Nieuwe koers van de EO (?)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Tante Pollewop » 12 sep 2016 20:51

Bah, wat een misplaatste woorden van die Zoetermeerse dominee.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23575
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Marnix » 12 sep 2016 21:57

Nee allicht niet. Het zal dan ook niet moeilijk zijn om hier en daar wat kritische stukjes te vinden. Zo is het met allerlei dingen die je doet. Een programma over seks, over ongelovigen die op zoek gaan naar God, een wat andersgelovige die wat gaat doen voor de EO, The Passion enzovoorts. Bij al die dingen zijn er een hoop positieve kritieken en ook wat negatieve. Zo ook hier. Men heeft nog geen idee wat Tom Mikkers gaat doen bij de EO. Wat voor invloed het heeft op welke programma's. Wat hij uberhaupt gaat doen.

Dus ik kan niet zoveel met dat soort impulsieve reacties die je zo af en toe tegenkomt, over hoe slecht het allemaal is bij de EO. Bij alles wat er gebeurt zijn er wel wat mensen die wat rechtser zijn dan de EO is, die in de pen klimmen om hoofdschuddend te vertellen hoe ver de EO is afgedwaald. Arjen Lock zegt dat een remonstrantse homo veel kan betekenen bij het maken van programma's maar nee, dat kunnen toch alleen gereformeerde / hervormde hetero's?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Tante Pollewop » 12 sep 2016 22:23

Grutjes, hij is ook nog homo. Erger kan niet. Satan zelf bij de EO. :shock: 8-[

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23575
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Marnix » 13 sep 2016 07:44

Tja, gelukkig zijn wij een stuk beter he. En gaan wij niet om met dat soort mensen. Houden wij ons netjes aan allerlei regels en gaan en eten we niet met zondaren.... En zijn we niet zoals die tollenaars. ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor schaapje » 13 sep 2016 08:08

Wat een flauwe opmerking zeg!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Tante Pollewop » 13 sep 2016 09:17

Het is minstens net zo flauw om jezelf Bijbelgetrouw christen te noemen.
Of af te geven op andermans geloof. Of minachtend te praten over andere mensen.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor meribel » 13 sep 2016 10:10

oh ik dacht dat dit topic zou gaan over het nieuwe programma van de eo , love me gender.

zag een stuk in de krant staan.


vind het zo moedig van die mensen dat ze deelnemen en goed van de eo om hier aandacht aan te besteden.
het is zo schrijnende situatie voor je als je transgender bent.
En in de krant stond de vraag; zeg nou zelf, wat zou jij doen als je date zegt transgender te zijn.

zou ik ook echt ongelooflijk moeilijk vinden. Ik vroeg het me zojuist af, ik ben hetero , ik zou verliefd worden op een leuke jongen en hij verteld dat hij ooit als meisje is geboren. wat doen je dan? afwijzen vind ik te begrijpen maar wat hard!

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor schaapje » 13 sep 2016 10:12

Tante Pollewop schreef:Het is minstens net zo flauw om jezelf Bijbelgetrouw christen te noemen.
Of af te geven op andermans geloof. Of minachtend te praten over andere mensen.

Is dat zo? Als je Bijbelgetrouw bent dan is toch ook de opdracht om niet met elke wind van leer mee te gaan, dan weten we dat er mensen zullen zijn die het evangelie zullen verdraaien. Als ik op die website lees "het christendom is niet de enige ware religie. Daar was het Jezus ook niet om te doen" Dan gaan wel de alarmbellen rinkelen en dan mag je als christen dat ontmaskeren, daar is helemaal niks mis mee. Er wordt door Chaya de leer onder de loep genomen en niet de persoon.
En de opmerkign van Marnix "gelukkig zij wij een stuk beter he, en gaan wij niet om mat dat soort, wij houden ons netjes aan de regels en eten niet met zondaren" slaat helemaal nergens op!
Ik denk dat zij ruiterlijk toe zal geven dat ook haar leven niet zo perfect is. Maar daar gaat het helemaal niet om het ging over een leer die verre van Bijbels en christelijk is.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Tante Pollewop » 13 sep 2016 11:16

meribel schreef:oh ik dacht dat dit topic zou gaan over het nieuwe programma van de eo , love me gender.

zag een stuk in de krant staan.


vind het zo moedig van die mensen dat ze deelnemen en goed van de eo om hier aandacht aan te besteden.
het is zo schrijnende situatie voor je als je transgender bent.
En in de krant stond de vraag; zeg nou zelf, wat zou jij doen als je date zegt transgender te zijn.

zou ik ook echt ongelooflijk moeilijk vinden. Ik vroeg het me zojuist af, ik ben hetero , ik zou verliefd worden op een leuke jongen en hij verteld dat hij ooit als meisje is geboren. wat doen je dan? afwijzen vind ik te begrijpen maar wat hard!

Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar dit programma van de EO.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23575
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Marnix » 13 sep 2016 12:23

schaapje schreef:Is dat zo? Als je Bijbelgetrouw bent dan is toch ook de opdracht om niet met elke wind van leer mee te gaan, dan weten we dat er mensen zullen zijn die het evangelie zullen verdraaien. Als ik op die website lees "het christendom is niet de enige ware religie. Daar was het Jezus ook niet om te doen" Dan gaan wel de alarmbellen rinkelen en dan mag je als christen dat ontmaskeren, daar is helemaal niks mis mee. Er wordt door Chaya de leer onder de loep genomen en niet de persoon.
En de opmerkign van Marnix "gelukkig zij wij een stuk beter he, en gaan wij niet om mat dat soort, wij houden ons netjes aan de regels en eten niet met zondaren" slaat helemaal nergens op!
Ik denk dat zij ruiterlijk toe zal geven dat ook haar leven niet zo perfect is. Maar daar gaat het helemaal niet om het ging over een leer die verre van Bijbels en christelijk is.


Maar wie beweert dan dat zijn leer in de programma's door gaat klinken? Ik vertelde eerder dat toen de IKON moest stoppen, ze door de EO opgevangen zijn zodat het IKON-geluid ook in Nederland hoorbaar blijft. Denk je dat dat allemaal protestanten zijn? En alle mensen die op freelance-basis aan dingen meewerken? Het is wat te kort om te stellen dat als hij bij de EO komt werken, ze dus wel een remonstrants geluid zullen gaan laten horen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Chaya » 13 sep 2016 14:43

Marnix schreef:Maar wie beweert dan dat zijn leer in de programma's door gaat klinken?

Elke programmamaker drukt zijn persoonlijke stempel op een programma.
En dan kun je flauw zeggen: dan kijk je toch niet naar zijn programma?
Het gaat erom dat de EO de verantwoordelijkheid neemt voor de inhoud van de uit te zenden programma's.
Veel mensen spreken hier hun zorg over uit, kennelijk heel bekend met de inhoud en de "ligging" van deze man.

Ik heb hem eens gegoogled en kwam opmerkelijke uitspraken tegen:
Uit het Parool:

De planeet raakt overvol. We mogen mensen zonder kinderen wel wat meer waarderen, vindt theoloog en remonstrants predikant Tom Mikkers.
bron:
http://www.parool.nl/binnenland/predika ... d~a4343775

* liedtekst door Chaya verwijderd *

Mijn voornaamste drijfveer om dit te doen? Laat ik het erop houden dat ik het gewone wat heiliger en het heilige wat gewoner wil maken.
Geschreven op zijn eigen blog.

Zeg nu eens heel eerlijk Marnix, herken jij hier de EO in die EEN WOORD HEEFT VOOR DE WERELD?
Laatst gewijzigd door Chaya op 13 sep 2016 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Tante Pollewop » 13 sep 2016 15:14

Chaya schreef:En ik zal mijn bisschop om toestemming vragen de volgende strofe eraan toe te voegen, die door de hele goegemeente met kopstem gezongen dient te worden:
De flikkers met hun handtasje,
de drags met pumps en gloss,
zij dansen flirtend in het rond:
het hemelrijk gaat los.
BRON

Dit is helemaal geen uitspraak van Tom Mikkers, maar van Marco Derks, de auteur van dit artikel. :lol:
Overigens vind ik het een fantastisch lied, ik zou zo meezingen.

De uitspraken die hij volgens jou wél heeft gedaan (ik kan het niet checken omdat er geen bron bij staat) vind ik helemaal niet zo schokkend. Het is weer eens verfrissend.

Dus als je nog eens wat quootjes van de internets plukt om een hetze te starten tegen een medechristen, let dan even op of diegene wel zegt wat jij denkt dat hij zegt.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23575
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Marnix » 13 sep 2016 16:10

Lekker uit het verband gerukt, de strofe uit het artikel.

Heb je het hele artikel uberhaupt gelezen? En wie beweert dat de EO geen verantwoordelijkheid neemt voor de programma's die ze maken? Denk je dat dhr Mikkers carte blanche krijgt? Dan heb je je weinig verdiept in de rol die hij gaat spelen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Chaya » 13 sep 2016 16:45

Marnix schreef:Lekker uit het verband gerukt, de strofe uit het artikel.

Die heb ik inmiddels verwijderd, dat was inderdaad niet van TM.
Marnix schreef:Heb je het hele artikel uberhaupt gelezen? En wie beweert dat de EO geen verantwoordelijkheid neemt voor de programma's die ze maken? Denk je dat dhr Mikkers carte blanche krijgt? Dan heb je je weinig verdiept in de rol die hij gaat spelen.

Al die mensen die bezwaar aantekenen tegen de komst van de programmamaker, hebben zich dus kennelijk er niet in verdiept en zijn onterecht bezorgd.
Dat is jouw mening en dan laat ik het verder hierbij.
De tijd zal het eventueel leren.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23575
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Marnix » 13 sep 2016 20:27

Precies.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten