Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor pindas83 » 16 dec 2016 09:15

Marnix schreef:
Nee dat zal, maar dat vind ik ook van jou. Ik ga in de zomer wel met een broek naar de kerk die net over mijn knieen komt btw.


Als het maar over de knieën komt, dat is de magische grens tussen fatsoenlijk en ordinair! Het kniegewricht immers heeft de mens sinds het begin der tijden het hoofd op hol doen slaan. Het kuit- en scheenbeen daarentegen heeft geen enkele seksuele aantrekkingskracht. Maar er zijn maar weinig vrouwen die de verleiding van de ontblote mannenknie kunnen weerstaan.
Ik denk dat wij mannen dat lang niet altijd voldoende beseffen dat het overduidelijk is dat vrouwen hier uitermate gevoelig voor zijn.

Maar bedoel je zo 'n afritsbroek met van die zakken aan de zijkant? :P

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor gravo » 16 dec 2016 09:40

Johan100 schreef:Er komt een hele lange reactie van gravo aan denk ik, pindas83.

gaap,

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 802
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor Prisma23 » 16 dec 2016 10:04

pindas83 schreef:Als het maar over de knieën komt, dat is de magische grens tussen fatsoenlijk en ordinair! Het kniegewricht immers heeft de mens sinds het begin der tijden het hoofd op hol doen slaan. Het kuit- en scheenbeen daarentegen heeft geen enkele seksuele aantrekkingskracht. Maar er zijn maar weinig vrouwen die de verleiding van de ontblote mannenknie kunnen weerstaan.
Ik denk dat wij mannen dat lang niet altijd voldoende beseffen dat het overduidelijk is dat vrouwen hier uitermate gevoelig voor zijn.

Maar bedoel je zo 'n afritsbroek met van die zakken aan de zijkant? :P


Maar hoe zit het dan met hybride rokken?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor Marnix » 16 dec 2016 11:13

Het moet aan de voorkant over de knieen komen dus dan moet je hem andersom dragen ;) en nee, op of boven de knieen maakt me niet uit. God ziet me ook als ik onder de douche sta dus dat beetje been meer of minder zal vast niet zoveel uitmaken. Doe het meer voor mijn medekerkgenoten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor de passant » 16 dec 2016 11:21

Marnix schreef:Het moet aan de voorkant over de knieen komen dus dan moet je hem andersom dragen ;)

:lol: #-o :oops:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor Marnix » 16 dec 2016 11:28

elbert schreef:Dat zeggen die teksten niet. Deze teksten zeggen iets heel anders. Ze spreken in de eerste plaats niet over het beoordelen van elkaar. Daar gaat het niet over.
Ze spreken wel over onze kleding. Dan gaat het niet precies over hoeveel centimeter boven of onder de knie een kledingstuk mag zijn (dus geen casuistiek), maar wel om het algemene principe: eerbaar, ingetogen, niet uitbundig of uitdagend.
Het gaat dus weldegelijk over kleding en hoe je dat op een manier kunt doen waarop je God eert, waarbij er ook ruimte blijft voor een individuele interpretatie en invulling.
Dus geen kledingpolitie met de meetlat bij de hand, maar wel algemene aanwijzingen over onze kleding.
Er zijn dus 2 extremen die allebei fout zijn:
1. kleding is zo belangrijk dat we precieze voorschriften moeten hebben over wat wel en niet mag.
2. kleding is totaal onbelangrijk, dus boeie....
Het zit ergens tussen die 2 extremen in.


Ja, mee eens. Maar dat houdt dus ook in dat je elkaar niet daarop beoordeelt of veroordeelt, mits je daar ergens tussen die 2 extremen in zit. Dat je niet pronkt met je kleding, je dat vooral aan de rest wil laten zien en wil dat zij dat aan jou zien... maar dat je je kleedt met andere zaken. Maar als je je zo moet gedragen moet je ook zo naar elkaar kijken en niet elkaar op basis van uiterlijkheden beoordelen. Dat is niet wat daar primair staat maar wel een logische bijkomstigheid. Vrucht dragen en bomen aan hun vruchten herkennen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor Chaya » 16 dec 2016 15:06

Marnix schreef:Het moet aan de voorkant over de knieen komen dus dan moet je hem andersom dragen ;)

:lol:
Marnix schreef:en nee, op of boven de knieen maakt me niet ui

Nouwwwww, als je sommige knieën beziet..... toch maar wel. :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor Chaya » 16 dec 2016 15:12

pindas83 schreef:Als het maar over de knieën komt, dat is de magische grens tussen fatsoenlijk en ordinair! Het kniegewricht immers heeft de mens sinds het begin der tijden het hoofd op hol doen slaan. Het kuit- en scheenbeen daarentegen heeft geen enkele seksuele aantrekkingskracht.

Bedoel je nu van een vrouw of van een man?
Sorry hoor, maar mijn hart gaat niet sneller slaan van een man in korte broek. Korte broek hoort op het voetbalveld, op het strand, op de camping en bij kinderen totdat ze de volwassen leeftijd bereiken.
Kijk, zo kan het ook, unisex, beide lengtes gelijk :mrgreen:
Afbeelding
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor Johan100 » 16 dec 2016 15:47

elbert schreef: Dat zeggen die teksten niet. Deze teksten zeggen iets heel anders. Ze spreken in de eerste plaats niet over het beoordelen van elkaar. Daar gaat het niet over.
Ze spreken wel over onze kleding. Dan gaat het niet precies over hoeveel centimeter boven of onder de knie een kledingstuk mag zijn (dus geen casuistiek), maar wel om het algemene principe: eerbaar, ingetogen, niet uitbundig of uitdagend.
Het gaat dus weldegelijk over kleding en hoe je dat op een manier kunt doen waarop je God eert, waarbij er ook ruimte blijft voor een individuele interpretatie en invulling.
Dus geen kledingpolitie met de meetlat bij de hand, maar wel algemene aanwijzingen over onze kleding.
Er zijn dus 2 extremen die allebei fout zijn:
1. kleding is zo belangrijk dat we precieze voorschriften moeten hebben over wat wel en niet mag.
2. kleding is totaal onbelangrijk, dus boeie....
Het zit ergens tussen die 2 extremen in.

Mooi verwoord Elbert! Dankjewel!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor elbert » 16 dec 2016 21:51

Met wat voor kleding zou je God eren?
We eren God met onze kleding als onze kleding ons innerlijk accentueert, een innerlijk dat door God veranderd is. Daar spreken de teksten (1 Petrus 3:3-4 en 1 Timotheüs 2:9-10) ook over. Daarin wordt gesproken over "de verborgen mens van het hart, met het onvergankelijke sieraad van een zachtmoedige en stille geest, die kostbaar is voor God." en "ingetogen en bezonnen, (...) godvrezend". Onze kleding moet dus ons innerlijk accentueren en als we God vrezen, dus ook God die ons innerlijk vernieuwt. Als onze kleding alleen de nadruk legt op ons uiterlijk, dan mogen we ons wel afvragen of wat er binnen dat uiterlijk zit, niet een lege huls is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor Chaya » 17 dec 2016 10:16

elbert schreef:Onze kleding moet dus ons innerlijk accentueren en als we God vrezen, dus ook God die ons innerlijk vernieuwt. Als onze kleding alleen de nadruk legt op ons uiterlijk, dan mogen we ons wel afvragen of wat er binnen dat uiterlijk zit, niet een lege huls is.

Dan klopt het gezegde dus toch: praat, gelaat en gewaad.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor elburger » 17 dec 2016 15:39

Wat dan wat betreft die nieuwe sportschool in Barneveld waar een ieder welkom is, het is trouwens gericht op de christelijke mensen , maar een sporthemd waarin een groot deel van de vrouwelijke borsten te zien is mag niet. Bang voor "een Sodom en Gomorra"?
Ik zou zeggen dat dan een strakke sportbroek van een mannelijke sporter ook niet kan want dat ziet er dan soms toch ook wel aanstootgevend uit?!
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor mona » 17 dec 2016 17:24

elburger schreef:Wat dan wat betreft die nieuwe sportschool in Barneveld waar een ieder welkom is, het is trouwens gericht op de christelijke mensen , maar een sporthemd waarin een groot deel van de vrouwelijke borsten te zien is mag niet. Bang voor "een Sodom en Gomorra"?
Ik zou zeggen dat dan een strakke sportbroek van een mannelijke sporter ook niet kan want dat ziet er dan soms toch ook wel aanstootgevend uit?!


Alle kleding wat je lichaam expliciet benadrukt, is niet kuis/zedelijk/fatsoenlijk. Dat geldt voor zowel voor mannen als vrouwen.
Niemand hoeft een hobbezak aan te doen, maar een schaamlapje is ook weer het andere uiterste.
Ik denk dan: hoe kan je in je stille tijd geknield liggen voor God, met zo weinig aan je lijf?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor Marnix » 17 dec 2016 21:59

Hm ik hou ook wel eens stille tijd in bed of bid voor het slapen gaan en dan heb ik niet veel aan.

Volgens mij zijn de kledingregels er vooral om je medemens geen aanstoot te geven door wat je draagt? God ziet je toch altijd, waar je ook bent? Ik voel me niet bezwaard om in mijn ondergoed te bidden, wel om in mijn ondergoed in de kerk te zitten of over straat te lopen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4550
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor naamloos » 17 dec 2016 22:43

mona schreef:Ik denk dan: hoe kan je in je stille tijd geknield liggen voor God, met zo weinig aan je lijf?
We hoeven ons voor God toch niet te schamen hoe hij ons zelf gemaakt heeft!
Aanstoot geven is helemaal niet aan de orde bij hem.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten

cron