Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
BroerKobijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2016 06:00

Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor BroerKobijn » 09 nov 2016 00:31

Hallo, ik ben BroerKobijn en heb die inlognaam in een 'grappig' moment gekozen, ik vond het zelf toepasselijk op dat moment.
Maar ik heb ook serieuzere momenten, zoals afgelopen tijd vaker het geval is. Wie mijn voorsteltopic gelezen heeft weet ongeveer een klein beetje hoe ik in het leven sta.

Vanuit mijn achtergrond zoals in mijn voorsteltopic beschreven, ben ik tegenwoordig zoekend naar de juiste kerkgemeente. Ik ben in het westen van het land gedoopt op de gereformeerde manier in een hervormde kerk, eind jaren '70. Dat is een gevolg van een gezamenlijke dienst van de samen-op-weg-kerken. Later verhuisden we vanwege mijn vader's werk naar het oosten van het land, ook daar gingen we naar de hervormde kerk in het kader van de samen-op-weg-kerken. Nog voor mijn 18e volgde ik steeds minder de weg van de kerk, en heb nooit belijdenis gedaan. Wel moest ik van mijn vader nog iedere kerst en Pasen naar de kerk. Toen ik op mezelf ging wonen raakte ook dat er uit.
Nu ben ik inmiddels weer verhuist, na een godloze, chaotische en moeilijker periode in mijn leven in Arnhem. Tegenwoordig woon ik in een overwegend katholieke nederzetting nabij de stad Arnhem.

Ik ben me bewust geworden dat religie toch belangrijk genoeg kan zijn voor mij, en weet even geen serieus antwoord. Daar komt mijn huidige vraagstelling: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?
Zal ik iedere zondag naar Arnhem moeten reizen voor kerk en eredienst, en bij welke gemeente heb ik de meeste kans om mij op mijn plaats te voelen? Ik denk wel dat ik protestants blijf, van de katholieke eredienst weet ik niet veel. Maar hoe, waar en wat voor een protestante dienst is goed voor mij? Met jonge deelnemers, klassiek of juist modern? Of moet ik toch veranderen en me aansluiten bij geheel iets anders?

Bedankt alvast voor het lezen, ieder antwoord zal ik op mijn beurt ook lezen.
Come as you are

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor Cicero » 09 nov 2016 01:34

Aangezien je van huis uit bij de 'gewone' Protestantse Kerk hoort, lijkt het mij het meest voor de hand liggend dat je daar weer eens gaat kijken. Als dat niet bevalt, kun je altijd nog verder kijken.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor Pcrtje » 09 nov 2016 10:10

Je bent vrij om te kiezen, dus bedenk van te voren eens wat je belangrijk vindt aan een gemeente en bezoek vervolgens een aantal in je eigen dorp of stad. (Enne, een kijkje nemen bij de RKK en een verhelderend gesprek met de pastoor of bisschop kunnen geen kwaad. ;) )
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor Teus » 09 nov 2016 12:44

Beste Broerkobijn,

Kennelijk is het evangelie je bekend. Het is belangrijk deze kennis te hebben om te weten waarvoor je hier op aarde bent, waarom God je geschapen heeft.
Nu is je vraag waar je terecht kunt om je aan te sluiten bij een kerkgemeente.
Ook schrijf je dat religie belangrijk voor je kan zijn.

Voor religie, godsdienst, kun je overal terecht, er zijn zo'n 20 tal verschillende soorten en deze weer onderverdeeld in richtingen, het is maar waar jij waarde aan hecht.
Waar je ook voor kiest religie zal je nooit vrijwaren van moeite en teleurstellingen, en je komt altijd bedrogen uit. Uitsluitend door Jezus Christus kan een toekomst verzekerd zijn.
Bij het zoeken naar Jezus heb je geen religie nodig, sterker nog het is verwerpelijk.
Ik zou me eerst tot Jezus wenden want een geloof in Hem, door Zijn werk aan het kruis, brengt je alleen tot God en dan heb je een leven met een gegarandeerde toekomst.

Bij welke kerkgemeente je dan aan moet sluiten? Ik zou het echt niet weten welke, ze zijn allemaal ontstaan door ruzie. Mijn voorkeur is een huisgemeente met oprecht gelovigen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor Chaya » 09 nov 2016 13:49

Teus schreef: Ik zou het echt niet weten welke, ze zijn allemaal ontstaan door ruzie. Mijn voorkeur is een huisgemeente met oprecht gelovigen.

En die huisgemeente is niet door ruzie ontstaan?
Ik denk niet dat dit een waardevol advies voor t.s. is.
BroerKobijn schreef:en bij welke gemeente heb ik de meeste kans om mij op mijn plaats te voelen? Ik denk wel dat ik protestants blijf, van de katholieke eredienst weet ik niet veel. Maar hoe, waar en wat voor een protestante dienst is goed voor mij? Met jonge deelnemers, klassiek of juist modern? Of moet ik toch veranderen en me aansluiten bij geheel iets anders?

Het beste is om niet uit te gaan van jouw gevoel, maar welke prediking wordt er verkondigd. Staat Christus centraal, is er een bijbelgetrouwe prediking? Dat vergt enige inspanning van jou.
En wil je daarnaast, een actieve deelname met die gemeente? Dus een bijbelstudieclub of zoiets, dan is het misschien goed om te kijken of er leeftijdsgenoten zijn.
Ik zou er een biddende zaak van maken.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor Marnix » 09 nov 2016 14:10

Hey, welkom hier! Ik heb 21 jaar in Arnhem gewoond dus ken het daar op kerkelijk gebied wel aardig :) Mogelijkheden zat in ieder geval. Dus ik wil graag met je meedenken maar het is dan denk ik wel handig om te weten waar je ongeveer woont zodat het iets is wat redelijk in de buurt zit. Arnhem Noord / Arnhem Zuid is nog wel een eindje van elkaar verwijderd he :) En daarnaast is het handig om te weten wat je een beetje zoekt. Christelijke gemeenten heb je in allerlei soorten en maten. Grotere en kleinere gemeenten, traditonele gemeenten en moderne gemeenten (denk aan het soort liederen wat je zingt, de muziek, de manier van preken, Bijbelvertaling etc). Wat heeft je voorkeur? Psalmen bij orgelspel? Opwekking met een gitaar? Of iets er tussen in, een mix van die twee?

Stuur me anders even een privé-berichtje als je bepaalde dingen niet op een openbaar forum wil neerzetten. Dank denk ik graag even met je mee, kan ik een paar gemeenten aanraden... en dan denk ik dat het goed is om die (en evt gemeenten die anderen tippen) eens te bezoeken en dan te kijken waar je je het beste bij thuisvoelt, waar de gemeente je gastvrij ontvangt enzovoorts.

Om alvast een te noemen, ik ben al die jaren lid geweest van de Koepelkerk in het centrum van Arnhem (Jansplein). Ik vind het een erg prettige gemeente, gereformeerd maar wel lekker modern. Goede predikanten en veel afwisseling in vormen. Wel een grote gemeente dus misschien wat lastiger om heel snel mensen te leren kennen / dat mensen zien dat je nieuw bent, via wijkkringen doe je wel snel contacten op in de gemeente.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor Teus » 09 nov 2016 14:30

Teus schreef: Ik zou het echt niet weten welke, ze zijn allemaal ontstaan door ruzie. Mijn voorkeur is een huisgemeente met oprecht gelovigen.

En die huisgemeente is niet door ruzie ontstaan?
Nee Chaya, die is ontstaan door mensen die willen gehoorzamen aan wat God te zegt.
Het is jou verkeerde visie op thuisgemeentes, het is wat God zegt in Zijn woord. In Zijn Woord staat niets over kerken.

Ik denk niet dat dit een waardevol advies voor t.s. is.
Dat begrijp ik dat jij dat vindt.
BroerKobijn schreef:en bij welke gemeente heb ik de meeste kans om mij op mijn plaats te voelen? Ik denk wel dat ik protestants blijf, van de katholieke eredienst weet ik niet veel. Maar hoe, waar en wat voor een protestante dienst is goed voor mij? Met jonge deelnemers, klassiek of juist modern? Of moet ik toch veranderen en me aansluiten bij geheel iets anders?

Het beste is om niet uit te gaan van jouw gevoel, maar welke prediking wordt er verkondigd. Staat Christus centraal, is er een bijbelgetrouwe prediking? Dat vergt enige inspanning van jou.
Eerst naar mensen luisteren en dan naar God? En dan....wachten totdat God je bekeert?
En wil je daarnaast, een actieve deelname met die gemeente? Dus een bijbelstudieclub of zoiets, dan is het misschien goed om te kijken of er leeftijdsgenoten zijn.
Ik zou er een biddende zaak van maken.
Wat zou jij vragen?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor Marnix » 09 nov 2016 14:50

Teus schreef:Nee Chaya, die is ontstaan door mensen die willen gehoorzamen aan wat God te zegt.
Het is jou verkeerde visie op thuisgemeentes, het is wat God zegt in Zijn woord


Dat kan zijn maar dat zegt iedere afgesplitste gemeente. Wij stapten uit die kerk omdat we wilden gehoorzamen aan wat God zegt.

In Zijn Woord staat niets over kerken.


Wel over gemeenten. En een gemeente die in een kerk samenkomt is net zo goed een gemeente als een gemeente die in een huis samenkomt ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor Teus » 09 nov 2016 15:00

Teus schreef:Nee Chaya, die is ontstaan door mensen die willen gehoorzamen aan wat God te zegt.
Het is jou verkeerde visie op thuisgemeentes, het is wat God zegt in Zijn woord


Marnix schreef:Dat kan zijn maar dat zegt iedere afgesplitste gemeente. Wij stapten uit die kerk omdat we wilden gehoorzamen aan wat God zegt.
Geweldig toch? Als het echt zo is kun je alleen maar roemen in Jezus.

In Zijn Woord staat niets over kerken.


Marnix schreef:Wel over gemeenten. En een gemeente die in een kerk samenkomt is net zo goed een gemeente als een gemeente die in een huis samenkomt ;)

De gemeente in de Bijbel is het volk van God, geheiligd in Jezus Christus.
Met gemeente wordt geen kerkvolk bedoeld Marnix.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor Chaya » 09 nov 2016 16:06

Teus schreef:Nee Chaya, die is ontstaan door mensen die willen gehoorzamen aan wat God te zegt.

Wel, dat meenden de uitgetredenen dus ook!
Teus schreef:Het is jou verkeerde visie op thuisgemeentes, het is wat God zegt in Zijn woord. In Zijn Woord staat niets over kerken.

Uit het gehele menselijke geslacht vergadert God Zich een gemeente.
Aan wie schreef de apostel Johannes dan zijn brieven, wie waren die 7 gemeenten bijvoorbeeld?
En waarom staat er dan in Hebr. 10:
En laat ons onze onderlinge bijeenkomst niet nalaten, gelijk sommigen de gewoonte hebben, maar elkander vermanen; en dat zoveel te meer, als gij ziet, dat de dag nadert.

En in Handelingen 1 en 2
Deze allen waren eendrachtelijk volhardende in het bidden en smeken, met de vrouwen, en Maria, de moeder van Jezus, en met Zijn broederen.
En allen, die geloofden, waren bijeen, en hadden alle dingen gemeen;

Teus schreef:Dat begrijp ik dat jij dat vindt.

Dat begrijp je niet. Ik heb niets gezegd over het begrip thuisgemeente, ben daar helemaal niet op tegen. Maar je gaat een zoekende niet naar één of andere thuisgemeente verwijzen.
a, hoe zou hij die moeten vinden?
b, hij heeft waarschijnlijk nog niet het onderscheidende vermogen en zou zomaar in een godsdienstige sekte kunnen belanden dan.
Teus schreef:Eerst naar mensen luisteren en dan naar God? En dan....wachten totdat God je bekeert?

Lees nu eens wat er staat!
Teus schreef:Wat zou jij vragen?

Het moet altijd ad hominem he, het gaat niet om mij maar om de topicstarter, houd je bij het onderwerp.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor coby5 » 09 nov 2016 20:05

Teus schreef:Beste Broerkobijn,

Kennelijk is het evangelie je bekend. Het is belangrijk deze kennis te hebben om te weten waarvoor je hier op aarde bent, waarom God je geschapen heeft.
Nu is je vraag waar je terecht kunt om je aan te sluiten bij een kerkgemeente.
Ook schrijf je dat religie belangrijk voor je kan zijn.

Voor religie, godsdienst, kun je overal terecht, er zijn zo'n 20 tal verschillende soorten en deze weer onderverdeeld in richtingen, het is maar waar jij waarde aan hecht.
Waar je ook voor kiest religie zal je nooit vrijwaren van moeite en teleurstellingen, en je komt altijd bedrogen uit. Uitsluitend door Jezus Christus kan een toekomst verzekerd zijn.
Bij het zoeken naar Jezus heb je geen religie nodig, sterker nog het is verwerpelijk.
Ik zou me eerst tot Jezus wenden want een geloof in Hem, door Zijn werk aan het kruis, brengt je alleen tot God en dan heb je een leven met een gegarandeerde toekomst.

Bij welke kerkgemeente je dan aan moet sluiten? Ik zou het echt niet weten welke, ze zijn allemaal ontstaan door ruzie. Mijn voorkeur is een huisgemeente met oprecht gelovigen.

Ken nog wel een leuke huisgemeente daar. Alleen gaan soms de diensten niet door want het is zo'n klein groepie, als er maar een is die niet op vakantie gaat, gaat het niet door en aanvang 11 uur betekent meestal 12 uur lol maar verder tof. Je krijgt ook gratis Indisch eten. Het is in een huis nu omdat het zo klein is. Als het groeit huren we wel een gebouw.
Oh en de kinderen zeggen soms door de preek heen dat ze moeten plassen hahahahaha als papa net aan het preken is. Ik was in een grote kerk met van die mensen die stilte wilden en het storend vonden als ik weg liep omdat zoonlief een koekie wou of moest plassen, iemand maakte een opmerking erover. Ik zeg: toedeledokie, daarom ga ik dus naar die andere kerk.

Ik zou gewoon bij een paar langs gaan en kijken wat je aanspreekt en bidden dat God je naar een goede gemeente leidt. Mijn broer ging er gewoon een stel af toen we net tot geloof waren gekomen. Katholiek, gereformeerd, hervormd, pinkster. Toen ie een leuke had ging ik mee.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor Teus » 09 nov 2016 21:01

Teus schreef:Nee Chaya, die is ontstaan door mensen die willen gehoorzamen aan wat God te zegt.

Chaya schreef:Wel, dat meenden de uitgetredenen dus ook!

Zei ik ook al tegen Marnix, Geweldig toch? Als het echt zo is kun je alleen maar roemen in Jezus.
Teus schreef:Het is jou verkeerde visie op thuisgemeentes, het is wat God zegt in Zijn woord. In Zijn Woord staat niets over kerken.

Chaya schreef:Uit het gehele menselijke geslacht vergadert God Zich een gemeente.

Ja mooi hè, dat God uit het verdorven menselijke geslacht mensen Zijn kinderen bijeenvergaderd.
Chaya schreef:Aan wie schreef de apostel Johannes dan zijn brieven, wie waren die 7 gemeenten bijvoorbeeld?
Alle 7 brieven dienen bewaard te worden, zij moesten geschreven worden in een boek vanwege het verband, dat zij hebben met de Gemeente, niet gemeenten. De lessen en waarschuwingen zijn voor ALLE heiligen van ALLE eeuwen, immers zij gelden een IEDER die oren heeft om te horen en een een hart heeft om te verstaan, wat alleen door de Heilige Geest kan.
Chaya schreef:En waarom staat er dan in Hebr. 10:
En laat ons onze onderlinge bijeenkomst niet nalaten, gelijk sommigen de gewoonte hebben, maar elkander vermanen; en dat zoveel te meer, als gij ziet, dat de dag nadert.

Als je nu een stukje meer tekst citeert....Dat zijn behouden mensen want dit staat er ook:  
Want zo wij willens zondigen, nadat wij de kennis der waarheid ontvangen hebben, zo blijft er geen slachtoffer meer over voor de zonden; 


Chaya schreef:En in Handelingen 1 en 2
Deze allen waren eendrachtelijk volhardende in het bidden en smeken, met de vrouwen, en Maria, de moeder van Jezus, en met Zijn broederen.
En allen, die geloofden, waren bijeen, en hadden alle dingen gemeen;

Staat er toch duidelijk? ”Allen die geloofden'.


Teus schreef:Dat begrijp ik dat jij dat vindt.

Chaya schreef:Dat begrijp je niet. Ik heb niets gezegd over het begrip thuisgemeente, ben daar helemaal niet op tegen. Maar je gaat een zoekende niet naar één of andere thuisgemeente verwijzen.
a, hoe zou hij die moeten vinden?
b, hij heeft waarschijnlijk nog niet het onderscheidende vermogen en zou zomaar in een godsdienstige sekte kunnen belanden dan.

Beter lezen Chaya dit ik schreef ik eerst “Bij het zoeken naar Jezus heb je geen religie nodig, sterker nog het is verwerpelijk. Ik zou me eerst tot Jezus wenden want een geloof in Hem, door Zijn werk aan het kruis, brengt je alleen tot God en dan heb je een leven met een gegarandeerde toekomst.”
Teus schreef:Eerst naar mensen luisteren en dan naar God? En dan....wachten totdat God je bekeert?

Chaya schreef:Lees nu eens wat er staat!
Ik heb duidelijk gelezen dat hij eerst naar een kerk moet gaan. Dit schreef je,”Het beste is om niet uit te gaan van jouw gevoel, maar welke prediking wordt er verkondigd. Staat Christus centraal, is er een bijbelgetrouwe prediking? Dat vergt enige inspanning van jou.” En dan zit je daar 20 jaar en dan.......? Dit is pas een slecht advies. God zegt iets geheel anders.
Teus schreef:Wat zou jij vragen?

Chaya schreef:Het moet altijd ad hominem he, het gaat niet om mij maar om de topicstarter, houd je bij het onderwerp.
lastige vraag hè, Zou wel mooi zijn om te beantwoorden, kan hij zien wat hij eventueel dan kan bidden.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor MoesTuin » 09 nov 2016 21:33

Beste Broerkobijn
Ik zou me niet te snel ergens aansluiten, maar eerst rustig (alle tijd ervoor nemend) overal waar je wilt eens kennis te maken (kan ook al via internet, of een internet kerk diensten.
De Heere Jezus zegt, "Wie in Mij gelooft zal Eeuwig Leven"
Als je hiervan mag weten en Hem mag kennen in je leven, heel persoonlijk in je hart dan is het een zegen en rust al voor je.
Je hebt vele kerken en gemeentes, er is veel goeds en er ook veel strijd en onrecht en zaken die je sterk kunnen teleurstellen in christenen in kerken en gemeentes die zich christenen of christelijk noemen. wees daar op bedacht.
Maar in Hem zijn we Overwinnaars. Niets kan ons scheiden van de Liefde in Christus Jezus.
Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid in je zoektocht naar een thuishaven wat betreft een fijne kerkelijke gemeente of samenkomsten waar de Heere Jezus Christus centraal staat.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
BroerKobijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2016 06:00

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor BroerKobijn » 09 nov 2016 21:50

Bedankt voor de reacties zover.

Ik lees over veel belangrijke zaken die nodig kunnen zijn bij het zoeken naar een gemeente.
Zelf ga ik niet te ver van mijn thuis zoeken, beetje zoals in Cicero's antwoord direct onder mijn topic -opening, ik maak geen grote halszaak van het zoeken naar de juiste gemeente. Waar het voornamelijk mij om gaat is welke eredienst mij geboden kan worden, soms zou het handiger zijn geweest om te kunnen kiezen inderdaad. Maar zoiets heb ik vóór mijn 18e levensjaar nog nooit eerder gedaan. En daarna net zo min.

Zelfs om een keuze te kunnen hebben plaatst mij in een onwennige positie. Ik ga ook verdere keuzes van mezelf niet breed uitmeten, het feit dat dit kán is bijzonder, er schijnen zwaardere tijden in andere landen mogelijk te zijn, ik heb het niet slecht door mijn keuzemogelijkheid.

Ik zoek het in de regio, en niet te ver van een thuis, in ieder geval. Dat lijkt mij eerlijk genoeg voorlopig. Ik ga nog geen grote stappen maken, alhoewel ik geïnspireerd kan raken door de antwoorden van jullie.
Dank jullie, zover.
Come as you are

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor coby5 » 09 nov 2016 22:03

Chaya schreef:Het beste is om niet uit te gaan van jouw gevoel, maar welke prediking wordt er verkondigd. Staat Christus centraal, is er een bijbelgetrouwe prediking? Dat vergt enige inspanning van jou.
En wil je daarnaast, een actieve deelname met die gemeente? Dus een bijbelstudieclub of zoiets, dan is het misschien goed om te kijken of er leeftijdsgenoten zijn.
Ik zou er een biddende zaak van maken.

Mee eens. Bid dat God je leidt naar waar Hij wil dat je heengaat. Het belangrijkst is: is de prediking Bijbels?
Ik ging een paar keer naar een hele hippe kerk, evangelisch, enorm groot, geweldige muziek, leuke mensen, van alles te doen voor de kids, zelfs op kamp konden ze, veel kinderen, hartstikke leuk. Leuke prediking.
Niets gehoord echter over zonde of dat je als je moedwillig in zonde leeft je je moet bekeren en niet het avondmaal nemen. Doe mij dan maar dat minikerkje met muziek van youtube, geen fantastische spektakel kinderdiensten, maar wel wordt het Woord goed gepredikt.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten