de moordenaar en het ongelovige vrouwtje

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

katherina
Verkenner
Verkenner
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 jun 2017 10:39

de moordenaar en het ongelovige vrouwtje

Berichtdoor katherina » 21 jun 2017 10:37

goedemorgen.
Ik ben al een tijdje een meelezer op deze site, maar nu heb ik voor de eerste keer de behoefte om iets op het forum te schrijven. Gisteren las ik de vraag die gesteld was over de moordenaar en het ongelovige vrouwtje. En ik begrijp het antwoord van de dominee, maar toch kan ik er niet mee uit de voeten. Ik ben vast een beetje 'advocaat van de duivel', als je de uitdrukking kent, maar als een ongelovige dit antwoord leest, dan zou zijn conclusie toch logischerwijs kunnen wezen, dat het voor God niets uitmaakt hoe je je leven leeft, als je maar gelooft en berouw hebt van je zonden?
Immers, goede werken maken niet zalig, dat komt van God. En als we ons bekeren en onze zonde belijden dan rijkt Gods' hand naar ons.
En natuurlijk, we mogen niet roven, plunderen en moorden en de meesten van ons willen dat ook helemaal niet, maar als we het zouden doen, en we komen tot God en bidden om vergeving, dan is het toch goed?
Hoe goed de dominee het ook bedoelt, ik denk niet dat dit hetgene is wat hij bedoeld. Maar onder de reacties staat altijd dat de vragenrubriek niet de plek is om in discussie te gaan met de dominee, dus ik dacht, dan probeer ik het maar hier.
Bedankt voor het lezen.

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: de moordenaar en het ongelovige vrouwtje

Berichtdoor blijblij » 21 jun 2017 10:54

katherina schreef: als een ongelovige dit antwoord leest, dan zou zijn conclusie toch logischerwijs kunnen wezen, dat het voor God niets uitmaakt hoe je je leven leeft, als je maar gelooft en berouw hebt van je zonden?