waarschuwing: website debijbelzegt.nl is geen christelijke site.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

waarschuwing: website debijbelzegt.nl is geen christelijke site.

Berichtdoor de passant » 15 jun 2017 15:52

Waarschuwing: website http://www.debijbelzegt.nl/ is geen christelijke site, maar probeert alleen maar een zeer negatief beeld van God neer te zetten , helaas daardoor geholpen door de sterk verouderde Statenvertaling!
de intentie van deze website is fout!!!

Groet "de Passant"

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: waarschuwing: website debijbelzegt.nl is geen christelijke site.

Berichtdoor Johan100 » 15 jun 2017 16:39

Het lijkt er inderdaad sterk op dat degene achter de website de Bijbel in een verkeerd daglicht wil stellen. Gewoon negeren maar is het beste denk ik.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Bambi

Re: waarschuwing: website debijbelzegt.nl is geen christelijke site.

Berichtdoor Bambi » 15 jun 2017 16:59

de passant schreef:Waarschuwing: website http://www.debijbelzegt.nl/ is geen christelijke site, maar probeert alleen maar een zeer negatief beeld van God neer te zetten , helaas daardoor geholpen door de sterk verouderde Statenvertaling!
de intentie van deze website is fout!!!

Groet "de Passant"

Naast dat het een verschrikkelijk irritante site is om te lezen, is het wel opmerkelijk dat hij niet zoveel teksten heeft om al zijn doemdenken te staven. Klein Bijbeltje heeft hij maar dus

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: waarschuwing: website debijbelzegt.nl is geen christelijke site.

Berichtdoor Johan100 » 15 jun 2017 17:02

De naam is best aanlokkelijk! De 'Bijbelzegt' en dan denk je dat er serieuze artikels volgen, maar vervolgens zie je eigenlijk juist alleen maar kritiek.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: waarschuwing: website debijbelzegt.nl is geen christelijke site.

Berichtdoor johannes1 » 16 jun 2017 09:39

de passant schreef:Waarschuwing: website http://www.debijbelzegt.nl/ is geen christelijke site, maar probeert alleen maar een zeer negatief beeld van God neer te zetten , helaas daardoor geholpen door de sterk verouderde Statenvertaling!
de intentie van deze website is fout!!!

Groet "de Passant"

Jammer dat je jouw mening zo moet verwoorden. De sterk verouderde Statenvertaling. Volgens veel mensen is dit een actuele vertaling en door nu zo te vermelden dat hij geholpen wordt door de sterk verouderde Statenvertaling wil je expliciet zeggen dat deze mensen het ook verkeerd hebben.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: waarschuwing: website debijbelzegt.nl is geen christelijke site.

Berichtdoor Tante Pollewop » 16 jun 2017 10:26

Bijna alles wat 400 jaar oud is, mag terecht de kwalificatie 'sterk verouderd' krijgen, en wat mij betreft de SV ook.
Het is niet meer dan een constatering. Deze vertaling actueel noemen vergt meer verdediging, gezien de leeftijd en de recentere alternatieven..

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: waarschuwing: website debijbelzegt.nl is geen christelijke site.

Berichtdoor johannes1 » 16 jun 2017 10:33

De vertaling wordt al 400 jaar gebruikt, maar dat maakt het niet sterk verouderd. Alsof de relevantie afhangt van het feit dat er nieuwe bijbels zijn uitgegeven waar de vraag van is of deze correct zijn.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: waarschuwing: website debijbelzegt.nl is geen christelijke site.

Berichtdoor blijblij » 16 jun 2017 10:58

actuele of verouderde vertaling of niet: in elke vertaling staan de tegenstrijdigheden die de website noemt.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: waarschuwing: website debijbelzegt.nl is geen christelijke site.

Berichtdoor StillAwake » 16 jun 2017 11:17

johannes1 schreef:De vertaling wordt al 400 jaar gebruikt, maar dat maakt het niet sterk verouderd. Alsof de relevantie afhangt van het feit dat er nieuwe bijbels zijn uitgegeven waar de vraag van is of deze correct zijn.

En de SV is wel correct neem ik aan? Daar is nergens met invulkunde in de hand vertaald?
Daar is niet, omdat dat door de toenmalige vertalers als fout werd gezien Junia in Junias veranderd?
Daar is niet, omdat het orgel in de ogen van de vertalers gewenst was en dans ongewenst een wat vrije vertaling van Psalm 150 in opgenomen?
Hoe oud moet iets zijn voordat jij de term "verouderd" wel acceptabel vindt?

Voor zijn tijd was het een goede vertaling, maar inmiddels heeft de wereld (en daarbij de ontwikkeling van de taal) toch ook niet stilgestaan...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: waarschuwing: website debijbelzegt.nl is geen christelijke site.

Berichtdoor Johan100 » 17 jun 2017 12:08

blijblij schreef:actuele of verouderde vertaling of niet: in elke vertaling staan de tegenstrijdigheden die de website noemt.

Voor ons tegenstrijdigheden. Heb je het boekje van Johannes Polyander weleens gelezen? Schijnbare tegenstrijdigheden van Joh. Polyander.
Schijnt een goed boekje te zijn. Wil het zelf ook nog eens lezen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten