Christen VS andere religies?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

RH3MA
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2016 22:49

Christen VS andere religies?

Berichtdoor RH3MA » 13 dec 2016 16:21

Hi iedereen,

Ik heb deze week gesprekken gehad met een groep Christenen. Ikzelf ben Christen en ben geschrokken van alle onwetendheid die er heerst over andere religies. Vooral is er een enorm gebrek aan kennis over Islam. Leert de Bijbel dat wij ons moeten verdiepen in andere religies om anderen te overtuigen of behoren wij ons alleen te concentreren op de Bijbel?

Hieronder is er bijv. een filmpje over Mohammed, kans is enorm groot dat enkele Christenen deze feiten wisten.

https://youtu.be/K995eNevpA8

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Christen VS andere religies?

Berichtdoor hans0166 » 14 dec 2016 10:02

RH3MA schreef:Hi iedereen,

Ik heb deze week gesprekken gehad met een groep Christenen. Ikzelf ben Christen en ben geschrokken van alle onwetendheid die er heerst over andere religies. Vooral is er een enorm gebrek aan kennis over Islam. Leert de Bijbel dat wij ons moeten verdiepen in andere religies om anderen te overtuigen of behoren wij ons alleen te concentreren op de Bijbel?

Hieronder is er bijv. een filmpje over Mohammed, kans is enorm groot dat enkele Christenen deze feiten wisten.

https://youtu.be/K995eNevpA8


Het begint al met twee totaal valse/onvolledige beweringen, ik zou met hier niet al teveel mee bezig houden.
Dit filmpje maakt je alleen maar verder van de echte kennis vandaan zowel over de christen als de islam.

De boodschap van Jezus is ook 99% overlevering... of het nou bijbel heet, talmoed, thora of koran.
Overspeligen in de bijbel worden ook gestenigd.
Israel moest iedereen afslachten in de bestaande steden in kanaan. God moord zelf ook nogal wat in de bijbel....
de rest kijk ik niet eens... als je eerste stuk niet deugt voegt de rest ook niet veel toe.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Christen VS andere religies?

Berichtdoor benefietdiner » 14 dec 2016 10:29

RH3MA schreef:Hi iedereen,

Ik heb deze week gesprekken gehad met een groep Christenen. Ikzelf ben Christen en ben geschrokken van alle onwetendheid die er heerst over andere religies. Vooral is er een enorm gebrek aan kennis over Islam. Leert de Bijbel dat wij ons moeten verdiepen in andere religies om anderen te overtuigen of behoren wij ons alleen te concentreren op de Bijbel?

Hieronder is er bijv. een filmpje over Mohammed, kans is enorm groot dat enkele Christenen deze feiten wisten.

https://youtu.be/K995eNevpA8

De Bijbel is wel een grondbeginsel voor een christen natuurlijk maar het is ook weer geen woordenboek zoals even opzoeken en één op één toepassen. In die zin is de Bijbel met zijn 66 geschriften een samenvatting van een geschiedenis in een bepaalde tijd en cultuur. De Bijbel moet je door bestudering leren ontdekken dat er een verborgen persoon schuil gaat die in het nieuwe deel openbaar komt namelijk Christus die onthuld wordt in Jezus.

Dat filmpje is natuurlijk goed maar het roept ook vragen op zoals hans0166 dan ook gelijk doet.

Als je zegt wat hans0166 zegt dat er gestenigd en afgeslacht wordt is dat waar maar let wel op de oorzaak hier van, dat was zomaar niet voor niets dat dat gebeurden.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Christen VS andere religies?

Berichtdoor hans0166 » 16 dec 2016 12:02

benefietdiner schreef:Als je zegt wat hans0166 zegt dat er gestenigd en afgeslacht wordt is dat waar maar let wel op de oorzaak hier van, dat was zomaar niet voor niets dat dat gebeurden.



dat klopt helemaal, in meerder religies, net als het christendom, komt steniging en doden van tegenstanders voor, en, voor hen, ook om legitieme redenen. Het gebeuren op zich is voor hen en ons volledig gerechtvaardigd.
Het gaat er mij in mijn reactie vooral om dat het een onvolledige en veel te simplistische voorstelling van zaken is.
Als je niet weet wat het ene inhoud kun je het niet tegen iets wat je denkt te weten op deze manier afzetten.

Deze filmpjes zullen iedereen die even nadenkt en verder kijkt eerder tegenstaan dan overtuigen. Het is gewoon ver van de waarheid om zaken zo voor te spiegelen.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Christen VS andere religies?

Berichtdoor Johan100 » 16 dec 2016 16:23

RH3MA schreef:Hi iedereen,

Ik heb deze week gesprekken gehad met een groep Christenen. Ikzelf ben Christen en ben geschrokken van alle onwetendheid die er heerst over andere religies. Vooral is er een enorm gebrek aan kennis over Islam. Leert de Bijbel dat wij ons moeten verdiepen in andere religies om anderen te overtuigen of behoren wij ons alleen te concentreren op de Bijbel?

Poeh, daar vraag je wat! Je zegt dat je geschrokken bent van alle onwetendheid die er heerst onder de mensen uit het groepje christenen waar je gesprekken mee hebt gehad.
Vooral is er een enorm gebrek aan kennis over islam.

Vervolgens vraag je of de Bijbel leert dat wij ons moeten verdiepen in andere religies om anderen te overtuigen of......
Dat weet je zelf blijkbaar niet of is dit 'retorisch' bedoeld?

Wat maakt dat je geschrokken bent?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten