Te laat.... Of krijg je nog een kans van Jezus?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

CeesvanBeek
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2015 17:14
Locatie: Genemuiden
Contacteer:

Te laat.... Of krijg je nog een kans van Jezus?

Berichtdoor CeesvanBeek » 06 jan 2017 18:50

"Ik ga... bewogen door een onbekende kracht"
"Voortgedreven zonder tegenzin en dwang"
"O... die gerechtigheid die over mij heen hangt"
"Ik kan niet anders want God roept mij"
"Ik kan niet meer vluchten want het is te laat, te laat"
"Ik schreeuw om bergen, steenrotsen en heuvels"
"Het oordeel is er, niet te ontwijken"
"O daar de Ouden van Dagen en... de Mensenzoon"

"Ik ga naar waar ik al zolang doodsbang voor was"
"Mijn hele leven mee bezig geweest"
"God ontmoeten... en nu is het zover"
"Genadetijd voorbij, diepe, diepe weedom grijpt mij aan"
"Niet meer te ontwijken... het is te laat"
"Mijn angsten en dromen gaan uitkomen"
"Niet tegen te houden... het is te laat"
"Onweerstaanbaar moet ik naar binnen"

Lees hier verder hoe dit afloopt: http://levendenstromendwater.blogspot.nl/2016/12/te-laat-voor-altijd-te-laat-gelukkig.html

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Te laat.... Of krijg je nog een kans van Jezus?

Berichtdoor gravo » 07 jan 2017 18:14

CeesvanBeek schreef:"Ik ga (...) binnen"

Na het lezen van dat afschuwelijke gedicht toch nog maar even de site bezocht.
Laat ik het kort houden: alleen al uit de plaatjes en de kitscherige bling-bling kan ik opmaken dat het helemaal niks is.
De zoveelste evangelische advertorial.
Inhoudelijk heb ik er niets over te melden.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Te laat.... Of krijg je nog een kans van Jezus?

Berichtdoor Chaya » 07 jan 2017 20:22

Voor een keer ben ik het eens volledig met Gravo eens.
Verschrikkelijk!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Te laat.... Of krijg je nog een kans van Jezus?

Berichtdoor irmo » 07 jan 2017 21:04

Dan ben ik het eens een keer volledig met jou eens. Ik word hier als andersgelovige niet echt warm van.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Te laat.... Of krijg je nog een kans van Jezus?

Berichtdoor schaapje » 07 jan 2017 21:16

@CeesvanBeek
Je hebt de moed om je heel kwetsbaar op te stellen dat is te waarderen, ik hoop dat je tot zegen zal zijn voor de zoekende
mens die deze website wel zal aanspreken.
m.v.g.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Te laat.... Of krijg je nog een kans van Jezus?

Berichtdoor Johan100 » 07 jan 2017 23:01

Zo is dat schaapje!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Te laat.... Of krijg je nog een kans van Jezus?

Berichtdoor lekkerbek » 07 jan 2017 23:28

Dat dit ook mijn site niet is dat maakt niet uit, maar wat op mij heel raar overkomt is dat er onderaan staat, even in mijn eigen woorden: vlucht naar Jezus, naar verzoening etc maar als het niet lukt dan moet je de beheerder appen. Er is er maar Eén Die kan verzoenen, Hij hoeft niet geholpen te worden. Gelukkig maar want als het van ons afhangt dan kon het nooit meer. Ook een ds of evangelist of ouderling kan mensen niet bekeren. Daarom is er ook maar één Weg!
Meer zal ik er niet over zeggen, er zijn idd anderen die er mogelijk wel iets aan hebben.
De onderste zin zal ook best wel anders bedoeld worden maar zo komt het op mij over.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Te laat.... Of krijg je nog een kans van Jezus?

Berichtdoor BladeStraight » 08 jan 2017 21:25

De stijl en de woordkeuze staat me wat tegen, maar het is essentie niet veel anders als deze passage in de Pilgrim's Progress:

Interpreter: Tarry till I shall show thee one thing more, and then thou shalt go on thy way.

So he took Christian by the hand again and led him into a chamber where there was one rising out of bed; and as he put on his raiment, he shook and trembled. Then said Christian, Why doth this man thus tremble? The Interpreter then bid him tell to Christian the reason of his so doing.
So he began, and said, “This night, as I was in my sleep, I dreamed, and behold the heavens grew exceeding black; also it thundered and lightened in most fearful wise, that it put me into an agony. So I looked up in my dream, and saw the clouds rack at an unusual rate; upon which I heard a great sound of a trumpet, and saw also a man sitting upon a cloud, attended with the thousands of heaven: they were all in flaming fire; also the heavens were in a burning flame. I heard then a voice, saying, ‘Arise, ye dead, and come to judgment.’ And with that the rocks rent, the graves opened, and the dead that were therein came forth: some of them were exceeding glad, and looked upward; and some sought to hide themselves under the mountains. Then I saw the man that sat upon the cloud open the book, and bid the world draw near. Yet there was, by reason of a fierce flame that issued out and came from before him, a convenient distance between him and them, as between the judge and the prisoners at the bar. 1 Cor. 15; 1 Thess. 4:16; Jude 15; John 5: 28,29; 2 Thess. 1:8-10; Rev. 20:11-14; Isa. 26:21; Micah 7:16,17; Psa. 5:4; 50:1-3; Mal. 3:2,3; Dan. 7:9,10. I heard it also proclaimed to them that attended on the man that sat on the cloud, ‘Gather together the tares, the chaff, and stubble, and cast them into the burning lake.’ Matt. 3:12; 18:30; 24:30; Mal. 4:1. And with that the bottomless pit opened, just whereabout I stood; out of the mouth of which there came, in an abundant manner, smoke, and coals of fire, with hideous noises. It was also said to the same persons, ‘Gather my wheat into the garner.’ Luke 3:17. And with that I saw many catched up and carried away into the clouds, but I was left behind. 1 Thess. 4:16,17. I also sought to hide myself, but I could not, for the man that sat upon the cloud still kept his eye upon me; my sins also came into my mind, and my conscience did accuse me on every side. Rom. 2:14,15. Upon this I awakened from my sleep.”

Christian: But what was it that made you so afraid of this sight?

The Man: Why, I thought that the day of judgment was come, and that I was not ready for it: but this frightened me most, that the angels gathered up several, and left me behind; also the pit of hell opened her mouth just where I stood. My conscience too afflicted me; and, as I thought, the Judge had always his eye upon me, showing indignation in his countenance.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten