Hoe herken je een valse profeet en zijn profetieën?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

RH3MA
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2016 22:49

Hoe herken je een valse profeet en zijn profetieën?

Berichtdoor RH3MA » 24 feb 2017 12:10

Hi iedereen!

De Bijbel leert onderwijzen en valse doctrine ontmaskeren. Dit zijn geen onschuldige onderwerpen, maar destructieve onderwerpen. Kun je NOOIT met een korreltje zout nemen, mits je personen en hun leer hoger acht dan Gods Woord. Dat deze doctrines worden aangepakt is ter verheerlijking van God en ter bescherming van de Christenen en gericht op ware Broederlijke gemeenschap. Maar de laatste tijd is het best schrikbarend hoe mensen steeds meer wijken naar wonderen en tekenen. Hieronder wil ik met jullie een video delen die zeer duidelijk is over valse profeten en de profetieën op een ludieke manier. Heb jij ook persoonlijk met valse profeten te maken gehad en heb je ze toen bestraft met de Bijbel of heb je gezwegen?

https://youtu.be/4mRW4mraQ7w

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Hoe herken je een valse profeet en zijn profetieën?

Berichtdoor Tante Pollewop » 24 feb 2017 12:16

Zodra er zichtbare hoorntjes op een hoofd groeien ren ik weg! Direct! :-({|=

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoe herken je een valse profeet en zijn profetieën?

Berichtdoor pindas83 » 24 feb 2017 13:08

Tante Pollewop schreef:Zodra er zichtbare hoorntjes op een hoofd groeien ren ik weg! Direct! :-({|=


:lol:


Kijk Remeha?, dat is ludiek! Jouw filmpje niet, je kan veel van je filmpje zeggen maar niet dat het ludiek is.
Of betekent dat in Belgie wat anders?

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Hoe herken je een valse profeet en zijn profetieën?

Berichtdoor gravo » 24 feb 2017 13:46

RH3MA schreef:Hi iedereen! (...) Kun je NOOIT met een korreltje zout nemen. (...)

Hi, hi, iedereen,

Ik neem al dat ge-herken van valse profeten en hun profetieën ALTIJD met een korreltje zout.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Bruno

Re: Hoe herken je een valse profeet en zijn profetieën?

Berichtdoor Bruno » 02 mar 2017 07:10

Valse profeten kunnen geen mirakels verrichten en loochenen de Zoon.

Nina

Re: Hoe herken je een valse profeet en zijn profetieën?

Berichtdoor Nina » 02 mar 2017 12:54

Bruno schreef:Valse profeten kunnen geen mirakels verrichten en loochenen de Zoon.


Nee, dat is niet waar. De tovenaars van de farao konden ook van hun staf een slang maken. Er kunnen mensen zijn die wonderen doen, maar die toch valse profeten zijn. ook al zeggen ze die wonderen in de Naam van God te doen.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Hoe herken je een valse profeet en zijn profetieën?

Berichtdoor coby5 » 02 mar 2017 12:56

Net zoals de wolf van Roodkapje

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Hoe herken je een valse profeet en zijn profetieën?

Berichtdoor Johan100 » 02 mar 2017 13:27

Ik kwam eens een stukje tegen van iemand met de naam David Cloud (waar ik verder nooit van gehoord heb overigens) en ik vind dit wel toepasselijk voor dit topic.
Zal het hieronder plaatsen. Eens of niet eens?

Markus 9:38-40 - “En Johannes antwoordde Hem: Meester, wij hebben iemand gezien
die demonen uitdreef in Uw Naam, iemand die ons niet volgt; en wij hebben het
hem verboden, omdat hij ons niet volgt. Maar Jezus zei: Verbied het hem niet, want
er is niemand die een kracht doen zal in Mijn Naam en kort daarna kwaad van Mij zal
kunnen spreken. Want wie niet tegen ons is, die is voor ons”.

Lukas 9:49-50 - “Johannes antwoordde en zei: Meester, wij hebben iemand gezien
die in Uw Naam demonen uitdreef, en wij hebben het hem verboden, omdat hij U niet
samen met ons volgt. En Jezus zei tegen hem: Verbied het niet, want wie niet tegen
ons is, die is voor ons”.

Deze passages worden frequent misbruikt door hen die oecumenische gemeenschap en eenheid
promoten.
Wanneer een prediker het compromis en de dwaling blootlegt van enige christelijke leider of beweging,
dan zeggen zij dat dit niet Gods wil is en zij citeren deze verzen als bewijs. Zij zeggen: “Weet
u niet dat Christus zei geen andere belijdende christen te verbieden die werken doet in Zijn naam”.
Wij weten dat dit een misbruik is van de Schrift, want de Bijbel spreekt zichzelf niet tegen. Als de
Heer Jezus Christus in deze passages zou bedoeld hebben dat het verkeerd is dwaling te oordelen en
te ontmaskeren, dan zou Hij Zijn eigen Woord tegengesproken hebben. Vele andere Schriftplaatsen
beschrijven de verantwoordelijkheid van een prediker om doctrine te oordelen en openbaar te waarschuwen
tegen dwaling en compromis. Zie bijvoorbeeld: Mattheüs 7:15; 16:6-12; 24:4,5; Romeinen
16:17; 1 Korinthiërs 14:29; Galaten 1:8,9; Filippenzen 3:2; Kolossenzen 2:8; 2 Thessalonicenzen
3:14; 1 Timotheüs 4:1-6; 2 Timotheüs 2:16-18; Titus 1:9-11; 1 Johannes 4:1; 2 Johannes 8-11; Judas
3; Openbaring 2:6, 14, 15.

Wij weten daarom dat wat ook de Heer in deze passages zegt, Hij beslist niet zegt dat het verkeerd
is dwaling en compromis van christelijke leiders in de gaten te houden.
In werkelijkheid verbood Christus de discipelen controle uit te oefenen over andere mensen die
claimen Hem te volgen. Hij waarschuwde tegen deze natuurlijke impuls anderen te controleren. Hij
bedoelde niet dat wij een ander christen niet zouden mogen berispen; Hij bedoelde dat wij een ander
christen niet mogen verbieden (controle). Dit zijn compleet andere dingen.
De apostelen hadden een groot gezag om de eerste kerken te stichten en de canon van de Schrift te
completeren, maar zij bezaten geen ongelimiteerd gezag. Zij waren geen pausen. Hun objectief was
niet het koninkrijk van God door macht op te richten. Zij mochten niet het zwaard gebruiken tegen
hen die weigerden hen te volgen. Zij mochten geen fysieke kracht uitoefenen tegen hen die zij als
hun vijanden beschouwden. Zij konden hen niet gevangen nemen, of slaan, of hun bezittingen confisqueren,
of hen doden, of hen verbieden te prediken.

De Rooms-katholieke kerk negeerde deze waarschuwing en claimde gezag over alle christenen.
Rome poogde alle mensen te verbieden Christus te dienen tenzij ze Hem dienden op de Roomskatholieke
wijze.

De prediker die dwaling blootlegt, verbiedt niet andere mensen het evangelie te prediken of Christus
te dienen. Hij oefent geen gezag uit over enig iemand en vervolgt niemand. Hij doet louter wat
het Woord van God van hem vraagt; hij meet mensen en bewegingen af aan de standaard van de
Schrift.

Laat me een voorbeeld noemen. Ik waarschuw tegen de gevaren die ik zie in Billy Graham’s oecumenische
crusades, en ik waarschuw ervoor dat hij bekeerlingen overdraagt aan de Roomskatholieke
kerk, maar ik verbied hem niet het evangelie te prediken, en evenmin tracht ik enig gezag
over hem uit te oefenen. Ik kan de Heer prijzen voor elke ziel die echt gered werd door Billy
Graham’s crusades, en evenzo ook geldt dit voor elke andere beweging. Ik tracht ze niet te stoppen
door middel van macht, kracht of door middel van overheidsgezag of andere middelen. “De wapens
van onze strijd zijn niet vleselijk” (2 Korinthiërs 10:4).

Dit betekent evenwel niet dat ik dwaling zal negeren. Ik moet ketterij en compromis berispen en
hoor ernstig “te strijden voor het geloof dat eenmaal aan de heiligen overgeleverd is” (Judas 3), en
dat te doen is niet in strijd met wat Jezus verboden heeft in de bovengenoemde Schriftplaatsen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
HeroBeer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 mar 2017 20:27
Contacteer:

Re: Hoe herken je een valse profeet en zijn profetieën?

Berichtdoor HeroBeer » 16 mar 2017 21:18

:arrow: het geheim ?... Paulus zegt : "... TOETSt ALLES ..." {1-Thess_5:21} -- dus wanneer je bvb ziet, dat iemand wat onwettigs, of immoreels doet, dan ben je al onbewust aan het toetsen -- want je vergelijkt *iets* met de_norm -( een officiele rechter, doet praktisch hetzelfde )- en wanneer dat *iets*, in strijd is met de_norm, dan is er sprake van een conflict -- zo simpel is dat nu ....
|
Jezus, gebruikte simpel & effectief, de *dispuut_methode* -( zie > Mattheus_4 )- zoals Hem stellig was geleerd, in de synagoge te Jeruzalem ....
:arrow: https://www.facebook.com/groups/ToetsingProfetie/


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten