Invriezen totdat....

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Invriezen totdat....

Berichtdoor Johan100 » 21 nov 2016 13:24


Afgezien van het lichamelijk aspect, wat denk je van het psychische? Je gaat slapen als een 14 jarige, in dit geval en je wordt wakker als een 14 jarige, stel dus dat het wel kan.
Na pakweg..... 50 jaar? Je vriendinnen zijn dan 64 en je ouders overleden of hoogbejaard.
Heeft het voorstellen dat het kan veel zin als je toch niet gelooft dat zoiets kan!?
Trouwens, bij comapatiënten die na jaren weer ontwaken speelt dit wel, maar daar gaat het hier niet over.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Invriezen totdat....

Berichtdoor Chaya » 21 nov 2016 14:27

Johan100 schreef:Ik weet ook niet waar het vandaan komt dat iemands bloed verwijderd wordt en diegene dan een andere vloeistof ingespoten krijgt?

Om het ontbindingsproces te neutraliseren, hebben we haar meteen ingepakt in waterijs, omdat droog ijs te koud is." Daarna was het drie kwartier rijden naar het uitvaartcentrum. "Vervolgens duurde de perfusie, het vervangen van het bloed door antivriesmiddel, zo'n 4 à 5 uur." Daarna werd het lichaam in een wrap met droog ijs gewikkeld. "En konden we het lichaam in drie dagen koelen tot -80 graden en boekten we de vlucht".

Dat was geen speciale vlucht, maar 'gewoon' een (liefst rechtstreekse) vlucht met KLM. "Net als een pakje", zegt D'Hondt. Waarbij dus ook voldoende ijs mee moet om 25 uur te kunnen overbruggen.

Je moet er wel flink voor sparen: de kosten variëren van zo'n 50.000 dollar in Michigan tot minstens 150.000 dollar in Scottsdale. "Cryonisme is een verhaal voor de believers", zegt D'Hondt. "Ze zijn hoopvol dat er toch een mogelijkheid bestaat om de kwaal waaraan ze zijn overleden, te herstellen. Omdat de wetenschap in de afgelopen 50, 100 jaar ook heel veel is veranderd."
bron: NOS.nl
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Invriezen totdat....

Berichtdoor coby5 » 25 nov 2016 18:30

babies worden ook ingevroren

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Invriezen totdat....

Berichtdoor meribel » 25 nov 2016 19:57

coby5 schreef:babies worden ook ingevroren


je bedoelt embryo's?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Invriezen totdat....

Berichtdoor meribel » 25 nov 2016 19:59

Chaya schreef:[quote="
Ik begreep dat vader het hier absoluut niet mee eens was.
Vader spande zelfs een rechtszaak aan!
Meisje kwam uit Engeland, maar is overgebracht naar Amerika.
Toch noemen de media het "het overleden meisje". :-k
E.e.a. kost "slechts 43.000 euro.
Over 100 jaar is dit bedrag natuurlijk een schijntje, zeg ik niet geheel zonder ironie.


het zal nooit een eenmalig bedrag zijn
en wie betaald haar invrieskosten over 100 jaar...


ik vind het allemaal kansloos en verdrietig

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Invriezen totdat....

Berichtdoor coby5 » 25 nov 2016 21:16

meribel schreef:
je bedoelt embryo's?

Ja ik had daar een keer een droom over dat mensen hun volwassen kinderen invroren eeeww en toen werd ik wakker en dacht: dat doen ze met embryo's.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Invriezen totdat....

Berichtdoor coby5 » 25 nov 2016 21:22

Johan100 schreef:Stond ook gewoon in het krantenartikel hoor. Met dik gedrukte letters nota bene en bovenaan. Dat meisje was al overleden. Ik weet ook niet waar het vandaan komt dat iemands bloed verwijderd wordt en diegene dan een andere vloeistof ingespoten krijgt?

Ik vind het zonder dit al bizar genoeg en ben het dan ook met marnix eens.

Ze was al overleden? Nou ja dan maakt het ook niet meer uit. Ik dacht dat ze nu in een soort coma staat was.

Bambi

Re: Invriezen totdat....

Berichtdoor Bambi » 28 nov 2016 00:33

Misschien een beetje te praktisch gedacht, maar ik vind het zonde van het geld, als ze al overleden is.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Invriezen totdat....

Berichtdoor meribel » 28 nov 2016 10:43

Bambi schreef:Misschien een beetje te praktisch gedacht, maar ik vind het zonde van het geld, als ze al overleden is.


gewone begrafenissen kosten ook al zoveel, en wat denk je van een gekocht graf.

gewoon de kliko in dan maar

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Invriezen totdat....

Berichtdoor schaapje » 28 nov 2016 12:29

meribel schreef:
gewone begrafenissen kosten ook al zoveel, en wat denk je van een gekocht graf.

gewoon de kliko in dan maar

Luguber grapje meribel :shock:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bambi

Re: Invriezen totdat....

Berichtdoor Bambi » 28 nov 2016 14:40

meribel schreef:gewone begrafenissen kosten ook al zoveel, en wat denk je van een gekocht graf.

gewoon de kliko in dan maar

Om een gewoon graf te bezoeken, hoef je geen vliegreis naar Amerika te boeken iedere keer.
Tenzij het daar begraven is natuurlijk

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Invriezen totdat....

Berichtdoor BladeStraight » 28 nov 2016 19:42

Er hadden van dat geld ook een behoorlijk aantal nog levende kinderen geholpen kunnen worden.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Invriezen totdat....

Berichtdoor Johan100 » 28 nov 2016 20:52

meribel schreef:

het zal nooit een eenmalig bedrag zijn
en wie betaald haar invrieskosten over 100 jaar...


ik vind het allemaal kansloos en verdrietig

Geldklopperij.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Invriezen totdat....

Berichtdoor Johan100 » 28 nov 2016 20:55

Johan100 schreef:Stond ook gewoon in het krantenartikel hoor. Met dik gedrukte letters nota bene en bovenaan. Dat meisje was al overleden. Ik weet ook niet waar het vandaan komt dat iemands bloed verwijderd wordt en diegene dan een andere vloeistof ingespoten krijgt?

Ik vind het zonder dit al bizar genoeg en ben het dan ook met marnix eens.

coby5 schreef:Ze was al overleden? Nou ja dan maakt het ook niet meer uit. Ik dacht dat ze nu in een soort coma staat was.


Dit roept wat vraagtekens op.
Wat maakt niet uit?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Invriezen totdat....

Berichtdoor coby5 » 29 nov 2016 21:22

Johan100 schreef:Dit roept wat vraagtekens op.
Wat maakt niet uit?

Of het ethisch verantwoord is om iemand levend in te vriezen. Ik dacht dat het daarom ging. Ze komt nu toch niet meer tot leven. Sneu en jammer van het geld alleen.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten