Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor MoesTuin » 09 nov 2016 22:20

coby5 schreef:Het belangrijkst is: is de prediking Bijbels?
Ik ging een paar keer naar een hele hippe kerk, evangelisch, enorm groot, geweldige muziek, leuke mensen, van alles te doen voor de kids, zelfs op kamp konden ze, veel kinderen, hartstikke leuk. Leuke prediking.
Niets gehoord echter over zonde of dat je als je moedwillig in zonde leeft je je moet bekeren en niet het avondmaal nemen. Doe mij dan maar dat minikerkje met muziek van youtube, geen fantastische spektakel kinderdiensten, maar wel wordt het Woord goed gepredikt.

En stel nu dat God net dat ene kind (of meerdere) heeft aangeraakt, een zaad gestrooid is in een kinderhart, wat kiemen gaat...
geen mens is hetzelfde, het gaat niet enkel om jou zelf, maar ook vooral om die ander....
Zo'n in jouw ogen hippe kerk kan jou wel niks lijken, maar er kan veel gebeuren tot opbouw van Gods Koninkrijk. vergeet dat nooit!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor coby5 » 09 nov 2016 22:30

MoesTuin schreef:En stel nu dat God net dat ene kind (of meerdere) heeft aangeraakt, een zaad gestrooid is in een kinderhart, wat kiemen gaat...
geen mens is hetzelfde, het gaat niet enkel om jou zelf, maar ook vooral om die ander....
Zo'n in jouw ogen hippe kerk kan jou wel niks lijken, maar er kan veel gebeuren tot opbouw van Gods Koninkrijk. vergeet dat nooit!

Ja, het was niet slecht, maar ik zou juist nooit ergens heen gaan omdat het leuk is of gezellig, behalve dan toen ik net geloofde dat God bestond, dan let je alleen op: vind ik het leuk? Want je weet er verder toch niets van. Voor een volwassene vond ik het vrij link, dat eenzijdige genadegepreek. Als ze mensen niet eens waarschuwen, zodat ze niet eens beseffen dat ze iets verkeerd doen zou ik het niet aanraden als vaste gemeente.
Mijn 10 jarige vond er niets aan. Het Woord werd er niet eens onderricht tijdens de kinderdienst zei ie.

Gebruikersavatar
BroerKobijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2016 06:00

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor BroerKobijn » 09 nov 2016 23:17

Vóór alle euforie sowieso, ik heb ook nog dingen te bespreken en raad te plegen bij anderen.

Maar het idee dat een eredienst te kiezen valt is een interessant idee. In ieder geval ben ik er nog niet uit, met datgene ik mee bezig ben. Dat gaat eigenlijk nog vóór een keuzemogelijkheid van eredienst uit, voor mij.
Toch bedankt voor de antwoorden.
Come as you are

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor Marnix » 10 nov 2016 08:38

coby5 schreef:Ja, het was niet slecht, maar ik zou juist nooit ergens heen gaan omdat het leuk is of gezellig, behalve dan toen ik net geloofde dat God bestond, dan let je alleen op: vind ik het leuk? Want je weet er verder toch niets van. Voor een volwassene vond ik het vrij link, dat eenzijdige genadegepreek. Als ze mensen niet eens waarschuwen, zodat ze niet eens beseffen dat ze iets verkeerd doen zou ik het niet aanraden als vaste gemeente.
Mijn 10 jarige vond er niets aan. Het Woord werd er niet eens onderricht tijdens de kinderdienst zei ie.


Maar warm en gastvrij is wel weer belangrijk. Je kan naar een kerk gaan en nog zo'n goede preek horen maar als mensen je niet aanspreken als je nieuw bent, als ze na aflopen zo snel mogelijk naar huis gaan om daar koffie te drinken enz zou ik me nooit aansluiten. Gemeente zijn is geen individueel iets, je vormt een gemeenschap, een eenheid. En dus vind ik sociale aspecten ook heel belangrijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor coby5 » 10 nov 2016 13:08

Marnix schreef:Maar warm en gastvrij is wel weer belangrijk. Je kan naar een kerk gaan en nog zo'n goede preek horen maar als mensen je niet aanspreken als je nieuw bent, als ze na aflopen zo snel mogelijk naar huis gaan om daar koffie te drinken enz zou ik me nooit aansluiten. Gemeente zijn is geen individueel iets, je vormt een gemeenschap, een eenheid. En dus vind ik sociale aspecten ook heel belangrijk.

Ja klopt, dat ook. Anders kun je netzogoed een goeie preek op tv gaan kijken.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor Prisma23 » 10 nov 2016 17:03

Het sociale aspect is zeker van belang. Het is goed als je zusters en broeders van je gemeente ook buiten de erediensten eenvoudig kan ontmoeten.
God Kerk is gelukkig overal.
Stap gewoon de kerk dichtbij je huis binnen, die kerk "om de hoek" dus.

Gebruikersavatar
BroerKobijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2016 06:00

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor BroerKobijn » 10 nov 2016 21:49

Ik heb een aantal interessante dingen gelezen, maar iets houdt me nog tegen er vol voor te gaan.
Zoals ik Marnix in een pm geschreven heb: Ik ben niet vrij van schuld.

Het is belangrijk dat ik daar eerst mee verder ga, misschien zelfs een boetedoening, voordat ik eerlijk en meer open kan praten over een plaats in de kerk. Ik denk dat ik geen echte 'vrije' keus van kerkgemeente nu heb. Wat eerst moet gebeuren, moet eerst. Het is misschien niet eens anders.
"Eerlijk", een lastig woord op het moment. Om eerlijk te zijn. Ik ga niet alle dingen daaromtrent hier opschrijven, ik ga contact zoeken met een mogelijk hulpverlener van mij, een sociologisch therapeut. Stapje voor stapje, praten komt eerst vóórdat ik met mijn pakketje schuld aanklop bij een kerkgemeente en vergeving zoek voor mijn schuld. Ik zal (denk ik) ergens moeten biechten/vertellen waar mijn fout zit.

Dat zoek ik: Een serieuze kerk, geen valse preek. Uiteindelijk zoek ik vergeving eerst, en hoop dat dat kan zonder een valse rechter...
Beetje zwaar, maar zo denk ik er nú over.

Toch bedankt voor jullie reacties, het is nog altijd een goede vraag wie zich waarbij lekker voelt, misschien wel helemaal juist ten opzichte van Jezus en God.
Ik ga me bezinnen over mijn volgende stap, maar voel je vrij om reacties te plaatsen. Ik lees ze nu toch al.
Groeten,

BroerKobijn.
Come as you are

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor Teus » 11 nov 2016 01:20

BroerKobijn schreef: Stapje voor stapje, praten komt eerst vóórdat ik met mijn pakketje schuld aanklop bij een kerkgemeente en vergeving zoek voor mijn schuld. Ik zal (denk ik) ergens moeten biechten/vertellen waar mijn fout zit.

Dat zoek ik: Een serieuze kerk, geen valse preek. Uiteindelijk zoek ik vergeving eerst, en hoop dat dat kan zonder een valse rechter...
Beetje zwaar, maar zo denk ik er nú over.


Beste BroerKobijn, mag ik je een vraag stellen?
Waarom ga je niet naar God om je pakketje schuld in te lossen?

Ik vindt het geweldig dat ik opmerk uit je verhaal dat je gevoel je zegt dat er iets moet gebeuren, wist je dat dat niet voor niets is? God duwt je in een richting die Hij wil dat je gaat en alsjeblieft joh, stel Hem niet teleur. Hij is al zo teleurgesteld in al die vermeende goede bedoelingen.
Een kerk, een huisgemeente of een dominee, geen mens kan er iets mee. Warm, gastvrij en gezellig erbij horen, hartstikke leuk, allemaal goede bedoelingen maar als het daar bij blijft leidt uiteindelijk tot niets, de wereldheerser hoopt dat het daarbij blijft en zal het proberen, wanneer je je leven niet in de Handen van Jezus legt.

Jezus centraal in de prediking, heel mooi maar Hij moet eerst centraal in je leven staan.
Alle goede bedoelingen gaan om jou maar het gaat helemaal niet om jou, het gaat om God. Hij heeft recht op jou omdat jij Zijn eigendom bent, Hij heeft je immers gemaakt.
Hij wil een relatie met jou, Hij staat te wachten met een onbeschrijflijke liefde totdat jij komt om die jou te geven, niet naar een kerk of wat dan ook, Hij wil dat je direct naar Hem toe komt.
Hij wil dat je je zonden beleid en je leven in Zijn handen legt, dan pas kan Hij wat met je.
God is Heilig, te Heilig om met zonden om te kunnen gaan, Hij kan er niets mee, alleen vergeven en dat wil Hij zo graag, om met je verder te kunnen. Hij heeft alles gedaan wat er voor nodig was. Hij heeft Zijn Zoon gegeven om voor jou zonden te betalen en Hij, Jezus Christus heeft de weg voor je open gemaakt door Zijn Dierbaar bloed. Voor jou BroerKobijn, Jezus heeft betaald voor jou zonden, dat kun je toch niet onopgemerkt laten? Jij bent aan zet.
Schroom niet man, ga tot God en erken je zonden en leg je leven in Zijn handen, vraag of Hij over je wil regeren zodat Jezus ook voor je gestorven is en dat je met Hem mag opstaan in een nieuw leven. Het is het meest geweldige wat je kunt overkomen. Je zonden vergeven en Jezus in je hart met een gegarandeerde relatie met Hem, de Hogepriester, de Allerhoogste Koning waarmee je dan straks mag regeren. God wil het zo graag BroerKobijn, Hij wil er alleen om gevraagd zijn, meer niet. Hij wil alleen maar van je horen dat je van je schuld af wil, vergeving van je zonden, en dat je wil en het vertrouwen hebt dat Hij over je leven beschikt. Nou, als Hij over je leven beschikt dan... dan... ik kan het niet uitspreken, dat is zo geweldig.

God zegt in Zijn Woord dat alles wat je doet zonder het Heil van Christus te zoeken doelloos is. Dat vindt je niet in een kerk of een huisgemeente, alleen bij Hem Zelf. Doe het snel, nu het nog kan, je weet niet hoeveel tijd je nog hebt. God staat te wachten met open armen.


Ik begrijp dat je het moeilijk vindt maar ik wil je helpen met hulp van God.
Stuur me gerust een privébericht wanneer je dat wil, dan gaan we met z'n drieën de Bijbel door en zullen we samen bidden.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor JeeWee » 11 nov 2016 08:10

Toen ik alle reacties in dit topic las, moest ik denken aan een oude boekhouder die ik ooit in mijn bedrijf had.
Laten we 'm voor het gemak Bas noemen.
Bas wisselde van regelmatig van gemeente, op zoek naar de juiste gemeente.
Op een dag zei Bas tegen mij:
"Zo veel jaren ben ik op zoek geweest naar de perfecte en ideale gemeente. Maar elke keer als ik die dacht gevonden te hebben, realiseerde ik me dat het perfecte en ideale er af was, zodra ik daar binnen stapte: ík ben namelijk niet perfect en ideaal en daarmee is de gemeente dat ook niet meer zodra ik binnenstap."


Veel mensen stellen hun eigen menu van religieuze opvattingen samen. Ze kiezen wat hen aanstaat. Ze zoeken geestelijke ervaringen, zingeving, ontwikkeling van hun persoonlijkheid, contact met gelijkdenkenden. Dit past in deze tijd, maar niet in de kerk. Je komt niet alleen in de kerk om uit een schap met honderden artikelen je boodschappenmandje te vullen. Je komt er om jezelf samen met de anderen aan God te geven en Hem te dienen. Vergeet niet dat je niet alleen consument bent, maar dat je ook de plicht hebt om mee te bouwen aan Gods koninkrijk als deel van Zijn grote gemeente.

"Spreek Here, want Uw knecht hoort".
Mijn moeder heeft mij altijd geleerd: "doe dan maar als de kippen en pik er uit wat God voedzaam voor je acht".
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor Teus » 11 nov 2016 09:16

Nu gaat het er om of Bas destijds een Gelovige was.
Niet omdat hij naar de kerk ging maar in Christus.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor Chaya » 11 nov 2016 09:41

JeeWee schreef:Veel mensen stellen hun eigen menu van religieuze opvattingen samen. Ze kiezen wat hen aanstaat. Ze zoeken geestelijke ervaringen, zingeving, ontwikkeling van hun persoonlijkheid, contact met gelijkdenkenden. Dit past in deze tijd, maar niet in de kerk. Je komt niet alleen in de kerk om uit een schap met honderden artikelen je boodschappenmandje te vullen. Je komt er om jezelf samen met de anderen aan God te geven en Hem te dienen. Vergeet niet dat je niet alleen consument bent, maar dat je ook de plicht hebt om mee te bouwen aan Gods koninkrijk als deel van Zijn grote gemeente.

"Spreek Here, want Uw knecht hoort".
Mijn moeder heeft mij altijd geleerd: "doe dan maar als de kippen en pik er uit wat God voedzaam voor je acht".

Je hebt een wijze moeder JeeWee.
En vanwege het supermarktgevoel, is het, dat veel kerken leeglopen. Er is geen onderlinge band (meer).
BroerKobijn schreef:Ik heb een aantal interessante dingen gelezen, maar iets houdt me nog tegen er vol voor te gaan.
Zoals ik Marnix in een pm geschreven heb: Ik ben niet vrij van schuld.

Niemand is vrij van schuld BroerKobijn. Graaf niet te zeer in jezelf, want je zult er van alles vinden wat als een blokkade kan werken.
Geloven betekent niet dat je altijd alles zeker weet. Ook God's kinderen kunnen soms twijfelen of in moedeloosheid raken, omdat ze op zichzelf zien, wie zij zijn voor God.
Op DEZE SITE staan artikelen en filmpjes van diverse predikanten.
Als je een heel toegankelijk en eenvoudige evangelieverkondiging zoekt, klik dan op een filmpje van ds. Paul Visser of ds. van Dooijeweert.
Zij zijn gewend om juist voor buitenkerkelijken te (s)preken. Ds. Visser staat in een kerk in Amsterdam en ds. van D. werkt samen met zijn vrouw in de zending in Peru.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor JeeWee » 11 nov 2016 09:50

Teus schreef:Nu gaat het er om of Bas destijds een Gelovige was.
Niet omdat hij naar de kerk ging maar in Christus.


Het oordeel daarover komt aan God toe.
Maar als ik afga op de vele diepe gesprekken die wij hadden, stond steeds de Here God centraal en niet de mens.
Het was wederzijds:
'Komt, luistert toe, gij Godgezinden,
Gij, die den HEER van harte vreest,
Hoort, wat mij God deed ondervinden,
Wat Hij gedaan heeft aan mijn geest.'


En wat mis ik dat in vele 'gesprekken' hier...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor JeeWee » 11 nov 2016 10:03

Chaya schreef:
En vanwege het supermarktgevoel, is het, dat veel kerken leeglopen. Er is geen onderlinge band (meer).


In mijn leven heb ik veel gezworven, van kerk naar kerk en van gemeente naar gemeente.
In de hoop om 'het' ergens te vinden.

Ik was jarenlang lid van een een 'bondsgemeente' in Alphen aan den Rijn.
Ik droogde er uit en ik kon ook niet mee doen met het geestelijk leven aldaar.
Het was 'in en uit de kerk' voor een preek.

Op een bijzondere manier ben ik in de Hervormde gemeente van Bodegraven terecht gekomen. Ik heb het als leiding ervaren.
Op het moment dat ik daar lid ben geworden, heb ik met mezelf afgesproken om daar altijd te zijn, twee keer per zondag, onafhankelijk van wie er preekt. Ik voel me mede verantwoordelijk in deze gemeente.
De dominee én de gemeente is afhankelijk van de werking van de Heilige Geest.
Als dat licht niet op de prediking schijnt, is het dood.
En als je zelf niet kunt horen met de oren en het hart dat door de Heilige Geest is geopend, dan kun je shoppen tot je een ons weegt, maar dan gebeurt er niets.

Mijn gebed is steeds:
"Here, ik heb niks, ik hoor niks, ik voel niks.
Maar U hebt de liefde en het verlangen naar U in mijn hart gelegd, zelfs als ik er niet bij kan.
Wilt U het vrij maken, zodat ik Uw boodschap van vrije genade mag ontvangen om het dan ook weer door te geven aan anderen.
Wilt u met uw Geest de dominee in beslag nemen en zijn hart en mond overnemen zodat U tot de gemeente en tot mij spreekt, en niet alleen een dominee".
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
BroerKobijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2016 06:00

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor BroerKobijn » 12 nov 2016 09:15

Teus schreef:Beste BroerKobijn, mag ik je een vraag stellen?
Waarom ga je niet naar God om je pakketje schuld in te lossen?

...Een kerk, een huisgemeente of een dominee, geen mens kan er iets mee. Warm, gastvrij en gezellig erbij horen, hartstikke leuk, allemaal goede bedoelingen maar als het daar bij blijft leidt uiteindelijk tot niets...

Ja, mee eens. Maar uiteindelijk is ook (en daarom zoek ik een kerkgemeente) eredienst nodig, volgens mij is dat meer dan alleen mijn gevoel die dat zegt.

Teus schreef:...Hij heeft Zijn Zoon gegeven om voor jou zonden te betalen en Hij, Jezus Christus heeft de weg voor je open gemaakt door Zijn Dierbaar bloed. Voor jou BroerKobijn, Jezus heeft betaald voor jou zonden, dat kun je toch niet onopgemerkt laten? Jij bent aan zet...

...Schroom niet man, ga tot God en erken je zonden en leg je leven in Zijn handen...

Ik moet zelfs nog mijn belijdenis doen, maar ik weet ook dat dat is om te kunnen erkennen wat de doop is, te erkennen wie die christus precies is, en dat te doen voor de kerkgemeente. Dat maakt zo'n kerkgemeente tot getuige en zijn ze er mee bekend dat ik het alleen niet goed meer red.

Teus schreef:...God zegt in Zijn Woord dat alles wat je doet zonder het Heil van Christus te zoeken doelloos is. Dat vindt je niet in een kerk of een huisgemeente, alleen bij Hem Zelf. Doe het snel, nu het nog kan, je weet niet hoeveel tijd je nog hebt. God staat te wachten met open armen...

Ik weet dat ik op tijd moet zien te zijn. Wat mijn schuld betreft: Ik ga vertellen wat ik gedaan heb (een soort vandalisme), maar wil vooral daarmee bereiken dat sommige mensen weten waarom het is gebeurd. En daar kan ik alleen een teleurstellend antwoord op geven, ik weet het zelfs niet eens meer. Het gebeurde in een roes van alcohol en cannabis, mogelijk psychedelische paddenstoel. Eigenlijk kan ik alleen mijn excuses maken en zeggen dat het me nu wel oprecht spijt. Er kunnen nog mensen zijn die dat nodig hebben. Ook al is de justitiële kant van de zaak officieel verjaard.

Teus schreef:...Ik begrijp dat je het moeilijk vindt maar ik wil je helpen met hulp van God.
Stuur me gerust een privébericht wanneer je dat wil, dan gaan we met z'n drieën de Bijbel door en zullen we samen bidden...

Ik ben bang dat ik nog moet leren bidden...

Bedankt Teus, voor je inspirerende bericht. En ook van dat van anderen. Het zal niet zinloos zijn, ikzelf ben alvast aan het leren van al jullie berichten.
Groeten,
BroerKobijn.
Come as you are

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor Teus » 12 nov 2016 23:29

Teus schreef:Beste BroerKobijn, mag ik je een vraag stellen?
Waarom ga je niet naar God om je pakketje schuld in te lossen?


Teus schreef:...Een kerk, een huisgemeente of een dominee, geen mens kan er iets mee. Warm, gastvrij en gezellig erbij horen, hartstikke leuk, allemaal goede bedoelingen maar als het daar bij blijft leidt uiteindelijk tot niets...

BroerKobijn schreef:Ja, mee eens. Maar uiteindelijk is ook (en daarom zoek ik een kerkgemeente) eredienst nodig, volgens mij is dat meer dan alleen mijn gevoel die dat zegt.

Net wat je zegt: uiteindelijk. Een eredienst bijwonen is een goede gelegenheid om te leren en te groeien in het geloof. Om je relatie met God op te bouwen en te verstevigen maar wanneer je die relatie nog niet hebt zal het je nog geen nut doen, God zal het je nog zwaarder aanrekenen wanneer je jaren in de kerk zit en niet tot het geloof in Jezus Christus komt. Alleen door de Heilige Geest kunnen we Zijn Woord verstaan. Zoals gezegd is een bijeenkomst goed om je relatie op te bouwen maar wat moet je er als je geen relatie hebt?
God verwacht in de eerste instantie op één ding na totaal niets van je, Hij zegt in Zijn Woord “Kom zoals je bent”, de keuze voor Hem.
God heeft een bedoeling met deze woorden, Hij wil er mee zeggen dat je bij Hem komt zoals je nu bent, nu op dit moment. Met alles wat je Hem aangedaan hebt. Al je lasten van je wangedrag, het verdriet wat je God en mensen aangedaan hebt. Daarmee wil God dat je komt.
Dus zonder goede bedoelingen van jezelf of van een ander. Zonder voorbereidingen van ik moet eerst naar de kerk, met mensen spreken of belijdenis doen, helemaal niets van dat al. Alleen, dat je naar Hem toe gaat zoals je bent. God zegt het ook om de tegenwerking van satan te kunnen ontlopen. Hij is ineens buiten spel gezet. Vergeet niet dat satan zeer actief is om jou van God af te houden want hij weet dat hij er weer een gaat verliezen, je ziet het om je heen gebeuren.
Onthoudt dat alles wat op deze aarde gebeurd van God of van satan is. Adam en Eva hadden de mogelijkheid om te kiezen, Voor God of voor satan, de slang. Een andere keuze was er niet en tot aan vandaag nog steeds niet.
Helaas kozen ze voor satan. Ze schaamde zich en verstopten zich voor God maar Hij zocht ze weer op, Hij zei “Adam, waar ben je”? Nu zegt Hij ook “BroerKobijn”, waar ben je?

Dit wordt wellicht pijnlijk maar ik kan niet laten om het te zeggen.
God zegt in Zijn Woord “Kom zoals je bent” Dit is Gods absolute wil, Hij wil dat je deze keuze maakt. Dat betekend dat alles wat daar niet mee overeen stemt niet van God is.
Daarom zegt God dit BroerKobijn, om aan alles voorbij te gaan aan hetgeen wat niet van jezelf is.

Teus schreef:...Hij heeft Zijn Zoon gegeven om voor jou zonden te betalen en Hij, Jezus Christus heeft de weg voor je open gemaakt door Zijn Dierbaar bloed. Voor jou BroerKobijn, Jezus heeft betaald voor jou zonden, dat kun je toch niet onopgemerkt laten? Jij bent aan zet...

...Schroom niet man, ga tot God en erken je zonden en leg je leven in Zijn handen...

BroerKobijn schreef:Ik moet zelfs nog mijn belijdenis doen, maar ik weet ook dat dat is om te kunnen erkennen wat de doop is, te erkennen wie die christus precies is, en dat te doen voor de kerkgemeente. Dat maakt zo'n kerkgemeente tot getuige en zijn ze er mee bekend dat ik het alleen niet goed meer red.

Laat je alsjeblieft niet misleiden. Belijdenis doen voor God over je zonden is het enige wat nodig is, voor mensen doe je dat uiteraard ook, degenen die je gekwetst hebt maar eerst voor God. Waarom zou je voor de kerkgemeente belijdenis moeten doen?
Belijdenis doen is niet erkennen van de doop, Dopen is het bewijs beleden hebben van zonden, een opstanding in een nieuw leven. Met de doop ga je oude leven met Jezus sterven (onderwater gaan) en sta je weer op (boven water komen) met Jezus, in een nieuw leven, het opstandingsleven.


Teus schreef:...God zegt in Zijn Woord dat alles wat je doet zonder het Heil van Christus te zoeken doelloos is. Dat vindt je niet in een kerk of een huisgemeente, alleen bij Hem Zelf. Doe het snel, nu het nog kan, je weet niet hoeveel tijd je nog hebt. God staat te wachten met open armen...

BroerKobijn schreef:Ik weet dat ik op tijd moet zien te zijn. Wat mijn schuld betreft: Ik ga vertellen wat ik gedaan heb (een soort vandalisme), maar wil vooral daarmee bereiken dat sommige mensen weten waarom het is gebeurd. En daar kan ik alleen een teleurstellend antwoord op geven, ik weet het zelfs niet eens meer. Het gebeurde in een roes van alcohol en cannabis, mogelijk psychedelische paddenstoel. Eigenlijk kan ik alleen mijn excuses maken en zeggen dat het me nu wel oprecht spijt. Er kunnen nog mensen zijn die dat nodig hebben. Ook al is de justitiële kant van de zaak officieel verjaard.

Het is goed om je excuses bij mensen te maken, God verlangt het van je maar dat zal niet makkelijk zijn. Maar als je het eerst voor God doet zal Hij je helpen waardoor het veel makkelijker wordt.

Teus schreef:...Ik begrijp dat je het moeilijk vindt maar ik wil je helpen met hulp van God.
Stuur me gerust een privébericht wanneer je dat wil, dan gaan we met z'n drieën de Bijbel door en zullen we samen bidden...

BroerKobijn schreef:Ik ben bang dat ik nog moet leren bidden...

Je hoeft niet eerst te leren bidden BroerKobijn, Ga zoals je bent, ook daarom zegt God dat.
Leren bidden komt later. De discipelen wilden ook dat Jezus hen leerde bidden. Dat begon met: “Onze Vader” dat betekend dat de Vader/kind relatie er al was. Als je naar God gaat weet Hij al waar het om gaat, al voor je wat gesproken hebt, als jij oprecht tot God gaat helpt Hij je bidden.

BroerKobijn schreef:Bedankt Teus, voor je inspirerende bericht. En ook van dat van anderen. Het zal niet zinloos zijn, ikzelf ben alvast aan het leren van al jullie berichten.
Groeten,
BroerKobijn.


Ik bidt voor je of God je wilt helpen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten