-

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bambi

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Bambi » 21 nov 2017 17:50

Als je nu bedenkt dat God een hekel had en heeft aan hoererij en aan afgodendiensten. Dat laatste was voor God ook hoererij en vreemdgaan naar Hem toe.
Veel teksten verwijzen daar ook naar toe, zoals die tekst over vrouwen in mannenkleding
Dat gebeurde om mensen van hetzelfde geslacht te verleiden, maar ook in de afgodendienst
Het ging niet over om niet gelijkvormig te zijn aan de heidenen in kleding, maar omdat de Joden het met dezelfde reden deden als de heidenen

Al je dus een Buddha in je huis hebt of een tempel bezoekt, dan doe je aan hoererij tegen God
Als je een tattoo met een teken van een afgodendienst hebt, of om een persoon te verafgoden, doe je aan hoererij tegen God
Als je met een decolleté tot aan je navel loopt, doe je aan hoererij
Als je met een minirok loopt die niets verhult doe je aan hoererij

Als je een legging aan hebt onder die minirok, of een lange broek aan hebt, waarin je niet kan liplezen of waarin je geen bilnaad erboven uit ziet komen, dan doe je niks verkeerd

Maar ook als je een dominee verheerlijkt ook al gaat die tegen Gods woord in en die dominee zijn woorden boven Gods woorden stelt, doe je aan hoererij tegen God

en als je dan bedenkt dat dominees zelfs artikelen schrijven tegen de legging of regels die tegen Gods Woord ingaan als leidraad voor de kerk en je daarvan belijdenis moet doen, om gedoopt te mogen worden of Gods Zegen over een huwelijk te mogen krijgen, is ook hoererij tegen God
En een kerk die een homohuwelijk instelt, is dus een hoerenkast
Die hoeven niet meer te preken uit het 7e gebod en als ze ook nog een vrouwelijke dominee hebben, hoeven helemaal niet meer te preken over wat dan ook
Want als God zegt dat een vrouw in de kerk haar mond moet houden, moet ze niet op de preekstoel gaan staan. Want dan kan God je nooit geroepen hebben tot het predikambt

Zomaar wat futiliteiten, vanaf de bank in mijn heren joggingbroek (wat totaal niet sexy is), op een forum, waar vrouwen wel mogen praten van God.

Bambi

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Bambi » 21 nov 2017 18:37

Dat zijn pas donderpreken over de waarheid en zonde :mrgreen:

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor naamloos » 21 nov 2017 19:19

Bambi schreef:Als je nu bedenkt dat God een hekel had en heeft aan hoererij en aan afgodendiensten. Dat laatste was voor God ook hoererij en vreemdgaan naar Hem toe.
Veel teksten verwijzen daar ook naar toe, zoals die tekst over vrouwen in mannenkleding
Dat gebeurde om mensen van hetzelfde geslacht te verleiden, maar ook in de afgodendienst
Het ging niet over om niet gelijkvormig te zijn aan de heidenen in kleding, maar omdat de Joden het met dezelfde reden deden als de heidenen

Al je dus een Buddha in je huis hebt of een tempel bezoekt, dan doe je aan hoererij tegen God
Als je een tattoo met een teken van een afgodendienst hebt, of om een persoon te verafgoden, doe je aan hoererij tegen God
Als je met een decolleté tot aan je navel loopt, doe je aan hoererij
Als je met een minirok loopt die niets verhult doe je aan hoererij

Als je een legging aan hebt onder die minirok, of een lange broek aan hebt, waarin je niet kan liplezen of waarin je geen bilnaad erboven uit ziet komen, dan doe je niks verkeerd

Maar ook als je een dominee verheerlijkt ook al gaat die tegen Gods woord in en die dominee zijn woorden boven Gods woorden stelt, doe je aan hoererij tegen God

En een kerk die een homohuwelijk instelt, is dus een hoerenkast
Die hoeven niet meer te preken uit het 7e gebod en als ze ook nog een vrouwelijke dominee hebben, hoeven helemaal niet meer te preken over wat dan ook
Want als God zegt dat een vrouw in de kerk haar mond moet houden, moet ze niet op de preekstoel gaan staan. Want dan kan God je nooit geroepen hebben tot het predikambt
Ach nou ja, grote kans dat je Jezus tegenkomt want Hij gaat om met hoeren en tollenaren. :mrgreen: En tja, dogma's aan een paar geïsoleerde teksten ophangen ... waar kennen we dat ook weer van? (grrrt, uit die traditonele kerken geloof ik. Tja, dan zou ik ook niet meer gaan)
Bambi schreef:Dat zijn pas donderpreken over de waarheid en zonde
Gedonder over jouw interpretatie van de waarheid en zonde. Sorry hoor, maar ik kan er niks anders van maken!
(God zegt trouwens nergens dat een vrouw in de kerk haar mond moet houden. En Paulus ook niet, kwestie van interpretatie!
En Paulus zei ook niet dat een vrouw een man niet mag onderwijzen, dat zei, volgens Bijbelwetenschappers, iemand die zich voor Paulus uitgaf!)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Bambi

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Bambi » 21 nov 2017 19:47

naamloos schreef:Ach nou ja, grote kans dat je Jezus tegenkomt want Hij gaat om met hoeren en tollenaren. :mrgreen: En tja, dogma's aan een paar geïsoleerde teksten ophangen ... waar kennen we dat ook weer van? (grrrt, uit die traditonele kerken geloof ik. Tja, dan zou ik ook niet meer gaan)Gedonder over jouw interpretatie van de waarheid en zonde. Sorry hoor, maar ik kan er niks anders van maken!
(God zegt trouwens nergens dat een vrouw in de kerk haar mond moet houden. En Paulus ook niet, kwestie van interpretatie!
En Paulus zei ook niet dat een vrouw een man niet mag onderwijzen, dat zei, volgens Bijbelwetenschappers, iemand die zich voor Paulus uitgaf!)

Jezus ging inderdaad met hoeren en tollenaars om, maar niet om hun praktijken in te zegenen of vanaf de kansel als voorbeeld te stellen van Gods liefde :)nico

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor naamloos » 21 nov 2017 22:10

Bambi schreef:Jezus ging inderdaad met hoeren en tollenaars om, maar niet om hun praktijken in te zegenen of vanaf de kansel als voorbeeld te stellen van Gods liefde
Juist. Echter interpreteer ik, en vele anderen, een relatie van liefde en trouw en vrouweljjke dominees niet als zonde en hoererij.
En God zegent hun werk, er komen mensen tot bekering, geloof en levensheiliging in de 'hoerenkast'.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Bambi

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Bambi » 21 nov 2017 22:11

Moest ineens denken aan een ander futiliteitje

het hoedje, of de muts ed

Wie heeft hem op tijdens het bidden thuis, op het werk, in de auto, aan tafel of waar dan ook
Want dat staat er namelijk, je mag niet met ongedekt hoofd bidden

Hoewel Paulus helemaal geen punt van dat gedekte hoofd wil maken, ik ook niet trouwens. Maar degenen die het wel doen, plak dat hoedje maar op je hoofd, dan kun je overal bidden c|:) <|:) (:3 [|:) :(br <:) :)bezem 6:)

(Keus zat 8) )

Bambi

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Bambi » 21 nov 2017 22:24

naamloos schreef:Juist. Echter interpreteer ik, en vele anderen, een relatie van liefde en trouw en vrouweljjke dominees niet als zonde en hoererij.
En God zegent hun werk, er komen mensen tot bekering, geloof en levensheiliging in de 'hoerenkast'.

Oh nee meid, echt waar? maar dan is alles geoorloofd
Ook op andere plekken komen mensen tot geloof ed
Zelfs in bed bij hoeren
Dus leef maar raak, God moet het toch doen, maakt niet uit waar je bent of wat je doet
En bekeert u van de zonden die u hier wel mag doen van God, die snap ik dan niet zo. :-k

Zo klinkt dat

Laat maar weer.............................dit geeft knopen in mijn simpele hoofdje :(old

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor naamloos » 21 nov 2017 22:41

Bambi schreef:Oh nee meid, echt waar? maar dan is alles geoorloofd
Ook op andere plekken komen mensen tot geloof ed
Zelfs in bed bij hoeren
Dus leef maar raak, God moet het toch doen, maakt niet uit waar je bent of wat je doet
En bekeert u van de zonden die u hier wel mag doen van God, die snap ik dan niet zo.

Zo klinkt dat
Jij isoleert teksten. Doe eens een paar grote stappen terug en kijk naar het geheel, naar de geest ipv de letter.
En je kent toch wel het verschil tussen moreel en immoreel? Als je dat nou eens in je achterhoofd houdt dan weet je dat "alles kan en leef maar raak" een beetje anders ligt dan jij doet voorkomen.
Bovendien, is dat ook je reactie als mensen bij mannelijke voorgangers tot, bekering en levenheiliging komen?
Laatst gewijzigd door naamloos op 21 nov 2017 23:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

remco2015
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 mar 2015 14:23

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor remco2015 » 21 nov 2017 23:00

De tv en het internet hoort allemaal bij Gods plan. Juist het internet kan goed gebruikt worden om het evangelie naar andere mensen te brengen.
Uiteraard is er ook veel rotzooi op internet maar de mens heeft een eigen keuze.
Maar juist internet wordt door God gezien als een middel om mensen te bereiken die niet een bijbel in hun land mogen hebben.

Bambi

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Bambi » 22 nov 2017 00:19

naamloos schreef:Jij isoleert teksten. Doe eens een paar grote stappen terug en kijk naar het geheel, naar de geest ipv de letter.
En je kent toch wel het verschil tussen moreel en immoreel? Als je dat nou eens in je achterhoofd houdt dan weet je dat "alles kan en leef maar raak" een beetje anders ligt dan jij doet voorkomen.
Bovendien, is dat ook je reactie als mensen bij mannelijke voorgangers tot, bekering en levenheiliging komen?

Een vrouw mag profeteren, das wat anders dan preken
Heb het trouwens andersom meegemaakt in de PKN. Iemand die overstapte van de ger gem naar de PKN gelooft de helft vd Bijbel niet meer, gelooft niet meer dat hel en de duvel bestaan en gelooft alleen nog maar dat de Heere Jezus een gewone man was.
Dus kiek mar uut, jij gelooft al niet meer dat veel delen vd Bijbel waar zijn enz
Maar ook bij bepaalde mannelijke 'dominees' juich ik niet. Meestal blijven zulke 'bekeerden' in volle aanbidding zo'n 'dominee' volgen enzo


En ja, ik weet heel goed het verschil tussen moreel en immoreel
En ook dat er naar teksten gekeken wordt en op gehamerd die er weer niet toe doen
Zoals de tekst over bidden en profeteren met hoofddeksel voor de vrouw en zonder voor de man
Als je dan bedenkt dat de Heilige Geest in een mens woont en dus ook onder de douche, in bed en overal met je meegaat en bij alles wat je doet is
En dan moet je wat Hij je zegt in bed of onder de douche, met een hoed op vertellen, anders is het een oneer voor je hoofd, of andersom bij mannen juist blootshoofd. Dat kan dus niet kloppen
En dan wel een hoedje op in de kerk. is een beetje hypocriet dan en zeker als je je dan beter voelt dan anderen, die het niet doen. Of zelfs mensen weigert die het niet op hebben
Ach ja, de Heilige geest mag meegenieten wat je in bed uitspookt, in je hart.
En bij alles.
Dan snap ik wel dat velen liever denken dat Hij alleen in de Bijbel tot ons spreekt en dat je die dicht kan doen, of alleen in de kerk en niet thuis
Laatst gewijzigd door Bambi op 22 nov 2017 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor naamloos » 22 nov 2017 00:52

Bambi schreef:Een vrouw mag profeteren, das wat anders dan preken

Wie echter profeteert, spreekt tot mensen woorden van opbouw en vermaning en troost.
Profeteren is Gods woorden doorgeven, precies wat een dominee hoort te doen.
Ik snap werkelijk waar niet dat mensen niet door hebben hoe farizeeërs wetisch en naar de letter de gedachte is dat het ook maar iets uitmaakt of je een boodschap van een man of van een vrouw krijgt. Het gaat om de inhoud, de spreeker/spreekster doet is wat dat betreft niet van belang.
Bambi schreef:En ja, ik weet heel goed het verschil tussen moreel en immoreel
En ook dat er naar teksten gekeken wordt en op gehamerd die er weer niet toe doen
Zoals de tekst over bidden en profeteren met hoofddeksel voor de vrouw en zonder voor de man
Als je dan bedenkt dat de Heilige Geest in een mens woont en dus ook onder de douche, in bed en overal met je meegaat en bij alles wat je doet is
En dan moet je wat Hij je zegt in bed of onder de douche, met een hoed op vertellen, anders is het een oneer voor je hoofd, of andersom bij mannen juist blootshoofd. Dat kan dus niet kloppen
En dan wel een hoedje op in de kerk. is een beetje hypocriet dan en zeker als je je dan beter voelt dan anderen, die het niet doen. Of zelfs mensen weigert die het niet op hebben
Op mijn hoofd geen pet hoor, behalve in de zomer tegen de zon.
Maar verder is diezelfde H.G. ook bij het preken, en als Hij daar een vrouw voor wil gebruiken mag niemand Hem wederstaan.
En net zo als jouw conclusie is dat het niet kan kloppen om altijd en overal een hoed op te hebben (terecht) zijn er tal van Bijbelse argumenten dat het evenmin klopt dat alleen mannen mogen voorgaan en leren. Geen enkele reden om voor zulke dingen ee kerk een hoerenkast te noemen.
En het is met jouw redenering dan evengoed hypocriet om op andere plaatsen als vrouw wel het woord te voeren waardoor anderen, ook mannen, iets leren. Maar in de kerk mag dat dan opeens weer niet. Dat noem ik meten met 2 maten.
Bambi schreef:Ach ja, de Heilige geest mag meegenieten wat je in bed uitspookt, in je hart.
En bij alles.
Dan snap ik wel dat velen liever denken dat Hij alleen in de Bijbel tot ons spreekt en dat je die dicht kan doen, of alleen in de kerk en niet thuis
Dat denk ik niet, en eigenlijk ken ik ook geen mensen die dat denken.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Bambi

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Bambi » 22 nov 2017 01:00

bij het leger des Heils kan ik wel accepteren als een vrouw spreekt
Maar daar geloof ik weer wel van dat ze geroepen zijn om daar te werken.
Maar in de vele andere kerken, hebben mensen zelf maar es theologie als studie gekozen en zelf maar es gesolliciteerd naar een baantje als dominee
Ook mannen in die richting trouwens

Heb een dienst geluisterd jaren geleden van de PKN die toen zoveel jaar bestond en die dominee zei dat God Zich aanpast aan de mens
Ik was gelijk afgekickt van de PKN en zie nu weer dat het inderdaad hun motto is. Althans van de gereformeerde tak. Ik heb ook nooit begrepe waarom Hervormd met gereformeerd moest fuseren.

Maar hé, iedereen mag naar de kerk gaan wie hij of zij zelf wil, maar ik hoop dat iedereen voor eens en voor altijd gewoon ophoudt om van mij te verwachten om naar een kerk te gaan. Die strijd heb ik al jaren met mijn vader gevoerd en ik weet ieders mening die vinden dat ik pas een christen ben als ik naar een kerk ga


Ik ga niet en ben niet minder christen, dan wie naar wat voor kerk, waar welke dwaling dan ook heerst. Dwaling in jezelf of in de kerk.
Ik volg God Zelf wel, die blijft tenminste dezelfde en te vertrouwen en geeft tenminste de dingen in mijn hart die ik moet weten en wijst dan zelf in de Bijbel de teksten aan om te laten zien wat Hij me liet voelen ook waar is.
Laatst gewijzigd door Bambi op 22 nov 2017 03:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Bambi

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Bambi » 22 nov 2017 01:54

Ik heb dit gevonden en hé, laat dit nu een dominee van de PKN zijn die het wel snapt. |:)| (Maar hij is van de Hervormde kant vd PKN)

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/218 ... fgeschaft/


En nog even over dat hoedjes verhaal
Als je letterlijk de Bijbel daarin wil volgen
ALLEEN ALS ZE ZELF BID EN ALS ZE ZELF PROFETEERT. Daarbuiten mag ie af
Dus toch wel een idee van God ZELF dat ik geen hoedje op hoefde tijdens de ger gem rouwdienst en die lange broek, staat mooi in die link hierboven

Niemand hoeft meer nuffig te zeggen dat ik niet door God geleid werd daarin en nog steeds wordt. ;/
Grappig hè, met die bijbeltekst wordt gesmeten, hangt zelfs in kerken als bewijs, maar niemand zag het woordje bid en profeteert.
Zelfs als kind snapte ik al dat dat ding op mijn hoofd niet nodig was, nee logisch achteraf, want ik bad niet in de kerk en ik profeteerde niet in de kerk, dus had ook niet gehoeven

(Staat in dit hoofdstuk https://www.statenvertaling.net/bijbel/1kor/11.html#14 )

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor naamloos » 22 nov 2017 08:20

Bambi schreef:Heb een dienst geluisterd jaren geleden van de PKN die toen zoveel jaar bestond en die dominee zei dat God Zich aanpast aan de mens
Ik was gelijk afgekickt van de PKN en zie nu weer dat het inderdaad hun motto is
Ik zou zo'n uitspraak wel eens in de context willen zien, dat lijkt me wel zo belangrijk.
Zo past God zich bijvoorbeeld aan mensenbegrip aan als er staat dat de zon opgaat en ondergaat, terwijl we nu weten dat het de aarde is die draait. En de platte aarde enzo.
En hoe verder je in de Bijbel leest, des te meer zie je dat de pisitie van de vrouw omhoog wordt bijgesteld. Blijkbaar waren ze daar eerder nog niet aan toe.
En de H.G. past zich ook aan de mens aan om die persoonlijk te leiden. Dat zie je ook in de Bijbel. Zo is bijvoorbeeld alléén tegen de rijke jongeling gezegd dat hij eerst alles moest verkopen om Hem daarna te volgen. Jezus paste zich bij hem aan en wist wat hij nodig had.
Bambi schreef:Maar hé, iedereen mag naar de kerk gaan wie hij of zij zelf wil, maar ik hoop dat iedereen voor eens en voor altijd gewoon ophoudt om van mij te verwachten om naar een kerk te gaan. Die strijd heb ik al jaren met mijn vader gevoerd en ik weet ieders mening die vinden dat ik pas een christen ben als ik naar een kerk ga


Ik ga niet en ben niet minder christen, dan wie naar wat voor kerk, waar welke dwaling dan ook heerst. Dwaling in jezelf of in de kerk.
Ik volg God Zelf wel, die blijft tenminste dezelfde en te vertrouwen en geeft tenminste de dingen in mijn hart die ik moet weten en wijst dan zelf in de Bijbel de teksten aan om te laten zien wat Hij me liet voelen ook waar is.
Je begint er zelf steeds over dat je niets van de kerk moet hebben. Dan moet je ook niet raar opkijken als iemand daar af en toe op reageert.
En voor zover ik hier gelezen heb is er niemand die zegt dat je daarom geen christen zou zijn.
Misschien voel je veroordeling omdat je zelf steeds andermans visies ongezouten veroordeeld?
Ik ben het niet eens met je kerkvisie, en nog wat dingen (van mag je rustig je eigen visies hebben hoor, en ik probeer je geen kerk in te dwingen) en jij bent het niet eens met de vrouweljjke dominees, en nog wat dingen.
Maar ik zal jouw huis daarom geen hoerenkast noemen, zoals jij de kerk een hoerenkast noemt; al komt jouw kerkvisie op mij misschien wel net zo onbijbels over als mijn vrouwenvisie op jou.
Bambi schreef:En nog even over dat hoedjes verhaal .....
Dat hoedjesverhaal, in verband met bidden en profeteren, staat in de context van de samenkomsten. Dat heeft niets met thuis bidden enzo te maken.
Het is trouwens maar een cultuurdingetje, een futiliteit.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Bambi

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Bambi » 22 nov 2017 15:29

naamloos schreef:Ik zou zo'n uitspraak wel eens in de context willen zien, dat lijkt me wel zo belangrijk.
Zo past God zich bijvoorbeeld aan mensenbegrip aan als er staat dat de zon opgaat en ondergaat, terwijl we nu weten dat het de aarde is die draait. En de platte aarde enzo.
En hoe verder je in de Bijbel leest, des te meer zie je dat de pisitie van de vrouw omhoog wordt bijgesteld. Blijkbaar waren ze daar eerder nog niet aan toe.
En de H.G. past zich ook aan de mens aan om die persoonlijk te leiden. Dat zie je ook in de Bijbel. Zo is bijvoorbeeld alléén tegen de rijke jongeling gezegd dat hij eerst alles moest verkopen om Hem daarna te volgen. Jezus paste zich bij hem aan en wist wat hij nodig had.Je begint er zelf steeds over dat je niets van de kerk moet hebben. Dan moet je ook niet raar opkijken als iemand daar af en toe op reageert.
En voor zover ik hier gelezen heb is er niemand die zegt dat je daarom geen christen zou zijn.
Misschien voel je veroordeling omdat je zelf steeds andermans visies ongezouten veroordeeld?
Ik ben het niet eens met je kerkvisie, en nog wat dingen (van mag je rustig je eigen visies hebben hoor, en ik probeer je geen kerk in te dwingen) en jij bent het niet eens met de vrouweljjke dominees, en nog wat dingen.
Maar ik zal jouw huis daarom geen hoerenkast noemen, zoals jij de kerk een hoerenkast noemt; al komt jouw kerkvisie op mij misschien wel net zo onbijbels over als mijn vrouwenvisie op jou.Dat hoedjesverhaal, in verband met bidden en profeteren, staat in de context van de samenkomsten. Dat heeft niets met thuis bidden enzo te maken.
Het is trouwens maar een cultuurdingetje, een futiliteit.

Weet niet meer precies wat er toen gezegd werd, maar ging over de kern van de PKN
Maar mijn geheugen is niet meer zo goed, maar weet wel dat de context niet goed was, anders was ik niet geschrokken. Want ik was toen nog niet zo als nu :mrgreen:

Voor mij is de Bijbel een waarheid en daarom wist ik ook voor mezelf dat ik dingen los moest laten en niet klopten, ook al wilden mijn menselijke gevoelens wat anders.

En ja dat hoedjesverhaal is in de context van een samenkomst, maar wel alleen als de vrouw zelf bidt en profeteert en dus niet onder de prediking en omdat God daar is, zoals beweerd wordt. Daarom gaf ik de vergelijking dat het thuis en onderweg ook niet nodig is.
En dat is voor jou niet belangrijk, omdat het in jouw kerk niet eens gebeurt. Maar in andere kerken staat het gelijk aan heiligheidsschennis en dat het nooit God geweest kan zijn, Die mij vertelde dat het niet nodig was tijdens de rouwdienst. Dat wordt dan niet gezegd, maar ik weet hoe er gedacht wordt door die mensen.

Mijn vader volgde ook blind de regels omdat het beter was 'want beter teveel aan regels gehouden en behouden dan ze naast je neer gooien en verloren' Angst dus. En alles wat ik van God zeg te krijgen, wat tegen die regels ingaat, moet dan wel van de duvel of mezelf zijn

Want als dominees en bekeerden aan het Avondmaal ook die regels houden, die zullen het wel weten, dus zullen die regels wel van God zijn
Zoals ook over de lange broek enz

Terwijl de trieste werkelijkheid vaak is, dat de regels de houvast zijn ipv God Zelf. En als je alles los moet laten en God vast moet gaan houden er ineens een gat ontstaat. Zo ook bij het lezen van de Bijbel met alleen de Heilige Geest, ipv met verklaringen. dan moet er ineens op God Zelf gericht worden en hé, dat is er niet. Dat moet geleerd worden


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten