Orthodox gereformeerd. Henk K.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor benefietdiner » 12 nov 2018 09:16

Rechtspraak struikelt.

In de rechtszaak over Henk Koelewijn is ook zijn vrouw betrokken geraakt.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... rreurvader
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf2 ... n-justitie

Niet dat er iemand tegen deze vrouw iets had maar de rechter vond dat zij ook deel had aan deze zaak, zeg maar een complotvorming van man en vrouw tegen de kinderen.
Ik vind de rechtszaak tegen Henk zeer onzorgvuldig en tegen zijn vrouw ook nog oneerlijk.
Ik vraag mij af of de rechters van tegenwoordig wel weet wat er in een gezin met veel kinderen om gaat.
Ik hoor bij deze rechtspraak door de rechters haat tegen een reformatorisch gezin op komen.
Alle argumenten die Henk inbreng worden totaal niet gehoord door de rechters.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2018 22:51

benefietdiner schreef:Rechtspraak struikelt.

In de rechtszaak over Henk Koelewijn is ook zijn vrouw betrokken geraakt.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... rreurvader
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf2 ... n-justitie

Niet dat er iemand tegen deze vrouw iets had maar de rechter vond dat zij ook deel had aan deze zaak, zeg maar een complotvorming van man en vrouw tegen de kinderen.
Ik vind de rechtszaak tegen Henk zeer onzorgvuldig en tegen zijn vrouw ook nog oneerlijk.
Ik vraag mij af of de rechters van tegenwoordig wel weet wat er in een gezin met veel kinderen om gaat.
Ik hoor bij deze rechtspraak door de rechters haat tegen een reformatorisch gezin op komen.
Alle argumenten die Henk inbreng worden totaal niet gehoord door de rechters.


Ik weet niet of het haat is of onbegrip, als er strafbare feiten zijn gepleegd door de vader met meeweten van de moeder, die niets heeft gedaan ben je wel medeplichtig. Alleen zijn de verhoudingen in een streng gereformeerd gezin wel heel anders dan in de meeste gezinnen. Misschien durfde de vrouw zich daarom niet te verzetten tegen het bewind van haar man. Die andere hierarchie die het moeilijk maakt om je te verzetten als vrouw, lijkt men niet zo te snappen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor coby6 » 13 nov 2018 11:48

Marnix schreef:Ik weet niet of het haat is of onbegrip, als er strafbare feiten zijn gepleegd door de vader met meeweten van de moeder, die niets heeft gedaan ben je wel medeplichtig. Alleen zijn de verhoudingen in een streng gereformeerd gezin wel heel anders dan in de meeste gezinnen. Misschien durfde de vrouw zich daarom niet te verzetten tegen het bewind van haar man. Die andere hierarchie die het moeilijk maakt om je te verzetten als vrouw, lijkt men niet zo te snappen.

Dat kan ze niks schelen. Je moet je kinderen beschermen en naar de politie gaan. Ze maken geen uitzondering als iemand uit geloof d'r man moet gehoorzamen. Moeten moslims en vrouwen van narcisten en psychopaten ook.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor Marnix » 13 nov 2018 12:18

coby6 schreef:Dat kan ze niks schelen. Je moet je kinderen beschermen en naar de politie gaan. Ze maken geen uitzondering als iemand uit geloof d'r man moet gehoorzamen. Moeten moslims en vrouwen van narcisten en psychopaten ook.


Klopt. Dat zeg ik ook. Maar dat kan wel moeilijk zijn, blijkt uit de praktijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor Veendam » 13 nov 2018 12:51

Als zijn vrouw wel wil verklaren is ze daar vrij in, maar het kan dat ze liever niks wil zeggen maar dat is dan haar afweging.
Het Openbaar ministerie kan dan wel willen dat ze iets verklaren gaat maar ze kan dan volstaan om zich te beroepen op het verschoningsrecht.
Dat houdt in dat je niets hoeft te verklaren wat negatief kan werken voor haar zelf of haar gezinsleden.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor StillAwake » 13 nov 2018 14:48

Marnix schreef:Klopt. Dat zeg ik ook. Maar dat kan wel moeilijk zijn, blijkt uit de praktijk.

Klopt, maar het is voor een alcoholist ook moeilijk om zonder slok op te rijden. Toestaan dan maar?
Het is voor een pedofiel ook lastig om van kinderen af te blijven. Ook maar toestaan?

Ze heeft de plicht om voor haar kinderen te zorgen.
Als ze van de misstanden af geweten heeft en niets gedaan heeft lijkt het verwijt van medeplichtigheid hout te snijden.
Dat zij wellicht vindt dat ze van die plicht ontheven was omdat haar gezagsverhouding wat scheef lag ontheft haar niet van de wet.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor Marnix » 13 nov 2018 15:07

StillAwake schreef:Klopt, maar het is voor een alcoholist ook moeilijk om zonder slok op te rijden. Toestaan dan maar?
Het is voor een pedofiel ook lastig om van kinderen af te blijven. Ook maar toestaan?

Ze heeft de plicht om voor haar kinderen te zorgen.
Als ze van de misstanden af geweten heeft en niets gedaan heeft lijkt het verwijt van medeplichtigheid hout te snijden.
Dat zij wellicht vindt dat ze van die plicht ontheven was omdat haar gezagsverhouding wat scheef lag ontheft haar niet van de wet.


Mee eens. Nogmaals, de cultuur kan zo zijn dat ze zich niet in de positie acht om er tegen op te mogen treden (want man is in die cultuur nadrukkelijk het hoofd van de vrouw) maar in de Nederlandse cultuur en met de Nederlandse wetgeving is ze dat wel verplicht. Dat kan verklaren waarom haar kinderen haar een lieve moeder vinden die hier niet aan schuldig is, maar vanuit de Nederlandse wetgeving gezien is ze wel medeplichtig.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor Prisma23 » 14 nov 2018 08:08

benefietdiner schreef:
Niet dat er iemand tegen deze vrouw iets had maar de rechter vond dat zij ook deel had aan deze zaak, zeg maar een complotvorming van man en vrouw tegen de kinderen.
Ik vind de rechtszaak tegen Henk zeer onzorgvuldig en tegen zijn vrouw ook nog oneerlijk.
Ik vraag mij af of de rechters van tegenwoordig wel weet wat er in een gezin met veel kinderen om gaat.
Ik hoor bij deze rechtspraak door de rechters haat tegen een reformatorisch gezin op komen.
Alle argumenten die Henk inbreng worden totaal niet gehoord door de rechters.



Zo het postmodernisme slaat toe op RF! Realiseer je wel dat je door dit soort kritiek op de rechtspraak je jezelf in feite buiten de rechtsstaat plaatst.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor elbert » 14 nov 2018 09:16

Prisma23 schreef:Realiseer je wel dat je door dit soort kritiek op de rechtspraak je jezelf in feite buiten de rechtsstaat plaatst.
Het is in onze rechtsstaat zo dat we de rechtspraak moeten respecteren en eerbiedigen, maar je mag er zeker kritiek op hebben. Zo zijn er bijvoorbeeld mensen onterecht veroordeeld en hebben o.a. onderzoeksjournalisten dit aan de kaak gesteld, waardoor deze zaken zijn heropend en er uiteindelijk vrijspraak kwam. Als die journalisten en burgers een houding hadden gehad van "ik mag geen kritiek op de rechtspraak hebben", dan zaten die mensen nu nog onterecht vast.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor StillAwake » 14 nov 2018 09:22

elbert schreef:Het is in onze rechtsstaat zo dat we de rechtspraak moeten respecteren en eerbiedigen, maar je mag er zeker kritiek op hebben. Zo zijn er bijvoorbeeld mensen onterecht veroordeeld en hebben o.a. onderzoeksjournalisten dit aan de kaak gesteld, waardoor deze zaken zijn heropend en er uiteindelijk vrijspraak kwam. Als die journalisten en burgers een houding hadden gehad van "ik mag geen kritiek op de rechtspraak hebben", dan zaten die mensen nu nog onterecht vast.

Daar heb je natuurlijk gewoon gelijk in, maar ik denk dat je ook wel snapt dat de kritiek die in dit topic langskwam van een andere orde is.
Beschuldigingen van rechters die de refo-wereld haten, bevooroordeeld zijn of zich weigeren in te leven en in te lezen in de situatie zijn in mijn ogen op zijn minst voorbarig.
Ligt een beetje in de orde van het soort kritiek wat Wilders op zijn strafzaak heeft.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor elbert » 14 nov 2018 09:38

StillAwake schreef:Daar heb je natuurlijk gewoon gelijk in, maar ik denk dat je ook wel snapt dat de kritiek die in dit topic langskwam van een andere orde is.
Beschuldigingen van rechters die de refo-wereld haten, bevooroordeeld zijn of zich weigeren in te leven en in te lezen in de situatie zijn in mijn ogen op zijn minst voorbarig.
Ligt een beetje in de orde van het soort kritiek wat Wilders op zijn strafzaak heeft.
Nou, er zijn nogal wat problemen met de rechtspraak momenteel, dus ik zou dat niet zo snel zeggen.
Bijvoorbeeld:
- de rechters en het OM geven zelf aan dat er behoorlijke problemen zijn: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/225034 ... ehold.html
- er wordt wel de verdenking gewekt dat het OM (en de rechters) een bepaalde voorkeur hebben welke zaken ze wel en niet vervolgen en welke straffen daaruit rollen. Uit een WODC rapport blijkt bijvoorbeeld dat extreem-linkse groeperingen vrijwel nooit worden vervolgd (terwijl daar mijns inziens wel degelijk reden toe is): https://www.wodc.nl/onderzoeksdatabase/ ... uropa.aspx Vergelijk dat eens met de recente zaak van de "blokkeerfriezen" die niet alleen met enige graagte zijn vervolgd (het OM maakte zelfs filmpjes erover om ons voor te lichten), maar waarbij ook nog eens opvallend hoge straffen werden gegeven.
- er is ook de verdenking dat sommige politici aanzetten tot vervolging, zie de zaak Wilders: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -op-minder

Nu zijn de argumenten die ik geef deels gekleurd, dat geef ik toe. Maar als ook officiële organen (zoals het WODC) hun zorgen uiten, denk ik dat er toch reden is om te zeggen dat de rechtspraak er niet zo heel goed voorstaat momenteel.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor StillAwake » 14 nov 2018 10:23

elbert schreef:Nou, er zijn nogal wat problemen met de rechtspraak momenteel, dus ik zou dat niet zo snel zeggen.
Bijvoorbeeld:
- de rechters en het OM geven zelf aan dat er behoorlijke problemen zijn: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/225034 ... ehold.html
- er wordt wel de verdenking gewekt dat het OM (en de rechters) een bepaalde voorkeur hebben welke zaken ze wel en niet vervolgen en welke straffen daaruit rollen. Uit een WODC rapport blijkt bijvoorbeeld dat extreem-linkse groeperingen vrijwel nooit worden vervolgd (terwijl daar mijns inziens wel degelijk reden toe is): https://www.wodc.nl/onderzoeksdatabase/ ... uropa.aspx Vergelijk dat eens met de recente zaak van de "blokkeerfriezen" die niet alleen met enige graagte zijn vervolgd (het OM maakte zelfs filmpjes erover om ons voor te lichten), maar waarbij ook nog eens opvallend hoge straffen werden gegeven.
- er is ook de verdenking dat sommige politici aanzetten tot vervolging, zie de zaak Wilders: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -op-minder

Nu zijn de argumenten die ik geef deels gekleurd, dat geef ik toe. Maar als ook officiële organen (zoals het WODC) hun zorgen uiten, denk ik dat er toch reden is om te zeggen dat de rechtspraak er niet zo heel goed voorstaat momenteel.

Nogmaals: ik ben het volledig met je eens, en zie ook wel een bepaalde media-geilheid in onze rechtspraak.
Om vervolgens echter te stellen dat een vrouw die niks tegen de mishandeling van haar kinderen gedaan heeft voortkomt uit refo-haat is mij echter veel te kort door de bocht.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor benefietdiner » 13 okt 2020 14:58

Drie jaar cel geëist tegen Bunschoter Henk K.

Afbeelding

Tegen de 61-jarige Henk K. uit Bunschoten is dinsdag een celstraf geëist van drie jaar voor stelselmatige mishandeling van tien van zijn negentien kinderen in de jaren 2004-2016.

Dat meldde een zegsvrouw van het OM dinsdag desgevraagd. Justitie verwijt Henk K. ook dat hij vijf van zijn kinderen enkele dagen van hun vrijheid heeft beroofd. Naast de drie jaar cel eist het OM ook dat het gerechtshof Henk K. verbiedt contact te hebben met diverse minderjarige kinderen.

In 2018 veroordeelde de rechtbank K. tot twee jaar cel. De Bunschoter ging daar toen tegen in beroep. Dinsdagmorgen betoogde de aanklager bij het gerechtshof in Arnhem dat de twee jaar cel te laag is gezien de ernst en de duur van de feiten.

Dinsdagmiddag staat de vrouw van Henk K. terecht bij het hof. Zij werd in 2018 veroordeeld tot vier maanden cel, omdat zij volgens de rechtbank haar kinderen niet beschermde. K. en zijn vrouw zijn orthodox-christelijk.

Bron: RD

Cahier
Mineur
Mineur
Berichten: 170
Lid geworden op: 20 aug 2007 09:38

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor Cahier » 14 okt 2020 10:06

Sommige mensen worden snel oud. een paar jaar terug toen dit topic begon was hij nog maar 48.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Orthodox gereformeerd. Henk K.

Berichtdoor benefietdiner » 14 okt 2020 11:22

Cahier schreef:Sommige mensen worden snel oud. een paar jaar terug toen dit topic begon was hij nog maar 48.

Ja dat is goed opgemerkt. In de topicstart staat 48, wat overgenomen is van het AD, moet zijn 58.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten