Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
BroerKobijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2016 06:00

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor BroerKobijn » 13 nov 2016 04:59

Oké, ik werd midden in de nacht wakker, zonder echte reden (ik ben sinds donderdag zonder cannabis, dat zal het zijn, een goed slaapritme moet zich eerst nog herstellen). Mijn moeder heeft wel eens verteld dat de nacht een slechte raadgever is, ondanks dat werd ik klaarwakker en heb ik toch de computer aangezwengeld. Daarom zit ik nu, zondagnacht, nog iets te schrijven.

Ik heb de tekst gelezen en het kwartje gaat vallen.
Goed. Ik dacht veel te veel over het "Ik vermijd de kerk, moeilijke dingen zijn het toch". Ik heb veel redenen gehad om niet naar een kerk te willen, en dat maakte mij steeds ongeloviger. Maar toch zal ik ook minder leuke dingen moeten doen, net zoals sommig werk dat te doen is, ook al levert het brood op de plank op. Nou ja, zo zie ik het ongeveer. Om brood te verdienen uit werk word je ook niet eerst meteen blij.

Ik denk dat ik God zoek.
Dan kom ik dus, als ik het goed begrijp, als mezelf. Met al mijn problemen, een zondig verleden vol 'vrije' muziek zoals Hard Rock (en het nodige bier toen, ik ben anderhalf jaar zonder alcohol nu) en sta op een keerpunt in mijn leven. Want dit heb ik nog nooit eerder gedaan.
Vaak een belofte gedaan tot verbetering in mijn leven :^o ,en niet geweten hoe ik het moest menen :-oo . Ook dat wordt hopelijk anders dan ooit.

Ik ga op zoek, op weg.
Anders dan voorheen in ieder geval. Ik zal deze zondag jullie niet teveel hiermee bezig houden. Vandaag ga ik trouwens ook nog mijn pa bellen om een afspraak te maken om langs te gaan, dat praat beter dan via de telefoon of de computer.
Tot later.
Come as you are

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor MoesTuin » 13 nov 2016 11:44

BroerKobijn schreef:Oké, ik werd midden in de nacht wakker, zonder echte reden (ik ben sinds donderdag zonder cannabis, dat zal het zijn, een goed slaapritme moet zich eerst nog herstellen). Mijn moeder heeft wel eens verteld dat de nacht een slechte raadgever is, ondanks dat werd ik klaarwakker en heb ik toch de computer aangezwengeld. Daarom zit ik nu, zondagnacht, nog iets te schrijven.

Ik heb de tekst gelezen en het kwartje gaat vallen.
Goed. Ik dacht veel te veel over het "Ik vermijd de kerk, moeilijke dingen zijn het toch". Ik heb veel redenen gehad om niet naar een kerk te willen, en dat maakte mij steeds ongeloviger. Maar toch zal ik ook minder leuke dingen moeten doen, net zoals sommig werk dat te doen is, ook al levert het brood op de plank op. Nou ja, zo zie ik het ongeveer. Om brood te verdienen uit werk word je ook niet eerst meteen blij.

Ik denk dat ik God zoek.
Dan kom ik dus, als ik het goed begrijp, als mezelf. Met al mijn problemen, een zondig verleden vol 'vrije' muziek zoals Hard Rock (en het nodige bier toen, ik ben anderhalf jaar zonder alcohol nu) en sta op een keerpunt in mijn leven. Want dit heb ik nog nooit eerder gedaan.
Vaak een belofte gedaan tot verbetering in mijn leven :^o ,en niet geweten hoe ik het moest menen :-oo . Ook dat wordt hopelijk anders dan ooit.

Ik ga op zoek, op weg.
Anders dan voorheen in ieder geval. Ik zal deze zondag jullie niet teveel hiermee bezig houden. Vandaag ga ik trouwens ook nog mijn pa bellen om een afspraak te maken om langs te gaan, dat praat beter dan via de telefoon of de computer.
Tot later.


BroerKobijn, mocht je komende nacht wederom wakker worden en de computer aan hebben staan
klik dan eens op de volgende link en beluister en lees de liedtekst woord voor woord, voor jou, een bericht van je Hemelse Vader.



Ga op zoek, ga op weg, met Hem want de relatie tussen jou en God is heel persoonlijk, daar kan (gelukkig) geen mens bij en tussen komen want niets kan je scheiden van de Liefde in de Heere Jezus en de Heere Jezus zelf zegt tegen alle mensen "Wie in Mij gelooft, zal Eeuwig Leven"! een Hoopvolle Toekomst wacht je als je samen met Hem opnieuw begint en je fouten bij Hem achter laat en belijdt en "schoon" verder kan en mag gaan in Hem!
en wat goed dat je je pa op aarde hier gaat bellen voor een afspraak voor een bezoekje....


Eigenlijk
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor Teus » 13 nov 2016 15:03

BroerKobijn schreef:Oké, ik werd midden in de nacht wakker, zonder echte reden (ik ben sinds donderdag zonder cannabis, dat zal het zijn, een goed slaapritme moet zich eerst nog herstellen). Mijn moeder heeft wel eens verteld dat de nacht een slechte raadgever is, ondanks dat werd ik klaarwakker en heb ik toch de computer aangezwengeld. Daarom zit ik nu, zondagnacht, nog iets te schrijven.

Je moeder heeft gelijk, de nacht is een slechte raadgever, daarom komt God heel veel 's nachts, in de duisternis, tot mensen, om dan Het Licht te zijn.
In het leven van een kind van God is Jezus ook altijd weer het Licht voor Zijn kinderen.
Jij loopt nu in de duisternis BroerKobijn, ik blijf voor je bidden opdat het Licht wordt in je leven, dat je mag schuilen bij de Hogepriester Jezus Christus.

BroerKobijn schreef:Ik heb de tekst gelezen en het kwartje gaat vallen.
Goed. Ik dacht veel te veel over het "Ik vermijd de kerk, moeilijke dingen zijn het toch". Ik heb veel redenen gehad om niet naar een kerk te willen, en dat maakte mij steeds ongeloviger. Maar toch zal ik ook minder leuke dingen moeten doen, net zoals sommig werk dat te doen is, ook al levert het brood op de plank op. Nou ja, zo zie ik het ongeveer. Om brood te verdienen uit werk word je ook niet eerst meteen blij.

Inderdaad, maar dan, op het moment dat je het brood proeft is het zo lekker, dan ben je blij dat je het gedaan hebt. Straks ben je blij dat je het voor God mocht doen.

BroerKobijn schreef:Ik denk dat ik God zoek.
Dan kom ik dus, als ik het goed begrijp, als mezelf. Met al mijn problemen, een zondig verleden vol 'vrije' muziek zoals Hard Rock (en het nodige bier toen, ik ben anderhalf jaar zonder alcohol nu) en sta op een keerpunt in mijn leven. Want dit heb ik nog nooit eerder gedaan.
Vaak een belofte gedaan tot verbetering in mijn leven :^o ,en niet geweten hoe ik het moest menen :-oo . Ook dat wordt hopelijk anders dan ooit.

Zeker BroerKobijn, zoals je bent om alles los te laten voor God. Hij wil niets anders dan jou. Geen godsdienst, goede bedoelingen, alleen volledige belijdenis van je fouten en overgave van je leven en deze in Zijn handen leggen. O....man dan gaan er wonderen gebeuren.
God weet exact wat je gedaan hebt en Hij zal het wegdoen wanneer jij komt, niet over een poosje of zo, nee direct.


BroerKobijn schreef:Ik ga op zoek, op weg.
Anders dan voorheen in ieder geval. Ik zal deze zondag jullie niet teveel hiermee bezig houden. Vandaag ga ik trouwens ook nog mijn pa bellen om een afspraak te maken om langs te gaan, dat praat beter dan via de telefoon of de computer.
Tot later.

Geweldig is dat, en hele overwinning.
Ik wil je iets meegeven BroerKobijn, uiteraard is het volledig aan jezelf wat je doet maar het zou mooi zijn dat je je vader zegt dat je alles tegen God verteld heb.
Ik ben zo blij met je bericht en hetgeen wat je van plan bent.
Ik wil je zegen in de Naam van God De Vader en De Zoon en De Heilige Geest, meegeven.

Ik spreek uit ervaring en herken zo goed waarin jij je bevindt. Ik was ook vol zonden, ik had meer moorden op mijn geweten dan Hitler maar de mate van zonden is voor God niet belangrijk. Ik had er ook nog een gigantische rugzak van satan bij, godsdienst. Maar het is weg! Prijs de Heer!!!
Wat God het ergste vindt dat gebeurd is in jou en mijn leven dat we Hem verlaten hebben, daarom wil Hij ons zo graag terug, om ons Zijn Liefde te kunnen geven, het liefste wat Hij wil.

Ik in het verleden heb vaak de wil gehad om God te zoeken, om voor hem op de knieën te gaan omdat ik een kind van Hem wilde worden. En ja.. ik zal al 50 jaar in de kerk, je leest het goed, 50 jaar in de kerk en het heeft totaal niets geholpen. En elke keer weer dat verrotte stemmetje vanbinnen en trouwens ook om me heen: Pas op dat je Jezus niet steelt. Ga nu eerst maar eens netjes leven, ga eerst maar eens serieus naar de kerk en wordt nu eerst maar eens een echte zondaar. Leer eerst maar eens in te zien dat je gezondigd heb....... Vreselijk, die vuile listen om je van God af te houden. Nee! God zegt “Kom zoals je bent” zo geweldig.
De eenvoud van De Allerhoogste Heilige Koning. Hij heeft het zo makkelijk gemaakt, waarom? Omdat een ieder, ja werkelijk iedereen, nooit in de kerk geweest, altijd in de kerk geweest, pooier, drugdealer of IS strijder “gewoon” kan komen zoals hij is. Omdat het om de persoon gaat, waar God een relatie mee wil hebben.

6 Jaar geleden vroeg ik: God, Hij was nog niet mijn Vader, ik wil bij U komen omdat ik alles wat U beloofd heb verzaakt heb, ik heb U veracht en nooit serieus genomen, ik schaam me voor U. Ik heb gezondigd tegen U en alles wat van U is met grote zonden. (ik heb in grote lijnen verteld wat ik gedaan heb, Hij weet alles al hoor.) Wilt U het me alstublieft vergeven, mijn hart leegmaken zodat de Heilige Geest erin kan zijn opdat ik mag weten wat U van me wilt. Wilt U mijn leven in Uw Handen nemen opdat het niet weer fout gaat en U mij kan leren welke weg ik moet gaan. Dat ik mag weten en beseffen dat Jezus ook voor mij gestoven is. Ik smeek het U God, uit Genade.
Een volledige overgave, de woorden die God me Zelf gaf. Achteraf weet ik dat er veel gebed voor me geweest is.

Ik werd de volgende morgen wakker BroerKobijn, en ik was werkelijk een ander mens.
Denk er om dat dat niet altijd zo is, het kan ook een proces worden.

Ik blijf voor je bidden en wil een ieder die dit leest vragen BroerKonijn te gedenken in zijn of haar gebeden, om hem te gedenken tot Eer en Glorie van God en uitbreiding van Zijn Koninkrijk.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
BroerKobijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2016 06:00

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor BroerKobijn » 13 nov 2016 17:15

Ik wil nog even iets kwijt over mij, weet dat het ook in een ander topic thuis kan horen, maar zeg het hier (in dit topic) want we zijn nu toch hier:

Ik hoor soms (naar schatting al gedurende 18 jaar) verschillende 'stemmen', die zitten dan in mijn hoofd. Ik ben bang, iets angstig zelfs dat het nog niet weg is. Dat vraagt veel energie en concentratie, en ik ben terughoudend om met God te praten. Dat zijn 2 dingen dus: lichte angst om de aanwezigheid van stemmen, en ik ben voorzichtig, dus.

Ook al ben ik van huis uit opgevoed met het geloof, heel veel lijkt weggezakt. Dat maakt me onzeker te bidden. En ik vraag recht door zee: Knielen? Moet het werkelijk zo?

Toch boek ik enige vooruitgang zo lijkt het: Tussen hetgeen ik aangezien heb voor 'stemmen' in mijn hoofd, lijkt er gesprek mogelijk. Dat was eerder niet mogelijk in de chaos van mijn hoofd. Bij teruglezen komt het mij een beetje raar over dat ik dit schrijf.
Dus ga ik verder op een makkelijker route, bovenstaande tekst kostte mij een half uur om op te schrijven.

Vandaag word het nog niet volledig, maar ik ben alvast 'om'.
Tot zover voor nu. Als ik later ergens op terugkom open ik wel een nieuw topic daarvoor, dit topic heeft de vraag in de titel over waar ik me bij aan moet sluiten. Al het andere hoort Forumgewijs ergens anders thuis.

EDIT: Er zijn dus dingen die ik met een sociotherapeut moet bespreken, dus probeer niet te veel over de 'stemmen' te gaan praten/oordelen. Ik had het toch niet hoeven delen. Denk ik.
In de tussentijd heb ik trouwens naar huis gebeld. Ik schreef dat ik met mijn pa ga praten, maar ik heb ook nog altijd een moeder thuis. Die kreeg ik nu aan de lijn. Afspraak is gemaakt, dat wordt niet eerder dan volgende week. Ik zet mijn plan 'gewoon' door, dus.

Bedankt zo ver!
Come as you are

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor coby5 » 13 nov 2016 19:06

BroerKobijn schreef:Ik wil nog even iets kwijt over mij, weet dat het ook in een ander topic thuis kan horen, maar zeg het hier (in dit topic) want we zijn nu toch hier:

Ik hoor soms (naar schatting al gedurende 18 jaar) verschillende 'stemmen', die zitten dan in mijn hoofd. Ik ben bang, iets angstig zelfs dat het nog niet weg is. Dat vraagt veel energie en concentratie, en ik ben terughoudend om met God te praten. Dat zijn 2 dingen dus: lichte angst om de aanwezigheid van stemmen, en ik ben voorzichtig, dus.

Ook al ben ik van huis uit opgevoed met het geloof, heel veel lijkt weggezakt. Dat maakt me onzeker te bidden. En ik vraag recht door zee: Knielen? Moet het werkelijk zo?

Toch boek ik enige vooruitgang zo lijkt het: Tussen hetgeen ik aangezien heb voor 'stemmen' in mijn hoofd, lijkt er gesprek mogelijk. Dat was eerder niet mogelijk in de chaos van mijn hoofd. Bij teruglezen komt het mij een beetje raar over dat ik dit schrijf.
Dus ga ik verder op een makkelijker route, bovenstaande tekst kostte mij een half uur om op te schrijven.

Vandaag word het nog niet volledig, maar ik ben alvast 'om'.
Tot zover voor nu. Als ik later ergens op terugkom open ik wel een nieuw topic daarvoor, dit topic heeft de vraag in de titel over waar ik me bij aan moet sluiten. Al het andere hoort Forumgewijs ergens anders thuis.

EDIT: Er zijn dus dingen die ik met een sociotherapeut moet bespreken, dus probeer niet te veel over de 'stemmen' te gaan praten/oordelen. Ik had het toch niet hoeven delen. Denk ik.
In de tussentijd heb ik trouwens naar huis gebeld. Ik schreef dat ik met mijn pa ga praten, maar ik heb ook nog altijd een moeder thuis. Die kreeg ik nu aan de lijn. Afspraak is gemaakt, dat wordt niet eerder dan volgende week. Ik zet mijn plan 'gewoon' door, dus.

Bedankt zo ver!

Kun je gewoon gebed voor krijgen. Had iemand uit onze kerk ook. Ik had vroeger dwanggedachten, was in 1 klap weg toen Hij middels iemand zei: Ik verklaar je vrij in Mijn liefde.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor Teus » 13 nov 2016 22:43

Ik begrijp dat de stemmen moeilijk voor je zijn maar voor God geldt altijd "kom zoals je bent" Hij weet raad en wil je daar ook mee helpen. Ze zullen geen invloed hebben als je op God vertrouwd.
Op je knieën voor God gaan geeft voor mij de voorkeur maar het gaat er om dat je tot God gaat. Ik prefereer ook een uiterst stille omgeving waarbij je geest zo min mogelijk van buitenaf beïnvloed wordt.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
BroerKobijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2016 06:00

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor BroerKobijn » 14 nov 2016 14:17

Wat mijn schuld betreft: Ik heb er even (en ook wat langer) over nagedacht, eigenwijs dat ik ben denk ik zelf na over mijn schuld, ik kan niet heiliger worden. Heiligen worden zo geboren als ze zijn, ikzelf heb zoiets niet. Ik ben een 'gewoon' mens. Ik ben al lange tijd aan verscheidene dingen schuldig geweest, dat zal ik mijn leven met mij meedragen. Het is niet anders.
Ik ga ervoor zorgen dat het niet erger wordt.
Wat kerk betreft: Ik hou mijn plan en zoek een gemeente die niet te ver van mijn woning is. Dat is iets dat ik kan.

Daar wilde ik het mee afsluiten eigenlijk. Bedankt voor veel geïnspireerde gedachten, maar nu ik rust heb genomen, bedenk ik me dat ik toch niet mooier hiervan wordt. Om het verhaal niet gekker te maken stop ik met dit schrijven. Het was wel een beetje leerzaam, maar ook genoeg voor mij nu.

Bedankt voor de tijd, het lezen en meedenken. Jullie zijn vriendelijk.
De groeten,
De man met inlognaam BroerKobijn.
Come as you are

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor MoesTuin » 16 nov 2016 22:02

BroerKobijn schreef:Wat mijn schuld betreft: Ik heb er even (en ook wat langer) over nagedacht, eigenwijs dat ik ben denk ik zelf na over mijn schuld, ik kan niet heiliger worden. Heiligen worden zo geboren als ze zijn, ikzelf heb zoiets niet. Ik ben een 'gewoon' mens. Ik ben al lange tijd aan verscheidene dingen schuldig geweest, dat zal ik mijn leven met mij meedragen. Het is niet anders.
Ik ga ervoor zorgen dat het niet erger wordt.
Wat kerk betreft: Ik hou mijn plan en zoek een gemeente die niet te ver van mijn woning is. Dat is iets dat ik kan.

Daar wilde ik het mee afsluiten eigenlijk. Bedankt voor veel geïnspireerde gedachten, maar nu ik rust heb genomen, bedenk ik me dat ik toch niet mooier hiervan wordt. Om het verhaal niet gekker te maken stop ik met dit schrijven. Het was wel een beetje leerzaam, maar ook genoeg voor mij nu.

Bedankt voor de tijd, het lezen en meedenken. Jullie zijn vriendelijk.
De groeten,
De man met inlognaam BroerKobijn.


BroerKobijn, in de ogen van onze God die een Vader wilt zijn voor alle mensen die in Hem geloven en naar Hem op zoek zijn, dus ook voor jou.
Ben je een geliefd kind van de Vader
Luister maar.... je bent niet alleen op zoek.... hoor maar.....en versta de stem van onze Heer in dit lied uit genade alleen om Jezus wil Amen!



Zijn liefde zocht mij teder
(Janneke Slachter)
Joh de Heer 497
1.
Zijn liefde zocht mij teder,
Hij riep mij dag en nacht;
Hij vond en trok mij weder
uit duivels zondemacht.
Hij legde m´ op zijn schouders neer
en bracht mij tot de kudde weer.

Refrein:
Ja, zijn liefde zocht mij,
en zijn bloed, dat kocht mij;
Door genade ben ´k een kind van God.
Door genade ben ´k een kind van God.

2.
Hij reinigde mijn wonden,
Hij stilde al mijn pijn,
zodat nu al mijn zonden
door Hem gewassen zijn.
´k Heb vrede en blijdschap in mijn hart,
want Jezus droeg voor mij de smart.

3.
Nu is Hij weer verrezen
en zit aan Vaders zij.
Zijn naam wordt lof geprezen!
Daar bidt Hij thans voor mij,
vanwaar nog steeds de kracht van ´t bloed
mij voor de duivelsmacht behoedt.


God zij met jou!
De Heer zal voor je zijn, om je de juiste weg te wijzen.
De Heer zal achter je zijn, om je te beschermen tegen gevaar.
De Heer zal onder je zijn, zodat je nooit ten onder kunt gaan.
De Heer zal in je zijn, om je te troosten als je verdriet hebt.
De Heer zal naast je zijn als een beschermende muur, wanneer anderen over je vallen.
De Heer zal boven je zijn om je te zegenen.
Zo zegene je God, vandaag, morgen, al de dage dat je leeft, in eeuwigheid.
Amen.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
BroerKobijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2016 06:00

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor BroerKobijn » 23 nov 2016 10:21

Allereerst een prachtige dag gewenst aan de lezers hier! En wat een sterk gebed, dat bovenstaande.

Hij heeft mij wél gezocht, geluisterd, zelfs in de nacht. Dat kostte mij één nachtrust, maar was zeker niet zinloos.
Ik weet niet veel over het ontstaan ervan, maar woorden en zinnen brachten mij tot Hem. Hij raakte mij diep, ging mogelijk dieper dan ik eerst hebben kon. Mijn lange worsteling met Hem is klaar, ik staak mijn strijd. Het (bijna) onmogelijke is afgelopen dagen dan toch gebeurt voor een voorheen lastige gelovige zoals ik.
Ik getuig van een nieuwe dag, bedank Hem voor altijd. Niet alles is voorbij, mogelijk staan er nog dingen te gebeuren voor mij. Hij verteld over Liefde, en ook vertelde Hij me meer, over de moederkracht, de vrouwpersoon in het leven. Mijn liefde voor deze weg kén ik, maar nu ook met verbeterde eerbied.
Door Hem kan ik aansluiting zoeken, en jullie bedankt voor alle aandacht, bemoediging en zelfs dus ook gebed.
Het was niet nutteloos.
Come as you are

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor MoesTuin » 29 nov 2016 10:20

Het ga je goed Broerkobijn
Ik vind je laatste bericht moeilijk om goed te begrijpen en te plaatsen.
Maar ik hoop dat het goed is tussen jou en God en je met Hem verder gaat in de kracht van het eerder genoemde gebed!



1
De Heer is mijn Herder!
'k Heb al wat mij lust;
Hij zal mij geleiden
naar grazige weiden.
Hij voert mij al zachtkens
aan waat'ren der rust.

3
De Heer is mijn Herder!
Al dreigt ook het graf,
geen kwaad zal ik vrezen,
Gij zult bij mij wezen;
o Heer, mij vertroosten
uw stok en uw staf!

4
De Heer is mijn Herder!
In 't hart der woestijn
verkwikken en laven
zijn hemelse gaven;
Hij wil mij versterken
met brood en met wijn.

5
De Heer is mijn Herder!
Hem blijf ik gewijd!
'k zal immer verkeren
in 't huis mijnes Heren:
zo kroont met haar zegen
zijn liefde me altijd.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
BroerKobijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2016 06:00

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor BroerKobijn » 02 sep 2018 21:10

Even terug..!
Eerlijkheidshalve heb ik momenteel niet veel te doen en kwam na even puzzelen weer ingelogd terug. Alleen nu breekt de herfst van 2018 aan.

Mijn vader, daar ga ik nog eens een boek over schrijven, die belangrijke vent.
Want na een warrig bericht voor het laatst (bij teruglezen) is in de tijd van toen en nu weer genoeg verandert.
Mijn eigen vader laat mij ook niet vallen, weet ik nu, en ik heb mijn liefde voor hem geplaatst. Nu is het zo dat dat nog beter kan.

Ik blijf voorlopig dus de kerk waar mijn vader naar toe gaat (nog steeds) even aanhouden. Inmiddels heb ik schoonmaakwerk in een klooster gedaan, weer een nieuw baantje gevonden en dat doe ik nu. Zeker weet ik nu wel dat ik het Katholieke niet echt volg. Hoe aardig katholieke mensen ook met mij zijn omgesprongen, ik geloof niet dat ik uiteindelijk verdedigt hoef te worden door de Rooms -Katholieke paus. Bovendien met al de misbruikschandalen van de laatste tijd, en veranderingen daardoor, is het niet meer zoals het jaar 300 na Christus. En bij de Katholieken ben ik verder weg dan anders.

Maar mijn vader is mijn tijdelijke houvast, gesteund door mijn moeder, en dus kies ik eigenlijk voor de kerk waar ik door mijn ouders mee opgevoed ben, dat is dan de Nederlandse Protestante Kerk. Ik ga toch niet altijd naar de kerk op zondag, het valt wel mee.
Trouwens, in deze tijden is niet het kerk -dogma volgens mij het belangrijkste, maar toch wel iets van de christelijke leer dat bekend overkomt. Daardoor maakte ik mijn keuze.

En wat de stemmen in mijn hoofd betreft: Ik heb nog altijd kwelgeesten (zo nu en dan), maar heb ook een houvast aan stabiele verdere gezondheid. Soms heb ik echter een dip/depressieve gevoelens, waar ik met mensen over kan praten. Een dip is momenteel voor mij gevaarlijker dan eerder genoemde kwelgeesten. Het woord 'demonisch' is niet van toepassing, en klinkt verschrikkelijk.
Ik wordt niet vanzelf heilig, maar plaats heilige zaken toch in een religieuzer motief. Iets binnen in mij is na al mijn geworstel nog steeds gelovig. Vandaar.

Bedankt voor het lezen,
Een voormalig (en nog steeds) Kurt Cobain -fan, NIRVANA -fan,
BroerKobijn.
Come as you are

Yoshi

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor Yoshi » 02 sep 2018 21:28

In geen enkele kerk is het zoals in 300 na Christus. Het christendom heeft nou eenmaal geen 1700 jaar stilgestaan. Geen enkele kerk ongeacht denominatie. En hoezo zou de paus katholieken moeten verdedigen?

Buiten dat is het goed om te weten wat je niet geloofd. Fijner is om te weten wat je dan wel geloofd en waar je dan wel thuis bent.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor Marnix » 03 sep 2018 09:54

BroerKobijn schreef:Even terug..!
Eerlijkheidshalve heb ik momenteel niet veel te doen en kwam na even puzzelen weer ingelogd terug. Alleen nu breekt de herfst van 2018 aan.

Mijn vader, daar ga ik nog eens een boek over schrijven, die belangrijke vent.
Want na een warrig bericht voor het laatst (bij teruglezen) is in de tijd van toen en nu weer genoeg verandert.
Mijn eigen vader laat mij ook niet vallen, weet ik nu, en ik heb mijn liefde voor hem geplaatst. Nu is het zo dat dat nog beter kan.

Ik blijf voorlopig dus de kerk waar mijn vader naar toe gaat (nog steeds) even aanhouden. Inmiddels heb ik schoonmaakwerk in een klooster gedaan, weer een nieuw baantje gevonden en dat doe ik nu. Zeker weet ik nu wel dat ik het Katholieke niet echt volg. Hoe aardig katholieke mensen ook met mij zijn omgesprongen, ik geloof niet dat ik uiteindelijk verdedigt hoef te worden door de Rooms -Katholieke paus. Bovendien met al de misbruikschandalen van de laatste tijd, en veranderingen daardoor, is het niet meer zoals het jaar 300 na Christus. En bij de Katholieken ben ik verder weg dan anders.

Maar mijn vader is mijn tijdelijke houvast, gesteund door mijn moeder, en dus kies ik eigenlijk voor de kerk waar ik door mijn ouders mee opgevoed ben, dat is dan de Nederlandse Protestante Kerk. Ik ga toch niet altijd naar de kerk op zondag, het valt wel mee.
Trouwens, in deze tijden is niet het kerk -dogma volgens mij het belangrijkste, maar toch wel iets van de christelijke leer dat bekend overkomt. Daardoor maakte ik mijn keuze.

En wat de stemmen in mijn hoofd betreft: Ik heb nog altijd kwelgeesten (zo nu en dan), maar heb ook een houvast aan stabiele verdere gezondheid. Soms heb ik echter een dip/depressieve gevoelens, waar ik met mensen over kan praten. Een dip is momenteel voor mij gevaarlijker dan eerder genoemde kwelgeesten. Het woord 'demonisch' is niet van toepassing, en klinkt verschrikkelijk.
Ik wordt niet vanzelf heilig, maar plaats heilige zaken toch in een religieuzer motief. Iets binnen in mij is na al mijn geworstel nog steeds gelovig. Vandaar.

Bedankt voor het lezen,
Een voormalig (en nog steeds) Kurt Cobain -fan, NIRVANA -fan,
BroerKobijn.


Al eens in de Koepelkerk in Arnhem wezen kijken? :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
BroerKobijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2016 06:00

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor BroerKobijn » 03 sep 2018 12:34

Marnix schreef:Al eens in de Koepelkerk in Arnhem wezen kijken? :-)

Helaas, neen.
Iets met reistijden en reiskosten, die lopen al gauw tegen een tientje tegenwoordig. Ik heb trouwens al eens eerder dit advies gekregen, herinner ik me zo uit het blote hoofd.
Ik hoef in ieder geval niet kerkloos te zijn als ik dat ook niet wil. Soms is kerk goed. Mijn complexe worsteling niet altijd... ach ja.
Dat zijn dingen die ik te weten gekomen ben, op zoek naar verklaringen, puzzelstukjes en antwoorden.

De topic -titel doet vermoedden dat ik nog steeds zoek ben naar een kerkgemeente voor iedere zondag. Ik geloof echter wel dat er een God is. En ik moest vrede zoeken met sommige situaties in het leven. Vorige keer (zo'n 2 jaar geleden) was ik meer donker op zoek dan nu. Het proces duurt wat lang. Dus weet ik nog niet echt kerk te vinden.

Maar dat heeft een nieuw topic nodig die ik niet ga openen.
Groeten,
BroerKobijn.
Come as you are

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bij welke kerkgemeente kan ik me nog aansluiten?

Berichtdoor Marnix » 03 sep 2018 22:54

Ik ben ook alweer vergeten waar je precies woonde :oops: :wink:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten