Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor Chaya » 23 dec 2016 20:21

Marnix schreef:Chaya, waar gaat dat hoodstuk waar je uit citeert om?

naamloos schreef:Ik weet wél wat ik ermee doe, en dat is hem netjes in de context laten staan, de grondtaal erbij halen plus de historisch culturele achtergrond.
En dan weet ik dat deze tekst hier hartstikke off topic is, want ten eerste gaat het hier over de samenkomst van de gemeente.

Het was (slechts) een vraag. ;/
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor benefietdiner » 23 dec 2016 20:23

Chaya schreef:En wat doen we dan met deze tekst?
En als een vrouw bidt of profeteert zónder hoofddoek om haar hoofd, heeft ze geen respect voor haar hoofd (= haar man). Als een vrouw geen hoofddoek om heeft, is dat net zo erg als wanneer ze kort haar heeft zoals een hoer. Want als een vrouw geen hoofddoek omdoet, kan ze net zo goed haar haren kort laten knippen. Maar als het een schande is voor een vrouw om kort haar te hebben, dan moet ze een hoofddoek omdoen
1 Kor. 11.
Daar doe ik het zelfde mee als de apostel Peters gedaan heeft, hij zegt in 2 Petrus 3:16 : Sommige stukken van zijn (Paulus) brieven zijn moeilijk te begrijpen. #-o

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor MoesTuin » 23 dec 2016 21:36

Chaya schreef:En wat doen we dan met deze tekst?
En als een vrouw bidt of profeteert zónder hoofddoek om haar hoofd, heeft ze geen respect voor haar hoofd (= haar man). Als een vrouw geen hoofddoek om heeft, is dat net zo erg als wanneer ze kort haar heeft zoals een hoer. Want als een vrouw geen hoofddoek omdoet, kan ze net zo goed haar haren kort laten knippen. Maar als het een schande is voor een vrouw om kort haar te hebben, dan moet ze een hoofddoek omdoen
1 Kor. 11


Nou, je durft wel Chaya, om een tekst als deze in dit topic te plaatsen.
on topic bezien
want die veel te korte rokken, wat zegt de bijbel daarover?
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor mona » 23 dec 2016 22:19

Marnix schreef:Maar Jezus Christus bracht een nieuw verbond en droeg onze zonden, onze onheiligheid weg en daarom geloof ik dat we nu naar God mogen gaan met vrijmoedigheid.


Bidden onder de douche doe ik ook wel. Het is dan een spontane uiting.
In Christus is onze onheiligheid weggedragen, maar Gods heiligheid blijft altijd bestaan!
Ik mag vrijmoedig naar Hem toegaan in Christus, Hij is mijn Vader, en Hij is heilig en dat blijft Hij altijd.
Wij lezen niet in de bijbel dat in de hemel de kleding niet meer nodig is omdat daar geen zonde meer is.
Ook in de hemel zullen wij Gods Heilige Naam aanbidden in lange witte kleding, wit gewassen door het bloed van het Lam.
In mijn overtuiging knielt men daar niet in ondergoed of minirok voor de troon van God.
Maar dat is mijn overtuiging...

Marnix schreef:ik heb er totaal geen moeite mee met hoe jij dit doet, ik zie het alleen iets anders en wilde je graag uitleggen waarom!

Is prima natuurlijk!

MoesTuin schreef:Inderdaad Naamloos en Marnix.
En zo zijn er nog vele door mensen bedachte regeltjes , die als allemaal mini wetjes gehanteerd worden.

Ik leg dit niemand op MoesTuin, ook jou niet.
Ik spreek voor mezelf, dit is mijn overtuiging. Het is geen mini wet. Een overtuiging komt vanbinnen uit.

MoesTuin schreef:Gelukkig mag je bij onze God en Vader gewoon komen zoals je bent, niks meer en niks minder.

Je mag komen zoals je bent, maar Hij zal je maken zoals Hij je hebben wil.

MoesTuin schreef:Hij kijkt naar je hart (niet naar uiterlijkheden)
Harten zaken, daar gaat hét om!

Ja het gaat om je hart. Wat er in je hart zit, komt er uit.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor Chaya » 23 dec 2016 22:51

benefietdiner schreef:Daar doe ik het zelfde mee als de apostel Peters gedaan heeft,

:?:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor Johan100 » 24 dec 2016 00:15

Zo zullen ook de vrouwen bescheiden zijn in de manier van kleding; eerbiedig en bescheiden met versiering; niet met vlechtingen, goud, parels of mooie gewaden,
maar met goede daden, zoals het gepast is voor vrouwen die godsvrees betuigen.
Laat een vrouw rustig en in alle onderwerping leren.
Want ik sta een vrouw niet toe te leren en bazig over een man te zijn, maar ze zal in stilte zijn.
Want ʾĀdām werd eerst gevormd en daarna Ḥawā.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

mohamed

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor mohamed » 24 dec 2016 01:39

Met de vrouw wordt soms ook de gemeente bedoeld van wie Christus het hoofd is. Hoe kan een vrouw ooit vrij zijn als ze zich moet onderwerpen aan een kerel met de vreemdste nukken simpelweg omdat het een kerel is?

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor MoesTuin » 24 dec 2016 11:45

Johan100 schreef:Zo zullen ook de vrouwen bescheiden zijn in de manier van kleding; eerbiedig en bescheiden met versiering; niet met vlechtingen, goud, parels of mooie gewaden,
maar met goede daden, zoals het gepast is voor vrouwen die godsvrees betuigen.
Laat een vrouw rustig en in alle onderwerping leren.
Want ik sta een vrouw niet toe te leren en bazig over een man te zijn, maar ze zal in stilte zijn.
Want ʾĀdām werd eerst gevormd en daarna Ḥawā.

...en dat met de kerstdagen voor de deur :-$
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor MoesTuin » 24 dec 2016 11:47

mona schreef:Een overtuiging komt vanbinnen uit.


Je mag komen zoals je bent, maar Hij zal je maken zoals Hij je hebben wil.


Ja het gaat om je hart. Wat er in je hart zit, komt er uit.


Geheel met je eens Mona
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor Johan100 » 24 dec 2016 12:27

mohamed schreef:Met de vrouw wordt soms ook de gemeente bedoeld van wie Christus het hoofd is. Hoe kan een vrouw ooit vrij zijn als ze zich moet onderwerpen aan een kerel met de vreemdste nukken simpelweg omdat het een kerel is?

Beiden wordt het bedoeld. Tja, mo zoveel zelfkennis kan ik niet tegenop :wink: Beter begin je dan niet aan een vrouw als je niet van je nukken af kan komen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor naamloos » 24 dec 2016 12:45

Johan100 schreef:Beiden wordt het bedoeld. Tja, mo zoveel zelfkennis kan ik niet tegenop Beter begin je dan niet aan een vrouw als je niet van je nukken af kan komen.
Gelukkig heeft een vrouw zelf hier een evengrote stem in. Als zij verstandig is begint ze niet aan een kerel die meent dat ze zich moet onderwerpen aan zijn nukken.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor Johan100 » 24 dec 2016 12:49

Het gaat hier niet om onderwerpen aan nukken. Maar in dat geval heb je gelijk. En beter begint een kerel niet aan een manwijf die meent dat ze de baas is. :wink:
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor Chaya » 24 dec 2016 13:49

Marnix schreef:Chaya, waar gaat dat hoodstuk waar je uit citeert om? Het gaat om de gemeente. Waar je dus met elkaar te maken hebt.

Ja, maar ik pakte deze tekst er even bij omdat naamloos zei:
naamloos schreef:Ik geloof niet dat God van ons vraagt om ons te bedekken als we gaan bidden

Overigens had ik die tekst uit een moderne vertaling, dan komt ie best hard over.
In de SV staat het zo:
Maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware.
Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.

naamloos schreef:Ik weet wél wat ik ermee doe, en dat is hem netjes in de context laten staan, de grondtaal erbij halen plus de historisch culturele achtergrond.

Dat doe je regelmatig nogal selektief.
Want zou het bedekken van het hoofd nu niet meer gelden?

Maar goed, dat is off topic, je kunt een slagschip van een hoed opzetten, met een ultrakort rokje eronder, slaat het ook nergens meer op.
Met een hoed op kun je nog steeds op een sodomiaanse afstammeling lijken.
naamloos schreef:En ten vijfde ben ik geen hoer als ik kort haar heb en-of geen hoofddoek op mn hoofd heb.

Daarom ben ik tegen zo'n moderne vertaling, de (herziene) SV zegt het wel iets smaakvoller. 8)
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor naamloos » 24 dec 2016 13:58

Johan100 schreef:Het gaat hier niet om onderwerpen aan nukken. Maar in dat geval heb je gelijk. En beter begint een kerel niet aan een manwijf die meent dat ze de baas is. :wink:
Een huwelijk is geen werknemer-gever relatie waar sprake waar is van 'de baas', dus in dát geval heb je gelijk. :wink:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor naamloos » 24 dec 2016 14:10

Chaya schreef:Ja, maar ik pakte deze tekst er even bij omdat naamloos zei: Ik geloof niet dat God van ons vraagt om ons te bedekken als we gaan bidden.
Je leest niet inhoudelijk maar matcht alleen maar op het woord "bedekken", want het ging helemaal niet over een hoofdbedekking.
Bovendien gebruikte ik het woord bedekken alleen omdat @mona het zo gebruikte. (en ik meen dat zij het ook niet over een hoofdbedekking had)
naamloos schreef:Ik weet wél wat ik ermee doe, en dat is hem netjes in de context laten staan, de grondtaal erbij halen plus de historisch culturele achtergrond.
Chaya schreef:Dat doe je regelmatig nogal selektief.
Niet dat ik weet, maar citeer me gerust als je meent me daarop te betrappen.
Het feit dat ik het er niet altijd bij schrijf betekent niet dat ik het niet heb meegenomen.
Chaya schreef:Want zou het bedekken van het hoofd nu niet meer gelden?
Goed gezien. https://www.youtube.com/watch?v=jDEpi_C_nxM
(en dan heb ik het brontekst argument nog niet meegenomen)
Chaya schreef:Maar goed, dat is off topic, je kunt een slagschip van een hoed opzetten, met een ultrakort rokje eronder, slaat het ook nergens meer op.
Met een hoed op kun je nog steeds op een sodomiaanse afstammeling lijken.
:jaknikken:
Chaya schreef:Daarom ben ik tegen zo'n moderne vertaling, de (herziene) SV zegt het wel iets smaakvoller.
Ik ben er juist niet op tegen, ik gebruik er zoveel mogelijk. En bij mij gaat duidelijkheid bóven smaakvol!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten