Puriteinse Preken

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:27

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor PropertyOfJesus » 21 apr 2017 07:36

Zag net dat iemand in maar 3 pogingen 20 van de 20 goed had :D

Heb trouwens een paar puriteinen toegevoegd, Matthew Mead, Thomas Shepard en Thomas Hooker. En heb ook een boekje van Spurgeon nu in audio format ingesproken op youtube, dus voor degenen die liever luisteren:

https://www.youtube.com/watch?v=cWxO7BN49Dc
1 Korinthe 2:2 Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor elburger » 23 apr 2017 07:35

johan100 schreef,

McCheyne bedoel je?


Ja R.M McCheyne die bedoel ik.
Maar het zit in mijn systeem om die naam fout te schrijven.
Maar lees graag preken van hem.
enkele suggesties:

Nu reis ik getroost

Zo grote zaligheid

De Bron van zaligheid.

Ook interessant om hier eens te luisteren: http://www.mcheyne.info/sermons.php
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:27

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor PropertyOfJesus » 31 jul 2017 20:09

Nou ik heb gemerkt dat er toch een redelijk stabiel stroompje van bezoekers op de site komt, en ik wil binnenkort weer wat actiever aan de slag ermee, ook omdat ik nu een snellere computer heb en een fijner beeldscherm om achter te werken. :D

Ik heb inmiddels al een tijdje een twitter account (@puriteinspreken) waar ik probeer dagelijks een quote van een van de puriteinen op te delen, en ook een youtube account waar ik een paar ingesproken preken op heb gezet. Zijn er hier nog mensen die suggesties hebben hoe ik de site zou kunnen uitbreiden of wat ik nog zou kunnen toevoegen? :-k

Alvast bedankt voor het meedenken!
1 Korinthe 2:2 Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

Gebruikersavatar
PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:27

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor PropertyOfJesus » 16 apr 2018 17:21

Dit weekend een artikeltje geplaatst op www.uitdaging.nl over Puriteinse Preken, voor mensen die het interessant vinden:

https://uitdaging.nl/6249-puriteinse-preken
1 Korinthe 2:2 Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor Johan100 » 23 apr 2018 17:11

PropertyOfJesus schreef:Nou ik heb gemerkt dat er toch een redelijk stabiel stroompje van bezoekers op de site komt, en ik wil binnenkort weer wat actiever aan de slag ermee, ook omdat ik nu een snellere computer heb en een fijner beeldscherm om achter te werken. :D

Ik heb inmiddels al een tijdje een twitter account (@puriteinspreken) waar ik probeer dagelijks een quote van een van de puriteinen op te delen, en ook een youtube account waar ik een paar ingesproken preken op heb gezet. Zijn er hier nog mensen die suggesties hebben hoe ik de site zou kunnen uitbreiden of wat ik nog zou kunnen toevoegen? :-k

Alvast bedankt voor het meedenken!

Huntington is geen Puritein, toch?

Ik heb recent wat boekjes in mijn handen gehad van Henry Grattan Guinness, heel mooi!
Te lezen op DeTabernakel.nl.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor elburger » 21 jun 2018 14:15

@ johan 100

Ik lees momenteel het boek : de Schotse verbondsleer geschreven door Ds C. Harnick.
Lijkt mij een boek waar jij heel veel aan kunt hebben.
Bij deze van harte aanbevolen.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:27

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor PropertyOfJesus » 11 jul 2018 17:52

Harnick of Harinck? :wink:
1 Korinthe 2:2 Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor Johan100 » 12 jul 2018 18:30

elburger schreef:@ johan 100

Ik lees momenteel het boek : de Schotse verbondsleer geschreven door Ds C. Harnick.
Lijkt mij een boek waar jij heel veel aan kunt hebben.
Bij deze van harte aanbevolen.

Bedankt voor de tip. Ik had deze reactie trouwens over het hoofd gezien.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten