische gezindte is een oordeel van God"
"De reformatorische gezindte is een soort sociologisch toevluchtsoord geworden voor onbekeerde mensen. (...) Kerkelijke eenheid is een noodzakelijke voorwaarde om islamisering en secularisatie tegen te gaan."
Lees het artikel https://cip.nl/63441-dr-g-a-van-den-bri ... QhtOcRUUGQ
of bekijk de lezing: https://youtu.be/9wJ6WNvMDIY
Eens of niet?

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: reformatorische gezindte sociologisch toevluchtsoord

Berichtdoor rotterdam » 20 jul 2017 02:20

benefietdiner schreef:"Verdeeldheid in reformatorische gezindte is een oordeel van God"
"De reformatorische gezindte is een soort sociologisch toevluchtsoord geworden voor onbekeerde mensen. (...) Kerkelijke eenheid is een noodzakelijke voorwaarde om islamisering en secularisatie tegen te gaan."
Lees het artikel https://cip.nl/63441-dr-g-a-van-den-bri ... QhtOcRUUGQ
of bekijk de lezing: https://youtu.be/9wJ6WNvMDIY
Eens of niet?


“Kerkelijke eenheid is een noodzakelijke voorwaarde om islamisering en secularisatie tegen te gaan. Als dit er niet is hebben we als christenen geen weerstand. = 100% mee eens daarbij - het een Goddelijke opdracht.

"Verdeeldheid in reformatorische gezindte is een oordeel van God" = oneens, wij hebben de troep gemaakt dus niet afschuiven op God, zelf opruimen.

"Ieder gemeentelid moet persoonlijk door het geloof met Christus verbonden zijn - Ik zie in de gereformeerde gezindte vaak gebeuren dat mensen die onbekeerd zijn als volwaardig lid van de gemeente worden toegelaten. Dan is er geen kerkelijke eenheid, want er is geen vereniging met Jezus Christus.”". = dubbel,
ik begrijp de dominee maar zo'n stelling roept veel vragen op.

God had gezien dat Noach rechtvaardig was maar toch mogen ook zijn vrouw en de kinderen mee in de ark. Wel in de ark - niet in de kerk ?
De hele familie wordt gered door het goede werk van Rachab. Gered door God maar niet in de kerk ?
Want de ongelovige man is geheiligd door de vrouw, en de ongelovige vrouw is geheiligd door den man - wel geheiligd door God maar niet in de kerk ?
Is het niet zo dat God de zon laat opgaan over bozen en goeden.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: reformatorische gezindte sociologisch toevluchtsoord

Berichtdoor MoesTuin » 23 jul 2017 11:53

Het is denk ik in het algemeen bezien wel zo dat vroeger heel veel uit oprechte overtuiging gebeurde en het tegenwoordig zo vervlakt is geworden dat de kinderen klein kinderen achter klein kinderen veel uit gewoonte of omdat het zo hoort, men is het zo gewendt, heeft overgenomen.

Christus oprecht te kennen, in het hart, met het hart is een vereiste inderdaad om waarlijke eenheid in Christus als Kerk te hebben.
"Gelooft in de Heere Jezus en je zult behouden worden" is het enige wat telt globaal samengevat.

(alle kerkordes, scheuringen, meningsverschillen, bij zaken, uiterlijkheden, het valt er allemaal bij in het niet en niets)

Ja Zijn Liefde zocht mij
Ja Zijn bloed dat kocht mij

Daar gaat het om!



Zijn liefde zocht mij teder,
Hij riep mij dag en nacht;
Hij vond en trok mij weder
uit duivels zondemacht.
Hij legde m´ op zijn schouders neer
en bracht mij tot de kudde weer.


Ja, zijn liefde zocht mij,
en zijn bloed, dat kocht mij;
Door genade ben ´k een kind van God.
Door genade ben ´k een kind van God.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten