Jehova

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bruno

Jehova

Berichtdoor Bruno » 17 okt 2016 21:40

Vorige week liep ik in de stad en greep ik een folder aan die Jehova getuigen verspreidden. Ik las deze en toevallig stond iets kort erna een Jehova getuige aan mijn deur. Ik liet hem binnen en wij hadden een warm gesprek.
Iedereen waarschuwt me voor deze organisatie, maar die waarschuwingen bleken onterecht. Ik had me laten wijsmaken dat ik een deel van mijn loon moest afgeven, maar die man die ik binnenliet ontkent dat ter stelligste.
Het ging niet goed met mij, maar voel me zoveel beter. Alsof God me niet vergeten was en een discipel van Hem stuurde.
Ik geloof in Jezus, ik heb me altijd als Christen beschouwd. Maar ik was nooit ergens aangesloten. Ik vraag mij nu af: Is dit een signaal van God?

Sorry als dit in het foute subforum is, maar ik kan in de andere topics niet posten.

Hoe voelen jullie je tegenover de doctrine van Jehova? (niet de individuele mensen, maar de organisatie)

Yoshi

Re: Jehova

Berichtdoor Yoshi » 17 okt 2016 21:45

Je bent niet meer dan een prooi voor deze organisatie. In het begin zal het fijn en goed zijn. Totdat je er zo diep inziet dat er haast geen weg meer terug is. Een kikker die langzaam gekookt wordt springt ook niet weg.

Bruno

Re: Jehova

Berichtdoor Bruno » 17 okt 2016 21:52

Ik vind het toch een beetje toevallig dat hij kort na die folder verscheen.

Toen wij de religies bespraken ondervond ik veel gemeen te hebben met die man.

Waarom zou ik prooi voor hen zijn? Wat zouden ze mij precies aandoen dan?

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Jehova

Berichtdoor Teus » 17 okt 2016 22:06

Beste Bruno, als het bezoek na de folder toevallig zou zijn is het niet Gods leiding.
Maar wat maakte jou gevoel dan beter en wat denk je dat daar de oorzaak van is?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Jehova

Berichtdoor Johan100 » 17 okt 2016 22:12

Ik heb geen ervaring met Jehova's getuigen, weet wel dat het qua leer niet correspondeert met wat ik uit de Bijbel haal.
Ik zou zeggen google wat op 'wachttorengenootschap' en kijk of de leer overeenkomt met wat de Bijbel leert en staar je niet blind op hoe aardig ze (in het begin?) zijn.
Laatst gewijzigd door Johan100 op 17 okt 2016 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Bruno

Re: Jehova

Berichtdoor Bruno » 17 okt 2016 22:13

Beste Teus,
Wat ik er niet bij zei. Ik heb gebeden voor antwoorden. Daarom greep ik ook die folder aan, normaliter lees ik nooit folders.
Ik dacht nog in mezelf: kom maar eens langs.
Kort erna stond er iemand aan mijn deur. De man straalt een enorme warme gloed uit en lijkt mij een heel rechtschapen mens te zijn.

Ik weet niet wat ik ermee moet doen.
Maar ik denk niet dat het toeval is, mijn gevoel zegt dat het een signaal van God is.

Toen ik hem vraag: Waarom bent U komen bellen?
Zei hij: Ik wil het goede nieuws verspreiden
Ik zeg hem: Ik had een schietgebedje gepleegd vlak voor U kwam en U belde aan.
Hij zei: Dat gebeurt heel vaak bij ons dat mensen zoiets zeggen.

Beetje heel toevallig allemaal om louter toeval te zijn denk ik.

Bruno

Re: Jehova

Berichtdoor Bruno » 17 okt 2016 22:15

Johan100 schreef:Ik heb geen ervaring met Jehova's getuigen, weet wel dat het qua leer niet correspondeert met wat ik uit de Bijbel haal.
Ik zou zeggen google wat op 'wachttorengenootschap' en kijk of de leer overeenkomt met wat de Bijbel leert en staar je niet blind op hoe aardig ze (in het begin?) zijn.


Kunt U iets concreter zijn aub?
Wat strookt niet met de bijbel, welke elementen uit de leer?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Jehova

Berichtdoor Johan100 » 17 okt 2016 22:23

o.a. Ze geloven dat Jezus Christus een schepsel is.
Dat de Heilige Geest geen Persoon is.
Ze doen regelmatig aan eindtijd profetieën en herinterpreteren die dan telkens als blijkt dat het niet uitkomt.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Yoshi

Re: Jehova

Berichtdoor Yoshi » 17 okt 2016 22:26

Bruno schreef:Waarom zou ik prooi voor hen zijn? Wat zouden ze mij precies aandoen dan?

Ik heb al te veel gezegd, eigenlijk moet je het gewoon maar zelf uitvinden. Niet negatief bedoeld hoor. Ik wil aan andere religies of denominaties eigenlijk geen negatieve aandacht meer schenken.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Jehova

Berichtdoor Teus » 17 okt 2016 22:30

Bruno, het wil nog niet zeggen dat die mensen het volledig bij het rechte eind hebben, ondanks dat ze je iets zeggen wat bemoedigend kan zijn.
Ik heb God wel eens iets gevraagd en Hij antwoordde b.v. d.m.v een totaal ongelovige collega.
Ik ben zeer benieuw wat je exact bemoedigde, wat het met je deed.
Kan het misschien zijn dat God jou juist wilde gebruiken om te getuigen Wie God voor jou is?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Bruno

Re: Jehova

Berichtdoor Bruno » 17 okt 2016 22:36

Johan100 schreef:o.a. Ze geloven dat Jezus Christus een schepsel is.
Dat de Heilige Geest geen Persoon is.
Ze doen regelmatig aan eindtijd profetieën en herinterpreteren die dan telkens als blijkt dat het niet uitkomt.

Geloven zij dan niet dat Jezus de zoon van God is?
Ik geloof ook niet dat de Heilige Geest (ik noem haar The Force) een persoon is.

Eindtijd profetieën ja, maar het is het einde van dit tijdperk om Gods rijk terug te lanceren waarover Jezus zou heersen.

Bruno

Re: Jehova

Berichtdoor Bruno » 17 okt 2016 22:40

Teus schreef:Bruno, het wil nog niet zeggen dat die mensen het volledig bij het rechte eind hebben, ondanks dat ze je iets zeggen wat bemoedigend kan zijn.
Ik heb God wel eens iets gevraagd en Hij antwoordde b.v. d.m.v een totaal ongelovige collega.
Ik ben zeer benieuw wat je exact bemoedigde, wat het met je deed.
Kan het misschien zijn dat God jou juist wilde gebruiken om te getuigen Wie God voor jou is?


Neen misschien niet Teus, maar het moment waarin het samenviel was alsof het de "synchroniciteit" haarzelf was.
Ik weet niet wie God is, ik zoek Hem al heel mijn leven. Vroeg me soms af, is het misschien geen Haar? Of gewoon beide?

Wat bedoel je met wat mij bemoedigde? Wat het deed was mij een warm gevoel geven. Ik werd van negatief instant positief.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Jehova

Berichtdoor Teus » 17 okt 2016 22:41

Johan100 schreef:o.a. Ze geloven dat Jezus Christus een schepsel is.
Dat de Heilige Geest geen Persoon is.
Ze doen regelmatig aan eindtijd profetieën en herinterpreteren die dan telkens als blijkt dat het niet uitkomt.

Kun je me vertellen waaruit blijkt dat de Heilige Geest een persoon is?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Bruno

Re: Jehova

Berichtdoor Bruno » 17 okt 2016 22:43

Yoshi schreef:Ik heb al te veel gezegd, eigenlijk moet je het gewoon maar zelf uitvinden. Niet negatief bedoeld hoor. Ik wil aan andere religies of denominaties eigenlijk geen negatieve aandacht meer schenken.

Respect daarvoor.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Jehova

Berichtdoor Johan100 » 17 okt 2016 22:44

Teus schreef:
Kun je me vertellen waaruit blijkt dat de Heilige Geest een persoon is?

o.a. uit het gegeven dat Hij een Trooster genoemd wordt (zie joh. 14:26, 15:26, 16:7.)
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten