-

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

bernard 3
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 okt 2014 10:28

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor bernard 3 » 22 jun 2017 17:54

*Verwijderd door moderator. De door jouw genoemde punten zijn in andere topics al door je aan de orde gebracht. Graag daar verder.*

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Chaya » 23 jun 2017 11:43

Marnix schreef:1. Een alcoholist die van de alcohol af is en helemaal niet meer drinkt, tegen anderen gaat zeggen: Jij mag niet af en toe drinken, dan ben je fout.
2. Een instantie zegt: Omdat het voor sommige mensen niet goed is om uberhaupt te drinken mag niemand meer drinken. Drinken is fout!

Nou, dat moet je niet zeggen. Mensen die gestopt zijn met een verslaving, kunnen behoorlijk fanatiek daarin zijn. :wink:
Marnix schreef:Of in jouw voorbeeld: Als die bekeerde vrouw iedere andere vrouw die wel een broek draagt, met de nek aankijkt veroordeeld of probeert terech te wijzen. Of iemand die op een goede manier gebruik maakt van de tv, op basis daarvan veroordeelt. Of iemand die het haar verft terecht gaat wijzen.

Iemand die zichzelf echt heeft leren kennen, zal dit niet doen. Ze houden het bij zichzelf.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor coby5 » 23 jun 2017 12:58

Mijn oom was zwaar gereformeerd, maar hij had wel een tv. Hij keek alleen natuurprogramma's en Toon Hermans lol.

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor blijblij » 23 jun 2017 19:31

Dan kon hij zeker goed schelden op die lichtzinnige katholieken ;)

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor rotterdam » 27 jun 2017 17:52

Hypocrisie in het R.D. - het R.D. schrijft ; De foto’s van het bezoek van Willem Alexander en Maxima aan de paus verraden dat hier eerder sprake was van een audiëntie en niet van een staatsbezoek. Koningin Máxima maakte een buiging voor de paus toen ze hem een hand gaf. Ze droeg een zwarte mantilla, een traditionele sluier die hoort bij religieuze plechtigheden. Ze onderwierp zich aan het protocol van de paus, dat zwarte kleding voorschrijft. Daarmee is de opstelling van koningin Máxima heel anders dan die van Angela Merkel, die zonder hoofddeksel en in broekpak de paus bezocht, of van koningin Elizabeth, die in het lila gekleed was.

Zowel Merkel als koningin Elisabeth zijn beide niet R.K.
Het Reformatorisch Dagblad kan er maar niet aan wennen dat we een Rooms Katholieke koningin hebben.
Het R.D. is vaak overdreven koningsgezind maar dan moet de koningin zich wel een beetje gereformeerd gedragen. :mrgreen:

Bambi

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Bambi » 27 okt 2017 22:39

Gelukkig is God een stuk milder

Toen mijn vader overleden was, moest ik zoeken naar zwarte kleding om te dragen tijdens de condoleance en tijdens de rouwdienst/begrafenis
Ik had nog een lange zwarte rok, maar kwam er achter dat ik toch wel wat aangekomen was. Dus wat nu? Nieuwe kleding gaan kopen, terwijl ik juist zuiniger moest gaan leven? Toen attenteerde God me op mijn nette zwarte broek met 2 bijbehorende zwarte shirts voor beide dagen 1
Ik was dat ene allang vergeten, was zelfs verbaasd dat ik dat nog had.
Dus die kleding trok ik aan.
de rouwdienst werd in de aula gehouden van het verpleeghuis, dus een hoedje hoefde toch niet
En vorige week drong het pas tot me door wat er gebeurd was

Ik had tijdens een dienst van de GerGem, op Gods aanwijzing een lange broek gedragen en geen hoedje.
Ik had er eerder niet eens bij stilgestaan, want het was toch niet in de kerk maar in de aula van een verpleeghuis?
Maar God wist wel beter hè? Alweer een bevestiging dat met tekst over vrouwen kleren iets anders bedoeld worden

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Teus » 29 okt 2017 16:11

Chaya schreef: Iemand die zichzelf echt heeft leren kennen, zal dit niet doen. Ze houden het bij zichzelf.

Ik denk het niet, ze brengen het bij God, ze bidden voor ze.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Teus » 29 okt 2017 16:22

Bambi schreef:Gelukkig is God een stuk milder

Toen mijn vader overleden was, moest ik zoeken naar zwarte kleding om te dragen tijdens de condoleance en tijdens de rouwdienst/begrafenis
Ik had nog een lange zwarte rok, maar kwam er achter dat ik toch wel wat aangekomen was. Dus wat nu? Nieuwe kleding gaan kopen, terwijl ik juist zuiniger moest gaan leven? Toen attenteerde God me op mijn nette zwarte broek met 2 bijbehorende zwarte shirts voor beide dagen 1
Ik was dat ene allang vergeten, was zelfs verbaasd dat ik dat nog had.
Dus die kleding trok ik aan.
de rouwdienst werd in de aula gehouden van het verpleeghuis, dus een hoedje hoefde toch niet
En vorige week drong het pas tot me door wat er gebeurd was

Ik had tijdens een dienst van de GerGem, op Gods aanwijzing een lange broek gedragen en geen hoedje.
Ik had er eerder niet eens bij stilgestaan, want het was toch niet in de kerk maar in de aula van een verpleeghuis?
Maar God wist wel beter hè? Alweer een bevestiging dat met tekst over vrouwen kleren iets anders bedoeld worden


Geweldig Bambi, hier wil God iets kenbaar maken, een misverstand uit de weg ruimen, maar wat doen we ermee......wellicht denken dat jij God niet begrepen hebt.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Johan100 » 30 okt 2017 09:08

Jakobus 1:27: "De zuivere en onbevlekte godsdienst voor God en de Vader is deze: wezen en weduwen bezoeken in hun verdrukking, en zichzelf onbesmet bewaren van de wereld''.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Nonsens
Verkenner
Verkenner
Berichten: 77
Lid geworden op: 23 okt 2017 10:02

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Nonsens » 30 okt 2017 11:03

Teus schreef:Geweldig Bambi, hier wil God iets kenbaar maken, een misverstand uit de weg ruimen, maar wat doen we ermee......wellicht denken dat jij God niet begrepen hebt.


We moeten ook oppassen dat we de beleving van één iemand niet gaan verheffen tot wet.
:D :D :D :D :D

Bambi

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Bambi » 30 okt 2017 15:42

Nonsens schreef:We moeten ook oppassen dat we de beleving van één iemand niet gaan verheffen tot wet.

Nee, dat moeten we ook vooral maar niet doen

Als je daarnaast zet dat mannen en vrouwen dus in beeld van de huidige aan de maatschappij geaccepteerde en aangepaste mode ideëen, beiden dameskleding droegen in de Bijbel, zelfs de Heere Jezus droeg dus jurken
Maar hé, wie ben ik om dat dan te veroordelen?
Gelukkig ben ik al van mezelf niet zo kortzichtig. :mrgreen:

Bambi

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Bambi » 30 okt 2017 15:50

Ik zie al die oordelende mannen later wel in de hemel
Allen in een jurk

Bambi

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Bambi » 30 okt 2017 16:08

Laat ik het nog duidelijker zeggen
Mannen horen ook geen broeken te dragen, maar jurken en vrouwen horen jurken tot de grond te dragen
Dat was de kleding voor mannen en vrouwen
En wie is er dus zonder zonde in het dragen van de kleding?

Waarbij ik nog de kanttekening wil plaatsen dat bij mannen meer lichaamsdelen en wat er mee gebeurd, zichtbaar is in broeken dan bij vrouwen
Dus wat zal God vinden van die mannenbroeken, als het gaat om oorbaar kleden?

Dus we kunnen met het vingertje wijzen naar vrouwen die damesbroeken dragen, die trouwens tot op de grond komen
Of hand in eigen boezem steken

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Marnix » 30 okt 2017 17:50

Ik mag hopen dat wat er bij mannen kan gebeuren, niet op straat zichtbaar is, ongeacht of je een broek of jurk draagt ;-)

En ja, de kledingregels zijn wel bijzonder. Vroeger droegen mannen en vrouwen gewaden. Dat was prima. Later kreeg je broeken, die werden eerst door mannen gedragen. Dat was een prima verandering. En toen kwamen er broeken voor vrouwen en werd er opeens door sommigen gezegd: Maar dat is geen vrouwenkleding maar mannenkleding. Waarom is de ene culturele verandering wel prima en de andere niet? Dat een vrouw geen mannenkleding en vice versa moet dragen houdt in dat je als man gewoon koopt wat op de mannenafdeling hangt en als vrouw wat op de damesafdeling hangt. En daar hangen ook broeken. Niets mis mee dus.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bambi

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Bambi » 30 okt 2017 20:28

Marnix schreef:Ik mag hopen dat wat er bij mannen kan gebeuren, niet op straat zichtbaar is, ongeacht of je een broek of jurk draagt ;-)

:mrgreen:
Marnix schreef:IEn ja, de kledingregels zijn wel bijzonder. Vroeger droegen mannen en vrouwen gewaden. Dat was prima. Later kreeg je broeken, die werden eerst door mannen gedragen. Dat was een prima verandering. En toen kwamen er broeken voor vrouwen en werd er opeens door sommigen gezegd: Maar dat is geen vrouwenkleding maar mannenkleding. Waarom is de ene culturele verandering wel prima en de andere niet? Dat een vrouw geen mannenkleding en vice versa moet dragen houdt in dat je als man gewoon koopt wat op de mannenafdeling hangt en als vrouw wat op de damesafdeling hangt. En daar hangen ook broeken. Niets mis mee dus.

De enige kledingregels van God voor ons nu zijn, dat je anderen niet moet verleiden met je kleding.
En dat geldt voor zowel mannen als vrouwen
Als je kleding draagt waar je dat niet mee doet, dan is het goed wat je draagt
En dat weet een ieder voor zichzelf wel wat daar onder valt
Een vrouw die zich sexy voelt in haar kleding, zit dus al fout
Moeten we dan maar zakken dragen? Nee, er is een verschil tussen sexy en vrouwelijk
En als je als vrouw uit moet kijken met je kleding hoe je moet zitten en dat je niet moet bukken, weet je al genoeg
En het ergste is dat daar niet tegen gewaarschuwd wordt in de kerk. Nee tegen een broek, want ach, die korte rok en decolleté is maar een hype en mag zelfs de kerk in.

Maar een man moet bij mij niet aankomen dat ik geen lange broek moet dragen, de broek voor de man, was net zo goed niet van God en een afwijking van de Bijbelse regels toen.

En net als je toen damesjurken had, heb je nu damesbroeken
En anders ook maar terug naar de mannenkleding die door God als mannenkleding is ingesteld, een jurk dus, vooral in de kerk
(Ben wel benieuwd naar de smoezen van de mannen om hier onderuit te komen)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten