Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor mohamed » 24 dec 2016 14:38

mohamed schreef:Met de vrouw wordt soms ook de gemeente bedoeld van wie Christus het hoofd is. Hoe kan een vrouw ooit vrij zijn als ze zich moet onderwerpen aan een kerel met de vreemdste nukken simpelweg omdat het een kerel is?

Johan100 schreef:Beiden wordt het bedoeld. Tja, mo zoveel zelfkennis kan ik niet tegenop :wink: Beter begin je dan niet aan een vrouw als je niet van je nukken af kan komen.

Ik ben alleenstaand dus mij valt niks te verwijten in deze, maar wat nukken betreft: geen mens is in staat het hoofd van diens vrouw te zijn, laat dat maar aan God over.

mohamed

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor mohamed » 24 dec 2016 14:40

Johan100 schreef:Het gaat hier niet om onderwerpen aan nukken. Maar in dat geval heb je gelijk. En beter begint een kerel niet aan een manwijf die meent dat ze de baas is. :wink:

naamloos schreef:Een huwelijk is geen werknemer-gever relatie waar sprake waar is van 'de baas', dus in dát geval heb je gelijk. :wink:

Droom maar lekker verder en bovendien lijk jij me ook een zeer bazig type wat alles wil bepalen. [-X

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor pindas83 » 24 dec 2016 16:40

Apostel Peters is zelf nooit getrouwd geweest dus hierover vind je niks terug in de bijbel, maar iedereen weet toch dat de vrouw de lakens uitdeelt, en een slimme vrouw doet het voorkomen alsof 'wij' ook nog iets in te brengen hebben. Zo is het altijd al geweest, en misschien is dat maar goed ook want je wilt geen 'kijfgrage' vrouw, zoals Prediker zegt. Nee op de hoek van het dak, daar moet je niet zijn!

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor Johan100 » 24 dec 2016 17:58

mohamed schreef:
Ik ben alleenstaand dus mij valt niks te verwijten in deze, maar wat nukken betreft: geen mens is in staat het hoofd van diens vrouw te zijn, laat dat maar aan God over.
Ik verwijt je niks. Het gaat niet over in staat zijn, het gaat er om wat er staat. Christus als hoofd van de gemeente en de man als hoofd van de vrouw (gezin), 'organisch' aan elkaar verbonden door de inwonende Geest, (als we de Geest hebben, ik ga nu uit van het Bijbelse principe) dus niet middels een by-pass o.i.d.
'Gij zult uw vader en moeder verlaten en uw eigen vrouw aanhangen en zal tot één vlees zijn' staat er.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor Johan100 » 24 dec 2016 18:01

naamloos schreef: Een huwelijk is geen werknemer-gever relatie waar sprake waar is van 'de baas', dus in dát geval heb je gelijk. :wink:

M'n hart is weer gerust gesteld dat je me gelijk geeft. Opgelucht.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor Johan100 » 24 dec 2016 18:04

pindas83 schreef:Apostel Peters is zelf nooit getrouwd geweest dus hierover vind je niks terug in de bijbel, maar iedereen weet toch dat de vrouw de lakens uitdeelt, en een slimme vrouw doet het voorkomen alsof 'wij' ook nog iets in te brengen hebben. Zo is het altijd al geweest, en misschien is dat maar goed ook want je wilt geen 'kijfgrage' vrouw, zoals Prediker zegt. Nee op de hoek van het dak, daar moet je niet zijn!

En wie mag dat zijn? Paulus of Petrus? Klopt, ja. Met bedden verschonen deelt ze de lakens uit voor zichzelf. :-$ :wink:
En dan heeft ze nog het aanrecht en dan houdt het ook op :wink:
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

mohamed

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor mohamed » 24 dec 2016 20:22

mohamed schreef:
Ik ben alleenstaand dus mij valt niks te verwijten in deze, maar wat nukken betreft: geen mens is in staat het hoofd van diens vrouw te zijn, laat dat maar aan God over.

Johan100 schreef:Ik verwijt je niks. Het gaat niet over in staat zijn, het gaat er om wat er staat. Christus als hoofd van de gemeente en de man als hoofd van de vrouw (gezin), 'organisch' aan elkaar verbonden door de inwonende Geest, (als we de Geest hebben, ik ga nu uit van het Bijbelse principe) dus niet middels een by-pass o.i.d.
'Gij zult uw vader en moeder verlaten en uw eigen vrouw aanhangen en zal tot één vlees zijn' staat er.

Dat gedeelte betrekt Paulus op Christus en de kerk in de brief aan de Efeziërs 5:

[31] Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één zijn. [32] Dit geheim is groot. Ikzelf betrek het op Christus en de kerk. [33] Hoe dit ook zij, ieder van u moet zijn vrouw liefhebben als zichzelf en de vrouw moet ontzag hebben voor haar man.

Geen fan van Paulus begrijp ik?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor Johan100 » 24 dec 2016 23:40

mohamed schreef:
Dat gedeelte betrekt Paulus op Christus en de kerk in de brief aan de Efeziërs 5:

[31] Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één zijn. [32] Dit geheim is groot. Ikzelf betrek het op Christus en de kerk. [33] Hoe dit ook zij, ieder van u moet zijn vrouw liefhebben als zichzelf en de vrouw moet ontzag hebben voor haar man.

Geen fan van Paulus begrijp ik?

Fan van Paulus vind ik een wat rare benaming en waar die opmerking ineens vandaan komt is me een raadsel.
Maar ik weet niet hoe jij interpreteert en welke Bijbelvertaling jij gebruikt.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

mohamed

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor mohamed » 26 dec 2016 01:46

mohamed schreef:
Dat gedeelte betrekt Paulus op Christus en de kerk in de brief aan de Efeziërs 5:

[31] Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één zijn. [32] Dit geheim is groot. Ikzelf betrek het op Christus en de kerk. [33] Hoe dit ook zij, ieder van u moet zijn vrouw liefhebben als zichzelf en de vrouw moet ontzag hebben voor haar man.

Geen fan van Paulus begrijp ik?

Johan100 schreef:Fan van Paulus vind ik een wat rare benaming en waar die opmerking ineens vandaan komt is me een raadsel.

Doordat jij Paulus tegenspreekt en de teksten niet op het huwelijk tussen Christus en de kerk betrekt vroeg ik me dat af.
Johan100 schreef:Maar ik weet niet hoe jij interpreteert en welke Bijbelvertaling jij gebruikt.

In navolging van Paulus betrek ik het op Christus en de kerk en zo staat het in elke vertaling alhoewel sommigen het woord gemeente gebruiken.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor Johan100 » 26 dec 2016 09:56

mohamed schreef:
Doordat jij Paulus tegenspreekt en de teksten niet op het huwelijk tussen Christus en de kerk betrekt vroeg ik me dat af.

Dag hoor. Heb je cannabis op?
mohamed schreef:Wilders misbruikt de problemen die buitenlanders veroorzaken om er een hoop onplezierige wetten doorheen te drukken, zoals een totaal verbod op cannabis.

Johan100 schreef:Maar ik weet niet hoe jij interpreteert en welke Bijbelvertaling jij gebruikt.

mohamed schreef: In navolging van Paulus betrek ik het op Christus en de kerk en zo staat het in elke vertaling alhoewel sommigen het woord gemeente gebruiken.

Beiden heb ik gezegd. Zowel Christus-kerk/gemeente relatie als man-vrouw relatie.
Maar daar gaat het allemaal niet over in dit topic. Ik begrijp de bedoeling ook niet zo van dit topic.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

mohamed

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor mohamed » 26 dec 2016 11:30

mohamed schreef: In navolging van Paulus betrek ik het op Christus en de kerk en zo staat het in elke vertaling alhoewel sommigen het woord gemeente gebruiken.

Johan100 schreef:Beiden heb ik gezegd. Zowel Christus-kerk/gemeente relatie als man-vrouw relatie.
Maar daar gaat het allemaal niet over in dit topic. Ik begrijp de bedoeling ook niet zo van dit topic.

Paulus betrekt het op Christus en de kerk en niet op het huwelijk tussen twee mensen.
Johan100 schreef:Dag hoor. Heb je cannabis op?

Ja en ik weet niet wat jij op hebt maar het vertroebelt je denken.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sodom en Gomorra roklengte……. en…..

Berichtdoor pindas83 » 26 dec 2016 13:35

Johan100 schreef:En wie mag dat zijn? Paulus of Petrus? Klopt, ja. Met bedden verschonen deelt ze de lakens uit voor zichzelf. :-$ :wink:
En dan heeft ze nog het aanrecht en dan houdt het ook op :wink:


Hé benefietdiner kent hem ook hè dus misschien ligt 't aan jouw?!
Gisteren heb ik het bed nog op gemaakt en nog gekookt ook :-$


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 93 gasten

cron