-

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

jaapo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 991
Lid geworden op: 19 jan 2011 16:03

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor jaapo » 22 nov 2017 21:45

Juist de taboe's en futiliteiten werpen een schaduw over de diverse kerken en daarmee over de gelovigen. Konden we daarvan maar eens echt loskomen! @bambi is er niet los van. Dat is jammer, want het verduistert de dingen, waarom het echt gaat. Het resulteert in een negatieve houding t.o.v. (vrouwelijke) predikanten die anders spreken, dan door haar tevoren was bedacht als zijnde de ware leer. En zo blijft de verdeeldheid in stand. Ik wens @bambi en vele anderen heel veel tolerantie en rustgevende gedachten toe in de komende tijd.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Bambi

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Bambi » 27 nov 2017 22:24

Je lichaam is toch de tempel van de Heilige Geest, dus moet je je toch iedere dag kleden alsof je de Koning op bezoek hebt? Overal dus, ook in bed is Hij er en ook onder de douche en ook in de supermarkt. Overal is Hij bij je
Hoe moet je dat dan oplossen?

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/25442/blote-benen/

(Volgens mij zit er een foutje in je systeem @Henkie, ik zie dat de datum op morgen staat, dus waarschijnlijk pas morgen geplaatst wordt. Maar ik kreeg hem al bij de aanbevolen vragen)

Weet je wat Gods antwoord op die kousenvraag is?

In Israël droegen ze geen kousen, maar blote voeten in sandalen, ook de Heere Jezus en al Zijn volgelingen en ook op de sabbat
En aangezien Christenen volgelingen van Jezus zijn, had de vragensteller het ook zelf kunnen bedenken

En witte jurken

Ik zal het nog enger maken:
Als je met de kleding van de Heere Jezus in de kerk komt, kom je er niet in..............................
Laatst gewijzigd door Bambi op 28 nov 2017 04:17, 4 keer totaal gewijzigd.

Bambi

Re: Taboes, Hypocrisie & Futiliteiten

Berichtdoor Bambi » 27 nov 2017 22:58

Het is altijd grappig als je mensen na laat denken over regels, zelfs als ze een verklaring zeggen te hebben. Dan blijkt zelfs die verklaring niet zelf bedacht te zijn
Had mijn vader ook last van
"Waarom mag je op zondag niet bellen pa?"
Ik wist allang waarom die regel ingevoerd was, maar hij blijkbaar niet
Gewoon omdat het een rustdag is, dacht hij
Nee hoor pa, vroeger moesten mensen doorverbonden worden door een telefoniste en dan liet je een ander voor je werken en daarom mocht het niet

autorijden op zondag, waarom mocht dat niet?
Nou heel vroeger moest je met paard en wagen en dan liet je dus een dier voor je werken. Maar met de auto toch niet?
Tanken op zondag mocht ook niet, want vroeger moest een ander dat doen, maar tegenwoordig heb je toch zelfservice? Niemand die voor je werkt dan
Geld terugbetalen aan iemand mag ook niet op zondag. Waarom niet? Je betaalt toch ook geld in de collectebus

En zo zie je regels overgenomen met de verklaringen die niet de echte verklaringen zijn

Zo ook met de zwarte kousen op zondag
Er vanuit gaand dat het kerkvolk niet bekeerd was en dus alleen op zondag God ontmoet in de kerk

Ik heb er geen last van. Ik vraag aan God Zelf wat ik moet dragen. Altijd. (Behalve onder de douche)

De bijbel is ook een handig hulpmiddel voor huidige problemen

Mensen die letterlijk in het verhaal van Genesis geloven, die mogen gewoon dierenvellen aan, dus een leren rokje vindt God geen probleem, of een bontjasje


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten