Jehova

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Jehova

Berichtdoor mohamed » 23 okt 2016 22:10

antoon schreef:Zij prediken geen hel integendeel, zij wijzen op wat de bijbel over de toekomst zegt

Yoshi schreef:Ze prediken idd geen hel. Ze hanteren waarzeggerij betreffende de toekomst. En wel op zo'n bedenkelijk niveau dat het net zo waardevol is als de wekelijkse horoscoop in de Libelle of de waarzegster op de plaatselijke kermis. 1914 en vele andere jaartallen hebben de revue al gepasseerd en vele WGT aanhangers hebben al schoon genoeg gehad van de valse profetieën van het WTG dat ze het WTG vaarwel hebben gezegd.

Nee, ze preken dat al Abraham zijn nakomelingen die niet bij hun clubje komen worden uitgeroeid. Daarmee beroven ze de belofte van alle betekenis en maken van God een moreel monster. En dat vind ik nog erger dan de hel.

antoon

Re: Jehova

Berichtdoor antoon » 24 okt 2016 06:04

Nee, ze preken dat al Abraham zijn nakomelingen die niet bij hun clubje komen worden uitgeroeid. Daarmee beroven ze de belofte van alle betekenis en maken van God een moreel monster. En dat vind ik nog erger dan de hel.
.
De schrift is er duidelijk in, het is niet ons woord maar dat van de schepper dat bepaald wie er aangenomen wordt en wie niet


Yoshi schreef:
Ze prediken idd geen hel. Ze hanteren waarzeggerij betreffende de toekomst. En wel op zo'n bedenkelijk niveau dat het net zo waardevol is als de wekelijkse horoscoop in de Libelle of de waarzegster op de plaatselijke kermis. 1914 en vele andere jaartallen hebben de revue al gepasseerd en vele WGT aanhangers hebben al schoon genoeg gehad van de valse profetieën van het WTG dat ze het WTG vaarwel hebben gezegd.


Er is meer wel uitgekomen dan dat er een foute gevolgtrekking werd gemaakt.

Yoshi

Re: Jehova

Berichtdoor Yoshi » 24 okt 2016 06:24

Fijn dat je eindelijk toegeeft dat het WTG (ook) valse profetieën doet. Wat zegt het WTG over mensen/organisaties die valse profetieën doen, hoe noemen we zoiets?

Bruno

Re: Jehova

Berichtdoor Bruno » 24 okt 2016 09:59

Het is pertinent onwaar dat JG omgang verbieden met niet JG leden.
Enkel met verstoten mensen.

Het is ook niet waar dat ik giften moet doen, of rond moet gaan van deur tot deur.
Ze hadden respect voor mijn voorkeuren en wensen en laten mij vrij in alles. Tonen mij enkel de weg, maar als ik gedoopt word begint wel mijn nieuw leven. Worden mijn zonden vergeven en ga ik met Jehova.

Ik ontvang hem volgende week terug.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Jehova

Berichtdoor Chaya » 24 okt 2016 16:06

Bruno schreef:Ze hadden respect voor mijn voorkeuren en wensen en laten mij vrij in alles.

Hoe naief kun je zijn. :-?
Net wat Yoshi zei over de kikker. Langzaam opwarmen, dan heeft kikker het niet in de gaten.

De Bijbel geldt bij de Jehova’s getuigen niet als grondslag. „Ze hebben namelijk een aangepaste Bijbel, waar heel wat zaken uit verwijderd zijn die niet passen bij de leer van het Wachttorengenootschap. Dat was een van mijn schokkendste ervaringen: je hebt geen basis om met elkaar te praten, want je hebt het nergens over! In mijn Bijbel staat dat eenieder die gelooft in Christus het eeuwige leven ontvangt. In kringen van Jehova’s getuigen moet je getuige van Jehova zijn, én in de praktijk een volgeling van het Wachttorengenootschap, wil je gered worden en in aanmerking komen voor de opstanding.

De onkunde onder de Jehova’s getuigen is bijzonder groot, zegt De Goeij. „Ik dacht dat ze veel wisten, maar feitelijk is het heel weinig. Dat weinige wordt echter zo vaak herhaald en erin gedramd, dat je denkt dat je veel weet en dat je altijd gelijk hebt. Je bent echt gehersenspoeld.”
BRON

Maar goed, je wilt niet gewaarschuwd zijn.
Ik hoop dat anderen die dit lezen, dit wel zullen zijn.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Jehova

Berichtdoor mohamed » 24 okt 2016 16:19

Bruno schreef:Het is pertinent onwaar dat JG omgang verbieden met niet JG leden.
Enkel met verstoten mensen.

Ook de omgang met gewone mensen als die zich niet bij de club aansluiten. Maar dat zal je vanzelf zien.

antoon

Re: Jehova

Berichtdoor antoon » 24 okt 2016 16:21

Wat bazel jij nu weer
JG gebruiken alle vertalingen, Nwv heeft niet speciviek altijd de voorkeur,
Er is al heel wat onzin hier gespuid maar jij spant de kroon

Bruno

Re: Jehova

Berichtdoor Bruno » 24 okt 2016 17:31

Geïnspireerd door de duivel zijn ze Antoon.
JG hebben alleen de naam van de Heer genuanceerd in hun bijbel.
Jehova is Zijn naam en ik geloof dat. Zij hebben de ware interpretatie voor ogen.
Ik ga mij daar meer en meer door laten beïnvloeden denk ik, alleen zal het moeilijk worden. Bijna kerstmis.

Yoshi

Re: Jehova

Berichtdoor Yoshi » 24 okt 2016 17:49

Bruno schreef:Geïnspireerd door de duivel zijn ze Antoon.

Ik reageerde enkel omdat je getrouwd bent een een kind hebt. Een scheiding waarbij je je kind maar eens in de zoveel tijd mag zien gun je niemand. Maar als het zo moet; ga vooral naar het WTG laat je langzaamaan manipuleren en zie je huwelijk de afgrond instorten ter meerdere eer en glorie van het WTG.
JG hebben alleen de naam van de Heer genuanceerd in hun bijbel.

Ze hebben het aangepast zonder dat daar enige grondtekst aan ten grondslag lag. Er is geen enkel geschiedkundig bewijs dat het ooit zo was.
Jehova is Zijn naam en ik geloof dat.

De naam Jehova is achterhaald, het blijkt een misverstand te zijn.
Zij hebben de ware interpretatie voor ogen.
Ik ga mij daar meer en meer door laten beïnvloeden denk ik, alleen zal het moeilijk worden. Bijna kerstmis.

Kerstmis is voor stakkers die aan afgodendienst doen en satan dienen (direct of indirect) aldus het WTG. Het beste is om je gezin dan al te laten merken dat hun afgodische rituelen niet meer geaccepteerd worden in jouw huis. Of ze passen zich aan of je wijst ze de deur.

Ik wens je vrouw en kind ontzettend veel succes. Verwacht van de rechter overigens weinig soepelheid voor een omgangsregeling. Religieuze mafketels doen het nooit zo goed in de rechtbank.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3398
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Jehova

Berichtdoor Cicero » 24 okt 2016 18:03

Bruno schreef:Ik ga mij daar meer en meer door laten beïnvloeden denk ik,

"Laten beïnvloeden"? Zou je dat zo zeggen als je het als iets positiefs zag? Volgens mij ben je óf een provocateur óf een trol.

Bruno

Re: Jehova

Berichtdoor Bruno » 24 okt 2016 18:04

Ik ben reeds uit elkaar met de moeder van mijn kinderen.
Ik ben nooit getrouwd geweest, dus een heiden tot en met.
Ik kan me opnieuw laten dopen en dan heb ik een nieuwe start. Maar dan moet het wel goed verlopen.
Het is niet omdat ik JG word, mijn naasten dat ook moeten worden. Ik laat hen daarin vrij zelf op onderzoek te gaan.
Willen zij niet onderzoeken wie God werkelijk is, dan is dat hun keuze geweest, maar niet de mijne. Ik geloof niet in manipulatie.
Dat werkt ook niet bij mij. Op dat vlak ben ik werkelijk assertief genoeg te zeggen waarop het staat. Niemand zegt wat over mijn dierbaren zonder tegenreactie.

Bruno

Re: Jehova

Berichtdoor Bruno » 24 okt 2016 18:05

Cicero schreef:"Laten beïnvloeden"? Zou je dat zo zeggen als je het als iets positiefs zag? Volgens mij ben je óf een provocateur óf een trol.


Pardon? Mijn vragen zijn oprecht.
Dat van die inspiratie door de duivel had ik misschien beter niet gezegd.
En misschien was beïnvloeden het verkeerde woord. Ik ga de ervaring me verder laten leiden had beter geweest.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Jehova

Berichtdoor irmo » 24 okt 2016 18:49

Bruno schreef:. Ik geloof niet in manipulatie.
Dat werkt ook niet bij mij.


whahahahahaha.Dit is zo dom dat het eigenlijk wel weer grappig is. *censuur* voor je zoontje om zo´n vader te hebben. Ik wens hem sterkte.

Bruno

Re: Jehova

Berichtdoor Bruno » 24 okt 2016 19:01

Zeer Christelijk van je.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Jehova

Berichtdoor irmo » 24 okt 2016 19:25

Ik ben geen christen. En ik dacht ooit hetzelfde als jij, maar ik ben van een koude kermis thuisgekomen met die Jehova´s. ik heb 2 jaar mee kunnen kijken bij die organisatie, dus ik klets niet zomaar in de rondte. Ik heb er vanalles gevonden, maar God hadden ze daar niet. Wel een hoop onderdrukking en manipulatie en magnieten, trouwens.

Ik vind het sneu voor je zoontje, besef je wel wat je dat kind aandoet? Maar succes met je zoektocht.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten